Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Cze艣膰! 

Forum obserwuje ju偶 od d艂u偶szego czasu. Zagl膮dam tutaj, 偶eby podgl膮da膰 dzia艂: WIP i galerie prac 2D.

Jak do tej pory, to rysowa艂em tylko tradycyjnie. Zamieszczam par臋 prac i 膰wicze艅 kt贸re wykonywa艂em.

Obecnie postanowi艂em nauczy膰 si臋 rysunku od podstaw, proste bry艂y, perspektywa, walor i licz臋 na wasz膮 pomoc 馃檪

Dzisiaj trafi艂 te偶 w moje r臋ce tablet graficzny model: http://huion.com.pl/tablety-graficzne/32-tablet-graficzny-huion-inspiroy-h1060p-6930444800697.html

i nie ukrywam, 偶e wi臋kszo艣膰 prac chce tworzy膰 w艂a艣nie digitalowo, ale kompletnie nie mam poj臋cia co i jak... Tak偶e moja pierwsza pro艣ba, to jakby kto艣 m贸g艂 mi napisa膰 albo da膰 link, jakie skr贸ty najcz臋艣ciej s膮 u偶ywane w PS. Mam 12 przycisk贸w programowalnych i 16 programowalnych p贸l funkcyjnych (jakby m贸g艂 kto艣 napisa膰 do czego one s艂u偶膮). Domy艣lam si臋, 偶e w ko艅cu sam dojd臋 z czego najcz臋艣ciej korzystam, ale na pewno s膮 jakie艣 podstawowe kt贸re powinno si臋 ustawi膰, a i oczywi艣cie na pi贸rku mam dwa dodatkowe 馃檪 I jeszcze brushes mo偶e macie jak膮艣 rad臋 od jakich zacz膮膰 najlepiej? Jeszcze jedna sprawa :) porad藕cie jak ustawi膰 sobie PS, chodzi mi jakie okna najlepiej mie膰 a jakie wy艂膮czy膰 i gdzie powinny si臋 znajdowa膰.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Edytowane przez Myth

  • Odpowiedzi 112
  • Wy艣wietle艅 11,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • SebastianSz
    SebastianSz

    Nie藕le to idzie moim zdaniem, szybko to powiniene艣 ogarn膮膰 馃檪 Przy okazji, jak najbardziej zobacz drawabox.com, zajebista stronka (kolejna dobra rzecz, o kt贸rej zapomnia艂em...) Co do waloru to poc

  • Jakie艣 tam 膰wiczenia i jeden obrazek zainspirowany pracami tego Pana: https://www.artstation.com/richard_lyons   sztos warto zagl膮dn膮膰. W og贸le ostatnio s艂ucha艂em sobie podcast贸w Ma膰ka Kuciary: h

  • Dzi臋ki!  HtD Robertsona polecali 馃檪 Pare dni temu si臋 ju偶 w ni膮 zaopatrzy艂em. Jeszcze do niej nie zagl膮da艂em, ale niebawem to zrobi臋,   Dzi臋ki:) Pytanko, jaki zazwyczaj obszar roboczy

Posted Images

Napisano
  • Autor

Dobra co do skr贸t贸w, to znalaz艂em ten filmik i bardzo mi pom贸g艂. Ale mam pytanie, czy da si臋 i czy w og贸le warto ustawi膰 jaki艣 skr贸t pod krycie p臋dzla, 偶eby zwi臋ksza膰 i zmniejsza膰 jego krycie na bie偶膮co? I oczywi艣cie brushe 馃檪 prosz臋 napiszcie jakich u偶ywacie, jakie najlepsze na start. I jakie okna najlepiej mie膰 otwarte, chodzi o ten panel z boku. Wiem 偶e za miesi膮c b臋d臋 sie 艣mia艂 z tych pyta艅, ale dopiero za miesi膮c 馃檪 

 

Edytowane przez Myth

Napisano

Opacity mo偶esz na bie偶膮co zmienia膰 w Photoshopie. Maj膮c aktywny brush u偶ywasz cyfr od 1 do 0, gdzie 1 to 10%, a 0 to 100% krycia.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki wielkie :) tak my艣la艂em ze to prosta sprawa.

Jeszcze chcia艂em wspomniec, ze jakby kto艣 zna艂 jakie艣 kursy o rysowaniu od podstaw, bryly, walor, perspektywa, to ch臋tnie przygarn臋 linki. :) Pewna osoba u艣wiadomi艂a mi ze podstawy to podstawa, a sam w sumie to bardzo chce si臋 doksztalcac, ale musz臋 to robi膰 samemu a jak wiadomo samemu to 艂atwo zacz膮膰 np od pr贸by narysowania cz艂owieka a nie pr贸by narysowania pude艂ka poprawnie :)

Napisano
  • Autor

Dzisiejsze 膰wiczenia. Du偶o wi臋cej czasu mi to zaj臋艂o ni偶 my艣la艂em 馃檪, ale warto czuj臋 si臋 ju偶 dzisiaj swobodniej z tabletem.

Stara艂em si臋 nie u偶ywa膰 shifta tylko r臋cznie rysowa膰 wszystko jak wida膰 馃檪

 

spacer.png

Edytowane przez Myth

Napisano

Super, 偶e zaczynasz od podstaw i nie boisz si臋 rysowa膰 nudnych bloczk贸w, to si臋 op艂aci. 馃檪 Bry艂y fajne, tylko uwa偶aj, 偶eby zbiegi nie by艂y zbyt blisko bo si臋 robi takie niby rybie oko. I jak s膮 3 zbiegi to horyzont powinien by膰 poza kadrem, najlepiej daleko bo inaczej wszystko jest bardzo zaburzone i nienaturalne. Skombinuj ksi膮偶ki Framed Perspective 1 i 2 i How to Draw Scotta Robertsona, super pozycje o perspektywie. Posiedzia艂bym te偶 nad anatomi膮 troch臋, mi臋艣nie takie raczej zgadywane s膮 馃檪 Obczaj kursy na Proko.com z anatomii.

I tak w og贸le to jaki masz cel? Widz臋 inspiracje Finchem, szczeg贸lnie w pierwszej postaci, a zatem komiks? Czy co艣 innego?

Ale og贸lnie to potencja艂 jest 馃檪

Co do skr贸t贸w to pobaw si臋 Photoshopem, popracuj troch臋 w nim i ogl膮daj tutoriale i z czasem wypracujesz sobie, kt贸rych skr贸t贸w faktycznie u偶ywasz. Generalnie poza undo/redo ("ctrl+z" i ctrl+shift+z), brush ("b"), eraser ("e"), new layer ("ctrl+shift+n"), flip horizontal (ustaw sobie pod "ctrl+f"), brush size ("[" i "]") i save to reszta jest pewnie personalna. Rysuj膮c/maluj膮c korzysta si臋 chyba z jakiego艣 promila funkcji PS wi臋c i tak szybko ogarniesz co musisz w k贸艂ko u偶ywa膰 i to sobie wygodnie ustaw. Ja w PS u偶ywam jeszcze paru dodatk贸w - Coolorus zamiast bazowego okienka z kolorem, ale na tym etapie pewnie do niczego si臋 nie przyda. Do tego Lazy Nezumi - pierwotnie dodatek do wyg艂adzania linii, ale nie jest do tego niezb臋dny od kiedy PS ma to wbudowane. Ma natomiast wi臋cej opcji wyg艂adzania i daj臋 wi臋cej kontroli i, co wa偶niejsze, ma zajebiste linijki do perspektywy, gdyby nie one to pewnie rysowa艂bym w Clip Studio Paint zamiast w PS.

Napisano
  • Autor

SebastianSZ:  馃槃 Bardzo dzi臋kuje za rady i generalnie, ze Pan napisa艂. Forum, jak juz pisalem wczesniej podgladalem i robilem, to 偶eby ogl膮da膰 Pana teczk臋 i zlyczlowiek i bardzo liczylem, ze Pan tutaj b臋dzie zagladal i mi doradza艂, tak偶e, no ciesz臋 si臋 :) Co do ksi膮偶ek, to postaram si臋 ogarnac. 

Co do prac, to wszystkie s膮 dosy膰 stare. Mia艂em dosy膰 d艂uga przerwe od rysowania, ale w sumie to si臋 ciesz臋 bo wysz艂o mi to na dobre i cofnalem si臋 do podstaw. Naprawd臋 narysowanie prostej bryly poprawnie w perspektywie daje mi duza satysfakcj臋. Male kroczki, ale do przodu :) 

Kiedys my艣la艂em, ze chce rysowa膰 tylko postaci, wi臋c postanowi艂em uczy膰 si臋 tylko anatomii a dok艂adniej to bezmy艣lnie kopiowalem nic nie analizujac. P贸藕niej portrety wiec zacz膮艂em rysowa膰 tylko g艂owy. A to by艂a raczej droga do nikad. Z g艂owy bez referencji nie by艂em w stanie nic narysowac. A teraz juz potrafi臋 bloki w perspektywie! :) Oczywi艣cie nie s膮 naj艂adniejsze, ale to zawsze jakas podstawa :)

Co do pytania co bym chcia艂 rysowac, to moja odpowiedz, to wszystko. Naprawd臋, jara mnie narysowanie zwyk艂ego miasta jak i zamku sredniowiecznego, postaci w stylu komiksowym jak i takiej, 偶eby kto艣 powiedzia艂 kiedy艣: ty ona wygl膮da jakby naprawd臋 istnia艂a 馃槈 chcia艂bym rysowa膰 krajobrazy, no wszystko. Chocia偶, tak najbardziej najbardziej, to lubi臋 klimat dark fantasy np Darek zabrocki uwielbiam klimat jego prac.

Teraz bardzo chce si臋 skupi膰 na podstawach. Rysowanie prostych bryl, martwa natura, walor, oczywi艣cie chcia艂bym, to przeplatac z gesture drawing ze studiowaniem anatomii ludzi i zwierz膮t i roslin. 

Mam pytanie odno艣nie brushes. Mam ich po zainstalowaniu Ps dosy膰 sporo. Czy zna Pan mo偶e jaki艣 zestaw typowy na start, dla nowicjusza? Najlepiej by by艂o oczywi艣cie, 偶eby by艂y podpisane: do szkicu, lineartu, skory, itd :) Ograniczenie do paru podstawowych.

Ostatnie pytanie :) zna Pan mo偶e jakie艣 tutoriale apropo waloru w skali szaro艣ci? 

No to tyle. Pozdrawiam

 

 

Napisano

Mo偶emy by膰 na "ty", tutaj raczej lu藕na atmosfera jest 馃檪

Wi臋c tak, mo偶e od ko艅ca - nie ma sensu pakowa膰 si臋 w milion brushy, teoretycznie mozna wszystko jednym machn膮膰 馃檪 Teoretycznie. Generalnie te bazowe s膮 zupe艂nie wystarczaj膮ce do podstaw, jakie艣 fiku艣ne brushe pomagaj膮 szybciej/艂atwiej/lepiej osi膮gna膰 jakie艣 tam efekty w stylu tekstury czy jakich艣 艣wiate艂ek, czyli nic, co by艂oby potrzebne na pocz膮tku. Dave Greco albo Jeremy Fenske maj膮 fajne packi brushy, gdzie nie ma ich za wiele i s膮 do艣c przydatne. Ale wi臋kszo艣膰 robi si臋 max 3 brushami i tak. Og贸lnie rzecz bior膮c 2 brushe: hard round pressure opacity (jak chcesz cienka linie to po prostu go zmniejszasz i ju偶) i soft round pressure opacity (zeby mie膰 miekkie kraw臋dzie) za艂atwi膮 Ci wszystko.

Jak miasta czy zamki to moze kurs na architektur臋 zrobi膰? Mi sporo da艂o. Teraz s膮 ferie wi臋c spora szansa ze s膮 jakie艣 intensywne kursy. Pami臋taj, 偶e przy czym艣 takim jak zamek umiej臋tno艣膰 rysowania to jedno, wiedza o tym jak naprawd臋 wygl膮da prawdziwy zamek to drugie. 

Og贸lnie polecam i zach臋cam do rysowania z natury - cz臋sto w domach kultury s膮 jakie艣 warsztaty z modela, gdzie mo偶na sobie jak膮艣 babci臋 porysowa膰 馃槢 Jakby艣 trafi艂 na akt to super, przyda si臋 do anatomii, ale je艣li nie to i tak op艂aca si臋 chodzi膰 na modela.

Tutoriali jest tak du偶o, 偶e ju偶 nie ogarniam co jest teraz dobre. Powiem Ci, z czego ja najbardziej korzysta艂em i co mnie, moim zdaniem, najwi臋cej nauczy艂o na pocz膮tku:

1. New Masters Academy - subskrypcja 50$, kiedy艣 taniej by艂o, ale i tak warto. Glenn Vilppu, Steve Huston, zapami臋taj te nazwiska i ogl膮daj ich tutoriale, s膮 bardzo dobre merytorycznie. Polecam te偶 kurs perspektywy Erika Olsona na tej stronie.

2. Proko.com - je艣li masz kupi膰 jedn膮 rzecz o anatomii w 偶yciu to kup to co Proko oferuje. Za w sumie niewielk膮 kas臋 masz godziny profesjonalnie zrobionych tutoriali, 艂opatologicznie wyt艂umaczone wszystko, modele 3D, powiedziane co i jak 膰wiczy膰 itd. Kursy rysunku postaci i portretu te偶 polecam. W艂a艣ciwie to zacz膮艂bym od kursu postaci a potem przeszed艂 do anatomii. Kole艣 ma te偶 darmowe tutoriale na YT - bardzo, bardzo dobre.

3. Watts Atelier - klasyczny rysunek i malarstwo. Drogo, ale jak na ceny stacjonarnych kurs贸w rysunku w jakim艣 atelier to i tak tanio. Jeff Watts jest naprawd臋 niez艂y, chocia偶 w filmikach pierdzieli bez ko艅ca o dupie Maryni, ale i tak przyjemnie si臋 ogl膮da 馃槈

4. Ctrl+Paint - super tutoriale, g艂贸wnie o malowaniu, ale ma te偶 o rysunku. Bardzo czytelne tutoriale, jasne 膰wiczenia do zrobienia i w przyst臋pnych cenach. Gdybym mia艂 od nowa si臋 uczy膰 to chyba tutaj bym zacz膮艂.

5. Ksi膮偶ki - How to Draw i How to Render Scotta Robertsona, Framed Ink, Framed Perspective 1 i 2 Marcosa Mateu-Mestre, Light for Visual Artists Richarda Yota

6. Nic mi teraz nie przychodzi do g艂owy ale by艂o tego du偶o, du偶o wi臋cej...

Podsumowuj膮c, zacz膮艂bym chyba od Ctrl+Paint - przyst臋pne, przyjemne i bardzo pro tutoriale, w sam raz, 偶eby dobrze ogarna膰 podstawy. Potem NMA albo Proko.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki wielkie za konkretna odpowied藕! 

To zaczne od ctrl+paint i postaram si臋 martwa pomalowac. B臋d臋 wrzucal tutaj wszystko, traktujac to miejsce tak jak w nazwie tematu jako szkicownik. 

Co do brushy, to tak dopytuje bo ostatnio ogladalem Anthonego Johns'a i wspomina艂, ze odpowiedni brush mo偶e naprawd臋 u艂atwi膰 spraw臋 :) 

Napisano

Jasne, 偶e mo偶e sporo zmieni膰, ale to raczej p贸藕niej. Chodzi o to, 偶eby艣 nie my艣la艂 "gdybym tylko mia艂 tego brusha to te偶 tak b臋d臋 fajnie robi艂" bo to tak nie dzia艂a. Naucz si臋 dobrze podstaw korzystaj膮c z prostych narz臋dzi, a potem sobie skomplikuj 馃檪

 

Napisano

Sebastian ma racje! Brush moze pomoc fakt, w uzyskaniu szybciej jakiegos efektu ktory ktos doswiadczony tak czy siak by uzyskal i zwyklym okraglym pedzlem, a po kims bez solidnych podstaw i tak bedzie widac, ze nie do konca wie co  robi! 

Od siebie moge polecic robienie tzw "master study", czyli proba skopiowania dziela mistrza, wraz z analiza tegoz dziela. Pamietam jak wiele mi to dalo na starcie, a i po dzis dzien staram sie robic co jakis czas. To kopalnia wiedzy, cwiczysz walor, kolor, proporcje, kompozycje itd.

Rysowanie z natury takze jest nieocenione jezeli zalezy Ci na nauce waloru.

Z kursow i innych zrodel, tak jak poprzednik polecal, Proko jest fajny przy nauce anatomii, choc i do ksiazek warto zajrzec. Najpopularniejsza to chyba Andrew Loomisa, mi sie jeszcze podoba Bridgemana, choc moze byc dosc dezorientujaca na poczatek.
Na schoolism sa wartosciowe kursy rowniez, np od Nathana Fowkesa.
Jezeli chcesz isc w concept art, to obowiazkowo kanal FZD na youtube, duzo informacji o samej branzy, choc zalecane metody nauki sa dosc kontrowersyjne. 馃檪

Na koniec jeszcze podziele sie skrotem z ktorego jestem dumny! Na piorku, na gorym przycisku mam prawy klawisz myszy, otwiera on pedzle w psie, a na tym dolnym modyfikator prawy przycisk myszy + alt, ktory zmienia wielkosc pedzla wraz z poruszeniem piorkiem na boki nad tabletem, oraz miekkosc gdy ruszasz w gore i dol! Jako, ze dla leworecznych jest troche niedogodnosci w korzystaniu ze skrotow klawiaturowych to tak przynajmniej zlikwidowalem potrzebe klikania w nawiasy ciagle by zmienic wielkosc!

Edytowane przez zlyczlowiek

Napisano

Oczywi艣cie Andrew Loomis, totalnie mi umkn臋艂o, a to jeden z moich ulubionych. Figure Drawing For All It's Worth to pozycja obowi膮zkowa i jest dost臋pna po polsku (chyba jako Rysunek Postaci). Inne jego ksi膮偶ki s膮 zdaje si臋 s膮 tylko po angielsku, ale to kopalnia wiedzy, szczeg贸lnie jak lubisz klasyczny rysunek.

Napisano
  • Autor

blood_brother

Thanks! W艂a艣nie o czym艣 takim marzy艂em 馃檪 w ten kurs z ctrl+paint ju偶 si臋 zaopatrzy艂em.

Mam pytanie apropo wk艂ad贸w do pi贸ra. Tablet mam od jaki艣 3 dni i dosta艂em z nim ko艅c贸wki do wymiany. Czy te ko艅c贸wki zaczynaj膮 si臋 kurczy膰 w jaki艣 widoczny spos贸b i wtedy trzeba je wymieni膰, czy mo偶e trzeba to jako艣 na czuja zrobi膰? Jak patrze pod 艣wiat艂o to zaczynam ju偶 widzie膰 jakie艣 rysy wi臋c troch臋 si臋 niepokoje dlatego pytam.

Dzisiejsze 膰wiczenie martwej, po 30 minut ka偶da i walka z walorem. Wrzucam specjalnie z etapami, 偶eby艣cie dali zna膰 czy w poprawny spos贸b konstruowa艂em rysunek. 

spacer.png

spacer.png

 

Edytowane przez Myth

Napisano

Nie藕le to idzie moim zdaniem, szybko to powiniene艣 ogarn膮膰 馃檪 Przy okazji, jak najbardziej zobacz drawabox.com, zajebista stronka (kolejna dobra rzecz, o kt贸rej zapomnia艂em...)

Co do waloru to poczytaj sobie o "halfway to black". Chodzi o to, 偶e je艣li przyjmiemy sobie jak膮艣 skal臋 waloru (powiedzmy od 0 do 10, gdzie 10 to 100% czer艅 a 0 to 100% biel) to je艣li jaki艣 obiekt ma bazowy walor (taki, jaki mia艂by w neutralnym, rozproszonym 艣wietle. Chodzi o to, 偶e w pewnym sensie "ignorujemy" 艣wiat艂o) dajmy 5 to jego walor w cieniu b臋dzie w po艂owie drogi do 100% czerni czyli jakie艣 7,5, a je艣li ma powiedzmy 2 to w cieniu b臋dzie mia艂 6, jak 0 to w cieniu 5 itd.

U Ciebie pod艂o偶e jest bazowo ja艣niejsze od bloczk贸w, ale w jednocze艣nie w cieniu jest praktycznie czarne, a bloczek tylko lekko szary. Raczej niemo偶liwe b臋dzie, 偶eby, maj膮c jedno 藕r贸d艂o 艣wiat艂a, jasna pod艂oga w cieniu by艂a ciemniejsza od ciemnego bloczka w cieniu. Oczywi艣cie jest jeszcze 艣wiat艂o odbite, ale a偶 tak tego nie zmieni.

Przypiszmy zatem naszemu bloczkowi jakie艣 warto艣ci na skali:

spacer.png

Znajd藕my cienie (w po艂owie drogi go czerni)

spacer.png

 

Pionowa 艣cianka frontem do nas jest jeszcze w 艣wietle, ale jednocze艣nie jest pod innym k膮tem ni偶 ta g贸rna, 艂apie wi臋c mniej 艣wiat艂a. Skoro wiemy, 偶e zaczynamy od waloru 5 a 7,5 to jest ju偶 cie艅, pionowa 艣cianka musi by膰 ciemniejsza od 5 (bo 艂apie mniej 艣wiat艂a) i wi臋ksza od 7,5 (bo wtedy by艂aby ju偶 w cieniu). Dajmy jej powiedzmy 6. Zauwa偶, 偶e w takim razie szara, pionowa 艣cianka lekko w 艣wietle ma ten sam walor co jasna pod艂oga w cieniu. Mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e np. czarna koszula w 艣wietle b臋dzie ja艣niejsza ni偶 bia艂a gazeta w cieniu (odsy艂am do ksi膮偶ki Color and Light Jamesa Gurneya)

spacer.png

 

Podsumujmy walory:

spacer.png

I to jest baza, od kt贸rej wychodzisz. Teraz dorzu膰my wi臋cej detalu, najpierw 艣wiat艂o odbite:

spacer.png

Ambient occlusion, detal na kraw臋dziach, t艂o, lekkie rozmycie na kraw臋dzi cienia rzuconego.

spacer.png

 

Kraw臋dzie w praktyce to te偶 cieniutka p艂aszczyzna i b臋dzie pochyla膰 si臋 w kierunku 艣wiat艂a albo odchyla膰 od niego, st膮d te kreseczki. Mo偶esz to zignorowa膰 na pocz膮tku.

spacer.png

 

No i generalnie mamy w miar臋 realistyczny walor. Oczywi艣cie na to wszystko wp艂ywa jeszcze tekstura, jak bardzo odbijaj膮ca jest powierzchnia, kolor i inne 藕r贸d艂a 艣wiat艂a, ale podstawy b臋d膮 te same. Zapami臋taj sobie jedn膮 zasad臋 - p艂aszczyzny w cieniu musz膮 by膰 zawsze ciemniejsze od p艂aszczyzn w 艣wietle, je艣li maj膮 ten sam walor bazowy i jest jedno 藕r贸d艂o 艣wiat艂a. O ile ciemniejsze to ju偶 zale偶y od ich waloru bazowego i 艣wiat艂a odbitego, ale i tak b臋d膮 ciemniejsze bo 艣wiat艂o odbite nie mo偶e by膰 ja艣niejsze od 艣wiat艂a bezpo艣redniego.

Napisano
  • Autor

SebastianSZ

Wielkie dzi臋ki za taki obszerny tutorial! Damn, jak to ogarne i kto艣 mnie w przysz艂o艣ci spyta o walor, to mu wy艣le tego linka馃檪 Wszystkie walory robi艂em na czuja. Teraz postaram si臋 ogarn膮膰, to co napisa艂e艣 i wprowadzi膰, to w 偶ycie. Tylko doko艅cz臋 homework z ctrl+paint.  Wrzucam cz臋艣膰 ju偶 zrobion膮. stara艂em si臋 trzyma膰 jednej minuty, ale wychodzi艂o raczej ko艂o dw贸ch. Docelowo chce zrobi膰 100 takich i p贸藕niej przej艣膰 do kolejnej lekcji.

Mam pytanie apropo wk艂ad贸w do pi贸ra. Tablet mam od jaki艣 3 dni i dosta艂em z nim ko艅c贸wki do wymiany. Czy te ko艅c贸wki zaczynaj膮 si臋 kurczy膰 w jaki艣 widoczny spos贸b i wtedy trzeba je wymieni膰, czy mo偶e trzeba to jako艣 na czuja zrobi膰? Jak patrze pod 艣wiat艂o to zaczynam ju偶 widzie膰 jakie艣 rysy wi臋c troch臋 si臋 niepokoje dlatego pytam.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Edytowane przez Myth

Napisano
  • Autor

Ci膮g dalszy zadania domowego z ctrl+paint. Jeszcze zrobie takich z 30 i powalcz臋 znowu z walorem 馃檪 wed艂ug rad Sebastiana. Zauwa偶y艂em, 偶e ju偶 robie wszystko troche szybciej, oko艂o minuty dwadzie艣cia. Zdecydowanie mam najwi臋ksze problemy z rysowaniem g艂贸w, a przynajmniej tak mi si臋 wydaje.

spacer.png

Napisano
  • Autor

Sko艅czone zadania z ctrl+paint i walka z walorem 馃檪 Mam nadzieje, 偶e walor si臋 poprawi艂 troch臋. Oczywi艣cie jeszcze go pom臋cz臋.

spacer.png

 

spacer.png

 

Napisano
  • Autor

Dalej walor.

Sebastian zrobi艂 艣wietny tutorial, ale jakby艣cie mieli jakie艣 obszerniejsze tutoriale apropo waloru, to ch臋tnie przygarn臋 馃檪 Mog膮 by膰 p艂atne w stylu ctrl+paint. Chocia偶 oczywi艣cie darmowe lepsze 馃檪

spacer.png

 

 

Napisano
  • Autor

Kolejne zadanie z ctrl+paint i walor. Docelowo ma to zajmowa膰 do 2 minut, mi zajmowa艂o raczej od dw贸ch do czterech.

spacer.png

 

spacer.png

Napisano
  • Autor

Generalnie mam taki problem, 偶e chce si臋 nauczy膰 podstaw, ale jest tyle materia艂u kt贸ry chce przerobi膰, 偶e nie wiem gdzie r臋ce w艂o偶y膰. Chcia艂bym zacz膮膰 robi膰 te lekcje z drawabox, ale bardzo te偶 chce dalej robi膰 kurs ctrl+paint. Dodatkowo  mam ochot臋 na walor, i ch臋tnie bym zacz膮艂 przerabia膰 ksi膮偶ki o perspektywie i Loomisa. Po prostu troch臋 si臋 gubi臋, co i kiedy powinienem robi膰, w jakiej kolejno艣ci? Ch臋tnie przyjm臋 rady 馃檪

spacer.png 

 

spacer.png

 

yFHVeY4.png

 

 

Napisano

Spokojnie, to nie jest wyscig, wiecej i szybciej nie zawsze znaczy lepiej! Bazujac tylko na moich doswiadczeniach (tez jestem samoukiem i juz przechodzilem rozne fazy pt "jak sie uczyc") zauwazam, ze im solidniejszy rysunek, perspektywa i rozumienie formy tym szybciej idzie nauka. Bo w zasadzie wiekszosc cwiczen bazuje w duzej mierze na tym, czy to robisz studium waloru. czy studium obrazu, czy to nauka anatomii, zawsze wiaze sie to z perspektywa, forma i rysunkiem. 
 

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki! 馃檪

To w takim razie drawabox razem z ctrl+paint. Widzia艂em tez na ctrl+paint kurs o perspektywie, to mo偶e tez sobie go ogarne.

Zabrzmialo to rzeczywi艣cie jakbym si臋 艣ciga艂 馃檪 Jestem g艂odny wiedzy, i tego 偶eby w ko艅cu uczy膰 si臋 w poprawnej kolejnosci.

Zacz膮艂em! Zadania z drawabox.

HE0BOfP.png

CqApMzZ.png

 

E9oQJ8v.png

 

sGuzDN1.png

 

YCneUTk.png

Edytowane przez Myth

Napisano
  • Autor

Zrobi艂em wi臋cej zwierz膮tek, ale mi si臋 nie zapisa艂y, tak偶e tylko tyle dzisiaj 馃檪

PcIj2r7.png

Napisano
  • Autor
  W dniu 15.02.2020 o 21:35, ArnoldSzczesliwy napisa艂:

jest potencja艂, dawaj dawaj 馃檪

Dzieki!

 

Mam pytanie. Wiem 偶e w Ps jest taka opcja, 偶eby doda膰 now膮 warstw臋, i tak jakby j膮 z艂膮czy膰 z t膮 pod spodem aby tej pierwotnej nie zepsu膰. M贸g艂by mi kto艣 napisa膰 jak i gdzie to znajd臋?

Porcja 膰wicze艅, i m贸j pierwszy lineart!  Nie ukrywam, 偶e inspiracj膮 by艂y pracki zlegoczlowieka 馃檪 Tylko 偶e On jest level master a ja raczkuje. Generalnie polecam ogl膮dn膮膰 jego teczke, mega inspiracja.

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Edytowane przez Myth

Napisano

Chodzi ci mo偶e o co艣 takiego? 
image.png.bf4fa59a0f750edb089a995130157f14.png
Je偶eli tak, to wciskasz lewy alt i lewy przycisk myszki mi臋dzy jedn膮 a drug膮 warstwe

Edytowane przez Piotr Jamroz

Napisano
  • Autor
  W dniu 16.02.2020 o 12:13, Piotr Jamroz napisa艂:

Chodzi ci mo偶e o co艣 takiego? 
image.png.bf4fa59a0f750edb089a995130157f14.png
Je偶eli tak, to wciskasz lewy alt i lewy przycisk myszki mi臋dzy jedn膮 a drug膮 warstwe

Dok艂adnie! Dzi臋ki 馃檪

Troch臋 膰wicze艅 z drawabox. B臋d臋 stara艂 si臋 nie wrzuca膰 tutaj wszystkich, 偶eby a偶 tak nie za艣mieca膰 馃槢 

spacer.png

 

TXmmLlS.jpg

 

sxI17Jm.jpg 

 

 

Edytowane przez Myth

Napisano
  • Autor

Zadanie z ctrl+paint. Og贸lne za艂o偶enie jest takie, 偶eby u偶ywa膰 jak najcie艅szych lini. Troch臋 czasu mi to poch艂on臋艂o, wi臋c wrzucam.

spacer.png

 

 

Napisano

Dayum, masz zaci臋cie 馃檪 Generalnie jak na moje oko to ca艂kiem nie藕le to wygl膮da, potrzebujesz po prostu wi臋cej praktyki, ale z tym chyba nie b臋dzie problemu patrz膮c po tempie w jakim robisz 膰wiczenia.

Kilka uwag:

- Elipsy fajne, mo偶na troch臋 precyzyjniej, jedn膮 lini膮 zamiast kilkoma "szukaj膮cymi".

- Nie jestem pewien czy zwierz臋ta s膮 Ci teraz jako艣 super potrzebne. To trudny temat i tak jak przy cz艂owieku wiedza o anatomii potrafi by膰 r贸wnie wa偶na co umiej臋tno艣膰 rysowania. P贸ki co skupi艂bym si臋 na rysowaniu jako takim (czyli generalnie bry艂y + martwe natury + ludzie) raczej ni偶 rysowaniu czego艣 konkretnego.

- Porysuj mo偶e takie martwe natury, pomo偶e Ci to ogarn膮膰 perspektyw臋 i walor jednocze艣nie. Radzi艂bym z natury rysowa膰 偶eby zmusi膰 m贸zg do widzenia tych wszystkich subtelno艣ci. (tu jakie艣 moje starocie):spacer.png

spacer.png

18953525_1330919540337483_43583871556807

spacer.png

Swoj膮 drog膮, je艣li chodzi o uczenie si臋 ze zdj臋膰: aparat zmienia perspektyw臋 zale偶nie od d艂ugo艣ci ogniskowej, zmienia walor zale偶nie od czasu na艣wietlania itd., a potem jeszcze ustawienia monitora i tak pozmieniaj膮 kolory i walor. Wyguglaj sobie dowolny obraz olejny a zobaczysz, 偶e na ka偶dym zdj臋ciu ma inne kolory.  Natura to natura, widzisz tak, jak widz膮 oczy, a nie jak widzi obiektyw i potem wy艣wietla monitor. Zdj臋cia maj膮 swoje zastosowanie i s膮 super przydatne, ale nie jak chcesz si臋 nauczy膰 podstaw.

Wrzuca艂bym te偶 raczej rzeczy, z kt贸rymi masz konkretny problem albo jeste艣 z nich bardzo dumny (wtedy problemy si臋 znajdzie:P) Do takich czysto ilo艣ciowych 膰wicze艅 typu 500 elips albo 100 jab艂ek ci臋偶ko si臋 odnie艣膰. Generalnie zajebi艣cie, 偶e robisz takie 膰wiczenia, koniecznie je r贸b, po prostu 艂atwiej b臋dzie o konstruktywn膮 krytyk臋 jak b臋d膮 wi臋ksze konkrety 馃檪

 

Edytowane przez SebastianSz

Napisano
  • Autor

Sebastian, dzi臋ki :) 

 

Co do elips, to ten facet z drawabox  w swojej lekcji m贸wi艂, i pisa艂 偶eby robi膰 je na dwa max 3 ruchy, a na raz nawet mowil ze to b艂膮d. Wiec staralem si臋 to tak wykona膰 jak on m贸wi艂. Facet wydaje si臋 rygorystyczny. Oczywiscie poza kursem mog臋 spr贸bowa膰 tak jak radzisz :)

  W dniu 18.02.2020 o 14:45, SebastianSz napisa艂:

Nie jestem pewien czy zwierz臋ta s膮 Ci teraz jako艣 super potrzebne. To trudny temat i tak jak przy cz艂owieku wiedza o anatomii potrafi by膰 r贸wnie wa偶na co umiej臋tno艣膰 rysowania. P贸ki co skupi艂bym si臋 na rysowaniu jako takim (czyli generalnie bry艂y + martwe natury + ludzie) raczej ni偶 rysowaniu czego艣 konkretnego.

Co do tego strusia... :)  machnalem go w ramach odpoczynku, tak na rozluznienie. Oczywi艣cie zgadzam si臋, ze potrzebuje machac wi臋cej martwej, wiec postaram si臋 偶eby moje nast臋pne wrzuty to byly martwe.

  Generalnie mam taki problem, ze nie do ko艅ca wiem jak budowa膰 taki rysunek. Twoj kwiatek w doniczce, to jest to do czego d膮偶e, ale nie mam poj臋cia jak powinienem taka martwa rysowa膰, jak wyrysowac poprawnie te wszystkie pola. Oczywi艣cie b臋d臋 si臋 starac, jak juz wspomnialem u gory.

  W dniu 18.02.2020 o 14:45, SebastianSz napisa艂:

Wrzuca艂bym te偶 raczej rzeczy, z kt贸rymi masz konkretny problem albo jeste艣 z nich bardzo dumny (wtedy problemy si臋 znajdzie:P) Do takich czysto ilo艣ciowych 膰wicze艅 typu 500 elips albo 100 jab艂ek ci臋偶ko si臋 odnie艣膰. Generalnie zajebi艣cie, 偶e robisz takie 膰wiczenia, koniecznie je r贸b, po prostu 艂atwiej b臋dzie o konstruktywn膮 krytyk臋 jak b臋d膮 wi臋ksze konkrety 馃檪

Prawda troch臋 po spamilem :) Przyznaje si臋 bez bicia, ze chce pokaza膰 ze mi zalezy, i potrzebuje waszej pomocy, bo jestem lekko zagubiony. Bardzo chce si臋 uczy膰 w poprawny sposob. Drawabox wydaje si臋 obiecujace, i my艣la艂em jeszcze o kolejnych kursach ctrl+paint: digital painting starter kit. Ale nie skonczylem jeszcze tych co mam. Fajnie by by艂o gdyby by艂y jako艣 opisane od poziomu zero w gore :) 

jeszcze raz dzi臋ki, dam z siebie wszystko aby wprowadzi膰 to o czym pisales, i b臋dzie juz mniej tutaj takich 膰wicze艅 jak te elipsy 馃槈 co oczywi艣cie nie znaczy, ze przestane je robi膰. 

I jeszcze male pytanie. Czy te wk艂ady co s膮 do艂膮czone do tabletu graficznego, jako艣 si臋 kurcz膮 czy cos i wtedy si臋 je wymienia, czy mo偶e nagle przestaj膮 pisac? Moze g艂upie pytanie, ale si臋 nie znam wiec pytam :)

Napisano

To, co jest na drawabox i w tych z ctrl+paint, o ile dobrze je pami臋tam, to s膮 podstawy, kt贸re i tak zajm膮 minimum par臋/par臋na艣cie miesi臋cy, 偶eby w miar臋 sensownie to ogarn膮膰. Polecam Ci kurs perspektywy Erika Olsona, kt贸ry jest na New Masters Academy - to jest chyba najbardziej wyczerpuj膮ca seria wyk艂ad贸w o perspektywie, wszystkie poj臋cia, od najprostszych koncept贸w. To jest wprawdzie kilkadziesi膮t godzin (jak ja robi艂em to to by艂o chyba ko艂o 50h ale widzia艂em, 偶e dosz艂o kilka nowych rzeczy), ale je艣li b臋dziesz robi艂 krok po kroku i sam rysowa艂 to co on, to naprawd臋 si臋 tego nauczysz. Tylko, 偶eby wyci膮gn膮膰 z niego najwi臋cej to najpierw obejrzyj wyk艂ad, potem postaraj si臋 z pami臋ci narysowa膰, 偶eby zobaczy膰 gdzie si臋 gubisz i przestajesz rozumie膰 i wtedy zerka膰 jeszcze raz na wyk艂ad. To to zajmie Ci na pewno tygodnie je艣li nie miesi膮ce 馃檪

Co do wk艂ad贸w - kup sobie foli臋 ochronn膮 na tablet je艣li takiej nie ma bo sobie zarysujesz (m贸wi臋, niestety, z do艣wiadczenia...) jak si臋 zaostrzy taka ko艅c贸wka. One si臋 艣cieraj膮 ale raczej powoli i nie przejmowa艂bym si臋 tym. Pilnuj tylko czy nie robi si臋 z tego taka ig艂a i je艣li tak to wymie艅, ale to pewnie raz na kilka miesi臋cy max. To oczywi艣cie zale偶y od tego ile pracujesz i jaki tablet i wk艂ady masz.

Napisano
  • Autor

Jedziemy 馃檪 Staram si臋 wprowadza膰, to co Sebastian pisa艂.

Generalnie zauwa偶y艂em, 偶e mam problem z czasem. Wszystko mi zajmuje strasznie du偶o czasu. Jedn膮 bry艂臋 rysuje przez 2 godziny, a efekt i tak nie jest zadowalaj膮cy. 

Zapomnialem wspomniec, ze zaopatrzylem si臋 jeszcze w ctrlpaint digital painting starter kit. Mam nadzieje ze zaczne cos wi臋cej ogarniac.

spacer.png

 

NmagueF.jpg

 

C4CDN6X.jpg

 

NhFAgK2.jpg

 

eYpq7yL.jpg

 

S170vOj.jpg

 

ZF3usCO.jpg

 

lPwnRpl.jpg

 

yQagVvZ.jpg

 

Mb3CcPL.jpg

 

9G28O7G.jpg

 

7T1xbDa.jpg

Edytowane przez Myth

Napisano
  • Autor

Martwa. W wazie, to lineart by艂 nie m贸j ( ctrl+paint), ale dwa pozosta艂e ju偶 robi艂em w艂asnor臋cznie sprawdzaj膮c czego si臋 nauczy艂em z tutka.

I zacz膮艂em draw a box 250 boxes.

spacer.png

 

cG7YiSX.jpg

 

yHQ6LXe.jpg

 

JW36e7B.jpg

Napisano

Fajnie, fajnie 馃檪 Nie przejmuj si臋 tym ile czasu to zajmuje, grunt, 偶eby si臋 nauczy膰. Lepiej zrobi膰 jeden rysunek przez 10 godzin i co艣 z niego wyci膮gn膮膰 ni偶 na tempo robi膰 mas臋 rysunk贸w, kt贸re tylko utrwal膮 b艂臋dy. Szybko艣膰 sama przyjdzie wraz ze skillem, ale bierz pod uwag臋, 偶e niekt贸re rzeczy s膮 po prostu czasoch艂onne (precyzyjne konstruowanie czy wyko艅czenie prac zawsze zajmuj膮 mas臋 czasu). Poza tym, nawet pracuj膮c na zam贸wienie generalnie pr臋dzej ludzie zgodz膮 si臋 na wyd艂u偶enie deadline'u ni偶 b臋d膮 zadowoleni z kiepskiej pracy w terminie, przynajmniej w moim do艣wiadczeniu.

Taka dygresj膮, nie wiem czy inni te偶 maj膮 tak膮 obserwacj臋, ale zauwa偶y艂em, 偶e ogl膮danie masy tutoriali i w og贸le tego jak kto艣 maluje zawsze w przy艣pieszeniu tworzy takie upierdliwe z艂udzenie, 偶e ten ca艂y proces powinien by膰 du偶o szybszy ni偶 w rzeczywisto艣ci jest to mo偶liwe. Nawet wiedz膮c, 偶e to jest przy艣pieszone nic nie zmienia bo po obejrzeniu 1000 przy艣pieszonych filmik贸w cz艂owiek mimowolnie my艣li, 偶e pracuje za wolno.

Wracaj膮c do prac:

Wydaje mi si臋, 偶e w martwych nie do ko艅ca stosujesz to co 膰wiczysz na samych bry艂ach.
Rysuj na wylot, tak jak to robisz z prostymi bry艂ami. Ca艂y trik polega na tym, 偶eby sensownie sobie upro艣ci膰 z艂o偶one obiekty do prostych bry艂. Staraj si臋 w dzbankach, jab艂kach, tubkach i czymkolwiek jeszcze znale藕膰 walce, sto偶ki, kule i prostopad艂o艣ciany. Do tego nie my艣l, 偶e rysujesz w 2D tylko wyobra藕 sobie, 偶e chcesz zbudowa膰 model 3D na kartce. Wtedy te偶 艂atwiej b臋dzie znale藕膰 te wszystkie p艂aszczyzny.

spacer.png

Owszem, mo偶na te偶 rysowa膰 tylko w 2D (jak w prawym g贸rnym rogu) ale to raczej przydaje si臋 w rysunku stricte obserwacyjnym, gdzie musisz raczej skopiowa膰 to co widzisz ni偶 zbudowa膰 od nowa. Zwykle pracuje si臋 gdzie艣 pomi臋dzy, bo nie zawsze da si臋/trzeba wszystko precyzyjnie wykonstruowywa膰, a z kolei nawet 100% 2D te偶 opiera si臋 na znajomo艣ci bry艂 i im lepsza wyobra藕nia przestrzenna tym lepiej.

Powodzenia 馃檪

 

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki wielkie Sebastian 馃檪 dzisiejsze pr贸by wprowadzenie tego o czym piszesz. Napoci艂em si臋 nie藕le, a efekty... no jak wida膰.

spacer.png

 

vi8XW4r.jpg

Napisano

Mo偶esz popr贸bowa膰 rysowa膰 rzeczy tak bardziej designersko, zerknij na to: 

 

Takie szkicowanie ro偶nych form bardzo rozwija przestrzenne my艣lenie i 艂atwo to p贸藕niej zaadaptowa膰 do konkretnych obiekt贸w. 

Co do ludzi贸w:

Ja zabieram si臋 do tego tak:

1. Najpierw og贸lny pomys艂 na poz臋 i rozkminienie jaka jest energia postaci, jaka mechanika ruchu i w og贸le co ta posta膰 robi, czyli tzw. gest (gesture po angielsku). Uwa偶aj na refki cios贸w bo sporo zdj臋膰 to statyczne pozy, a nie faktycznie uchwycony ruch. Warto sobie poogl膮da膰 prawdziwe nagrania z walk i poczyta膰 o mechanice cia艂a przy niekt贸rych ruchach, 偶eby doda膰 troch臋 realizmu. Trenowanie czego艣 osobi艣cie te偶 pomaga. Dobra, w ka偶dym razie na tym etapie warto by膰 mega lu藕nym i nie spina膰 si臋 anatomi膮 czy perspektyw膮 czy nawet proporcjami. Tutaj nie ma jednej metody, rysuj tak, 偶eby Tobie odpowiada艂o. Zobacz sobie gesty Ryana Woodwarda (polecam te偶 jego animacj臋 Thought of You) 

2. Potem warto pomy艣le膰 o masie. Z czego sk艂ada si臋 cia艂o? Jak upro艣ci膰 konkretne elementy? Tutaj rozkminiasz proporcje i perspektyw臋, maj膮c na uwadze, 偶eby nie straci膰 tej energii z pierwszego etapu.

3. Detal. Mo偶e by膰 troch臋, mo偶e by膰 80 godzin miziania w臋glem, jak chcesz 馃檪 Je艣li poprzednie 2 etapy s膮 do kitu to 偶adna anatomia i detal nie pomo偶e.

Etapy 1 i 2 mo偶na robi膰 jednocze艣nie (si艂膮 rzeczy z czasem i tak b臋dziesz bo b臋dzie my艣la艂 w perspektywie ca艂y czas zapewne)

spacer.png

Ja lubi臋 kanciaste rzeczy i du偶o prostych linii, nie przepadam za kluskami Glenna Vilppu, ale to kwestia tylko estetyczna, sam sobie wypracujesz jaka metoda dzia艂a dla Ciebie. 

Napisano
  • Autor

Postaram si臋 wprowadzi膰 to co na filmiku 馃檪 A co do ludzi, to teraz chce loomisa wypo偶yczy膰, to mo偶e mi pomo偶e z lud藕mi.

Wszystkie owoce poni偶ej staralem si臋 budowa膰 tak jak radziles my艣l膮c w 3d.

Mam wra偶enie,ze ta gruszka po dodaniu waloru troch臋 plasko wysz艂a, i generalnie sama textura niezbyt realistycznie.

Wazon juz w ca艂o艣ci robiony przezemnie.

I wielkie dzi臋ki, ze chce ci si臋 pomaga膰. Zdecydowanie jest mi 艂atwiej :)

spacer.png

 

NDt5st0.jpg

Edytowane przez Myth

Napisano
  • Autor

Porcja 膰wicze艅 i ma艂y update z drawabox, 偶eby pokaza膰, 偶e robi臋. 

Wrzucam te 膰wiczenia, bo wiem, 偶e Sebastian ogarnia cienie, tak偶e ch臋tnie przyjm臋 wszelkie uwagi. 馃檪

A co do product design sketching, to stara艂em si臋 za艂apa膰 og贸ln膮 zasade i sam zacz膮膰 wymy艣la膰 r贸偶ne kszta艂ty.

spacer.png

 

pXq5659.jpg

 

 

KLoNlU1.jpg

 

Wopzyt9.jpg

 

1nc7W57.jpg

 

KVlOS8S.jpg

 

cVdgYCO.jpg

3wPGtFy.jpg

86DqboJ.jpg

 

 

j6zJcxb.jpg

 

 

 

Napisano

Bardzo 艂adnie i intensywnie 膰wiczysz, b臋d膮 z Ciebie zaraz ludzie :D. Jedyne co to by艣 nie przestawa艂 i b臋dzie git.

Jedyne czego m贸g艂bym si臋 czepia膰 to by艣 niekt贸re rzeczy robi艂 dok艂adniej, typu 1 kreska zamiast trzech nachodz膮cych na siebie, ale i tak jest ju偶 sporo przejrzy艣ciej. Ja wyznaj臋 zasad臋, 偶e mniej znaczy wi臋cej czyt. najprostsze rysunki s膮 najbardziej czytelne, warto ograniczy膰 poci膮gni臋cia i np cofa膰 poci膮gni臋cia p臋dzla a偶 wyjdzie takie, o kt贸re nam chodzi艂o zamiast zostawia膰 2/3 kreski, chocia偶 pewnie ju偶 tak zaczynasz robi膰.

Radzi艂bym Ci teraz wprowadzi膰 te偶 膰wiczenia cieniowania, tzn widz臋, 偶e jakie艣 ju偶 zacz膮艂e艣, ale ostaj膮 troch臋 poziomem od lineartu, imo dobrze jak id膮 razem w parze, chocia偶 lineart uwa偶am za bardziej istotny. Od siebie dodam te偶, 偶e warto 膰wiczy膰 cieniowanie ostrymi p臋dzlami a dopiero potem mi臋kkimi, warto umie膰 dzieli膰 cienie na plamy, gdy to umiesz to przej艣cia walorowe to ju偶 ta 艂atwiejsza cz臋艣膰 i przychodzi instynktownie.

Najpro艣ciej by艂oby po膰wiczy膰 na martwej naturze pewnie, by ogarn膮膰 jak dzia艂a walor. Nie wiem czy kto艣 wy偶ej Ci poleca艂 ale How to Draw i How to render scotta Robertsona to bardzo solidne materia艂y do nauki i rysowania i cieniowania, a opr贸cz tego praktyka 馃槃. Warto te偶 by poza samym realizmem typu martwa, samemu wymy艣la膰 kszta艂ty, ale w sumie widz臋, 偶e to te偶 robisz tak偶e jeste艣 na dobrej drodze.

Fajnie si臋 rozwijasz i z ciekawo艣ci b臋d臋 obserwowa膰 w膮tek 馃槃.

Napisano

Du偶o i fajnie. Mo偶esz mniej z linijek korzysta膰, 偶eby r臋k臋 wy膰wiczy膰. Jak na moje oko to idzie ca艂kiem nie藕le, jak zaczn膮 Ci si臋 same abstrakcyjne bry艂y nudzi膰 to tw贸rz jakie艣 konkretne obiekty z tych bry艂. Ten 3 od do艂u to spokojnie m贸g艂by by膰 jak膮艣 podstawow膮 siatk膮 do pojazdu scifi.

Co do samych cieni to pami臋taj, 偶e g贸ra cylindra ca艂a rzuca cie艅 i warto j膮 sobie ca艂膮 zrzuci膰 na pod艂o偶e, 偶eby cie艅 by艂 dok艂adny. HtD i HtR Roberstona na 100% powiniene艣 mie膰spacer.png

Napisano
  • Autor
  W dniu 9.03.2020 o 12:33, revrite napisa艂:

Najpro艣ciej by艂oby po膰wiczy膰 na martwej naturze pewnie, by ogarn膮膰 jak dzia艂a walor. Nie wiem czy kto艣 wy偶ej Ci poleca艂 ale How to Draw i How to render scotta Robertsona to bardzo solidne materia艂y do nauki i rysowania i cieniowania, a opr贸cz tego praktyka 馃槃.

Dzi臋ki!  HtD Robertsona polecali 馃檪 Pare dni temu si臋 ju偶 w ni膮 zaopatrzy艂em. Jeszcze do niej nie zagl膮da艂em, ale niebawem to zrobi臋,

 

  W dniu 9.03.2020 o 16:11, SebastianSz napisa艂:

Du偶o i fajnie. Mo偶esz mniej z linijek korzysta膰, 偶eby r臋k臋 wy膰wiczy膰. Jak na moje oko to idzie ca艂kiem nie藕le, jak zaczn膮 Ci si臋 same abstrakcyjne bry艂y nudzi膰 to tw贸rz jakie艣 konkretne obiekty z tych bry艂. Ten 3 od do艂u to spokojnie m贸g艂by by膰 jak膮艣 podstawow膮 siatk膮 do pojazdu scifi.

Co do samych cieni to pami臋taj, 偶e g贸ra cylindra ca艂a rzuca cie艅 i warto j膮 sobie ca艂膮 zrzuci膰 na pod艂o偶e, 偶eby cie艅 by艂 dok艂adny. HtD i HtR Roberstona na 100% powiniene艣 mie膰

Dzi臋ki:)

Pytanko, jaki zazwyczaj obszar roboczy sobie ustawia膰? U mnie jest to 3840/2160, ale widzia艂em 偶e ludzie zazwyczaj ustawiaj膮 du偶o wi臋kszy.

 

Troche martwej:

spacer.png

 

FQ1nJGF.jpg

Cwiczenia z ctrlpaint. Skupia艂em si臋 na cieniach, bo na tym polega艂o zadanie.

S9JElBv.jpg

 

JWCAwiK.jpg

 

1lly5BC.jpg

 

bkMGaTf.jpg

Zacz膮艂em tez robi膰 Loomisa 馃檪 Tutaj skupia艂em si臋 tylko na proporcjach nie na anatomi tak jak autor radzi.

f0uwPE0.jpg

 

TmtR4ah.jpg

Pierwszy z ksi膮偶ki drugi troch臋 z pami臋ci troche z ksi膮偶ki a trzeci zupe艂nie z g艂owy.  Wymiar 7 i p贸艂 g艂owy.

vgKWjqh.jpg

 

Wszelkie rady mile widziane 馃檪

 

 

Edytowane przez Myth

Napisano

Nie no, co Ci mog臋 powiedzie膰 - nie przestawaj, dobrze to idzie.

Jedna wi臋ksza uwaga: te ludziki z Loomisa maj膮 sporo kreseczek, kt贸re sugeruj膮 anatomi臋. Nie ma sensu ich jako艣 szczeg贸艂owo kopiowa膰, je艣li nie znasz dobrze anatomii bo one niekoniecznie b臋d膮 tak samo wygl膮da艂y przy innych budowach cia艂a czy pozycjach. Lepiej po艣wi臋ci膰 ten czas na rysowanie bardzo uproszczonych manekin贸w, ale z dobrymi proporcjami.

Mi bardzo podpasowa艂a ta ksi膮偶ka: https://www.amazon.com/Freehand-Figure-Drawing-Illustrators-Mastering/dp/0385346239 Trzyma艂bym si臋 takiego uproszczenia i na nim 膰wiczy艂 proporcje i ustawianie postaci w r贸偶nych pozach a dopiero potem martwi艂 si臋 anatomicznym detalem.

Napisano
  • Autor

Z tego co widzia艂em to loomis p贸藕niej te偶 upraszcza cz艂owieka do takiego manekina 馃檪

 

f4o7S0v.jpg

 

mE3oqpJ.jpg

 

QuuhotY.jpg

 

MJJTWuv.jpg

 

7tI17w8.jpg

 

4w4K1vb.jpg

 

AFXCnmF.jpg

 

 

eKxr2kL.jpg

 

 

Edytowane przez Myth

Napisano
  • Autor

Ma艂a odskocznia od 膰wicze艅. Generalnie nie jestem fanem tego typu ilustracji i zdecydowanie wola艂bym tworzy膰 w tym stylu: https://www.artstation.com/vyacheslav_safronov Jakby艣cie znali jakie艣 tutoriale w艂a艣nie gdzie maluj膮 jak ten Pan to podrzu膰cie 馃檪

Ale trzeba spr贸bowa膰 wszystkiego 馃檪

QTJ4qNF.jpg

 

bqbGyeQ.jpg

 

WxS84PL.jpg

 

eInbq3A.jpg

 

vJA6AVU.jpg

 

eWY67Pg.jpg

Napisano

Safronov chyba mia艂 co艣 na youtube je艣li mnie pami臋膰 nie myli... O tutaj: 

Rozczaruj臋 Ci臋, ale moim zdaniem nie robi nic wyj膮tkowego. Nie chodzi mi o to, 偶e to co艣 z艂ego, bo sam uwielbiam jego prace i mocno je analizuj臋, tylko o to, 偶e on po prostu maluje 馃檪 Czyli wie jakie bry艂y chce pokaza膰, jakie jest 艣wiat艂o, tam gdzie ma by膰 ostra kraw臋d藕 cienia tam jest ostra, mi臋kka tam gdzie ma by膰 mi臋kka, co ma by膰 matowe, a co po艂yskuj膮ce itd. To kilka prostych koncept贸w, kt贸rymi na okr膮g艂o 偶onglujesz, nie ma jakich艣 trik贸w. To samo, co 膰wiczysz na bry艂ach tylko x1000.

Jak chcesz innych podobnych to obczaj tych go艣ci - Even Amundsen, Igor Sid, Ihor Pasternak, Peter Polach no i oczywi艣cie jakich艣 klasyk贸w w stylu J.S. Sargent czy Norman Rockwell. Tylko si臋 nie zdo艂uj patrz膮c na prace tych typ贸w (ja to zawsze wpadam w depresj臋 jak widz臋 takiego zajebistego skilla...)

Super, 偶e robisz r贸偶ne rzeczy i pr贸bujesz r贸偶nych styl贸w, bardzo Ci臋 to rozwinie. Zerknij sobie tutaj: https://www.silvertoons.com/ Stephen Silver ma bardzo dobr膮 ksi膮偶k臋 o takim cartoonowym designie i w og贸le o tym jak designowa膰 postacie: https://www.amazon.com/gp/product/1624650341/ref=dbs_a_def_rwt_bibl_vppi_i0 Nawet jak docelowo nie chcesz robi膰 takich mega przesterowanych rzeczy to podstawy na, kt贸rych si臋 taki odjechany design opiera s膮 bardzo przydatne w og贸le.

Napisano

T膮 czach臋 to nie pami臋tam czym robi艂em... Najpewniej tymi z megapacka od Kyle T. Webster (kiedy艣 oddzielny produkt, teraz s膮 od razu w pakiecie z Photoshopem, ale chyba trzeba zainstalowa膰 najpierw). Generalnie jakie艣 "tuszowe" prace jak robi臋 to tymi brushami. Przy czym korzystam mo偶e z 2-3 max.

Brushy mam du偶o za du偶o i z 99.9% korzystam bardzo okazjonalnie, dla jakich艣 tam smyrni臋膰 i efekt贸w. Wi臋kszo艣膰 rzeczy robi臋 tymi:

https://gumroad.com/fibodemons#vQVfH - du偶y, p艂aski brush. U偶ywam go te偶 jako mixerbrusha. Ten portret z fajk膮 to w 95% ten brush.

 https://www.youtube.com/watch?v=-oPp6NE4WL8 - W opisie filmiku link do brushy Dave'a Greco. DG_Main, tym brushem robi臋 wi臋kszo艣膰 rzeczy, szczeg贸lnie te, kt贸re s膮 za ma艂e na ten wy偶ej. Generalnie to jest m贸j g艂贸wny brush.

https://www.reddit.com/r/DigitalPainting/comments/ap8kvo/yizheng_ke_brush_set/ - tu gdzie艣 jest link do brushy Yizheng Ke. Ten ostatni portret jest robiony g艂贸wnie nimi, ale znowu, u偶ywa艂em mo偶e 3-4.

http://enliighten.com/brushes/ - brushe Daarkena. Fajne, lubi臋 je zawsze mie膰, jest tam sporo r贸偶nych u艂atwiaczy w stylu drzewek czy jakich艣 efekt贸w magii czy co艣. Cz臋sto przydaj膮 si臋 tu i tam, og贸lnie to sam ten pack wystarczy Ci do wszystkiego.

To tyle chyba. Tak szczerze to nie znosz臋 mie膰 du偶o brushy 馃檪 Zawsze staram si臋 robi膰 jak najwi臋cej jak najmniejsz膮 liczb膮 brushy, bo mam jakie艣 przekonanie, 偶e jak si臋 umie to najprostszym brushem da si臋 zrobi膰 wszystko i chc臋 sobie samemu to udowadnia膰 :P Wychodzi艂bym z takiego za艂o偶enia na pocz膮tku, 偶e jak chcesz, powiedzmy, namalowa膰 zardzewia艂y metal, to spr贸buj to zrobi膰 normalnymi brushami, bez jakich艣 fiku艣nych tekstur etc, 偶eby zrozumie膰 dobrze tekstur臋. Potem, dla speeda, mo偶na sobie u艂atwia膰 偶ycie. Skup si臋 na nauce, a nie na efektach. Brzydka praca, kt贸ra Ci臋 czego艣 nauczy jest lepsza ni偶 艂adna, ale obleciana bajeranckimi brushami, kt贸re zrobi艂y za Ciebie robot臋.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci