Skocz do zawartości

Blender + vray ??


angie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ograniacze! 🙂

Jestem totalnie zielona w temacie programów, więc będę wdzięczna za pomoc 😄 Chcę kupić Vray dla Blender ale nie ma takiej wersji programu... Jak to ogarnąć? Jaka wtyczka? I czy to dobry pomysł i wszystko działa jak powinno?

Czy lepiej przerzucić się na sketchup + vray ?

Robię wizualizacje wnętrz.

Pozdrawiam 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Z tego co pamiętam potrzebna jest wersja do Mayi ale przez lata mogło to ulec zmianie, trochę info tutaj: https://docs.chaosgroup.com/display/VFBlender/Setup+and+Installation

Czy warto? Ja niestety bazuję na doświadczeniach sprzed 8 10 lat - kiedy w Blenderze nie było jeszcze Cyclesa to V-Ray był chyba najlepszą (ale płatną) opcją, mimo iż wszystko było w miarę zintegrowane w Blenderze poprzez wtyczkę, to pamiętam, że sam eksport sceny do wyrenderowania bywał problematyczny i trwał długo.
Na twoim miejscu najpierw sprawdziłbym w Blenderze wspomniany wbudowany silnik Cycles - obsługa jest względnie prosta, umożliwia renderowanie jednocześnie na CPU i GPU.
Co do Sketchup+V-Ray... osobiście nigdy nie przepadałem za Sketchupem, tym bardziej przestałem widzieć jakiekolwiek jego zalety w momencie gdy zrezygnowano z wersji bezpłatnej;)

Edytowane przez Lucas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Koledzy mówią. Jeśli mówimy o oficjalnych addonach w 2021 r. Blender + V-ray nie istnieje (jakieś ostatnie wersje były w 2019 r.), czyli V-ray standalone + wtyczka. Mieli zrobić coś w kierunku blendera 2.83 lts, ale nic się chyba nie dzieje. Najlepiej wbić na forum chaosgroup i zapytać bezpośrednio.