angie Posted April 10, 2021 Share Posted April 10, 2021 Cze艣膰 ograniacze!聽馃檪 Jestem totalnie zielona w temacie program贸w, wi臋c b臋d臋 wdzi臋czna za pomoc 馃槃聽Chc臋 kupi膰 Vray dla Blender ale nie ma takiej wersji programu... Jak to ogarn膮膰? Jaka wtyczka? I czy to dobry pomys艂 i wszystko dzia艂a jak powinno? Czy lepiej przerzuci膰 si臋 na sketchup + vray ? Robi臋 wizualizacje wn臋trz. Pozdrawiam 馃檪聽 Link to comment Share on other sites More sharing options...
blood_brother Posted April 10, 2021 Share Posted April 10, 2021 Z tego co widz臋 to jest tylko wersja subskrybowana: https://www.chaosgroup.com/vray/blender Nic wi臋cej nie wiem, bo nie dotyka艂em Vraya od jakich艣 8 lat, a Blendera w og贸le 馃檪 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas Posted April 10, 2021 Share Posted April 10, 2021 (edited) Z tego co pami臋tam potrzebna jest wersja do Mayi ale przez lata mog艂o to ulec zmianie, troch臋 info tutaj: https://docs.chaosgroup.com/display/VFBlender/Setup+and+Installation Czy warto? Ja niestety bazuj臋 na do艣wiadczeniach sprzed 8 10 lat - kiedy w Blenderze nie by艂o jeszcze Cyclesa to V-Ray by艂 chyba najlepsz膮 (ale p艂atn膮) opcj膮, mimo i偶 wszystko by艂o w miar臋 zintegrowane w Blenderze poprzez wtyczk臋, to pami臋tam, 偶e sam eksport sceny do wyrenderowania bywa艂 problematyczny i trwa艂 d艂ugo. Na twoim miejscu najpierw sprawdzi艂bym w Blenderze wspomniany wbudowany silnik Cycles - obs艂uga jest wzgl臋dnie prosta, umo偶liwia renderowanie jednocze艣nie na CPU i GPU. Co do Sketchup+V-Ray... osobi艣cie nigdy nie przepada艂em za Sketchupem, tym bardziej przesta艂em widzie膰 jakiekolwiek jego zalety w momencie gdy zrezygnowano z wersji bezp艂atnej;) Edited April 10, 2021 by Lucas Link to comment Share on other sites More sharing options...