Skocz do zawartości

The Killbox (UE4)


sinclar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,
chciałbym się z Wami podzielić moim małym projektem.
Jakiś czas temu coś mnie wzięło i zrobiłem grę.

Historią, jak to się wszystko zaczęło zanudzać Was nie będę, ale śmiało mogę powiedzieć, że był to dla mnie przełom (nowe emocje/energia), po którym zdecydowałem się iść w tym właśnie kierunku.
Nie jest to oczywiście gra roku, ale jestem z niej dumny i szczęśliwy, że się udało.

Celem gry jest ucieczka z wyspy.
Jest sporo biegania (na początku to głównie ucieczka) i strzelania - są różne typy broni (każda ma specyficzną cechę jak np. drony, termowizja, stealth, dezintegracja, detonacje bomb itp.). 
Mamy oczywiście zacne bestiarium, pułapki, zabezpieczenia, komputery dzięki którym możemy przykładowo ogłuszyć, czy uśmiercić przeciwników, wyłączać zabezpieczenia itd., dla tych co lubią czytać jest i mała historia.

Grę można ukończyć w dwojaki sposób - są to zadania wymagające odrobiny sprytu (main objectives) i skoncentrowane na strzelaniu (kill tasks). Po wykonaniu zadań otrzymujemy dostęp do walki o finał.

Z gameplaya możecie wywnioskować, że głównie się biega i strzela, ale to nie do końca prawda.
Na początku niezbędny jest plan działania, bez niego szybko zakończycie rozgrywkę.
Gameplay nagrałem w trybie "godmode", ze wszystkimi zabawkami i sporym pancerzem, bo wciąż i wciąż tam ginę.

Jest też prościutki multiplayer i taka moja rada, jeśli zdecydujecie się kiedyś zacząć przygodę z grami, odpuśćcie multi, przynajmniej na początku, to było piekło. Serio.

Aha! Warstwa audio-wizualna jest hmm.. no nie jest to doom, ale koncentrowałem się głównie na ogarnięciu UE4, więc.. no.

Poniżej załączam ostatni gameplay, który udało mi się nagrać.

 

Edytowane przez sinclar
  • Like 4
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sinclar napisał:

Jakiś czas temu coś mnie wzięło i zrobiłem grę.

 

Hahaha tak po prostu? 😄

Samemu? Od czego zacząłeś? To Twoja pierwsza, czy masz dużo doświadczenia? W czym się specjalizujesz? Ile zajęło? Pytam bo mało wiem o praktycznej stronie robienia gier ale wiem, że to nie takie hop siup zrobić całą grę samemu, więc gratuluję ukończenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po prostu.

To był przypadek. Miałem kilka dni wolnego i zacząłem się bawić Unity, po kilku dniach przerzuciłem się na UE4 i tak zostało.

Nie jest wymagana znajomość programowania, żeby zrobić grę w UE4 (BP doskonale rozwiązują ten problem), aczkolwiek przydaje się umiejętność logicznego myślenia. To wszystko, plus chęci :).

Tak, to moja pierwsza gra a będąc precyzyjnym - to był bardziej poligon doświadczalny.

Czym się zajmuję? Do tej pory starałem się być grafikiem, ale mam/znam już nowe zabawki, tak więc teraz chciałbym połączyć jedno z drugim.

Ile mi to zajęło? To jest trudne pytanie i nie znam na nie odpowiedzi. Bywało, że miesiącami nie dotykałem tej gry, ale zacząłem chyba 2 lata temu i starałem się nad nią pracować między normalnymi projektami, co było swoistym wyzwaniem.

  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, sinclar said:

i taka moja rada, jeśli zdecydujecie się kiedyś zrobić grę, odpuśćcie to sobie

No ok, to nie robie. 😄

Spoko wyglada. Jak na serio sam to zrobiles to ogromny szacun. Podobne pytanie - assety, muzyka, teksty mowione - napisz cos o tym czym sie podpierales bo w to ze sam tez napisales muze i mowiles damskim glosem nie uwierze 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz doczytałem, że to solo-project. Czapki z głów. Nie napisałeś nic o samej grze - kiedy będzie można ją pobrać, zagrać, jakiś link (jak wpisalem w google nazwe to wyskoczyla gra o tej nazwie i strona, ale jak rozumiem to nie twoja gra).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi - faktycznie tak jest napisane, ale to dotyczyło tylko multiplayera :). Tam jest błąd, który za chwile skoryguje. I wręcz przeciwnie, zachęcam wszystkich do robienia gier, to nieopisana, niesamowita frajda. Na necie jest masa informacji, tutoriali na YT i uważam, że każdy może to zrobić, tylko trzeba chcieć i mieć odrobine czasu.

Co do assetów - wszystkie wyklikałem własnoręcznie. Gdybym ściągał assety, to by się mijało z celem, ale na sam koniec projektu pozwoliłem sobie użyczyć (już z lenistwa) kilka elementów jak wybuch, czy jakaś animowaną mapę - generalnie duperele. Modele pochodzą z mojej bazy i wszystko robiłem w locie, wedle potrzeb.

Muzyka pochodzi z banku Paris Music, efekty pomagała mi zdobyć Ania a głos, który słyszycie, to syntezator. Zamęczałem też znajomych, którzy robili za betatesterów.

Adek - dziękuję :). Kiedy będzie można pobrać? Mam nadzieję, że uda się to zrobić do końca stycznia.

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności