Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam od jakiegoś trochę rzeźbie sobie w 3ds max ( zaznaczam , że hobbistycznie dlatego moja wiedza nie jest zbyt duża)
Chce ostatnio nałożyć sobie tekstury terenu dlatego chciałem ogarnąć jak korzysta się z modyfikatora unwrap UVW, ale przeglądam pokolei dostępne tutoriale i nie mogę wybrnąć dlatego proszę o pomoc.
Gdy robię nawet najprostszy sztandarowy przykład "kwadrat" dzieje się tak, że dodaje modyfikator mapuje obiekt ustawiam sobie siatkę. Następnie renderuje do .jpg i ją edytuje graficznie. Według wszelkich tutoriali potem dodaje materiał i ma być pięknie. u mnie tak się nie dzieje. tekstura nakłada się jak by była całkowicie zebrana ta część która jest poza siatką. Czy wie ktoś jak z tego wybrnąć?  Gdy ustawie teksture jako tło edytora UVWs i widać, że jest wszystko na siatce to i tak kwadrat zostaje cały czarny. nie wiem czemu tak się dzieje.
Pozdrawiam

porada.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 878
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano

Może to wina tego ustawienia powinno być tj. tu żeby tekstura była widoczna w viewporcie a nie kolor obiektu. unwrap.jpg.82c70ba713d8061ba18172ff1ee1ea50.jpg

Edytowane przez jarox

Napisano
  • Autor

Niestety mam takie same ustawienia. Taki kwadrat czarny wychodzi również w renderingu.

Napisano

A inne materiały np. ze zwykłą mapą Checker są widoczne po nałożeniu na ten sam prostokąt?

Napisano
  • Autor

pomogło przeinstalowanie aplikacji 3ds max dopiero. Czyli nie wiadomo co było. Chciał bym od razu jeszcze zapytać nie robiąc nowego wątku. 
Zainstalowałem V-ray i wszystkie rendery  mam białe. ktoś może mi coś podpowiedzieć? kłódka przy view to render jest odznaczona. Szukam , ale nic nie mogę znaleźć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności