Jump to content

Starsza wersja blendera.


tripster

Recommended Posts

Witam. kilka dni nad tym siedzę i nie potrafię sobie poradzić. Chodzi o przydzielenie materiałów, oraz opcji "Coordinates" na opcję UV, tak, żeby w trybie podglądu miały jednolity kolor. W wersji blendera 3.0 nie mogę tego nigdzie znaleźć, a poradnik jest na wersję bodajże coś koło 2.5.7. Jeśli to możliwe, prosiłbym o screenshoty gdzie konkretnie znajdują się te opcje... W załączniku widać, że nie wykrywa żadnych materiałów, mimo iż je po swojemu dodałem. Z góry wielkie dziękuję

właściwy moment zaczyna się w 1:20 i konczy gdzieś tak 1:50

Bez tytułu23421.png

Link to comment
Share on other sites

Chodzi ci o podgląd mapy aby był bez cieniowania czy co?A może o exporter map? Jak byś trochę naświetlił sytuacje bo mam wrażenie że piszesz o czymś co powinniśmy w domyśle wiedzieć... lub po prostu nie kapuje. Niepotrzebne skreślić 🙂 

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, Mortom napisał:

Chodzi ci o podgląd mapy aby był bez cieniowania czy co?A może o exporter map? Jak byś trochę naświetlił sytuacje bo mam wrażenie że piszesz o czymś co powinniśmy w domyśle wiedzieć... lub po prostu nie kapuje. Niepotrzebne skreślić 🙂 

Chodzi o to, gdzie w wersji 3.0 znajdę chociażby tę opcję (1:26)

Bez tytuł2332u.png

Edited by tripster
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, michalo said:

"Prościutko" i z nodów  wyskakujesz. No kaman.. 

Nie no, to jest podstawowy shader dodany domyslnie po dodaniu materialu a potem ctr+T i sam dodaje te trzy nody (tylko trzeba miec node wranglera w addon wlaczonego). Jak sie chce Blendera uzywac to trzeba przywyknac do "latwosci obslugi" 🤣

Edited by Nezumi
Link to comment
Share on other sites

@michalo Mój drogi. Zanim zaczniesz biegać trzeba nauczyć się chodzić 🙂

Pomalutku, poszperaj po tutach, a nie pałuj się samemu z Blenderem - nie warto iść tą drogą 🙂 
To co ci podesłałem to niezbędne minimum zrozumienia programu. Poszukaj jak się w Blenderze poruszać po interfejsie, co i gdzie jest i potem przystąp do oblężenia softu. Sam miałem niezły zgryz jak przesiadałem sie z MAXa na Blenda. Ale internet i wujek Google mi pomogli. Teraz to nawet jest łatwiej bo kanały na youtubie o podstawach blendera powstają jak grzyby po deszczu więc śmiało - go for it 🙂 

A jak by co, to pytaj na forum, ludzie tu są przyjaźnie nastawieni więc pomogą 🙂 

P.S.
Aha w Blenderze bez nodów nie zrobisz niemal nic - więc warto przestawić na takowe 🙂 

P.S. 2
Nezumi napisał to co ja zapominałem o tworzeniu nodów, dzień był długi, wiadomości straszne, a spanie od paru miesięcy mam tak dobre że mój Ipad ledwo zipie 🙂 

Edited by Mortom
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś opanowałem co mi potrzeba w nodach, ale czas minął a ja zapomniałem.

Nawet proceduralne teksturki kiedyś robiłem, sam wymyślałem sobie jakieś proste podstawowe rzeczy, np fakturkę materiału.

 

Wpadłem ostatnio na pomysł - że sobie zrobię renderek. Wyszukałem w pamięci jak dodać hderkę, oświetliłem scenę, ale teraz jak ją kuźwa ukryć? Żeby tylko światło było? 

Kiedyś się tego nauczyłem, ale parę lat minęło i już mi się googlać nie chciało.. 

Wolę energię zużyć na naukę UE a render zrobić jednak w toolbagu 😉 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Mortom napisał:

aaaa to panie prościutko, prościutko - proszę, smacznego 🙂
Clipboard.jpg 

 

 

 

Dziękuję. Jeszcze mógłbyś proszę pokazać mi, jak dodać taki jednolity kolor do podglądu? 1:46 w filmiku, który wysłałem wyżej. U mnie to nie działa.

Bez tytułu23421.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy