Napisano 30 Październik 20222 l Witam Mam problem z przekształceniem obiktu "line" na "poly", a dokładniej mówiąc, po przekształceniu na poly, vertexy tak jakby zmieniały swoje położenie, co powoduje że obiekt się zniekształca. Tworze najpierw obrys obiektu, a później po kolei każdy otwór tworze przez "create line", nie wiem gdzie popełniam błąd
Napisano 30 Październik 20222 l Zmiana spline na edit poly ma kilka rzeczy, które mogą być uprzykrzające, ale przede wszystkim wydaje mi się że może to być wina źle ustawionych jednostek i odległości od środka sceny. Umieść model na środku osi współrzędnych i sprawdź czy jest lepiej. Wraz z odległością od środka sceny maleje precyzja, a jednostki powinny być ustawione adekwatnie do skali obiektu. Drugie co rzuca się w oczy to brak łuków. Na jaką liczbę masz ustawianą interpolacje w opcjach spline? Zanim przejdziesz dalej, zamiast zamieniać na edit poly, dodaj do spline modyfikator extrude, wszystkie spliny, które nie będą wyekstrduwoane to potencjalne problematyczne elementy, a możemy tu mieć nie zamknięte spline, zdublowane wertexy itd.
Napisano 31 Październik 20222 l Autor Dziękuję za odpowiedz, jednostki mam ustawione na centymetry, po przestawieniu obiektu na współrzędne sceny 0,0,0 nie pomogło, interpolacje też próbowałem zmieniać na różne wartości i faktycznie coś się zmieniało, ale za wiele to nie pomogło. Faktycznie dużo detali nie ma łuków, obiekt tworzyłem na wzorze z użyciem snpas toggle, wiec chyba wszystkie wertexy są zamknięte. Przy dodaniu modyfikatora extrude wynik mam taki sam jak po przejściu na poly. a może jest jakiś inny sposób wymodelowania takiego obiektu? bo ten wydawał mi się najprostszy, a okazuje się nieprzewidywalny
Napisano 31 Październik 20222 l Godzinę temu, waha55555 napisał: Dziękuję za odpowiedz, jednostki mam ustawione na centymetry, po przestawieniu obiektu na współrzędne sceny 0,0,0 nie pomogło, interpolacje też próbowałem zmieniać na różne wartości i faktycznie coś się zmieniało, ale za wiele to nie pomogło. Faktycznie dużo detali nie ma łuków, obiekt tworzyłem na wzorze z użyciem snpas toggle, wiec chyba wszystkie wertexy są zamknięte. Przy dodaniu modyfikatora extrude wynik mam taki sam jak po przejściu na poly. a może jest jakiś inny sposób wymodelowania takiego obiektu? bo ten wydawał mi się najprostszy, a okazuje się nieprzewidywalny Rozbij to sobie na mniejsze obiekty ( co najmniej na 3-4 części) i zobacz co i gdzie sie rosprzeprza 🙂 Za dużo tutaj wycięć chyba w jednym rzucie.
Napisano 3 Listopad 20222 l Autor Dzięki, tak właśnie sobie kombinowałem żeby podzielić ten obiekt na mniejsze elementy, a potem połączyć
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto