Posted October 30, 20222 yr Witam Mam problem z przekształceniem obiktu "line" na "poly", a dokładniej mówiąc, po przekształceniu na poly, vertexy tak jakby zmieniały swoje położenie, co powoduje że obiekt się zniekształca. Tworze najpierw obrys obiektu, a później po kolei każdy otwór tworze przez "create line", nie wiem gdzie popełniam błąd
October 30, 20222 yr Zmiana spline na edit poly ma kilka rzeczy, które mogą być uprzykrzające, ale przede wszystkim wydaje mi się że może to być wina źle ustawionych jednostek i odległości od środka sceny. Umieść model na środku osi współrzędnych i sprawdź czy jest lepiej. Wraz z odległością od środka sceny maleje precyzja, a jednostki powinny być ustawione adekwatnie do skali obiektu. Drugie co rzuca się w oczy to brak łuków. Na jaką liczbę masz ustawianą interpolacje w opcjach spline? Zanim przejdziesz dalej, zamiast zamieniać na edit poly, dodaj do spline modyfikator extrude, wszystkie spliny, które nie będą wyekstrduwoane to potencjalne problematyczne elementy, a możemy tu mieć nie zamknięte spline, zdublowane wertexy itd.
October 31, 20222 yr Author Dziękuję za odpowiedz, jednostki mam ustawione na centymetry, po przestawieniu obiektu na współrzędne sceny 0,0,0 nie pomogło, interpolacje też próbowałem zmieniać na różne wartości i faktycznie coś się zmieniało, ale za wiele to nie pomogło. Faktycznie dużo detali nie ma łuków, obiekt tworzyłem na wzorze z użyciem snpas toggle, wiec chyba wszystkie wertexy są zamknięte. Przy dodaniu modyfikatora extrude wynik mam taki sam jak po przejściu na poly. a może jest jakiś inny sposób wymodelowania takiego obiektu? bo ten wydawał mi się najprostszy, a okazuje się nieprzewidywalny
October 31, 20222 yr Godzinę temu, waha55555 napisał: Dziękuję za odpowiedz, jednostki mam ustawione na centymetry, po przestawieniu obiektu na współrzędne sceny 0,0,0 nie pomogło, interpolacje też próbowałem zmieniać na różne wartości i faktycznie coś się zmieniało, ale za wiele to nie pomogło. Faktycznie dużo detali nie ma łuków, obiekt tworzyłem na wzorze z użyciem snpas toggle, wiec chyba wszystkie wertexy są zamknięte. Przy dodaniu modyfikatora extrude wynik mam taki sam jak po przejściu na poly. a może jest jakiś inny sposób wymodelowania takiego obiektu? bo ten wydawał mi się najprostszy, a okazuje się nieprzewidywalny Rozbij to sobie na mniejsze obiekty ( co najmniej na 3-4 części) i zobacz co i gdzie sie rosprzeprza 🙂 Za dużo tutaj wycięć chyba w jednym rzucie.
November 3, 20222 yr Author Dzięki, tak właśnie sobie kombinowałem żeby podzielić ten obiekt na mniejsze elementy, a potem połączyć
Create an account or sign in to comment