waha55555 Napisano 30 Październik 2022 Napisano 30 Październik 2022 Witam Mam problem z przekształceniem obiktu "line" na "poly", a dokładniej mówiąc, po przekształceniu na poly, vertexy tak jakby zmieniały swoje położenie, co powoduje że obiekt się zniekształca. Tworze najpierw obrys obiektu, a później po kolei każdy otwór tworze przez "create line", nie wiem gdzie popełniam błąd
stormwind Napisano 30 Październik 2022 Napisano 30 Październik 2022 Zmiana spline na edit poly ma kilka rzeczy, które mogą być uprzykrzające, ale przede wszystkim wydaje mi się że może to być wina źle ustawionych jednostek i odległości od środka sceny. Umieść model na środku osi współrzędnych i sprawdź czy jest lepiej. Wraz z odległością od środka sceny maleje precyzja, a jednostki powinny być ustawione adekwatnie do skali obiektu. Drugie co rzuca się w oczy to brak łuków. Na jaką liczbę masz ustawianą interpolacje w opcjach spline? Zanim przejdziesz dalej, zamiast zamieniać na edit poly, dodaj do spline modyfikator extrude, wszystkie spliny, które nie będą wyekstrduwoane to potencjalne problematyczne elementy, a możemy tu mieć nie zamknięte spline, zdublowane wertexy itd.
waha55555 Napisano 31 Październik 2022 Autor Napisano 31 Październik 2022 Dziękuję za odpowiedz, jednostki mam ustawione na centymetry, po przestawieniu obiektu na współrzędne sceny 0,0,0 nie pomogło, interpolacje też próbowałem zmieniać na różne wartości i faktycznie coś się zmieniało, ale za wiele to nie pomogło. Faktycznie dużo detali nie ma łuków, obiekt tworzyłem na wzorze z użyciem snpas toggle, wiec chyba wszystkie wertexy są zamknięte. Przy dodaniu modyfikatora extrude wynik mam taki sam jak po przejściu na poly. a może jest jakiś inny sposób wymodelowania takiego obiektu? bo ten wydawał mi się najprostszy, a okazuje się nieprzewidywalny
Mortom Napisano 31 Październik 2022 Napisano 31 Październik 2022 Godzinę temu, waha55555 napisał: Dziękuję za odpowiedz, jednostki mam ustawione na centymetry, po przestawieniu obiektu na współrzędne sceny 0,0,0 nie pomogło, interpolacje też próbowałem zmieniać na różne wartości i faktycznie coś się zmieniało, ale za wiele to nie pomogło. Faktycznie dużo detali nie ma łuków, obiekt tworzyłem na wzorze z użyciem snpas toggle, wiec chyba wszystkie wertexy są zamknięte. Przy dodaniu modyfikatora extrude wynik mam taki sam jak po przejściu na poly. a może jest jakiś inny sposób wymodelowania takiego obiektu? bo ten wydawał mi się najprostszy, a okazuje się nieprzewidywalny Rozbij to sobie na mniejsze obiekty ( co najmniej na 3-4 części) i zobacz co i gdzie sie rosprzeprza 🙂 Za dużo tutaj wycięć chyba w jednym rzucie.
waha55555 Napisano 3 Listopad 2022 Autor Napisano 3 Listopad 2022 Dzięki, tak właśnie sobie kombinowałem żeby podzielić ten obiekt na mniejsze elementy, a potem połączyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się