Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Do wygładzania używam clip brusha/hpolish,trim dynamic.

Nie wiem o jaki dokładnie efekt ci chodzi.. możesz też wstawić pod to cuba i to ładnie wybalansować.

 

Są przeróżne sposoby. Rozwiązywanie takich problemów przychodzi z czasem ale spróbuj tymi brushami najpierw.

Napisano

czaje,

mam jeszcze problem z brushami, mam obiekt który jest cieńszy w niektórych miejscach i np clayBulidup z jednej strony działa ok, a z drugiej robi wgłębienia powoduje to problemy z dynameshem (robią się dziury) moveBrush tak samo, i inne.

image.png.a94311d3b9dbfd0ed410b6326a7c2254.pngimage.png.d4ea5a8cc0a332c36414fac09fabdfc0.png

 

i czy da się usuwać obiekty z tej listy których nie porzebuję, bo się tworzą po mergu subtooli?

image.png.8b684900ebf88768df531cbb576b8c9a.png

Napisano

W opcjach brush>>auto masking  masz backface masking, czyli coś co rozwiąże twój problem. Używam też backface masking żeby nadać grubości move brushem (lub w sumie każdym innym też)

 

Usuwanie niepotrzebnych tooli - każdy pojedynczo - funkcją del all, znajdującą się poniżej listy subtooli. 

Wszystkie na raz, macro >> macros >> delete unselected tools (ale z tym uważaj, bo potrafi wysypać zbrusha. Lepiej wpierw zrobić save)

Samo ukrycie wszystkich na raz, ikonka R

image.png.b090af6031262f1bffba4605d2948abd.png

tyle że one nadal są, można je wybrać i są zapisywane w quicksavach i w projekcie. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

Siema, da radę jakoś zwiększyć rozdzielczość dynamesh bez zmieniania skali obiektu?  Aktualnie model ma skalę xyz na ~1,34, a dynamesh już na 4096

Napisano

aaaale podstępnie edytowany komentarz xDD nie widziałem, tak mam już plugin muszę tylko zapisać pędzle, bo nie chce mi się na nowo ich ustawiać i wale reset. 

Dzięki 🙂

Napisano (edytowane)

Przy  sliderze  rozdzielczości dynamesh jest kropeczka. Jak ja zaznaczysz to użyje maksymalnej rodzielczosći (w stosunku do slidera). 

Plugin to już przestarzała sprawa.

Jak masz dynamesh groups, to każdą grupę potraktuje indywidualnie, maksując je.

 

A jak masz limit poligonów, na koniec możesz użyć decimation mastera i ten 1mln osiągnąć z każdego większego obiektu.

Edytowane przez michalo
Napisano (edytowane)

nie wiem, ale nie mogę mieć więcej vertów na dynameshu zawsze mam te ~4mln, a przydało by się tak z 10

Edytowane przez Skyrush
Napisano
W dniu 15.03.2023 o 14:22, Skyrush napisał:

nie wiem, ale nie mogę mieć więcej vertów na dynameshu zawsze mam te ~4mln, a przydało by się tak z 10

no bo dynamesh jest ograniczony do cuba o max rozdzielczości 8k. Więc jak twój modelik jest wysoki a wąski, jak ludzka sylwetka, to będzie kupa z dynamesha. Zje detale, nawet paznokci nie zrobisz.

Czym bardziej coś wpasowuje się w ten sześcian tym ma wyższą rozdzielczość.

Dla tego dobre jest czasem pociąć model, nawet nie separować grup tylko zaznaczyć "groups" w opcji dynamesh i to małe kółeczko - co skaluje każdy osobny obiekt w jednym subtoolu do tego cuba. Widać wtedy wyraźnie różnice w gęstości siatki bo jakiś duperelek, diamencik w kolczyku będzie miał tyle co cała głowa. Ale jak byś je ręcznie przeskalował do takiego samego boundary box, to siatka też by była jednakowa.

 

Ogólnie też jestem zawiedziony możliwościami dynamesha. Trzeba zawsze używać różnych technik zagęszczania siatki. 

  • Like 1
Napisano

No właśnie trochę to słabe 

34 minuty temu, michalo napisał:

nawet nie separować grup tylko zaznaczyć "groups" w opcji dynamesh

Zrobiłem kilka polygrup i myślałem że to zadziała tak jak bym chciał, ale to tworzy dzieli mesh tworząc "zamknięte wyspy" z tych polugrup. 

Przyjąłem inną taktykę zamiast rzeźbić górę ~500m wysokości to zrobię to z kilku/kilkunastu assetów, ale chyba to w houdinim zrobię a przynajmniej się postaram xD, bo rzeźbienie ~30 50ci metrowych kamulców będzie trwać wieki 😂

Napisano

Takie coś zawsze lepiej na oddzielnych obiektach robić. 

Ogólnie dynamesh, sculptris pro nadaje się do rzeźbienia bazy pod detal. Chyba, że nie jest ci to akurat potrzebne. Ja wiele rzeczy zaczynam i kończę na dynameshu. Ale jak jest czasem coś z ładnym detalem lub ostrymi krawędziami, których nie chcę stracić, to czasem trudno to wszystko pogodzić z dynameshem.

 

Możesz z dynamesha przeskoczyć do sculptris pro dla detali, ale zamykasz sobie drogę powrotną. Możesz też subdivować dynamesha, ale to szybko prowadzi do bardzo ciężkiej siatki z pinchami tu i tam, które ciężko wygładzić.

Najlepiej przed etapem detalu zrobić sobie lowpoly i lecieć dalej z subdivisions - dużo lżejszy workflow i nie zapędzasz się w kozi róg. 

  • Like 1
Napisano

Ukryc i delete hidden. Zeby pozbyc sie latajacych smieci zaznaczam lassem kawaleczek glownej bryly, potem ctrl+shift+A zeby pokazac geometrie ktora laczy sie z tym kawalkiem bezposrednio. Wszystkie latajace smieci beda ukryte wiec znowu delete hidden.

  • Like 1
Napisano
40 minut temu, Skyrush napisał:

Panowie, jakie macie patenty na zmniejszenie rozmiaru plików? Znalazłem skrypt na usuwanie histori https://www.zbrushcentral.com/t/delete-undo-history-on-all-subtools/408606/3 ale jeszcze go nie testowałem. 
Większość obiektów mam w dynamesh, i na to daję decimation master, rzadko kiedy używam subdiva.

teraz nie ma opcji zeby zmniejszyc wielkosc ZTLA, kiedys byl taki myk ze schodzil na 1 lvl subdiva, teraz juz zdaje sie ze to nie dziala. 

Co do plikow zpr, mozesz tam zaznaczyc zeby nei zapisywalo historii nie musisz miec skryptow.

  • Like 1
Napisano

Jeszcze moża skasować warstwy, morphy, tekstury.
redukcja ilosci poligrup też czasem pomaga no i zdaje się, że subdiv mniej waży niż dynamesh.

 

Mam wrażenie, ze na wielkość pliku w ZB wpływają jakieś randomowe rzeczy i czasami mniejszy model waży więcej. Nawet po decymacji, redukcji subtooli i grup 

waga pliku potrafi nieznacznie tylko ulec zmianie. ZB to czasem taki kosmos że szook.

  • Like 3
Napisano
5 godzin temu, michalo napisał:

Mam wrażenie, ze na wielkość pliku w ZB wpływają jakieś randomowe rzeczy i czasami mniejszy model waży więcej. Nawet po decymacji, redukcji subtooli i grup 

waga pliku potrafi nieznacznie tylko ulec zmianie. ZB to czasem taki kosmos że szook.

potwierdzam, to samo zauwazylem jak dostaje pliki od uczniow 🙂 

Napisano
W dniu 14.06.2023 o 09:26, Skyrush napisał:

Macie jakieś patenty jak szybko się pozbyć tego dziadostwa? image.thumb.png.5441866246b5c05375439ba6821c6dc7.png

Aa miałem napisać, że niekiedy szybciej jest przelecieć to smoothem w trybie sculptris pro. Wszystko zależy od przypadku w jakim pojawiają się takie problemy.

  • Like 1
Napisano

Hej, czy macie rotację kamery pod jakimś customowym klawiszu, czy przycisk na piórku? Domyślnie to jest prawy przycisk myszy/pióra.

Napisano

klik obok modelu trzymasz i obracasz, ja zostawiam sobie 1-2cm kaszety do okola ekranu jak po to ze jak pracuje na zoomie to sobie tam obracam modelem zeby nie uzywac tego drugiego truby na drugim przycisku piorka.

  • Like 1
Napisano

 

21 minut temu, KLICEK napisał:

klik obok modelu trzymasz i obracasz, ja zostawiam sobie 1-2cm kaszety do okola ekranu

Rzeczywiście nie pomyślałem o tym, jest to jakiś patent. Jiedyś kupiłem na jakieś promce huion h640p ale nigdy nie mogłem się do tabletu przyzwyczaić, coś jak pisanie lewą ręką.  W apce sobie ustawiłem na jednym z klawiszy PPM i też działa. Dzięki!

 

1 godzinę temu, blood_brother napisał:

Dlatego Pro Pen 3 w nowych Wacomach ma 3 przyciski 😛

Panie to nie moją kieszeń xD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności