Skyrush Napisano 5 Marzec 2023 Napisano 5 Marzec 2023 Hej bo mnie już pochlasta z tym programem, jak można fajnie i szybko wygładzić to zbocze? siatka jest dosyć gęsta ~5mln
michalo Napisano 5 Marzec 2023 Napisano 5 Marzec 2023 Do wygładzania używam clip brusha/hpolish,trim dynamic. Nie wiem o jaki dokładnie efekt ci chodzi.. możesz też wstawić pod to cuba i to ładnie wybalansować. Są przeróżne sposoby. Rozwiązywanie takich problemów przychodzi z czasem ale spróbuj tymi brushami najpierw.
Skyrush Napisano 6 Marzec 2023 Autor Napisano 6 Marzec 2023 czaje, mam jeszcze problem z brushami, mam obiekt który jest cieńszy w niektórych miejscach i np clayBulidup z jednej strony działa ok, a z drugiej robi wgłębienia powoduje to problemy z dynameshem (robią się dziury) moveBrush tak samo, i inne. i czy da się usuwać obiekty z tej listy których nie porzebuję, bo się tworzą po mergu subtooli?
michalo Napisano 6 Marzec 2023 Napisano 6 Marzec 2023 W opcjach brush>>auto masking masz backface masking, czyli coś co rozwiąże twój problem. Używam też backface masking żeby nadać grubości move brushem (lub w sumie każdym innym też) Usuwanie niepotrzebnych tooli - każdy pojedynczo - funkcją del all, znajdującą się poniżej listy subtooli. Wszystkie na raz, macro >> macros >> delete unselected tools (ale z tym uważaj, bo potrafi wysypać zbrusha. Lepiej wpierw zrobić save) Samo ukrycie wszystkich na raz, ikonka R tyle że one nadal są, można je wybrać i są zapisywane w quicksavach i w projekcie. 1 1
Skyrush Napisano 15 Marzec 2023 Autor Napisano 15 Marzec 2023 Siema, da radę jakoś zwiększyć rozdzielczość dynamesh bez zmieniania skali obiektu? Aktualnie model ma skalę xyz na ~1,34, a dynamesh już na 4096
KLICEK Napisano 15 Marzec 2023 Napisano 15 Marzec 2023 jest jakis plugin ale nie pamietam nazwy 🙂 poszukaj w googlach https://pixologic01.com/zplugins/DynaMeshUtility_v4.2_Install.zip 1
Skyrush Napisano 15 Marzec 2023 Autor Napisano 15 Marzec 2023 znalazłem jakis dynaMeshUtility, jest też dynamesh master ale nie widzę go na stronie zb, dzięki!
KLICEK Napisano 15 Marzec 2023 Napisano 15 Marzec 2023 mozesz tez to zrobic bezposrednio z poziomu zbrusha
KLICEK Napisano 15 Marzec 2023 Napisano 15 Marzec 2023 1 minutę temu, Skyrush napisał: Fajne, tylko mam limit do 1mln dlatego dostales link do plugina 🙂
Skyrush Napisano 15 Marzec 2023 Autor Napisano 15 Marzec 2023 aaaale podstępnie edytowany komentarz xDD nie widziałem, tak mam już plugin muszę tylko zapisać pędzle, bo nie chce mi się na nowo ich ustawiać i wale reset. Dzięki 🙂
michalo Napisano 15 Marzec 2023 Napisano 15 Marzec 2023 (edytowane) Przy sliderze rozdzielczości dynamesh jest kropeczka. Jak ja zaznaczysz to użyje maksymalnej rodzielczosći (w stosunku do slidera). Plugin to już przestarzała sprawa. Jak masz dynamesh groups, to każdą grupę potraktuje indywidualnie, maksując je. A jak masz limit poligonów, na koniec możesz użyć decimation mastera i ten 1mln osiągnąć z każdego większego obiektu. Edytowane 15 Marzec 2023 przez michalo
Skyrush Napisano 15 Marzec 2023 Autor Napisano 15 Marzec 2023 (edytowane) nie wiem, ale nie mogę mieć więcej vertów na dynameshu zawsze mam te ~4mln, a przydało by się tak z 10 Edytowane 15 Marzec 2023 przez Skyrush
michalo Napisano 30 Marzec 2023 Napisano 30 Marzec 2023 W dniu 15.03.2023 o 14:22, Skyrush napisał: nie wiem, ale nie mogę mieć więcej vertów na dynameshu zawsze mam te ~4mln, a przydało by się tak z 10 no bo dynamesh jest ograniczony do cuba o max rozdzielczości 8k. Więc jak twój modelik jest wysoki a wąski, jak ludzka sylwetka, to będzie kupa z dynamesha. Zje detale, nawet paznokci nie zrobisz. Czym bardziej coś wpasowuje się w ten sześcian tym ma wyższą rozdzielczość. Dla tego dobre jest czasem pociąć model, nawet nie separować grup tylko zaznaczyć "groups" w opcji dynamesh i to małe kółeczko - co skaluje każdy osobny obiekt w jednym subtoolu do tego cuba. Widać wtedy wyraźnie różnice w gęstości siatki bo jakiś duperelek, diamencik w kolczyku będzie miał tyle co cała głowa. Ale jak byś je ręcznie przeskalował do takiego samego boundary box, to siatka też by była jednakowa. Ogólnie też jestem zawiedziony możliwościami dynamesha. Trzeba zawsze używać różnych technik zagęszczania siatki. 1
Skyrush Napisano 30 Marzec 2023 Autor Napisano 30 Marzec 2023 No właśnie trochę to słabe 34 minuty temu, michalo napisał: nawet nie separować grup tylko zaznaczyć "groups" w opcji dynamesh Zrobiłem kilka polygrup i myślałem że to zadziała tak jak bym chciał, ale to tworzy dzieli mesh tworząc "zamknięte wyspy" z tych polugrup. Przyjąłem inną taktykę zamiast rzeźbić górę ~500m wysokości to zrobię to z kilku/kilkunastu assetów, ale chyba to w houdinim zrobię a przynajmniej się postaram xD, bo rzeźbienie ~30 50ci metrowych kamulców będzie trwać wieki 😂
michalo Napisano 30 Marzec 2023 Napisano 30 Marzec 2023 Takie coś zawsze lepiej na oddzielnych obiektach robić. Ogólnie dynamesh, sculptris pro nadaje się do rzeźbienia bazy pod detal. Chyba, że nie jest ci to akurat potrzebne. Ja wiele rzeczy zaczynam i kończę na dynameshu. Ale jak jest czasem coś z ładnym detalem lub ostrymi krawędziami, których nie chcę stracić, to czasem trudno to wszystko pogodzić z dynameshem. Możesz z dynamesha przeskoczyć do sculptris pro dla detali, ale zamykasz sobie drogę powrotną. Możesz też subdivować dynamesha, ale to szybko prowadzi do bardzo ciężkiej siatki z pinchami tu i tam, które ciężko wygładzić. Najlepiej przed etapem detalu zrobić sobie lowpoly i lecieć dalej z subdivisions - dużo lżejszy workflow i nie zapędzasz się w kozi róg. 1
Skyrush Napisano 14 Czerwiec 2023 Autor Napisano 14 Czerwiec 2023 Macie jakieś patenty jak szybko się pozbyć tego dziadostwa?
blood_brother Napisano 14 Czerwiec 2023 Napisano 14 Czerwiec 2023 Ja bym to wymaskował, zrobił polygrupę, oddzielił i usunął. Potem na wszelki wypadek close holes. 1
Nezumi Napisano 14 Czerwiec 2023 Napisano 14 Czerwiec 2023 Ukryc i delete hidden. Zeby pozbyc sie latajacych smieci zaznaczam lassem kawaleczek glownej bryly, potem ctrl+shift+A zeby pokazac geometrie ktora laczy sie z tym kawalkiem bezposrednio. Wszystkie latajace smieci beda ukryte wiec znowu delete hidden. 1
Skyrush Napisano 19 Listopad 2023 Autor Napisano 19 Listopad 2023 Panowie, jakie macie patenty na zmniejszenie rozmiaru plików? Znalazłem skrypt na usuwanie histori https://www.zbrushcentral.com/t/delete-undo-history-on-all-subtools/408606/3 ale jeszcze go nie testowałem. Większość obiektów mam w dynamesh, i na to daję decimation master, rzadko kiedy używam subdiva.
KLICEK Napisano 19 Listopad 2023 Napisano 19 Listopad 2023 40 minut temu, Skyrush napisał: Panowie, jakie macie patenty na zmniejszenie rozmiaru plików? Znalazłem skrypt na usuwanie histori https://www.zbrushcentral.com/t/delete-undo-history-on-all-subtools/408606/3 ale jeszcze go nie testowałem. Większość obiektów mam w dynamesh, i na to daję decimation master, rzadko kiedy używam subdiva. teraz nie ma opcji zeby zmniejszyc wielkosc ZTLA, kiedys byl taki myk ze schodzil na 1 lvl subdiva, teraz juz zdaje sie ze to nie dziala. Co do plikow zpr, mozesz tam zaznaczyc zeby nei zapisywalo historii nie musisz miec skryptow. 1
Skyrush Napisano 19 Listopad 2023 Autor Napisano 19 Listopad 2023 (edytowane) spoko patent, nie pomyślałem to tym, dzięki Edytowane 19 Listopad 2023 przez Skyrush
michalo Napisano 19 Listopad 2023 Napisano 19 Listopad 2023 Jeszcze moża skasować warstwy, morphy, tekstury. redukcja ilosci poligrup też czasem pomaga no i zdaje się, że subdiv mniej waży niż dynamesh. Mam wrażenie, ze na wielkość pliku w ZB wpływają jakieś randomowe rzeczy i czasami mniejszy model waży więcej. Nawet po decymacji, redukcji subtooli i grup waga pliku potrafi nieznacznie tylko ulec zmianie. ZB to czasem taki kosmos że szook. 3
KLICEK Napisano 19 Listopad 2023 Napisano 19 Listopad 2023 5 godzin temu, michalo napisał: Mam wrażenie, ze na wielkość pliku w ZB wpływają jakieś randomowe rzeczy i czasami mniejszy model waży więcej. Nawet po decymacji, redukcji subtooli i grup waga pliku potrafi nieznacznie tylko ulec zmianie. ZB to czasem taki kosmos że szook. potwierdzam, to samo zauwazylem jak dostaje pliki od uczniow 🙂
michalo Napisano 20 Listopad 2023 Napisano 20 Listopad 2023 W dniu 14.06.2023 o 09:26, Skyrush napisał: Macie jakieś patenty jak szybko się pozbyć tego dziadostwa? Aa miałem napisać, że niekiedy szybciej jest przelecieć to smoothem w trybie sculptris pro. Wszystko zależy od przypadku w jakim pojawiają się takie problemy. 1
Skyrush Napisano 12 Czerwiec Autor Napisano 12 Czerwiec Hej, czy macie rotację kamery pod jakimś customowym klawiszu, czy przycisk na piórku? Domyślnie to jest prawy przycisk myszy/pióra.
KLICEK Napisano 12 Czerwiec Napisano 12 Czerwiec klik obok modelu trzymasz i obracasz, ja zostawiam sobie 1-2cm kaszety do okola ekranu jak po to ze jak pracuje na zoomie to sobie tam obracam modelem zeby nie uzywac tego drugiego truby na drugim przycisku piorka. 1
blood_brother Napisano 12 Czerwiec Napisano 12 Czerwiec Dlatego Pro Pen 3 w nowych Wacomach ma 3 przyciski 😛
Skyrush Napisano 12 Czerwiec Autor Napisano 12 Czerwiec 21 minut temu, KLICEK napisał: klik obok modelu trzymasz i obracasz, ja zostawiam sobie 1-2cm kaszety do okola ekranu Rzeczywiście nie pomyślałem o tym, jest to jakiś patent. Jiedyś kupiłem na jakieś promce huion h640p ale nigdy nie mogłem się do tabletu przyzwyczaić, coś jak pisanie lewą ręką. W apce sobie ustawiłem na jednym z klawiszy PPM i też działa. Dzięki! 1 godzinę temu, blood_brother napisał: Dlatego Pro Pen 3 w nowych Wacomach ma 3 przyciski 😛 Panie to nie moją kieszeń xD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się