Skocz do zawartości

Niepoprawne wyświetlanie się modeli w viewporcie


Szaruga

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
Mój problem najpewniej jest banalny, ale nie umiem go rozwiązać. Modeluję pysk potwora i kiedy oddalam się od niego w viewporcie, jego oczy przenikają przez powieki. Wyłaniają się zza nich im bardziej się oddalam, aż w końcu, gdy jestem bardzo daleko, widać je ponad powiekami, za którymi się znajdują. Delikatnie mówiąc, doprowadza mnie to do szału XD Nie mogę oddalić się od pyska na tyle, by móc ocenić kształt oka z odległości oraz to jak generalnie prezentuje się ono w twarzy, ponieważ kontur oka jest poszarpany przez wyłaniającą się gałkę. Początkowo sądziłam, że może powieka jest za cienka. Że może model kuli (a właściwie sześcianu przerobionego na kulę - nie sądzę, żeby miało to jakieś znaczenie, ale zaznaczam w razie jakby jednak miało XD) dotyka się ze zbyt wąskim modelem i viewport nie wyrabia przy wyświetlaniu takiej sytuacji albo coś ten deseń. Moja niczym niepoparta intuicja okazała się błędna - to się dzieje niezależnie od tego jak gruba jest powieka i jak daleko w czaszkę wcisnę oczy postaci. Najpewniej muszę ustawić coś w viewporcie, ale nie wiem gdzie i co. Bardzo proszę o pomoc, bo jestem bliska utraty zmysłów już w tym momencie, tak bardzo mnie to irytuje XD Załączam obrazek, na którym widać z jakiej odległości mogę oglądać oczy, żeby nie dochodziło do zniekształceń oraz co się dzieje, gdy oddalę się na odległość, która byłaby dla mnie wygodna do oglądania modelu.

Johan oko błąd.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba clipstart masz za mały i wszystko ci głupieje jak oddalasz model. Częsty problem w każdym sofcie 3D. Ustaw na 1 albo 3-5 cm i sprawdź czy pomogło. Lub masz View End za daleko ustawiony i tez powoduje to ten sam problem. Albo obniż jedno albo lekko powiększ drugie 🙂 

Zrzutekranu2023-09-12095947.png.a4cd60c0242ca80199086d3312a55ea6.png

I @michalo ma racje, Focal length ustaw sobie minimalnie na 45-55mm bo strasznie zniekształca ci perspektywę i przy dalszym kadrze model będzie robił zupełnie inne wrażenie niż z bliska.

 

 

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie ❤️ To był Clip Start. Focal Length zastosowany na screenie to 50 mm. Chciałam pracować na 85 mm, ale wówczas gałki oczne wypadały jeszcze bardziej. Na szczęście teraz nie wypadają już wcale. Dziękuję Wam obu bardzo ^w^

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności