Skocz do zawartości

Zapisywanie final gatheringu


Penny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mamy pytanie odnosnie skrocenia czasu renderu...

Otoz zapisujac np. mapy fotonow mozna oszczedzic kilka sekund nawet minut.. ale jest czarno na bialym, save photon map i load... wiem ze to samo mozna zrobic z final gatheringiem zeby nie liczyl go non stop... ale jest tam opcja tylkoo use file... a gdzie save ? to zwykle trwa prawie tyle co sam rendering.. aha i jeszcze jedno czy po zmianie perspektywy patrzenia mozna nadal uzywac tego zapisanego pliku zamiast go na nowo tworzyc? i to sama sytuacja do fotonow.. czy jesli przesune kamere i mialem zapisane photon map do pliku to juz jest nie aktualne czy to sa wyliczenia dla calej sceny?

Dzieki za pomoc...

 

no i jeszcze jedno czy w ustawieniach final gatheringu mozna go jakos skrocic .. czy poprzez zmniejszenie wartosci samples to jedyn sposob?

 

THX

Penny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Właśnie tam - use file. Tylko przy następnym renderze należy odznaczyć opcję Rebuild(Do Not Re Use Cache). Zaznaczasz też Previev (no precalculations). Zapisujesz te mapy przy niskim AA i niskiej rozdziale - a potem jeśli już możesz z nich skorzystać ustawiasz sobie większe AA i większą rozdziałe :) i to już jest oszczędność czasu rzedu kilku godzin a nie jak twierdzisz kilka minut. hehe

Po zmianie położenia kamerki musisz przeliczyć mapy na nowo.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Informacje o fotonach są dla całej sceny więc wystarczy raz zrobić dobra mape fotonów i renderować z różnych ujeć.

- Po wybraniu pliku zapisywanie FG jest automatyczne dlatego nie ma opcji save. Mapa FG jest tworzona tylko dla ujęcia, nie dla całej sceny jak w przypatku fotonów.

- Musisz ustawić optymalne wartości FG, by był odpowiedni stosunek czasu do jakości renderingu. A robisz to własnie poprzez samples i max/min radius. Automatyczne ustawienie max/min przez mentala z reguły nie daje zadowalających rezultatów z tąd konieczność eksperymentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiegos starocia wygrzebal ;)

1) Niemoge dojść do ładu z tym MR Max6.0. Czy tak należy postępować by szybko zrobić finałowy rendering z samym FG?

 

przeliczanie FG:

- rozdzialka 300x200, AA 1/4x1/4

- FG enable, Samples: 1000, jakis tam radius, zaznaczone Rebuild i Use jakis plik

Gdy skończy renderować ten maly obrazek przestawiam na wieksza rozdzialke i wykorzystuje wcześniej ziapsany plik FG

- 1700x1200, AA 64x64

- a w FG odznaczam Rebuild, zaznaczam Preview (No...) i dalej zanaczone USE

- render i czekac na efekt

 

Czy ta opcja Preview (no...) nie daje gorszego efektu? Przynajmniej tak mi się ta nazwa kojarzy i tak jest opisana w Helpie.

 

Czy dobrze rozumiem, że FG trzeba na nowo przeliczać gdy zajdą zmiany w:

- światłach sceny, materialach scen, całej reszty w scenie

- zmiany w samples FG i jego radius tez trzeba przeliczyc na nowo FG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh. kiedyś miałem tak. FG: 1000 i box z self illumination oświetlający scenkę. przeliczyłem FG zapisałem i przestawiłem boxa. okazało się, że pozostał ślad na innych obiektach po tym jak go przestawiłem (nasal oświetlał ze starego położenia). wnioskowac można z tego, że za każdym razem kiedy coś zmienisz w scenie (np:ustawienia obiektów) musisz przeliczyć FG na nowo. ale jeśli zmienisz texturę podłogi z floor1.jpg na floo6.jpg to już nie. to samo tyczy się widoku z kamery etc. tylko te materiały które biorą udział w aktywnym przeliczeniu FG jak i sceniczne obiekty czy światła.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zmianie widoku kamery zwlaszcza niewielkim chyba sensowna opcja jest odznaczenie preview, ale tez odznaczenie rebuild wtedy mental odczyta kulki final gathera z poprzedniego widoku a te ktorych mu bedzie brakowac sobie dorobi, jesli ruch kamery byl niewielki to daje to spora oszczednosc czasu

 

a a propos materialow, to wydaje mi sie, ze jesli floor1 od floor6 beda sie nieznacznie roznic to nie ma sesnu przeliczac mapy na nowo, ale jesli floor1 to beda czerwone plyki, a floor6 zielony dywan to moga wyjsc dziwne rezultaty (czerwony bleed od zielonego dywanu :] ) pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a wiec, mam taka sytuacje.

Zrederowalem secene w malej rozdzielczosci, zapisalem mape fotonow i mape FG.

powiekszylem rozdzalke 4x i czy moge uzyc tych samych map GI i FG do renderingu w duzej rozdzielczosci? tzn ze moge ich uzyc to wiem, ale czy nie wplynie to zle na jakosc rendera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Tak apropo jeszcze MR. Renderując z samym FG będzie wolniej niż razem GI + Caustic + FG. Oczywiście po przeliczeniu najpierw wszsystkiego.

 

- Przy zmianie Samples w renderze trzeba na nowo przeliczać wszystko.

 

 

... a przy materialach nie wiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do przeliczania FG oraz GI, kaustyki sceny . Czy napewno nie nalezy ich przeliczac pod z gory zaplanowana rozdzielczość? Skoro finalny obrazke robie w 1700x1100 to chyba powinno sie przeliczyc FG i GI pod ta rozdzialke. Pisze bo zauwazylem, ze obliczanie FG i GI trwa o wiele wiele dluzej w duzej rozdzielczosci niz w malej. Wiec czy powinno sie przeliczac FG i GI w malej rozdzielczosci i uzywanie tych przeliczen pozniej w duzych rozdzialkach?

 

Wyprowadzcie z bledu bo juz nie jestem sam pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze GI nie zalezy od rozdzialki,

za to FG jest tzw. view dependent, wiec liczy sie zaleznie od rozdzialki, kąta kamery itp

niektorzy robia jednak taki trick, ze licza fg dla mniejszej rozdzielczosci (np 2 razy) niz docelowa i ponoc nie ma roznicy (w jakosci, bo w czasie znaczna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm sam jestem ciekaw tego "triku" mam scenke pod mentala, ale ze względu na mozolne przeliczanie FG przestawilem ją na vRaya. Wszędzie szukam jakis "fg-tipsów" aby skrocic czas przelicznia, niestety niegdzie nic sensownego nie znalazlem... a moj komp to duron 1ghz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności