Napisano 12 Wrzesień 20241 r Hej wszystkim, forum śledzę od bardzo dawna ale pierwszy raz zakładam jakiś wątek w którym chciałbym się podzielić wypotkami z Unreala, na którego poświęcam ostatnio sporo czasu. Na pierwszy ogień leci metahuman trochę mafiozo trochę stary dziad, planuję to jeszcze rozwinąć, dopracować, poprawić. Edytowane 12 Wrzesień 20241 r przez luuz.studio
Napisano 12 Wrzesień 20241 r Super. Witamy! To co pokazałeś z jest ..z "Unreala"? Wydaje mi się, że chyba jego znajomość będzie niedługo obowiązkowa dla branży.
Napisano 12 Wrzesień 20241 r Ładnie wygląda, bardzo cinematickowo 🙂 5 minutes ago, adek said: Wydaje mi się, że chyba jego znajomość będzie niedługo obowiązkowa dla branży. Na szczęście tego nie dożyjemy, tzn myślę tu o sobie 😄 Ale ładny obrazek to nie wszystko, niedawno widziałem takie ładne porównanie zrobić szybki setup w klasycznym programie i wolno renderować czy zrobić wolny setut w unrealu i renderować szybko 😄 Szybkość zmian, dostep do narzędzi, funkcjonalność, przewidywalność i stabilność to nadal nie jest domena unreala 🙂 No ale goni i rozwija się w każdym kierunku jak blender, już do wielu zastosowań jest niezły choć ma też swoje bolączki ale koła produkcji i piplinu toczą się powoli więc i zmiany szybkie nie będą, nie zaskoczy nas z dnia na dzień jak rewolucja AI 🙂
Napisano 12 Wrzesień 20241 r Autor 4 godziny temu, adek napisał(a): Super. Witamy! To co pokazałeś z jest ..z "Unreala"? Wydaje mi się, że chyba jego znajomość będzie niedługo obowiązkowa dla branży. Yes, Unreal na Lumenie z włączonym raytracingiem. 4 godziny temu, Destroyer napisał(a): Ładnie wygląda, bardzo cinematickowo 🙂 Na szczęście tego nie dożyjemy, tzn myślę tu o sobie 😄 Ale ładny obrazek to nie wszystko, niedawno widziałem takie ładne porównanie zrobić szybki setup w klasycznym programie i wolno renderować czy zrobić wolny setut w unrealu i renderować szybko 😄 Szybkość zmian, dostep do narzędzi, funkcjonalność, przewidywalność i stabilność to nadal nie jest domena unreala 🙂 No ale goni i rozwija się w każdym kierunku jak blender, już do wielu zastosowań jest niezły choć ma też swoje bolączki ale koła produkcji i piplinu toczą się powoli więc i zmiany szybkie nie będą, nie zaskoczy nas z dnia na dzień jak rewolucja AI 🙂 Dzięki za miłe słowa. Faktem jest, że Unreal jest w opór zbagowany (ale co nie jest w sumie) plus niektóre rzeczy żeby w nim działały trzeba włączać lub wyłączać przez command console i jak już się nazbiera listę swoich komend "niezbędnych" z końca internetów i zrobi z tego pdfa z 4 kartkami, które zawsze po ponownym włączeniu projektu trzeba przeklepać i przejdzie przez piekiełko początkowe to zaczyna się robić przyjemnie bardzo. XD Z narzędziami według mnie temat jest ciekawy, bo w sumie Unreal powstał do robienia gierek a od niedawna rozwijają go pod produkcje filmowe i tu się spotykają dwa światy trochę, bo mogliby zrobić oddzielny "panel" pod produkcję filmową i wywalić w jednym danym setupie wszystko niepotrzebne z gierek i skupić się na filmach a finalnie dostaje się niestety cały pakiet Unreala ale z kolei można wykorzystywać rzeczy z gamedev pod cinematicki jak choćby blueprinty i to jest spoko. Kocham redshifta, corone, cyclesa, wychowywałem się na vrayu i o matko mental ray ale w tej chwili najbardziej pozytywnie głowę mi psuje unreal z lumenem jednak przez te czasy renderowania i możliwość skupiania się na looku, chociaż wiadomo warto się przed projektem zastanowić czy to na pewno można zrobić w unrealku. XD
Napisano 12 Wrzesień 20241 r 23 minutes ago, luuz.studio said: niektóre rzeczy żeby w nim działały trzeba włączać lub wyłączać przez command console i jak już się nazbiera listę swoich komend "niezbędnych" z końca internetów i zrobi z tego pdfa z 4 kartkami, które zawsze po ponownym włączeniu projektu trzeba przeklepać i przejdzie przez piekiełko początkowe to zaczyna się robić przyjemnie bardzo. A to można automatycznie dodać do render movie żeby np tylko przy rednerowaniu te opcje były powłączane i leciało hiresem albo w Console Variables Editor zrobić jakiś preset i powinno grać 🙂 Choć z tym powinno to różnie bywa i czasem nie wiadomo dlaczego coś jest takie jakie jest 🙂 No ale fakt że tych zmiennych które trzeba znać albo sobie zapisać jest dużo i nigdzie w UI ich nawet nie ma, w klasycznym programie coś po prostu działa i nawet nie trzeba o tym myśleć a tu jak nie włączysz to masz jakieś błędy i glitche i nawet nie wiesz czego nie wiesz, że tak się dzieje 🙂 26 minutes ago, luuz.studio said: Z narzędziami według mnie temat jest ciekawy, bo w sumie Unreal powstał do robienia gierek a od niedawna rozwijają go pod produkcje filmowe i tu się spotykają dwa światy trochę, bo mogliby zrobić oddzielny "panel" pod produkcję filmową i wywalić w jednym danym setupie wszystko niepotrzebne z gierek i skupić się na filmach a finalnie dostaje się niestety cały pakiet Unreala Cryengine pierwsze poszło tą drogą z cineboxem czy jak to tam się nazywało a unrealowi się udało chyba po części przypadkiem bo Unity było mega popualrne na indykach i mobilakch a unreal był ten "poważny" z dzieninnym UI, Unity szło w kierunku AAA a Epic robili tanią subskrybcję indie a potem darmową i na początku bardzo opornie to szło, sklepu z assetami też nei meili i gonili unity ale jak zażarło to nabrało mocno prędkosći, pieniążki z tencent na inwestycje i nieskończony strumień kasy z fortnite tez pomógł w przyciągnięciu ludzi rozdawnictwem i asetów i gierek a do teog złe decyzje po stornie Unity które na zmainę strzelało sobie to w kolano to w głowę sprawiły, że Unreal miał idealne warunki do wzrostu. No i mają lepszy marketing, lepsze prezentracje, bardziej wow i cały czas mocno pracują a nie jak skostniali giganci jak autodesk czy adobe. 36 minutes ago, luuz.studio said: i o matko mental ray Która integracja? Jak korona to zgaduję że 3dsmax? W mayi była najgorsza i z niego tam korzystałem, wspominam jak stary koszmar z dzieciństwa o którym nigdy się nie zapomni 😄 ile to miało bugów to aż dziwne że działało w ogóle 😄 38 minutes ago, luuz.studio said: chociaż wiadomo warto się przed projektem zastanowić czy to na pewno można zrobić w unrealku. XD No jak z wszystkim, czasem droga na skróty bywa tą dłuższą i bardziej męczącą niż robiąc po bożemu 🙂
Napisano 12 Wrzesień 20241 r Gdyby nie mrużył oka, w dodatku po złej stronie, pomyślałabym że prawdziwy. Ale animacja nie siedzi. Bardzo trudno jest zanimować tak realistyczną postać. Od strony game nie znam się. Edytowane 12 Wrzesień 20241 r przez Ania
Napisano 5 Październik 20245 Paź Autor Hejo, wrzucam kolejne Unrealowskie wypocinki. Standardowo Lumen, w robociku zretargetowana animacja z mixamo.
Napisano 5 Październik 20245 Paź Autor W dniu 12.09.2024 o 17:59, Destroyer napisał(a): A to można automatycznie dodać do render movie żeby np tylko przy rednerowaniu te opcje były powłączane i leciało hiresem albo w Console Variables Editor zrobić jakiś preset i powinno grać 🙂 Choć z tym powinno to różnie bywa i czasem nie wiadomo dlaczego coś jest takie jakie jest 🙂 No ale fakt że tych zmiennych które trzeba znać albo sobie zapisać jest dużo i nigdzie w UI ich nawet nie ma, w klasycznym programie coś po prostu działa i nawet nie trzeba o tym myśleć a tu jak nie włączysz to masz jakieś błędy i glitche i nawet nie wiesz czego nie wiesz, że tak się dzieje 🙂 Foliage to jest katastrofa jeszcze, glitchują się w opór, płytkiej głębi ostrości też Unreal nie lubi i trzeba kombinować, włosy na metahumansach działają tylko z rectangle light w każdym innym przypadku flickering opór, nanity na landscape z displacement robią co chcą w sumie, drgają, skaczą, tańczą przy większym zoomie...itd.itd. XD W dniu 12.09.2024 o 17:59, Destroyer napisał(a): Która integracja? Jak korona to zgaduję że 3dsmax? W mayi była najgorsza i z niego tam korzystałem, wspominam jak stary koszmar z dzieciństwa o którym nigdy się nie zapomni 😄 ile to miało bugów to aż dziwne że działało w ogóle 😄 3D Studio MAX 3.1 + scanline o ile pamietam to był start a potem jakos pozniej chwile wjechal mental ray, straaaaszne czasy XD
Napisano 5 Październik 20245 Paź Powoli zaczynam rozumieć dlaczego Unreal to przyszłośc (wiadomo, że też teraźniejszość, ale do niedawna jakościowo było z tym średnio). Klasa!
Napisano 10 Październik 202410 Paź Autor Zainstalowałem dziś Unreala 5.5.0 wersję testową. Zbagowana opór ale udało się grzybki wypuścić. Wydaje mi się, że lepiej się rozchodzi w nim światło, dorzucili do niego "megalights" i cienie jakoś fajniej się zachowują, albo gadam głupoty zwyczajnie. Jak z vrayem i coroną...Zawsze myślę, że corona ładniej świeci dopóki się nie okaże, że render był z vraya jednak 😉
Napisano 10 Październik 202410 Paź Bardzo ładnie to wygląda. Ostatnio ciągle rozmyślam o unrealu. Może znowu spróbuję z nim swoich sił 😉
Napisano 2 Grudzień 20242 Gru Autor Siemaaa, tym razem typeczka z Unreala. Animacja z Mixamo, trochę czyszczona ale jeszcze szarpie w sumie...plus trochę stilek.
Napisano 3 Grudzień 20243 Gru To taniec w środku nocy przy otwartej lodówce gdy odkrywasz, że jest jeszcze coś dobrego na mała nocną przekąskę 😄
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto