luuz.studio Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień (edytowane) Hej wszystkim, forum śledzę od bardzo dawna ale pierwszy raz zakładam jakiś wątek w którym chciałbym się podzielić wypotkami z Unreala, na którego poświęcam ostatnio sporo czasu. Na pierwszy ogień leci metahuman trochę mafiozo trochę stary dziad, planuję to jeszcze rozwinąć, dopracować, poprawić. Edytowane 12 Wrzesień przez luuz.studio 3
adek Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień Super. Witamy! To co pokazałeś z jest ..z "Unreala"? Wydaje mi się, że chyba jego znajomość będzie niedługo obowiązkowa dla branży.
Destroyer Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień Ładnie wygląda, bardzo cinematickowo 🙂 5 minutes ago, adek said: Wydaje mi się, że chyba jego znajomość będzie niedługo obowiązkowa dla branży. Na szczęście tego nie dożyjemy, tzn myślę tu o sobie 😄 Ale ładny obrazek to nie wszystko, niedawno widziałem takie ładne porównanie zrobić szybki setup w klasycznym programie i wolno renderować czy zrobić wolny setut w unrealu i renderować szybko 😄 Szybkość zmian, dostep do narzędzi, funkcjonalność, przewidywalność i stabilność to nadal nie jest domena unreala 🙂 No ale goni i rozwija się w każdym kierunku jak blender, już do wielu zastosowań jest niezły choć ma też swoje bolączki ale koła produkcji i piplinu toczą się powoli więc i zmiany szybkie nie będą, nie zaskoczy nas z dnia na dzień jak rewolucja AI 🙂 1
luuz.studio Napisano 12 Wrzesień Autor Napisano 12 Wrzesień 4 godziny temu, adek napisał(a): Super. Witamy! To co pokazałeś z jest ..z "Unreala"? Wydaje mi się, że chyba jego znajomość będzie niedługo obowiązkowa dla branży. Yes, Unreal na Lumenie z włączonym raytracingiem. 4 godziny temu, Destroyer napisał(a): Ładnie wygląda, bardzo cinematickowo 🙂 Na szczęście tego nie dożyjemy, tzn myślę tu o sobie 😄 Ale ładny obrazek to nie wszystko, niedawno widziałem takie ładne porównanie zrobić szybki setup w klasycznym programie i wolno renderować czy zrobić wolny setut w unrealu i renderować szybko 😄 Szybkość zmian, dostep do narzędzi, funkcjonalność, przewidywalność i stabilność to nadal nie jest domena unreala 🙂 No ale goni i rozwija się w każdym kierunku jak blender, już do wielu zastosowań jest niezły choć ma też swoje bolączki ale koła produkcji i piplinu toczą się powoli więc i zmiany szybkie nie będą, nie zaskoczy nas z dnia na dzień jak rewolucja AI 🙂 Dzięki za miłe słowa. Faktem jest, że Unreal jest w opór zbagowany (ale co nie jest w sumie) plus niektóre rzeczy żeby w nim działały trzeba włączać lub wyłączać przez command console i jak już się nazbiera listę swoich komend "niezbędnych" z końca internetów i zrobi z tego pdfa z 4 kartkami, które zawsze po ponownym włączeniu projektu trzeba przeklepać i przejdzie przez piekiełko początkowe to zaczyna się robić przyjemnie bardzo. XD Z narzędziami według mnie temat jest ciekawy, bo w sumie Unreal powstał do robienia gierek a od niedawna rozwijają go pod produkcje filmowe i tu się spotykają dwa światy trochę, bo mogliby zrobić oddzielny "panel" pod produkcję filmową i wywalić w jednym danym setupie wszystko niepotrzebne z gierek i skupić się na filmach a finalnie dostaje się niestety cały pakiet Unreala ale z kolei można wykorzystywać rzeczy z gamedev pod cinematicki jak choćby blueprinty i to jest spoko. Kocham redshifta, corone, cyclesa, wychowywałem się na vrayu i o matko mental ray ale w tej chwili najbardziej pozytywnie głowę mi psuje unreal z lumenem jednak przez te czasy renderowania i możliwość skupiania się na looku, chociaż wiadomo warto się przed projektem zastanowić czy to na pewno można zrobić w unrealku. XD 1
Destroyer Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień 23 minutes ago, luuz.studio said: niektóre rzeczy żeby w nim działały trzeba włączać lub wyłączać przez command console i jak już się nazbiera listę swoich komend "niezbędnych" z końca internetów i zrobi z tego pdfa z 4 kartkami, które zawsze po ponownym włączeniu projektu trzeba przeklepać i przejdzie przez piekiełko początkowe to zaczyna się robić przyjemnie bardzo. A to można automatycznie dodać do render movie żeby np tylko przy rednerowaniu te opcje były powłączane i leciało hiresem albo w Console Variables Editor zrobić jakiś preset i powinno grać 🙂 Choć z tym powinno to różnie bywa i czasem nie wiadomo dlaczego coś jest takie jakie jest 🙂 No ale fakt że tych zmiennych które trzeba znać albo sobie zapisać jest dużo i nigdzie w UI ich nawet nie ma, w klasycznym programie coś po prostu działa i nawet nie trzeba o tym myśleć a tu jak nie włączysz to masz jakieś błędy i glitche i nawet nie wiesz czego nie wiesz, że tak się dzieje 🙂 26 minutes ago, luuz.studio said: Z narzędziami według mnie temat jest ciekawy, bo w sumie Unreal powstał do robienia gierek a od niedawna rozwijają go pod produkcje filmowe i tu się spotykają dwa światy trochę, bo mogliby zrobić oddzielny "panel" pod produkcję filmową i wywalić w jednym danym setupie wszystko niepotrzebne z gierek i skupić się na filmach a finalnie dostaje się niestety cały pakiet Unreala Cryengine pierwsze poszło tą drogą z cineboxem czy jak to tam się nazywało a unrealowi się udało chyba po części przypadkiem bo Unity było mega popualrne na indykach i mobilakch a unreal był ten "poważny" z dzieninnym UI, Unity szło w kierunku AAA a Epic robili tanią subskrybcję indie a potem darmową i na początku bardzo opornie to szło, sklepu z assetami też nei meili i gonili unity ale jak zażarło to nabrało mocno prędkosći, pieniążki z tencent na inwestycje i nieskończony strumień kasy z fortnite tez pomógł w przyciągnięciu ludzi rozdawnictwem i asetów i gierek a do teog złe decyzje po stornie Unity które na zmainę strzelało sobie to w kolano to w głowę sprawiły, że Unreal miał idealne warunki do wzrostu. No i mają lepszy marketing, lepsze prezentracje, bardziej wow i cały czas mocno pracują a nie jak skostniali giganci jak autodesk czy adobe. 36 minutes ago, luuz.studio said: i o matko mental ray Która integracja? Jak korona to zgaduję że 3dsmax? W mayi była najgorsza i z niego tam korzystałem, wspominam jak stary koszmar z dzieciństwa o którym nigdy się nie zapomni 😄 ile to miało bugów to aż dziwne że działało w ogóle 😄 38 minutes ago, luuz.studio said: chociaż wiadomo warto się przed projektem zastanowić czy to na pewno można zrobić w unrealku. XD No jak z wszystkim, czasem droga na skróty bywa tą dłuższą i bardziej męczącą niż robiąc po bożemu 🙂
Ania Napisano 12 Wrzesień Napisano 12 Wrzesień (edytowane) Gdyby nie mrużył oka, w dodatku po złej stronie, pomyślałabym że prawdziwy. Ale animacja nie siedzi. Bardzo trudno jest zanimować tak realistyczną postać. Od strony game nie znam się. Edytowane 12 Wrzesień przez Ania
luuz.studio Napisano 5 Październik Autor Napisano 5 Październik Hejo, wrzucam kolejne Unrealowskie wypocinki. Standardowo Lumen, w robociku zretargetowana animacja z mixamo. 2
luuz.studio Napisano 5 Październik Autor Napisano 5 Październik W dniu 12.09.2024 o 17:59, Destroyer napisał(a): A to można automatycznie dodać do render movie żeby np tylko przy rednerowaniu te opcje były powłączane i leciało hiresem albo w Console Variables Editor zrobić jakiś preset i powinno grać 🙂 Choć z tym powinno to różnie bywa i czasem nie wiadomo dlaczego coś jest takie jakie jest 🙂 No ale fakt że tych zmiennych które trzeba znać albo sobie zapisać jest dużo i nigdzie w UI ich nawet nie ma, w klasycznym programie coś po prostu działa i nawet nie trzeba o tym myśleć a tu jak nie włączysz to masz jakieś błędy i glitche i nawet nie wiesz czego nie wiesz, że tak się dzieje 🙂 Foliage to jest katastrofa jeszcze, glitchują się w opór, płytkiej głębi ostrości też Unreal nie lubi i trzeba kombinować, włosy na metahumansach działają tylko z rectangle light w każdym innym przypadku flickering opór, nanity na landscape z displacement robią co chcą w sumie, drgają, skaczą, tańczą przy większym zoomie...itd.itd. XD W dniu 12.09.2024 o 17:59, Destroyer napisał(a): Która integracja? Jak korona to zgaduję że 3dsmax? W mayi była najgorsza i z niego tam korzystałem, wspominam jak stary koszmar z dzieciństwa o którym nigdy się nie zapomni 😄 ile to miało bugów to aż dziwne że działało w ogóle 😄 3D Studio MAX 3.1 + scanline o ile pamietam to był start a potem jakos pozniej chwile wjechal mental ray, straaaaszne czasy XD 1
adek Napisano 5 Październik Napisano 5 Październik Powoli zaczynam rozumieć dlaczego Unreal to przyszłośc (wiadomo, że też teraźniejszość, ale do niedawna jakościowo było z tym średnio). Klasa! 1
luuz.studio Napisano 10 Październik Autor Napisano 10 Październik Zainstalowałem dziś Unreala 5.5.0 wersję testową. Zbagowana opór ale udało się grzybki wypuścić. Wydaje mi się, że lepiej się rozchodzi w nim światło, dorzucili do niego "megalights" i cienie jakoś fajniej się zachowują, albo gadam głupoty zwyczajnie. Jak z vrayem i coroną...Zawsze myślę, że corona ładniej świeci dopóki się nie okaże, że render był z vraya jednak 😉 4
michalo Napisano 10 Październik Napisano 10 Październik Bardzo ładnie to wygląda. Ostatnio ciągle rozmyślam o unrealu. Może znowu spróbuję z nim swoich sił 😉 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się