Napisano Czwartek o 19:594 dn Eksperymenty z Blender workbench - czarno białe szkice. Na bazie procesu, który pokazuje Daniel McGarry w tym video: https://www.youtube.com/watch?v=hbvKSY0Ooj8Później photobashing i malowanko w PS.
Napisano Piątek o 13:054 dn Bardzo podobają mi się thumbnailsy! Mam wrażenie, że miejscami przy robieniu detalu zatraciło się trochę przestrzeni i skali które na szkicach wyglądają super, ale ogólnie bardzo fajna praca! Aż sobie też ten tutorial obejrzę :D
Napisano Piątek o 21:183 dn oszałamiająco dobre miniatury. kilka ostatnich jak żywcem z homeworld 1podzielisz się więcej, jak przygowałeś te szkice? piewsze kroki, wybór waloru etc.dzięki!
Napisano Niedziela o 08:112 dn Autor W dniu 21.03.2025 o 14:05, jameli napisał(a):Bardzo podobają mi się thumbnailsy! Mam wrażenie, że miejscami przy robieniu detalu zatraciło się trochę przestrzeni i skali które na szkicach wyglądają super, ale ogólnie bardzo fajna praca! Aż sobie też ten tutorial obejrzę :DDziękuję :) Co do wersji z detalem, to tak, nie udało mi się do końca zachować tego wrażenia co na szkicach, ale myślę, że to przyjdzie z czasem. Myślę, że to kwestia pracy nad walorem i kompozycją, żeby utrzymać ten przekaz, który jest na szkicu.
Napisano Niedziela o 08:312 dn Autor W dniu 21.03.2025 o 22:18, polka dot napisał(a):oszałamiająco dobre miniatury. kilka ostatnich jak żywcem z homeworld 1podzielisz się więcej, jak przygowałeś te szkice? piewsze kroki, wybór waloru etc.dzięki!Dzięki :) Szukanie tej czarno białej kompozycji, zabawa kierunkiem światła sprawia mi dużą frajdę. Lubię takie geometryczne, graficzne podejście. Ustawiam kamerę tak, żeby POI było ustawione, powiedzmy, wg trójpodziału, a potem szukam równowagi w kształtach, tak żeby prowadzić oko do POI. Szeroki kadr robi też swoje. Oprócz tego tutoriala, który załączyłem w opisie dużą inspiracją był też tutki Eytan'a Zany - Advanced Sketching in 3D. Dużo fajnych wskazówek co do kompozycji. A źródłem pierwotnym jest bodajże książka "Composition of Outdoor Painting" - Edgar Payne.Zacząłem od historyjki w głowie, gdzie ktoś znajduje coś dużego co spadło z nieba. Nie będę się rozpisywał co do samej historii.Ułożyłem w Blenderze prostą scenę, trochę krajobrazu plus to wielkie żelastwo pomiędzy górami. Komp mi nie uciągnie za dużo detalu w Blenderze, więc ograniczyłem co mogłem. Kamerę ustawiałem tak, żeby pokazać narrację i z perspektywy osoby, która mogła gdzie tam być. Nie z lotu ptaka np., bo to zmienia narrację. Ogniskowa tak, żeby zmieścić sporo w kadrze. Potem wg tutoriala - kilka passów z workbench'a, mist passy z EEVE i mieszanie tego w Photoshopie. Później photobashing i malowanko. Na boku Pureref - inspiracje i referencje terenu.
Napisano Niedziela o 10:572 dn @ropuch81 Zajebiste szkice, naprawdę fajnie to wygląda.Ale chyba trochę ta skala się zgubiła na ostatnim wykończonym. Można trochę podkręcić kolory i walor, żeby wzmocnić to uczucie wielkości i skali i pokombinować z ziemią na pierwszym planie, żeby lepiej współgrała z tłem. Odsunąłbym też trochę od prawej krawędzi, żeby zasugerować, że tam jeszcze coś z tyłu jest, powinno dodać odległości i skali. Tak przykładowo co mam na myśli:
Napisano Niedziela o 11:232 dn Autor 23 minuty temu, SebastianSz napisał(a):@ropuch81 Zajebiste szkice, naprawdę fajnie to wygląda.Ale chyba trochę ta skala się zgubiła na ostatnim wykończonym. Można trochę podkręcić kolory i walor, żeby wzmocnić to uczucie wielkości i skali i pokombinować z ziemią na pierwszym planie, żeby lepiej współgrała z tłem. Odsunąłbym też trochę od prawej krawędzi, żeby zasugerować, że tam jeszcze coś z tyłu jest, powinno dodać odległości i skali. Tak przykładowo co mam na myśli:Oooo... super. Dzięki za paint over :) Zgadzam się, wyszło mocno na plus.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto