Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 314
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • @ropuch81 Zajebiste szkice, naprawdę fajnie to wygląda. Ale chyba trochę ta skala się zgubiła na ostatnim wykończonym. Można trochę podkręcić kolory i walor, żeby wzmocnić to uczucie wielkości i skali

  • Dzięki :) Szukanie tej czarno białej kompozycji, zabawa kierunkiem światła sprawia mi dużą frajdę. Lubię takie geometryczne, graficzne podejście. Ustawiam kamerę tak, żeby POI było ustawione, powiedzm

  • Bardzo podobają mi się thumbnailsy! Mam wrażenie, że miejscami przy robieniu detalu zatraciło się trochę przestrzeni i skali które na szkicach wyglądają super, ale ogólnie bardzo fajna praca! Aż sobie

Posted Images

Napisano

Bardzo podobają mi się thumbnailsy! Mam wrażenie, że miejscami przy robieniu detalu zatraciło się trochę przestrzeni i skali które na szkicach wyglądają super, ale ogólnie bardzo fajna praca! Aż sobie też ten tutorial obejrzę :D

Napisano

oszałamiająco dobre miniatury. kilka ostatnich jak żywcem z homeworld 1
podzielisz się więcej, jak przygowałeś te szkice? piewsze kroki, wybór waloru etc.

dzięki!

Napisano
  • Autor
W dniu 21.03.2025 o 14:05, jameli napisał(a):

Bardzo podobają mi się thumbnailsy! Mam wrażenie, że miejscami przy robieniu detalu zatraciło się trochę przestrzeni i skali które na szkicach wyglądają super, ale ogólnie bardzo fajna praca! Aż sobie też ten tutorial obejrzę :D

Dziękuję :) Co do wersji z detalem, to tak, nie udało mi się do końca zachować tego wrażenia co na szkicach, ale myślę, że to przyjdzie z czasem. Myślę, że to kwestia pracy nad walorem i kompozycją, żeby utrzymać ten przekaz, który jest na szkicu.

Napisano
  • Autor
W dniu 21.03.2025 o 22:18, polka dot napisał(a):

oszałamiająco dobre miniatury. kilka ostatnich jak żywcem z homeworld 1
podzielisz się więcej, jak przygowałeś te szkice? piewsze kroki, wybór waloru etc.

dzięki!

Dzięki :) Szukanie tej czarno białej kompozycji, zabawa kierunkiem światła sprawia mi dużą frajdę. Lubię takie geometryczne, graficzne podejście. Ustawiam kamerę tak, żeby POI było ustawione, powiedzmy, wg trójpodziału, a potem szukam równowagi w kształtach, tak żeby prowadzić oko do POI. Szeroki kadr robi też swoje. Oprócz tego tutoriala, który załączyłem w opisie dużą inspiracją był też tutki Eytan'a Zany - Advanced Sketching in 3D. Dużo fajnych wskazówek co do kompozycji. A źródłem pierwotnym jest bodajże książka "Composition of Outdoor Painting" - Edgar Payne.

Zacząłem od historyjki w głowie, gdzie ktoś znajduje coś dużego co spadło z nieba. Nie będę się rozpisywał co do samej historii.
Ułożyłem w Blenderze prostą scenę, trochę krajobrazu plus to wielkie żelastwo pomiędzy górami. Komp mi nie uciągnie za dużo detalu w Blenderze, więc ograniczyłem co mogłem. Kamerę ustawiałem tak, żeby pokazać narrację i z perspektywy osoby, która mogła gdzie tam być. Nie z lotu ptaka np., bo to zmienia narrację. Ogniskowa tak, żeby zmieścić sporo w kadrze. Potem wg tutoriala - kilka passów z workbench'a, mist passy z EEVE i mieszanie tego w Photoshopie. Później photobashing i malowanko. Na boku Pureref - inspiracje i referencje terenu.

Napisano

@ropuch81 Zajebiste szkice, naprawdę fajnie to wygląda.

Ale chyba trochę ta skala się zgubiła na ostatnim wykończonym. Można trochę podkręcić kolory i walor, żeby wzmocnić to uczucie wielkości i skali i pokombinować z ziemią na pierwszym planie, żeby lepiej współgrała z tłem. Odsunąłbym też trochę od prawej krawędzi, żeby zasugerować, że tam jeszcze coś z tyłu jest, powinno dodać odległości i skali. Tak przykładowo co mam na myśli:

ropuch81 1.jpg

ropuch81.gif

Napisano
  • Autor
23 minuty temu, SebastianSz napisał(a):

@ropuch81 Zajebiste szkice, naprawdę fajnie to wygląda.

Ale chyba trochę ta skala się zgubiła na ostatnim wykończonym. Można trochę podkręcić kolory i walor, żeby wzmocnić to uczucie wielkości i skali i pokombinować z ziemią na pierwszym planie, żeby lepiej współgrała z tłem. Odsunąłbym też trochę od prawej krawędzi, żeby zasugerować, że tam jeszcze coś z tyłu jest, powinno dodać odległości i skali. Tak przykładowo co mam na myśli:

ropuch81 1.jpg

ropuch81.gif

Oooo... super. Dzięki za paint over :) Zgadzam się, wyszło mocno na plus.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności