Posted March 31Mar 31 Cześć wszystkim.Ostatnio sobie postanowiłem pobawić się w gameart. Padło na model snajpy z COD, który mi się mega spodobał. Bazę zrobiłem sobie w Rhino, retopo w Blenderze, model HP trochę w Blenderze, trochę w ZBrush. Mapy wypaliłem w Substance Painter. Na razie model z mapami Normal, AO i prostym materiałem. Przy okazji pytanie do osób siedzących w grach. Wyszło mi 28 600 trisów. Czy w dzisiejszych czasach to dużo, czy jest OK? Ostatni raz robiłem model do gry jakieś 10 lat temu, więc nie mam pojęcia jakie są dzisiejsze standardy.
March 31Mar 31 Pokaż siate. Poza tym wygląda gitnie. Chociaż prezentacja jakaś ciekawsza też by się przydała. Napracowałeś się a potem wrzuciłeś to na byle HDR, wypadałoby mieć więcej szacunku do swojej roboty.
March 31Mar 31 Author Spokojnie, nagrałem SP wczoraj wieczorem, jeszcze dużo ogarniania przede mną. Kliknąłem po prostu widok renderu z domyślnymi ustawieniami. Wrzucam siatkę. Przy okazji pytanie do osób, które pracują Blender - SP. Mam sobie prosty mesh, w jednym filmie widziałem, żeby zaznaczyć Seam'y, dać smooth shade i tyle, w drugim, żeby każdą krawędź, która jest mocnym zagięciem dać sharp edge+seam+shade auto smooth. Wydaje mi się, że przy drugiej metodzie wszystko wygląda ładniej, ale rozwala to UV na bardzo małe elementy. Chociaż jak chce robić tekstury w SP to chyba nie ma dużego znaczenia (czy jednak ma?). Ktoś podpowie jaki jest odpowiedni sposób, żeby przygotować mesha w Blenderze do wypalania normal mapy?
April 1Apr 1 Jak zrobisz hard-edge i seamy to na pewno się dobrze wypali, ale pierwszą metodą też robiłem i w niektórych przypadkach działa (trzeba by przetestować). Możesz też zrobić pojedyńczy bevel na geometrii (+ modyfikator weighted normals na 100) i wypalić tym samym meshem, żeby mieć mapy do textur. Teraz w grach używa się nanite więc można ładować dosyć dużo geo. Edited April 1Apr 1 by jakubziom
April 12Apr 12 Author Ciężko mi idzie, bo uczę się paintera od podstaw, ale mam nadzieję, że jakoś wygląda. Edited April 12Apr 12 by Kubajaniak
April 12Apr 12 Skoro i tak się uczysz od zera to nie rozważałeś, żeby zamiast Paintera spróbować InstaMAT?
April 13Apr 13 Author 20 hours ago, blood_brother said:Skoro i tak się uczysz od zera to nie rozważałeś, żeby zamiast Paintera spróbować InstaMAT?Nie mam pojęcia co to za program.Wrzucam update, raczej nic lepszego nie wyczaruje na ten moment, chyba, że ktoś ma jakieś wskazówki.
April 13Apr 13 bardzo spoko początek :) teraz więcej refek i do przodu :)jeśli jakaś mała wskazówka to warto pracować na mapach (roughness, base color) ważne żeby np. roughness dobrze wyciągnąć i jakieś subtelne dirty, najpierw generatory, a potem przełamać ręcznie Edited April 13Apr 13 by jakubziom
Create an account or sign in to comment