Napisano 18 Czerwiec18 Cze Na początek krótka historia.Razem z Jarvisem podczas naszych dysput dotyczących poszukiwania wiedzy, mój cyfrowy kolega podesłał mi taki o to film - pomysł zrodził się na prostą grę wokół tematu demosceny, ale z polepszoną jakością. I jakos tak mnie się rzuciło, że chciałem to przetestować. I teraz problem - nie wiem czy warto płacić artyście bajońskie sumy, tylko po to żeby nie używać modelu postaci razem z kilkoma prostymi animacjami w żadnej własnej grze, a tylko dowiedzieć się o ile zmniejszy się objętość Megabajtowa assetu postaci z pliku modelu + pakiet tekstur 4k, na asset w rozszerzeniu gltf i z optymalizacją draco (od google'a =) ) + proceduralne shadery generowane z prostych skryptów lub tak samo prostych vektorowych "podstaw" (nic skomplikowanego). I się zastanawiam czy to warto płacić, bo jeszcze swojej gry nie zaplanowalem do końca i się wszystko może pozmieniać. Tak więc - wiecie może jak wygląda stopień kompresji assetów na unity przy modelach postaci i innych assetach bez retopologii i z retopologią? Miałoby to sens? Pytam bo to chyba świeży, nie używany dotychczas temat, a fajnie by było zrobić prostą grę, której paczka iso nie jest zbyt duża nawet na blu ray - rozmarzyłem się i wyobraziłem sobie płytę multisesyjną (tak to się nazywa? ) w której na jednej płycie jest gra, i możliwość odtwarzania dołączonego soundtracku ścieżki dźwiękowej w wersji CDMP3 =) .Ktoś coś, jesteście w stanie pomóc ogarnąć jak to wygląda - a może sami robiliście takie testy? Wiem że unreal ma kiepski skrypt od draco, bo przywraca modele z powrotem do mesha, a to zajmuje cenne miejsce :/ . Pytam i czekam z niecierpliwością na odpowiedź =) .
Napisano 18 Czerwiec18 Cze Chyba najlepiej jak sobie wyciągniesz jakieś darmowe assety do testów z fab czy innego marketplace. A nawet za jakieś grosze też można coś sensownego znaleźć. Szkoda się ładować w koszty na tym etapie.
Napisano 18 Czerwiec18 Cze 1 hour ago, Zdzichu said:pomysł zrodził się na prostą grę wokół tematu demoscenyBrzmi ciekawie :)
Napisano Sobota o 09:363 dn Autor Z tego co czytałem, encoder do unreala na draco ma ten problem, że przerabia pliki zakodowane z powrotem na mesha, a to może znowu zwiększyć ich wielkość w megabajtach. Ale w sumie ciekawe czy to naprawią, bo mnie ciekawi czy dzięki temu, przyszłe gry, nawet te nowe i zajebiście wyglądające, nie mogłyby znowu na cd trafić :/ .
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto