gambler Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 Jestem bardzo poczatkujacy w 3ds maxie i mam problemik. Prosil bym o nie simianie sie :) Zrobilem kosci animacje i wogole... ale nie wiem jak wstawic na to texturke(?) czy jakas siatke zeby wygladalo to jak np. palec. Pliss pomozcie Z gory thx PS. Nie wiem czy trafilem z dzialem Link to comment Share on other sites More sharing options...
thud Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 najpierw musisz wymodelowac ten palec czy ta siatke :|, chyba ze juz masz to wtedy w Material Editor po ustawieniu materialu wciskasz przycisk->Assign Material to Selection; potem jeszcze sa takie modyfikatory jak Unwarp UVW bez ktorych ani rusz w texturowaniu postaci troche dziwne w/g mnie zaczynac prace z maxem od animacji :/, najpierw proponuje przerobic pare tutoriali, miedzy innymi o texturowaniu, jesli modelowanie juz opanowales (na max3d.pl znajdziesz takich sporo!) pzdr EDIT: bylbym zapomnial, jak odpalisz maxa wcisnij F1 i zobacz co sie stanie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gambler Posted December 4, 2004 Author Share Posted December 4, 2004 Heh wiem jak wstawic texturke na palec :) Chodzi o to: mam kosci, mam palec i jak teraz palec podpiac do kosci aby sie ruszal??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bzyku Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 dobra ze sie nieznam ale sobie szczele :) he "skin" modifikator :D Edit taki ps. no niestety nie trafiles do odpowiedniego dzialu jakos tak powinno byc 3 nizej Link to comment Share on other sites More sharing options...
gambler Posted December 4, 2004 Author Share Posted December 4, 2004 Niestety jestem az tak poczatkujacy ze nic nie kapuje z tego modyfikatora. Dodaje go daje add box i nic... Nie mogl by ktos wytlumaczyc mi o co biega Link to comment Share on other sites More sharing options...
thud Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 trzeba bylo tak od razu:) 1.dajesz skina na palec 2.wciskasz add i zaznaczasz kosci jakie Cie interesuja 3.prawdopodobnie bedziesz musial ustawic wagi wierzcholkow,a zeby to zrobic to wciskasz Edit Envelopes i "rozciagasz" obwodki wokol odpowiednich kosci kolory ktore pojawia sie na obiekcie to "sila" oddzialywania na obiekt danej kosci mysle ze mniej wiecej skumasz...proponuje jeszcze przegladnac tutki; i sory za tamtego posta ale myslalem ze nie masz wymodelowanego placa:), bo pytales sie o "wstawienie jakiejs siatki" pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luke3D Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 na kości sie nie wstawia materiałów i zapamiętaj do końca życia Link to comment Share on other sites More sharing options...
gambler Posted December 4, 2004 Author Share Posted December 4, 2004 Kurcze nadal nie kapcze :( Mam 4 kosci na palec. Mam palec np. box. Teraz chce zeby ten box byl jedna z kosci i sie poruszal. Jak robie tak jak mowisz to mi nie wychodzi. Box zostaje w miejscu i nic sie nie dzieje. Moglbys opisac to jeszcze raz dokladnie :) PLISSS Link to comment Share on other sites More sharing options...
soshka.cg Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 Jeżeli masz gotowy model i masz gotowe dla niego kości to przypisujesz modelowi modyfikatur skin w którym dodajesz wszystkie kości (add) następnie musisz przypisać wagi vertexom aby przy jakim kolwiek poruszeniu model nie odkształcił się w jakiś nie kontrolowany sposób - jest to dosyć pracochłonne ale konieczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gambler Posted December 4, 2004 Author Share Posted December 4, 2004 Heh przypisalem kosci do modelu i nic. Stworzylem animacje, renderuje i nic. Moj model jak stoi tak stoi. Nie wiem za bradzo gdzie ustawic wagi vertexom Buuuu co ja zrobie :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
soshka.cg Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 A w podglądzie jeżeli przesówasz sówak animacji też nic się nie dzieje - znaczy się w vivporcie . ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bzyku Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 a boxa masz z iloma podzialami bo jak wszedzie masz 1x1x1 to go napewnio nie zegniesz bo jak sie niepatrzac ale pojedynczego polygona skin ci nie zegnie...chyba bo sie na tym nieznam :) ale logiczne myslenie bardziej hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
F/X Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 Chwila... a czy ty wogule zaanimowałeś te kości? Bo jak nie to się nie dziwie że nic ci nie działa Bzyku teorytycznie box da się odkształcić bo ma 6 poly Link to comment Share on other sites More sharing options...
thud Posted December 4, 2004 Share Posted December 4, 2004 zrobilem na szybkiego krok po kroku jak wyglada nadanie modyfikatora skin: looknij, musi dzialac bo u mnie sie odksztalca cylinder...: Link to comment Share on other sites More sharing options...
blood_brother Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Mikeb: Jak zrobic takie malowane zakresy envelopow?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thud Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 standardowo byly wlaczone ale sprawdz w opcjach Skina zakladke Display i wlacz funkcje Show Colored Vertices i Show Colored Faces - powinno podzialac pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
gambler Posted December 5, 2004 Author Share Posted December 5, 2004 Mikeb jestem twoim dluznikiem :) Wreszcie to pojolem i moj boxik sie rusza. WIELKIE DZIEKI DLA WSZYSTKICH W TYM TOPICU (ktorzy chcieli mi pomuc) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now