Napisano 4 Grudzień 200420 l Jestem bardzo poczatkujacy w 3ds maxie i mam problemik. Prosil bym o nie simianie sie :) Zrobilem kosci animacje i wogole... ale nie wiem jak wstawic na to texturke(?) czy jakas siatke zeby wygladalo to jak np. palec. Pliss pomozcie Z gory thx PS. Nie wiem czy trafilem z dzialem
Napisano 4 Grudzień 200420 l najpierw musisz wymodelowac ten palec czy ta siatke :|, chyba ze juz masz to wtedy w Material Editor po ustawieniu materialu wciskasz przycisk->Assign Material to Selection; potem jeszcze sa takie modyfikatory jak Unwarp UVW bez ktorych ani rusz w texturowaniu postaci troche dziwne w/g mnie zaczynac prace z maxem od animacji :/, najpierw proponuje przerobic pare tutoriali, miedzy innymi o texturowaniu, jesli modelowanie juz opanowales (na max3d.pl znajdziesz takich sporo!) pzdr EDIT: bylbym zapomnial, jak odpalisz maxa wcisnij F1 i zobacz co sie stanie...
Napisano 4 Grudzień 200420 l Autor Heh wiem jak wstawic texturke na palec :) Chodzi o to: mam kosci, mam palec i jak teraz palec podpiac do kosci aby sie ruszal???
Napisano 4 Grudzień 200420 l dobra ze sie nieznam ale sobie szczele :) he "skin" modifikator :D Edit taki ps. no niestety nie trafiles do odpowiedniego dzialu jakos tak powinno byc 3 nizej
Napisano 4 Grudzień 200420 l Autor Niestety jestem az tak poczatkujacy ze nic nie kapuje z tego modyfikatora. Dodaje go daje add box i nic... Nie mogl by ktos wytlumaczyc mi o co biega
Napisano 4 Grudzień 200420 l trzeba bylo tak od razu:) 1.dajesz skina na palec 2.wciskasz add i zaznaczasz kosci jakie Cie interesuja 3.prawdopodobnie bedziesz musial ustawic wagi wierzcholkow,a zeby to zrobic to wciskasz Edit Envelopes i "rozciagasz" obwodki wokol odpowiednich kosci kolory ktore pojawia sie na obiekcie to "sila" oddzialywania na obiekt danej kosci mysle ze mniej wiecej skumasz...proponuje jeszcze przegladnac tutki; i sory za tamtego posta ale myslalem ze nie masz wymodelowanego placa:), bo pytales sie o "wstawienie jakiejs siatki" pzdr
Napisano 4 Grudzień 200420 l Autor Kurcze nadal nie kapcze :( Mam 4 kosci na palec. Mam palec np. box. Teraz chce zeby ten box byl jedna z kosci i sie poruszal. Jak robie tak jak mowisz to mi nie wychodzi. Box zostaje w miejscu i nic sie nie dzieje. Moglbys opisac to jeszcze raz dokladnie :) PLISSS
Napisano 4 Grudzień 200420 l Jeżeli masz gotowy model i masz gotowe dla niego kości to przypisujesz modelowi modyfikatur skin w którym dodajesz wszystkie kości (add) następnie musisz przypisać wagi vertexom aby przy jakim kolwiek poruszeniu model nie odkształcił się w jakiś nie kontrolowany sposób - jest to dosyć pracochłonne ale konieczne.
Napisano 4 Grudzień 200420 l Autor Heh przypisalem kosci do modelu i nic. Stworzylem animacje, renderuje i nic. Moj model jak stoi tak stoi. Nie wiem za bradzo gdzie ustawic wagi vertexom Buuuu co ja zrobie :-)
Napisano 4 Grudzień 200420 l A w podglądzie jeżeli przesówasz sówak animacji też nic się nie dzieje - znaczy się w vivporcie . ??
Napisano 4 Grudzień 200420 l a boxa masz z iloma podzialami bo jak wszedzie masz 1x1x1 to go napewnio nie zegniesz bo jak sie niepatrzac ale pojedynczego polygona skin ci nie zegnie...chyba bo sie na tym nieznam :) ale logiczne myslenie bardziej hehe
Napisano 4 Grudzień 200420 l Chwila... a czy ty wogule zaanimowałeś te kości? Bo jak nie to się nie dziwie że nic ci nie działa Bzyku teorytycznie box da się odkształcić bo ma 6 poly
Napisano 4 Grudzień 200420 l zrobilem na szybkiego krok po kroku jak wyglada nadanie modyfikatora skin: looknij, musi dzialac bo u mnie sie odksztalca cylinder...:
Napisano 5 Grudzień 200420 l standardowo byly wlaczone ale sprawdz w opcjach Skina zakladke Display i wlacz funkcje Show Colored Vertices i Show Colored Faces - powinno podzialac pzdr
Napisano 5 Grudzień 200420 l Autor Mikeb jestem twoim dluznikiem :) Wreszcie to pojolem i moj boxik sie rusza. WIELKIE DZIEKI DLA WSZYSTKICH W TYM TOPICU (ktorzy chcieli mi pomuc)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto