Skocz do zawartości

Maly problemik


gambler

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem bardzo poczatkujacy w 3ds maxie i mam problemik. Prosil bym o nie simianie sie :) Zrobilem kosci animacje i wogole... ale nie wiem jak wstawic na to texturke(?) czy jakas siatke zeby wygladalo to jak np. palec. Pliss pomozcie

 

Z gory thx

 

PS. Nie wiem czy trafilem z dzialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

najpierw musisz wymodelowac ten palec czy ta siatke :|, chyba ze juz masz to wtedy w Material Editor po ustawieniu materialu wciskasz przycisk->Assign Material to Selection; potem jeszcze sa takie modyfikatory jak Unwarp UVW bez ktorych ani rusz w texturowaniu postaci

troche dziwne w/g mnie zaczynac prace z maxem od animacji :/, najpierw proponuje przerobic pare tutoriali, miedzy innymi o texturowaniu, jesli modelowanie juz opanowales (na max3d.pl znajdziesz takich sporo!)

pzdr

 

EDIT:

bylbym zapomnial, jak odpalisz maxa wcisnij F1 i zobacz co sie stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba bylo tak od razu:)

1.dajesz skina na palec

2.wciskasz add i zaznaczasz kosci jakie Cie interesuja

3.prawdopodobnie bedziesz musial ustawic wagi wierzcholkow,a zeby to zrobic to wciskasz Edit Envelopes i "rozciagasz" obwodki wokol odpowiednich kosci

kolory ktore pojawia sie na obiekcie to "sila" oddzialywania na obiekt danej kosci

 

mysle ze mniej wiecej skumasz...proponuje jeszcze przegladnac tutki; i sory za tamtego posta ale myslalem ze nie masz wymodelowanego placa:), bo pytales sie o "wstawienie jakiejs siatki"

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nadal nie kapcze :( Mam 4 kosci na palec. Mam palec np. box. Teraz chce zeby ten box byl jedna z kosci i sie poruszal. Jak robie tak jak mowisz to mi nie wychodzi. Box zostaje w miejscu i nic sie nie dzieje. Moglbys opisac to jeszcze raz dokladnie :) PLISSS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz gotowy model i masz gotowe dla niego kości to przypisujesz modelowi modyfikatur skin w którym dodajesz wszystkie kości (add) następnie musisz przypisać wagi vertexom aby przy jakim kolwiek poruszeniu model nie odkształcił się w jakiś nie kontrolowany sposób - jest to dosyć pracochłonne ale konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a boxa masz z iloma podzialami bo jak wszedzie masz 1x1x1 to go napewnio nie zegniesz bo jak sie niepatrzac ale pojedynczego polygona skin ci nie zegnie...chyba bo sie na tym nieznam :) ale logiczne myslenie bardziej hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności