Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Ściągnąłem aparacikiem cyfrowym teksturę ze ściany z cegły. Wygląda całkiem KUL, tylko jest...krzywa! Inne tekstury też tak wychodzą, to już aparat tak zakrzywia. Jak jest ściana widziana z przodu to niby wszystkie rowki między cegłami powinny byc pionowe lub poziome, nie? A to wygląda tak, że te poziome linie są lekko zakrzywione, tzn. tak jakby chwycić teksturę w dwie ręce palcami wsk. i kciukiem za 4 rogi (lewa ręka trzyma 2 lewe rogi i na odwrót) i ścisnąć.

 

I teraz pytanie: jak takie coś poprawić? Próbowałem w Corel Photo Paint 9, ale nic nie daje efektu jak trzeba. Wie ktoś może jak? Najlepiej w Corelu, bo nie mam photoshopa. Jak ktoś wie na bank, to mogę podesłać teksturę i by mógł to poprawić ;)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz sie pobawic w renderowanie tekstury w maksiu. robisz boxa o proporcjach bitmap, dajesz mu uvmap, konwertujesz do editalbe poly i odkstalcasz tak jak odksztalcona jest soczewka obiektywu twojego aparatu. renderujesz z widoku top i masz juz swietna teksture pozbawiona znieksztalcen ;)

Napisano
  • Autor

W pierwszej chwili pomyślałem, że coś ściemniasz, bo UVW Map przecież nic nie daje, jak zniekształcam obiekt. Tekstura się nie rusza i juz chciałem małą zjebę dać ;) Ale zaraz odkryłem, że istnieje coś takiego jak Unwrap UVW :)))

Pewnie Ci się tylko pomyliło ;)

Napisano

jak dasz na plane`a uvmap a nastepnie dodasz bend (chyba :) to uvmap znieksztalci sie razem z obiektem.

Napisano

w corelu, ja bym robila tak:

 

mozliwosc jeden:

najpierw dodaj od kazdej strony obrazka troche pustej kartki (obrazek => rozmiar papiero),

potem efekty => efekty trojwymiarowe => wypuklosc/wklesnosc, i tam poprzeustawiaj (rogi sie nie odksztalcaja, dlatego dodales pustego)

i potem to puste czego jest za duzo znowu obetnij.

 

mozliwosc dwa:

efekty => znieksztalcanie => deformacja siatki, i tu recznie ustawic zeby bylo rowno. (warto przedtem zrobic do tego dodatkowy, polprzezroczysty objekt z jakas siatka ktora jest rowna, zeby bylo widac jak zdeformowac obrazek zeby byl rowny).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.