El Wieczor Napisano 7 Grudzień 2004 Share Napisano 7 Grudzień 2004 Ściągnąłem aparacikiem cyfrowym teksturę ze ściany z cegły. Wygląda całkiem KUL, tylko jest...krzywa! Inne tekstury też tak wychodzą, to już aparat tak zakrzywia. Jak jest ściana widziana z przodu to niby wszystkie rowki między cegłami powinny byc pionowe lub poziome, nie? A to wygląda tak, że te poziome linie są lekko zakrzywione, tzn. tak jakby chwycić teksturę w dwie ręce palcami wsk. i kciukiem za 4 rogi (lewa ręka trzyma 2 lewe rogi i na odwrót) i ścisnąć. I teraz pytanie: jak takie coś poprawić? Próbowałem w Corel Photo Paint 9, ale nic nie daje efektu jak trzeba. Wie ktoś może jak? Najlepiej w Corelu, bo nie mam photoshopa. Jak ktoś wie na bank, to mogę podesłać teksturę i by mógł to poprawić ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 7 Grudzień 2004 Share Napisano 7 Grudzień 2004 mozesz sie pobawic w renderowanie tekstury w maksiu. robisz boxa o proporcjach bitmap, dajesz mu uvmap, konwertujesz do editalbe poly i odkstalcasz tak jak odksztalcona jest soczewka obiektywu twojego aparatu. renderujesz z widoku top i masz juz swietna teksture pozbawiona znieksztalcen ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 7 Grudzień 2004 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2004 W pierwszej chwili pomyślałem, że coś ściemniasz, bo UVW Map przecież nic nie daje, jak zniekształcam obiekt. Tekstura się nie rusza i juz chciałem małą zjebę dać ;) Ale zaraz odkryłem, że istnieje coś takiego jak Unwrap UVW :))) Pewnie Ci się tylko pomyliło ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 7 Grudzień 2004 Share Napisano 7 Grudzień 2004 jak dasz na plane`a uvmap a nastepnie dodasz bend (chyba :) to uvmap znieksztalci sie razem z obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 7 Grudzień 2004 Share Napisano 7 Grudzień 2004 w corelu, ja bym robila tak: mozliwosc jeden: najpierw dodaj od kazdej strony obrazka troche pustej kartki (obrazek => rozmiar papiero), potem efekty => efekty trojwymiarowe => wypuklosc/wklesnosc, i tam poprzeustawiaj (rogi sie nie odksztalcaja, dlatego dodales pustego) i potem to puste czego jest za duzo znowu obetnij. mozliwosc dwa: efekty => znieksztalcanie => deformacja siatki, i tu recznie ustawic zeby bylo rowno. (warto przedtem zrobic do tego dodatkowy, polprzezroczysty objekt z jakas siatka ktora jest rowna, zeby bylo widac jak zdeformowac obrazek zeby byl rowny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się