kamil3d Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Jest to prezencik dla mojej dziewczyny na święta. Co sądzicie o wykonaniu, klimacie i przede wszystkim oswietleniu - gdyz w poprzednich moich pracach z oswietleniem cos nie grało:) - renderowane w Vray'u do oswietlenia uzyłem swiatło omini - jedno :) czas renderingu na moim kompie duron 1600@2000 512 ram - 16 godzin:) PS : życzę wszystkim wesołych świąt a przede wszystkim szybszych renderów:)Pozdrawiam
duck Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 ładne! - gałązki z kuli w 2 momentach wychodzą - szkoda też, że w tej kuli nie ma wody.. - bump troszkę rozmazany - ale wypasiony efekt !
Maf Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 ladne, ale czy snieg musi byc taki trojkatny? ;]
MareG Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Brakuje ekranów odbijających i to widać (a raczej nie widać) w szkle - kula zchodzi w dół i nagle jakby nic nie było. Kadr też nieco przyciasny, można było dać więcej powietrza od góry, a zwężyć boki. Ogólnie charakter pracy trochę smutny mi się wydaje pomimo wesołych kolorów, coś nie gra :\ - no nie wiem.
F/X Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Ładne. Ale do klimatu spróbuj dodać jedno omni (na górze) o kolorze ciepłego pomarańczowego, a drugie (nisko koło obiektu) o kolorze wody(ciemny niebieski). Będzie stwarzało fajny klimat :)
0-Arh+ Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Te prezenciki z tyłu i ich jaskrawe kolorki straszny chaos wprowadzają., nie wiadomo co jest ważniejsze - tło czy sam przedmiot. Ogólnie jest świątecznie :)
Vorek Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Ciasny kadr i chaotyczne kolory to pierwsze co mi przyszło na myśl, ten napis Wesołych Świąt jest straszny, prawie go nie widać :) Ja jakoś klimatu nie czuje. No poza tym 16 godzin ? chyba dało by się szybciej z podobnymi efektami :) pozdrawiam
kamil3d Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 Dzięki za wszystkie komentarze:) Odnosnie tych ekranów odbijających - co to takiego? :) a odnosnie sniegu - nie nie musi byc trójkątny - ale próbne rendery robiłem w nizszej rozdzielczosci i był ładny:) dopiero po 16 godzinach zobaczyłem ze jest troszke trójkątny - ale jak wydrukuje to nie będzie tego widac a nie chce mi siękompa tak męczyc znowu tyle godzin:)
Vorek Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Zawsze możesz podmalować śnieg w Photoshopku :)
kamil3d Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 w sumie racja z tym photoshopem - ale na razie nie bawiłem się i nie lubie za bardzo upiększac grafiki drugim programem:)
reVis Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Ten świąteczny klimat nawet mi się podoba, ale może popoprawiaj jeszcze kilka wyżej wymienionych szczegółów i poświęć kolejne 16h ( w końcu masz dla kogo :)
kamil3d Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 Brakuje ekranów odbijających i to widać (a raczej nie widać) w szkle - kula zchodzi w dół i nagle jakby nic nie było....... Czy mógłbnys mi wyjasnic o co chodzi z tymi ekranami odbijającymi - bo z chęcią bym dał takie cos zeby to realistyczniej wyglądało w dolnych partiach - ale nie wiem o co chodzi:) Pozdrawiam
MareG Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Po prostu definiujesz na scenie podłużne walce, czy sześciany wydłużone w osi Z - muszą być na tyle duże, żeby wyraźnie się odbijały w powierzchni kuli na duść dużym jej obszarze. Oczywiście powinny mieć materiał 100% Bright, najlepiej jeszcze z emisją fotonów (GI). To typowy zabieg ztosowany np. w fotografii żeby szkło wyglądało ciekawie (czy ja się aby dobrze wyrażam?). Np do klasyki należy wazon, czy kula bilardowa z odbitym symbolem okna (z krzyżowymi szprosami). Poeksperymentuj na pustej scenie tylko z kulą i podłożem + ekrany bo to trzeba dobrze ustawić. Pozdr
kamil3d Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 Dzięki za wyczerpującą odpowiedz:) Z tego co zrozumiałem to stworzsyc gdzies za kamerą duży walec na przykład (czy 100%bright to to samo co self illuminatiion? ) czy dac jakis neon w v rayu ? czyli walec i dac mu cast GI i jakąś dużą wartośc? aha zeby się w szklanej kuli odbijało to musze dac jej chyba oprócz refrakcji dużą dosc wartosc reflection - a nie będzie wtedy mi za dużo odbijac przedmiotów na przykład choinki w środku ?
Wolff Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Jeżeli chcesz mieć ładną jakość w druku np na a3 to musisz render wykonać w minimum rozdziałce 4500 na 3000 bo inaczej to kicha wyjdzie pracka mi sie podoba ale uwagi kolegów na górze są faktycznie trafne . Renderowałeś w 800 na 600 16 godzin czy masz to w większej rozdziałce. ( rozdzielczość 4500 na 3000 da ci ponad 300 dpi w druku.
kamil3d Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 Niestety w takiej rozdzielczosci nie mam :( ale drukowac będę u fotografa - jako zdjęcie cyfrowe i sądzę ze będzie to format mniejszy niz nawet a4 zobacze ile da sięz 800na600 wycisnąć:) bo nie sądzę zebym to zarenderował w wyższej rozdzielczosci:( za długo to trwa...
Wolff Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 no to trudno bo chyba wiesz że rozdzielczość ekranowa i wszystkiego co zapisujesz w maxie to 72 dpi wiecej sie nie da nawet jak w tiffie pisze ze sie da zrobić 300 to w to nie należy wierzyć no nic jak obrazek bedzie mniejszy niż a4 to powinno być ok. ps . podziwiam twoją cierpliwość 16 godzin na render biedny komputerek hehe :). moj rekord to 10 h i nie zamierzam go powtarzać
duck Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 kamil, z doświadczenia wiem, że jeśli chcesz mieć zdjęcie w wystarczającej jakości, powinieneś mieć rozdzielke 1024*768. Chciałem też sobie wydrukować moją prackę na papierze fotograficznym, to odebrałem z serwisu pikselowate zdjęcie.. no chyba że ten fotograf ma naprawdę dobrą drukarkę. ps pozdrów tą swoję lady :D
kamil3d Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 Dzięki na pewno pozdrowię:) Wiem ze 800na 600 to troszke mało więc znając mnie wytrwam pewnie teraz z 20 godzin ale zrobie snieg w koncu okrągły a nie trójkątny i rozdzielczosc 1024na768 przynajmniej zeby to dobrze wyszło:)
Batou Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 Druk obrazka o wielkości 800 na 600 w rozdzielczości 300 dpi (mówimy o drukach w dobrej jakości, bez widocznych pikseli) ma wymiary 6,77 na 5,08 cm. 1024 na 768 ma 8,67cm na 6,5.
0-Arh+ Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 i rozdzielczosc 1024na768 przynajmniej zeby to dobrze wyszło:) Jak to już Batou wyłuszczył... to ja rozwinę. Jeśli docelowo na A4 to renderować w 2480 x 3508 px - czyli 210 x 297 mm w 300 dpi. No i TIFF to oczywiście jedyny słuszny format - poprawny plik powienien ważyć 33 mb. Jeśli drukarka to ocziwście weź pod uwagę obszar drukowania i sobie przeskaluj. Kolor w CMYK a jeśli Naświetlanie.. to i tak CMYK :) Radziłbym jednak zrezygnować z jakiegkolwiek druku bo te mają to do siebie, że pięknie blakną na słońcu (zwłaszcza papier foto). Naświetlanie to najlepszy pomysł tylko jakieś porządne laboratorium znajdź żeby Ci nie skwasili kolorów. Pozdrawiam
Gość HUSKY Napisano 18 Grudzień 2004 Napisano 18 Grudzień 2004 nie chce mi sie pisac co mi sie nie podoba bo jest późno może jutro a raczej dziś. Dziewczyna bedzie w 100% zadowolona z prezentu.
Rekomendowane odpowiedzi