Gość makbol Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 Ostatnio spróbowałem swoich sił w modelowaniu auta, ale chyba niezabardoz mi to wyszło. No coż w końcu czlowiek uczy sie na błedach. A teraz do rzeczy. To tylko wstepny model karoserii (sam niewiem czy mozna to nazwać modelem). Mam problem z oswietleniem i uzyskaniem prawidłowego wygladu lakieru (wiem ze na tym poziomie to nienajwazniejsze ale chce zeby jakoś to wyglądało) Liczę na wasza pomoc. A wiec wyglada to tak Pierwszy wstepny render Nastepny ale experymentalny z light tracingiem i jednym skylightem Tesh tylko bez light tracing, ciekawe gdzie sie podział dach :| Rendner siatki, bez modyfikatroa meshsmoth. Z modyfikatrem meshsmoth (interations = 1) Jest to mój pierwszy "powazny" modeling. Wczesniej oczywiście miałem doczynienia z maxem ale były to bardz proste obiekty. Pozdrawiam
Simple_man Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 Robiłeś to refkach czy może wszystko jest z głowy?
Gość makbol Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 Popraw temat Sorrki niezauwazyłem, odrazu poprawiłem Robiłeś to refkach czy może wszystko jest z głowy? Niewiem czy to to samo ale na blueprintach. A co ?
Knysha Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 Ale masz kaszane w siatce ;/. Proponuje, abys przerobil pare tutoriali na temat modelowania aut, poniewaz to ci kompletnie nie wyszlo :|. Bardz gesta masz siatke, mimo tego, ze nie ma na niej nalozonego ms'a. Popraw nadkole przednie oraz dach i odchudz siatke. Z takim czyms pozniej bedzie ci trudno sobie poradzic, jezeli wystapia jakies bledy i bugi - uwierz mi :). Pzdr EDIT: Staraj sie unikac pieciokatow oraz trojkatow - te ostatnie moga pomoc w niektorych momentach, ale ogolnie psuja efekt gladkosci modelu po nalozeniu ms'a :). Naprawde przerob pare tutoriali :). http://poisoncg.com/tutorials/tutorials.html http://www.evermotion.org/car/CAR.htm http://www.geocities.com/tdafiles/mclarentutorialpage1
Simple_man Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 Ano nic mam na myśli to co masz w poscie od Lt.Knysha.
Gość makbol Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 Lt.Knysha: bardzo dziekuje. Myslałem ze bedzie gorzej :)
chudy Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 na pierwszy rzut oka widac ze masz zdecydowanie za gesta siatke, ja tam zadnym ekspertem nie jestem, w maksie siedze pare miesiecy ale na renderze siatki bez ms widac jak ci dach faluje; robiac pierwsze autko zrobilem ten sam blad, a poprawianie tego graniczy z cudem, moze tobie sie uda, ja zaczalem od nowa; widze ze robisz cale autko z jednej bryly: rada na przyszlosc duzo latwiej robic osobno kazdy element, co przede wszystkim pozwala na ograniczenie liczby poligonow. ps. popracuj najpierw nad modelem a pozniej martw sie oswietleniem i lakierem zycze wytrwania w dalszej pracy
sikham Napisano 1 Styczeń 2005 Napisano 1 Styczeń 2005 starzj sie bobić tak zeby siatka składała sie z samych kwadratów może nie w 100% ale żby było jak najmniej x-kątów i rób rendery z kamery bo z user view są brzydkie ;)
illy Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 -twoja siatka przy iterations 1 wyglada jak u innych przy 2, mozesz spokojnie ja odchudzic, nad gesta siatka jest dosyc trudno zapanowac, zobacz u ciebie, dach, maska, boki, to sa miejsca gdzie mozna uzyc bardzo malo poly bo mesh smooth (iterations 2) ladnie to wygladzi -jak napisal sikham, unikaj wielokatow innych niz czworokat -nie baw sie lakierem, szary lub bialy material, ze standartowym swiatlem na poczatek jest dobry i przejzysty -polecam rozdzielanie elementow karoserii od razu niz robienie caloscy -to jest model bo cos modelowales :)
pitekkkk Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 ja tam polecam zrobić jeszcze raz rzadszą i lepszą, poprawianie naogól nie wygodzi za dobrze a jeszcze tak wiele nie zrobiłeś :P i nie baw sie lakierem na szarych powierzchniach lepiej zobaczysz co jest nie tak i światła coś nie teges są :P powodzenia ... nie poddawaj sie :D
Gość makbol Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 ok. dziekuje wszystkim za dobre rady. Chyba zrobię go od nowa :]. Niekjtorzy z was mówią ze lepiej robić coponiektore cześci auta osobno, tzn. ktore ? Dzisiaj prubowałem zrobić ten tutek dotyczacey freelandera. Ladnie sobie porozcinałem blueprinty ale jakoś mi ustawienie obiektu nie pasowało :/ Jednak bende prubował zrobić od nowa czinqa :] Pozdrawiam
ultek Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 (...) Niekjtorzy z was mówią ze lepiej robić coponiektore cześci auta osobno, tzn. ktore ? (...) Musze przyznac ze z reguly dzielenie autka na "czesci" wychodzi na dobre, a to z kilku powodow. Rob osobno to co Ci real podpowiada (:P) tzn. maska osobno, zderzaki osobno itp. Mozesz to robic zaczynajac od jednego obiektu a potem detachowac (logicznie za pomoca opcji "detach") do osobnych elementow lub osobnych obiektow (sam bardziej preferuje to pierwsze). Staraj sie tak jak przedmowcy powiedzieli - by bylo jak najmniej poly przed meshsmoothem (ja w ten sposob zwalilem troche vectre (za duzo poly) ktora mam w WIP'ie... problem jest spory by wygladzic siatke, za duzo wierzcholkow, ale kiedys sie wezme i ja zoptymalizuje :]). P.S. jak nie chcesz detachowac, a przydalyby Ci sie ostre krawedzie po zastosowania meshsmooth'a to wybieraj krawedzie i uzyj na nich chamfer a potem na powstalych poly - extrude do srodka... ;] No mysle ze to mniej wiecej najwazniejsze rzeczy... Sam dopiero zaczynam, ale na te rzeczy juz zwracam uwage ;] Pozdrawiam i zycze owocnych i ladnych pracek ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się