Skocz do zawartości

Pojazd 3d: Czinquecento - pierwsza praca


Gość makbol

Rekomendowane odpowiedzi

Gość makbol

Ostatnio spróbowałem swoich sił w modelowaniu auta, ale chyba niezabardoz mi to wyszło. No coż w końcu czlowiek uczy sie na błedach.

A teraz do rzeczy. To tylko wstepny model karoserii (sam niewiem czy mozna to nazwać modelem). Mam problem z oswietleniem i uzyskaniem prawidłowego wygladu lakieru (wiem ze na tym poziomie to nienajwazniejsze ale chce zeby jakoś to wyglądało)

Liczę na wasza pomoc.

A wiec wyglada to tak

 

Pierwszy wstepny render

 

czinq3.jpg

 

Nastepny ale experymentalny z light tracingiem i jednym skylightem

 

czinq3a.jpg

 

Tesh tylko bez light tracing, ciekawe gdzie sie podział dach :|

 

czinq3b.jpg

 

Rendner siatki, bez modyfikatroa meshsmoth.

 

czinq3siatka.jpg

 

Z modyfikatrem meshsmoth (interations = 1)

 

czinq3siatka2.jpg

 

Jest to mój pierwszy "powazny" modeling. Wczesniej oczywiście miałem doczynienia z maxem ale były to bardz proste obiekty.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość makbol
Popraw temat
Sorrki niezauwazyłem, odrazu poprawiłem

Robiłeś to refkach czy może wszystko jest z głowy?
Niewiem czy to to samo ale na blueprintach. A co ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz kaszane w siatce ;/. Proponuje, abys przerobil pare tutoriali na temat modelowania aut, poniewaz to ci kompletnie nie wyszlo :|. Bardz gesta masz siatke, mimo tego, ze nie ma na niej nalozonego ms'a. Popraw nadkole przednie oraz dach i odchudz siatke. Z takim czyms pozniej bedzie ci trudno sobie poradzic, jezeli wystapia jakies bledy i bugi - uwierz mi :). Pzdr

 

EDIT:

Staraj sie unikac pieciokatow oraz trojkatow - te ostatnie moga pomoc w niektorych momentach, ale ogolnie psuja efekt gladkosci modelu po nalozeniu ms'a :). Naprawde przerob pare tutoriali :).

http://poisoncg.com/tutorials/tutorials.html

http://www.evermotion.org/car/CAR.htm

http://www.geocities.com/tdafiles/mclarentutorialpage1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszy rzut oka widac ze masz zdecydowanie za gesta siatke, ja tam zadnym ekspertem nie jestem, w maksie siedze pare miesiecy ale na renderze siatki bez ms widac jak ci dach faluje; robiac pierwsze autko zrobilem ten sam blad, a poprawianie tego graniczy z cudem, moze tobie sie uda, ja zaczalem od nowa;

 

widze ze robisz cale autko z jednej bryly: rada na przyszlosc duzo latwiej robic osobno kazdy element, co przede wszystkim pozwala na ograniczenie liczby poligonow.

 

ps. popracuj najpierw nad modelem a pozniej martw sie oswietleniem i lakierem

 

zycze wytrwania w dalszej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-twoja siatka przy iterations 1 wyglada jak u innych przy 2, mozesz spokojnie ja odchudzic, nad gesta siatka jest dosyc trudno zapanowac, zobacz u ciebie, dach, maska, boki, to sa miejsca gdzie mozna uzyc bardzo malo poly bo mesh smooth (iterations 2) ladnie to wygladzi

-jak napisal sikham, unikaj wielokatow innych niz czworokat

-nie baw sie lakierem, szary lub bialy material, ze standartowym swiatlem na poczatek jest dobry i przejzysty

-polecam rozdzielanie elementow karoserii od razu niz robienie caloscy

-to jest model bo cos modelowales :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam polecam zrobić jeszcze raz rzadszą i lepszą, poprawianie naogól nie wygodzi za dobrze a jeszcze tak wiele nie zrobiłeś :P i nie baw sie lakierem na szarych powierzchniach lepiej zobaczysz co jest nie tak i światła coś nie teges są :P powodzenia ... nie poddawaj sie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makbol

ok. dziekuje wszystkim za dobre rady. Chyba zrobię go od nowa :]. Niekjtorzy z was mówią ze lepiej robić coponiektore cześci auta osobno, tzn. ktore ?

Dzisiaj prubowałem zrobić ten tutek dotyczacey freelandera. Ladnie sobie porozcinałem blueprinty ale jakoś mi ustawienie obiektu nie pasowało :/ Jednak bende prubował zrobić od nowa czinqa :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Niekjtorzy z was mówią ze lepiej robić coponiektore cześci auta osobno, tzn. ktore ? (...)

 

 

Musze przyznac ze z reguly dzielenie autka na "czesci" wychodzi na dobre, a to z kilku powodow. Rob osobno to co Ci real podpowiada (:P) tzn. maska osobno, zderzaki osobno itp. Mozesz to robic zaczynajac od jednego obiektu a potem detachowac (logicznie za pomoca opcji "detach") do osobnych elementow lub osobnych obiektow (sam bardziej preferuje to pierwsze). Staraj sie tak jak przedmowcy powiedzieli - by bylo jak najmniej poly przed meshsmoothem (ja w ten sposob zwalilem troche vectre (za duzo poly) ktora mam w WIP'ie... problem jest spory by wygladzic siatke, za duzo wierzcholkow, ale kiedys sie wezme i ja zoptymalizuje :]). P.S. jak nie chcesz detachowac, a przydalyby Ci sie ostre krawedzie po zastosowania meshsmooth'a to wybieraj krawedzie i uzyj na nich chamfer a potem na powstalych poly - extrude do srodka... ;]

 

No mysle ze to mniej wiecej najwazniejsze rzeczy... Sam dopiero zaczynam, ale na te rzeczy juz zwracam uwage ;]

 

Pozdrawiam i zycze owocnych i ladnych pracek ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności