Guest makbol Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Ostatnio spróbowałem swoich sił w modelowaniu auta, ale chyba niezabardoz mi to wyszło. No coż w końcu czlowiek uczy sie na błedach. A teraz do rzeczy. To tylko wstepny model karoserii (sam niewiem czy mozna to nazwać modelem). Mam problem z oswietleniem i uzyskaniem prawidłowego wygladu lakieru (wiem ze na tym poziomie to nienajwazniejsze ale chce zeby jakoś to wyglądało) Liczę na wasza pomoc. A wiec wyglada to tak Pierwszy wstepny render Nastepny ale experymentalny z light tracingiem i jednym skylightem Tesh tylko bez light tracing, ciekawe gdzie sie podział dach :| Rendner siatki, bez modyfikatroa meshsmoth. Z modyfikatrem meshsmoth (interations = 1) Jest to mój pierwszy "powazny" modeling. Wczesniej oczywiście miałem doczynienia z maxem ale były to bardz proste obiekty. Pozdrawiam
Simple_man Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Robiłeś to refkach czy może wszystko jest z głowy?
Guest makbol Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Popraw temat Sorrki niezauwazyłem, odrazu poprawiłem Robiłeś to refkach czy może wszystko jest z głowy? Niewiem czy to to samo ale na blueprintach. A co ?
Knysha Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Ale masz kaszane w siatce ;/. Proponuje, abys przerobil pare tutoriali na temat modelowania aut, poniewaz to ci kompletnie nie wyszlo :|. Bardz gesta masz siatke, mimo tego, ze nie ma na niej nalozonego ms'a. Popraw nadkole przednie oraz dach i odchudz siatke. Z takim czyms pozniej bedzie ci trudno sobie poradzic, jezeli wystapia jakies bledy i bugi - uwierz mi :). Pzdr EDIT: Staraj sie unikac pieciokatow oraz trojkatow - te ostatnie moga pomoc w niektorych momentach, ale ogolnie psuja efekt gladkosci modelu po nalozeniu ms'a :). Naprawde przerob pare tutoriali :). http://poisoncg.com/tutorials/tutorials.html http://www.evermotion.org/car/CAR.htm http://www.geocities.com/tdafiles/mclarentutorialpage1
Simple_man Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Ano nic mam na myśli to co masz w poscie od Lt.Knysha.
Guest makbol Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 Lt.Knysha: bardzo dziekuje. Myslałem ze bedzie gorzej :)
chudy Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 na pierwszy rzut oka widac ze masz zdecydowanie za gesta siatke, ja tam zadnym ekspertem nie jestem, w maksie siedze pare miesiecy ale na renderze siatki bez ms widac jak ci dach faluje; robiac pierwsze autko zrobilem ten sam blad, a poprawianie tego graniczy z cudem, moze tobie sie uda, ja zaczalem od nowa; widze ze robisz cale autko z jednej bryly: rada na przyszlosc duzo latwiej robic osobno kazdy element, co przede wszystkim pozwala na ograniczenie liczby poligonow. ps. popracuj najpierw nad modelem a pozniej martw sie oswietleniem i lakierem zycze wytrwania w dalszej pracy
sikham Posted January 1, 2005 Posted January 1, 2005 starzj sie bobić tak zeby siatka składała sie z samych kwadratów może nie w 100% ale żby było jak najmniej x-kątów i rób rendery z kamery bo z user view są brzydkie ;)
illy Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 -twoja siatka przy iterations 1 wyglada jak u innych przy 2, mozesz spokojnie ja odchudzic, nad gesta siatka jest dosyc trudno zapanowac, zobacz u ciebie, dach, maska, boki, to sa miejsca gdzie mozna uzyc bardzo malo poly bo mesh smooth (iterations 2) ladnie to wygladzi -jak napisal sikham, unikaj wielokatow innych niz czworokat -nie baw sie lakierem, szary lub bialy material, ze standartowym swiatlem na poczatek jest dobry i przejzysty -polecam rozdzielanie elementow karoserii od razu niz robienie caloscy -to jest model bo cos modelowales :)
pitekkkk Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 ja tam polecam zrobić jeszcze raz rzadszą i lepszą, poprawianie naogól nie wygodzi za dobrze a jeszcze tak wiele nie zrobiłeś :P i nie baw sie lakierem na szarych powierzchniach lepiej zobaczysz co jest nie tak i światła coś nie teges są :P powodzenia ... nie poddawaj sie :D
Guest makbol Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 ok. dziekuje wszystkim za dobre rady. Chyba zrobię go od nowa :]. Niekjtorzy z was mówią ze lepiej robić coponiektore cześci auta osobno, tzn. ktore ? Dzisiaj prubowałem zrobić ten tutek dotyczacey freelandera. Ladnie sobie porozcinałem blueprinty ale jakoś mi ustawienie obiektu nie pasowało :/ Jednak bende prubował zrobić od nowa czinqa :] Pozdrawiam
ultek Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 (...) Niekjtorzy z was mówią ze lepiej robić coponiektore cześci auta osobno, tzn. ktore ? (...) Musze przyznac ze z reguly dzielenie autka na "czesci" wychodzi na dobre, a to z kilku powodow. Rob osobno to co Ci real podpowiada (:P) tzn. maska osobno, zderzaki osobno itp. Mozesz to robic zaczynajac od jednego obiektu a potem detachowac (logicznie za pomoca opcji "detach") do osobnych elementow lub osobnych obiektow (sam bardziej preferuje to pierwsze). Staraj sie tak jak przedmowcy powiedzieli - by bylo jak najmniej poly przed meshsmoothem (ja w ten sposob zwalilem troche vectre (za duzo poly) ktora mam w WIP'ie... problem jest spory by wygladzic siatke, za duzo wierzcholkow, ale kiedys sie wezme i ja zoptymalizuje :]). P.S. jak nie chcesz detachowac, a przydalyby Ci sie ostre krawedzie po zastosowania meshsmooth'a to wybieraj krawedzie i uzyj na nich chamfer a potem na powstalych poly - extrude do srodka... ;] No mysle ze to mniej wiecej najwazniejsze rzeczy... Sam dopiero zaczynam, ale na te rzeczy juz zwracam uwage ;] Pozdrawiam i zycze owocnych i ladnych pracek ;]
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now