Jump to content

Pojazd 3d: Czinquecento - pierwsza praca


Recommended Posts

Guest makbol
Posted

Ostatnio spróbowałem swoich sił w modelowaniu auta, ale chyba niezabardoz mi to wyszło. No coż w końcu czlowiek uczy sie na błedach.

A teraz do rzeczy. To tylko wstepny model karoserii (sam niewiem czy mozna to nazwać modelem). Mam problem z oswietleniem i uzyskaniem prawidłowego wygladu lakieru (wiem ze na tym poziomie to nienajwazniejsze ale chce zeby jakoś to wyglądało)

Liczę na wasza pomoc.

A wiec wyglada to tak

 

Pierwszy wstepny render

 

czinq3.jpg

 

Nastepny ale experymentalny z light tracingiem i jednym skylightem

 

czinq3a.jpg

 

Tesh tylko bez light tracing, ciekawe gdzie sie podział dach :|

 

czinq3b.jpg

 

Rendner siatki, bez modyfikatroa meshsmoth.

 

czinq3siatka.jpg

 

Z modyfikatrem meshsmoth (interations = 1)

 

czinq3siatka2.jpg

 

Jest to mój pierwszy "powazny" modeling. Wczesniej oczywiście miałem doczynienia z maxem ale były to bardz proste obiekty.

 

Pozdrawiam

  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Guest makbol
Posted
Popraw temat
Sorrki niezauwazyłem, odrazu poprawiłem

Robiłeś to refkach czy może wszystko jest z głowy?
Niewiem czy to to samo ale na blueprintach. A co ?
Posted

Ale masz kaszane w siatce ;/. Proponuje, abys przerobil pare tutoriali na temat modelowania aut, poniewaz to ci kompletnie nie wyszlo :|. Bardz gesta masz siatke, mimo tego, ze nie ma na niej nalozonego ms'a. Popraw nadkole przednie oraz dach i odchudz siatke. Z takim czyms pozniej bedzie ci trudno sobie poradzic, jezeli wystapia jakies bledy i bugi - uwierz mi :). Pzdr

 

EDIT:

Staraj sie unikac pieciokatow oraz trojkatow - te ostatnie moga pomoc w niektorych momentach, ale ogolnie psuja efekt gladkosci modelu po nalozeniu ms'a :). Naprawde przerob pare tutoriali :).

http://poisoncg.com/tutorials/tutorials.html

http://www.evermotion.org/car/CAR.htm

http://www.geocities.com/tdafiles/mclarentutorialpage1

Guest makbol
Posted

Lt.Knysha: bardzo dziekuje. Myslałem ze bedzie gorzej :)

Posted

na pierwszy rzut oka widac ze masz zdecydowanie za gesta siatke, ja tam zadnym ekspertem nie jestem, w maksie siedze pare miesiecy ale na renderze siatki bez ms widac jak ci dach faluje; robiac pierwsze autko zrobilem ten sam blad, a poprawianie tego graniczy z cudem, moze tobie sie uda, ja zaczalem od nowa;

 

widze ze robisz cale autko z jednej bryly: rada na przyszlosc duzo latwiej robic osobno kazdy element, co przede wszystkim pozwala na ograniczenie liczby poligonow.

 

ps. popracuj najpierw nad modelem a pozniej martw sie oswietleniem i lakierem

 

zycze wytrwania w dalszej pracy

Posted

starzj sie bobić tak zeby siatka składała sie z samych kwadratów może nie w 100% ale żby było jak najmniej x-kątów i rób rendery z kamery bo z user view są brzydkie ;)

Posted

-twoja siatka przy iterations 1 wyglada jak u innych przy 2, mozesz spokojnie ja odchudzic, nad gesta siatka jest dosyc trudno zapanowac, zobacz u ciebie, dach, maska, boki, to sa miejsca gdzie mozna uzyc bardzo malo poly bo mesh smooth (iterations 2) ladnie to wygladzi

-jak napisal sikham, unikaj wielokatow innych niz czworokat

-nie baw sie lakierem, szary lub bialy material, ze standartowym swiatlem na poczatek jest dobry i przejzysty

-polecam rozdzielanie elementow karoserii od razu niz robienie caloscy

-to jest model bo cos modelowales :)

Posted

ja tam polecam zrobić jeszcze raz rzadszą i lepszą, poprawianie naogól nie wygodzi za dobrze a jeszcze tak wiele nie zrobiłeś :P i nie baw sie lakierem na szarych powierzchniach lepiej zobaczysz co jest nie tak i światła coś nie teges są :P powodzenia ... nie poddawaj sie :D

Guest makbol
Posted

ok. dziekuje wszystkim za dobre rady. Chyba zrobię go od nowa :]. Niekjtorzy z was mówią ze lepiej robić coponiektore cześci auta osobno, tzn. ktore ?

Dzisiaj prubowałem zrobić ten tutek dotyczacey freelandera. Ladnie sobie porozcinałem blueprinty ale jakoś mi ustawienie obiektu nie pasowało :/ Jednak bende prubował zrobić od nowa czinqa :]

 

Pozdrawiam

Posted
(...) Niekjtorzy z was mówią ze lepiej robić coponiektore cześci auta osobno, tzn. ktore ? (...)

 

 

Musze przyznac ze z reguly dzielenie autka na "czesci" wychodzi na dobre, a to z kilku powodow. Rob osobno to co Ci real podpowiada (:P) tzn. maska osobno, zderzaki osobno itp. Mozesz to robic zaczynajac od jednego obiektu a potem detachowac (logicznie za pomoca opcji "detach") do osobnych elementow lub osobnych obiektow (sam bardziej preferuje to pierwsze). Staraj sie tak jak przedmowcy powiedzieli - by bylo jak najmniej poly przed meshsmoothem (ja w ten sposob zwalilem troche vectre (za duzo poly) ktora mam w WIP'ie... problem jest spory by wygladzic siatke, za duzo wierzcholkow, ale kiedys sie wezme i ja zoptymalizuje :]). P.S. jak nie chcesz detachowac, a przydalyby Ci sie ostre krawedzie po zastosowania meshsmooth'a to wybieraj krawedzie i uzyj na nich chamfer a potem na powstalych poly - extrude do srodka... ;]

 

No mysle ze to mniej wiecej najwazniejsze rzeczy... Sam dopiero zaczynam, ale na te rzeczy juz zwracam uwage ;]

 

Pozdrawiam i zycze owocnych i ladnych pracek ;]

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy