Napisano 24 Marzec 200519 l Autor Batou: Dzieki. Mam nowy problem. Patrzac na obrazek to co jest zielone jest zaimoprotwane z pliku a to co czerwone sa to nowe powstale poligony po imporcie. I problem twki wlasnie w materialach. Zaraz po imporcie moglem bez problemu zmieniac material calego obiektu. Natomiast po utworzeniu nowych poligonow pomimo tego ze mam zaznaczony caly obiekt to material zmienia sie tylko na tych nowych poligonach. Dlaczego tak sie dzieje?? I jak to naprawic??
Napisano 24 Marzec 200519 l 8 i wywal clustersy lub tez materialy donich przypisane (w tym obiekcie oczywiscie)
Napisano 24 Marzec 200519 l Autor Bzyku: Dzieki. Mam kolejne pytanko. Chce na trzech polygonach umieszczonych w roznych miejscach przeprowadzic identyczne deformacje. Wiem ze trzeba zaznaczyc local przy przesywaniu obracaniu i skalowaniu. Ale problem jest wlasnie przy skalowaniu i czasami tez przy obracaniu. Gdy chce pomniejszyc te poligony przez skalowanie to ona skaluja sie do jednego punktu a ja chce zeby kazdy skalowal sie wedlug wlasnego srodka. To samo jest z obracaniem. Mam nadzieje ze ktos mnie zrozumial:) Jak sie z tym uporac?? Edit: Zapomnialem sie zapytac. Znacie jakies dobre tutoriale o riggowaniu w XSI dla nic nie umiejacych w tej dziedzinie??
Napisano 25 Marzec 200519 l Skalowanie i rotacja po local`u z WYŁĄCZONĄ opcją COG Co do rigowania. Standardowy help dołączony do xsi (w postacie dodatkowej płyty ;) ) dosyć dobrze opisuje ten proces. Poszukaj na tej stronie http://www.edharriss.com/ W dziale Tutorials > AnimationTutorials > SOFTIMAGE|XSI Animation Tutorials Jeśli bardzo ci zależy i masz pieniądze można zakupić doskonałe videotutoriale : http://www.3dtutorial.com/xsi.php (są darmowe próbki do każdego cd.. warto obejrzeć)
Napisano 30 Marzec 200519 l Witam Ostatnio dopadlem sie do XSI, przenosze sie z majki ;) na jakis czas i mam taki problem chwilowo mam zepsuty monitor i moge miec tylko rozdzialke 800x600 widzialem interfejsy pod 1024x768 ale na takim pracowac nie moge bo mi oczy wypali ... :| a wiec czy mozna gdzies pobrac interfejs przystosowany do tak malej rozdzialki? czy zostaje mi tylko operowanie na skrotach klawiszowych do wszystkiego? Pozdrawiam.
Napisano 30 Marzec 200519 l chojraq-> jak mam byc szczery to zapomnij niezbyt milo jest juz na 1024x768 bo o animacji mozna zapomniec lepiej poczekaj na naprawienie monitora bo niema to sensu
Napisano 30 Marzec 200519 l z nim juz nic sie nie da zrobic czeka mnie wymiana na 19" przynajmniej bede mial minimalna rozdzialke do pracy ;) ale ogolnie to do tego czasu chcialem sie troche pouczyc ;) a trudno jak nie widze polowy menusow ;) ale to nic poczekam ... Pozdrawiam.
Napisano 9 Kwiecień 200519 l Autor Czy ja cos robie zle czy to normalne ze efekty GI wychodza mi tylko przy zastosowaniy spotlight?? Gdy wstawiam w scene spotlight i ustawiam wszystko, jest ok. Natomiast gdy zmienie spota na jakiekolwiek inne swiatlo to otrzymuje wielka nieprzenikniona biale plame w miejscu gdzie powinno sie rozkladac swiatlo:/ Probowalem zmieniac ustawienia i nic. Jezeli wie ktos co robie zle niech mi pomoze:)
Napisano 12 Kwiecień 200519 l Jestem nowy w XSI. Mam takie pytania: - Czy można importować pliki z Maksa i exportować je. - Czy jest coś w stylu MaterialEditor - Jakieś dobre tutki?
Napisano 12 Kwiecień 200519 l do maksa jest wtyczka umożliwiająca export do formatu dotXSI. Umożliwia to całkiem niezłą komunikację między programami. Pozatym obj też jest niezłym wyjściem. Nie tyle material editor, co render tree - służy on do tworzenia shaderów - materiałów właśnie (domyślnie pod klawiszem '7') Heh, to nie wiem, Ja korzystam z manuala, dvd z tutorialami i Forum3d ;) Ale strona Eda Harrissa jest niezłym początkiem: http://www.edharriss.com/, poza tym na http://www.3dpalace.com jest kilka darmowych videotutoriali do xsi.
Napisano 12 Kwiecień 200519 l "- Czy jest coś w stylu MaterialEditor" Od wersji 4.0 jest material editor. Osobiście bardzo nie lubię tego 'narzędzia'. Jest kobylasto wielkie i tak naprawdę nie czuję potrzeby jego używania. render tree plus render region 'q' (jako podgląd materiału) sprawdza się bardzo dobrze i wystarcza mi w zupełności.
Napisano 12 Kwiecień 200519 l Autor Co do wymiany plikow miedzy maxem a xsi to polecam format fbx (w xsi trzeba zainstalowac wtyczke). Obj potrafi skaszanic siatke.
Napisano 21 Kwiecień 200519 l Witam to mój pierwszy post tutaj, więc się grzecznie ze wszystkimi witam. :) Nie udaje mi się zasymulować kulki która toczy się po płaskiej powierzchni i wpada do wyciętej niedaleko krawędzi przerębli (a sciślej wypada przez otwór dzięki grawitacji) Tzn kula zachowuje się tak jakby ten otwór nie istniał. Jakieś rady dla początkującego ??
Napisano 28 Kwiecień 200519 l Autor Gdzie znajde jakiegos skylighta albo cos dajacego podobne efekty?? Moze to troche glupie ale nie mam pojecia gdzie to moze byc.
Napisano 28 Kwiecień 200519 l Masz dwa wyjscia albo zrobic sfere i nadac jej materialy np.constant lub pobawic sie switcherem zwanym "ray type". A dwa to stworzyc dla danego passa Environment, czyli 8 klikasz dwarazy na passa i masz zakladke "Environment shaders" -> add "Environment" a potem to juz tylko wrzucasz co tam tylko chcesz tez jak sie nie myle najlatwiej jest sie pobawic "ray typem"
Napisano 28 Kwiecień 200519 l Autor Sorry za upierdliwosc ale czy moglbys opisac ktoras metode krok po kroku? Moja znajomosc technik renderowania w XSI jest znikoma na razie a chcialbym uzyskac efekt skylighta.
Napisano 29 Kwiecień 200519 l Tyfus : Musisz w ustawieniach Rigid Body Properties ustawić collision type na actual shape. blood_brother : Żeby skylight zadziałał musisz mieć włączony Final gathering. To plus mapa w environmet da odpowiedni efekt. Jak ustawić mapę już Bzyku napisał. Final gathering włączasz w opcjach pass`a (renderingu). Gi nie musi być włączone.
Napisano 17 Maj 200519 l Witam. Moje początki z XSI. I mam pytanko. Mam np. dwa obiekty sphere i Cube. Do Sphere daje mapowanie sferyczne, a do cube mapowanie cubic ;-). I teraz w render tree przpisuje spherze jakąś teksturę , i w podglądzie renderingu obydwa obiekty maja taką samą teksture, co jest dlaczego nie mogę nadać sperze i cube innych tekstur. Co robię źle. Dzięki
Napisano 17 Maj 200519 l to przypisz do cube inny material niz dla sfery bo jak przypisales do default material teksture to wszystkie obiekty bedą mialy tą teksture
Napisano 18 Maj 200519 l Next Kłeszczyn ;-) Taki mały drobiazg, pokazujący np. ilość poligonów lub ilość trójkątów, punktów itp. Oczywiście w viuporcie, najczęściej jest to lewy górny róg ;-) viuportu. Jak to uaktywnić Dzięki
Napisano 18 Maj 200519 l Shift+S działa , ale pokazuje mi tylko tri... , a co jeśli chciałbym żeby pokazywał ilość poligonów
Napisano 22 Maj 200519 l Oki. Czy jest możliwość Zobaczenie ile czasu zajeło renderowanie w Render Region. Jak tak , to jak ? ;-)
Napisano 22 Maj 200519 l mam pytanko szukam tutoriala jak zrobić ambient occlusion w xsi. cos gdzies znalazlem ze przy uzyciu dirtmapa i tyle wiem :P
Napisano 23 Maj 200519 l czas renderingu w Render Region: menu: Render / Render Region / Options / Logged Messages - zaznacz Progress Reports i teraz za każdym razem jak zrobisz render klknij na Script Editor (na dole po lewej) i tam masz czas a Dirtmap możesz ściągnąć z http://members.chello.at/thebigmuh/Dirtmap/Dirtmap.zip opis instalacji i podczepienia je st w pliku pozdro:)
Napisano 2 Czerwiec 200519 l OKi. Witam Powiedzcie proszę. jak działa ShrinkWrap ? Słyszałem i widziałem jak za pomocą tego deformera można symulować ruch mięśni, ale jak to zrobić. Walcze z tym i nic. Dzięki
Napisano 22 Czerwiec 200519 l mam nastepujacy problem: gdy nadaje materialy, material ciemniejszy w duzym stopniu "oddziaływuje" na jasniejszy (np biala sciana zabarwia sie na rozowo w miejscu łączenia z dachem) :P. zmniejszanie indirect ilumination niewiele daje. jest na to jakis inny sposób ?? z gory dzieki za pomoc
Napisano 22 Czerwiec 200519 l Autor Rodzaj uzytego materialu ma spore znaczenie przy odbijaniu swiatla. Sprobuj nadac inny typ materialu.
Napisano 1 Lipiec 200519 l Witam Jak to jest z tym CID (Cycle ID) mam CLip "Walk" (z punktu A do punktu B i chę go zapętlić , więc w Animation Mixer przeciągam prostokąt w prawym dolnym rogu Clipu i mam zapętloną akcją, ale gdy doidzie do punktu B , zaczyna znowu od punktu A, a ja tak nie chę. Ja chcę żeby "poszedł" sobie dalej do punktu "z" wiem coś o takiej formule (this+10*cid) te 10 , to tak dla przykładu. tylko nie wiem z czym to sie je i gdzie ją wpisać. Albo może jest jakieś inne rozwiązanie. Dzięki
Napisano 3 Lipiec 200519 l Naprawdę nikt nie wie ;-)) czy to wakacje sprawiły, że nikt nie odpowiada ;-))
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor Mam pytanko. Uzylem sobie rotoscope do ustawienia rzutow samochodu i standardowo go zabklokowalem zeby nie byl tlem viewporta. Tylko pojawil sie problem. Obszar widocznosci zawezil mi sie do rozmiarow obrazka. Moje pytanie brzmi jak zachowac obrazek w rotoscopie i jednoczesnie moc pracowac na calym obszarze viewporta? Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi:)
Napisano 2 Sierpień 200519 l Więc tak Woldi : musisz wiedzieć jaką odległość przebył twój obiekt podczas klipu. I teraz tak.. wchodzisz w clip properties > clip item information i dla obiektu znajdującego się najwyżej w hierarchi np. szkieletu (który to obiekt przesuwa całą postać) odnajdujesz odpowiedni kine.localpos(x,y lub z w zależności od tego w którą stronę kieruje się twój obiekt) i wpisujesz This+x*cid + może być minusem ;) w zleżności czy obiekt w klipie porusza się do tyłu czy do przodu. X to twoja odległość przebyta przez obiekt w klipie. To tyle. Nie wiem czy jest inny sposób na to, na animacji się nie znam. blood_brother : radzę zrobić to tak jak w max`się. Czyli zwykłe grid`y + tekstura. Ps. Bardzo przepraszam za spóźnioną odp. :(
Napisano 2 Listopad 200519 l tez mam pytanko: czy istnieje w xsi odpowiednik maxowego view align, coby wyrownac jakies punkty w jednej plasztczznie??
Napisano 2 Listopad 200519 l Mozesz to zrobic w inny sposob , zaznaczyc dane punkty i pozniej skalowac z wlaczona opcja cog.
Napisano 4 Listopad 200519 l kolejne pytanie (pewno juz padalo ale nie znalazlem) czy jest cos w stylu shape merge w csi? coby na poly mesha zrzytowac krzywa, konkretnie na cube'a rzucic kolem.
Napisano 4 Listopad 200519 l Nie ma. Też kiedyś szukałem, gaweł na f3d podsunął takie rozwiązanie: Mozesz wziać 2 shapy( np. extract krawedzi poligina i Twoj shape) i "courves to mesh" z odkliknietym create holes... i masz to samo... potem tylko przylaczyc to do reszty obiektu
Napisano 4 Listopad 200519 l przedziwnie to sie potem edytuje, ale jest to jakis sposob, tylko krzywa caly czas trzeba trzymac... w kazdym razie dzenx
Napisano 5 Listopad 200519 l nie trzeba. Zaznaczasz obiekt i klikasz freeze modeling i usuwasz curvę.
Napisano 5 Listopad 200519 l offtopic: czemu większość problemów dot. xsi jest w tym wątku. to trochę nie praktyczne.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto