Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Batou: Dzieki.

 

Mam nowy problem. Patrzac na obrazek to co jest zielone jest zaimoprotwane z pliku a to co czerwone sa to nowe powstale poligony po imporcie. I problem twki wlasnie w materialach. Zaraz po imporcie moglem bez problemu zmieniac material calego obiektu. Natomiast po utworzeniu nowych poligonow pomimo tego ze mam zaznaczony caly obiekt to material zmienia sie tylko na tych nowych poligonach.

 

Dlaczego tak sie dzieje?? I jak to naprawic??

  • Odpowiedzi 211
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bzyku: Dzieki.

 

Mam kolejne pytanko.

 

Chce na trzech polygonach umieszczonych w roznych miejscach przeprowadzic identyczne deformacje. Wiem ze trzeba zaznaczyc local przy przesywaniu obracaniu i skalowaniu. Ale problem jest wlasnie przy skalowaniu i czasami tez przy obracaniu. Gdy chce pomniejszyc te poligony przez skalowanie to ona skaluja sie do jednego punktu a ja chce zeby kazdy skalowal sie wedlug wlasnego srodka. To samo jest z obracaniem.

 

Mam nadzieje ze ktos mnie zrozumial:) Jak sie z tym uporac??

 

Edit:

 

Zapomnialem sie zapytac. Znacie jakies dobre tutoriale o riggowaniu w XSI dla nic nie umiejacych w tej dziedzinie??

Napisano

Skalowanie i rotacja po local`u z WYŁĄCZONĄ opcją COG

 

Co do rigowania. Standardowy help dołączony do xsi (w postacie dodatkowej płyty ;) ) dosyć dobrze opisuje ten proces.

Poszukaj na tej stronie http://www.edharriss.com/

W dziale Tutorials > AnimationTutorials > SOFTIMAGE|XSI Animation Tutorials

Jeśli bardzo ci zależy i masz pieniądze można zakupić doskonałe videotutoriale :

http://www.3dtutorial.com/xsi.php (są darmowe próbki do każdego cd.. warto obejrzeć)

Napisano

Witam

 

Ostatnio dopadlem sie do XSI, przenosze sie z majki ;) na jakis czas i mam taki problem chwilowo mam zepsuty monitor i moge miec tylko rozdzialke 800x600 widzialem interfejsy pod 1024x768 ale na takim pracowac nie moge bo mi oczy wypali ... :| a wiec czy mozna gdzies pobrac interfejs przystosowany do tak malej rozdzialki? czy zostaje mi tylko operowanie na skrotach klawiszowych do wszystkiego?

 

Pozdrawiam.

Napisano

chojraq-> jak mam byc szczery to zapomnij niezbyt milo jest juz na 1024x768 bo o animacji mozna zapomniec lepiej poczekaj na naprawienie monitora bo niema to sensu

Napisano

z nim juz nic sie nie da zrobic czeka mnie wymiana na 19" przynajmniej bede mial minimalna rozdzialke do pracy ;) ale ogolnie to do tego czasu chcialem sie troche pouczyc ;) a trudno jak nie widze polowy menusow ;) ale to nic poczekam ...

 

Pozdrawiam.

Napisano

Czy ja cos robie zle czy to normalne ze efekty GI wychodza mi tylko przy zastosowaniy spotlight?? Gdy wstawiam w scene spotlight i ustawiam wszystko, jest ok. Natomiast gdy zmienie spota na jakiekolwiek inne swiatlo to otrzymuje wielka nieprzenikniona biale plame w miejscu gdzie powinno sie rozkladac swiatlo:/ Probowalem zmieniac ustawienia i nic. Jezeli wie ktos co robie zle niech mi pomoze:)

Napisano

Jestem nowy w XSI. Mam takie pytania:

 

- Czy można importować pliki z Maksa i exportować je.

- Czy jest coś w stylu MaterialEditor

- Jakieś dobre tutki?

Napisano

do maksa jest wtyczka umożliwiająca export do formatu dotXSI. Umożliwia to całkiem niezłą komunikację między programami. Pozatym obj też jest niezłym wyjściem.

 

Nie tyle material editor, co render tree - służy on do tworzenia shaderów - materiałów właśnie (domyślnie pod klawiszem '7')

 

Heh, to nie wiem, Ja korzystam z manuala, dvd z tutorialami i Forum3d ;) Ale strona Eda Harrissa jest niezłym początkiem: http://www.edharriss.com/, poza tym na http://www.3dpalace.com jest kilka darmowych videotutoriali do xsi.

Napisano

"- Czy jest coś w stylu MaterialEditor"

 

Od wersji 4.0 jest material editor. Osobiście bardzo nie lubię tego 'narzędzia'. Jest kobylasto wielkie i tak naprawdę nie czuję potrzeby jego używania.

render tree plus render region 'q' (jako podgląd materiału) sprawdza się bardzo dobrze i wystarcza mi w zupełności.

Napisano

Witam to mój pierwszy post tutaj, więc się grzecznie ze wszystkimi witam. :)

Nie udaje mi się zasymulować kulki która toczy się po płaskiej powierzchni i wpada do wyciętej niedaleko krawędzi przerębli (a sciślej wypada przez otwór dzięki grawitacji)

Tzn kula zachowuje się tak jakby ten otwór nie istniał.

Jakieś rady dla początkującego ??

Napisano

Masz dwa wyjscia albo zrobic sfere i nadac jej materialy np.constant lub pobawic sie switcherem zwanym "ray type".

A dwa to stworzyc dla danego passa Environment, czyli 8 klikasz dwarazy na passa i masz zakladke "Environment shaders" -> add "Environment" a potem to juz tylko wrzucasz co tam tylko chcesz tez jak sie nie myle najlatwiej jest sie pobawic "ray typem"

Napisano

Tyfus : Musisz w ustawieniach Rigid Body Properties ustawić collision type na actual shape.

 

blood_brother : Żeby skylight zadziałał musisz mieć włączony Final gathering. To plus mapa w environmet da odpowiedni efekt.

Jak ustawić mapę już Bzyku napisał. Final gathering włączasz w opcjach pass`a (renderingu). Gi nie musi być włączone.

Napisano

Witam.

Moje początki z XSI. I mam pytanko. Mam np. dwa obiekty sphere i Cube. Do Sphere daje mapowanie sferyczne, a do cube mapowanie cubic ;-).

I teraz w render tree przpisuje spherze jakąś teksturę , i w podglądzie renderingu obydwa obiekty maja taką samą teksture, co jest dlaczego nie mogę nadać sperze i cube innych tekstur. Co robię źle.

Dzięki

Napisano

to przypisz do cube inny material niz dla sfery bo jak przypisales do default material teksture to wszystkie obiekty bedą mialy tą teksture

Napisano

Next Kłeszczyn ;-)

Taki mały drobiazg, pokazujący np. ilość poligonów lub ilość trójkątów, punktów itp.

Oczywiście w viuporcie, najczęściej jest to lewy górny róg ;-) viuportu.

Jak to uaktywnić

Dzięki

Napisano

OKi. Witam

Powiedzcie proszę. jak działa ShrinkWrap ?

Słyszałem i widziałem jak za pomocą tego deformera można symulować ruch mięśni, ale jak to zrobić.

Walcze z tym i nic.

Dzięki

Napisano

mam nastepujacy problem:

gdy nadaje materialy, material ciemniejszy w duzym stopniu "oddziaływuje" na jasniejszy (np biala sciana zabarwia sie na rozowo w miejscu łączenia z dachem) :P.

zmniejszanie indirect ilumination niewiele daje.

jest na to jakis inny sposób ??

 

z gory dzieki za pomoc

Napisano

Witam

Jak to jest z tym CID (Cycle ID)

mam CLip "Walk" (z punktu A do punktu B i chę go zapętlić , więc w Animation Mixer przeciągam prostokąt w prawym dolnym rogu Clipu i mam zapętloną akcją, ale gdy doidzie do punktu B , zaczyna znowu od punktu A, a ja tak nie chę. Ja chcę żeby "poszedł" sobie dalej do punktu "z"

wiem coś o takiej formule (this+10*cid) te 10 , to tak dla przykładu. tylko nie wiem z czym to sie je i gdzie ją wpisać.

 

Albo może jest jakieś inne rozwiązanie.

 

Dzięki

Napisano

Mam pytanko. Uzylem sobie rotoscope do ustawienia rzutow samochodu i standardowo go zabklokowalem zeby nie byl tlem viewporta. Tylko pojawil sie problem. Obszar widocznosci zawezil mi sie do rozmiarow obrazka. Moje pytanie brzmi jak zachowac obrazek w rotoscopie i jednoczesnie moc pracowac na calym obszarze viewporta?

 

Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi:)

Napisano

Więc tak

 

Woldi : musisz wiedzieć jaką odległość przebył twój obiekt podczas klipu. I teraz tak.. wchodzisz w clip properties > clip item information i dla obiektu znajdującego się najwyżej w hierarchi np. szkieletu (który to obiekt przesuwa całą postać) odnajdujesz odpowiedni kine.localpos(x,y lub z w zależności od tego w którą stronę kieruje się twój obiekt) i wpisujesz

This+x*cid

+ może być minusem ;) w zleżności czy obiekt w klipie porusza się do tyłu czy do przodu. X to twoja odległość przebyta przez obiekt w klipie.

 

To tyle. Nie wiem czy jest inny sposób na to, na animacji się nie znam.

 

 

blood_brother : radzę zrobić to tak jak w max`się. Czyli zwykłe grid`y + tekstura.

 

 

Ps. Bardzo przepraszam za spóźnioną odp. :(

Napisano

kolejne pytanie (pewno juz padalo ale nie znalazlem) czy jest cos w stylu shape merge w csi? coby na poly mesha zrzytowac krzywa, konkretnie na cube'a rzucic kolem.

Napisano

Nie ma. Też kiedyś szukałem, gaweł na f3d podsunął takie rozwiązanie:

 

Mozesz wziać 2 shapy( np. extract krawedzi poligina i Twoj shape) i "courves to mesh" z odkliknietym create holes... i masz to samo... potem tylko przylaczyc to do reszty obiektu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności