Szczupal Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 Siema zakladam ten temat ze wzgledu na poczatkujacych w 3dmaxie.. ktorzy zaczynaja od tutoriali.. w ktorych czasem nie wszystko jasne... ja jako pierwszy robilem video tutoriala z szachami i mam pytanie. jak najlepiej zrobic wypustki na wiezy.. W Booleanie cos mi nie pasuje. Jak ktos moze pomoc t oz gory dziekuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
DraB Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 E czemu nie ladne wypustki ale zrob mniejsze i zeby ich bylo 6 dookola :D Tak jak w prawdziwej szachowej wiezy jaka ja mam w szafie :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczupal Posted January 9, 2005 Author Share Posted January 9, 2005 Ja Mam Wzor Z Czterema Ale Sprobuje Z 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
F/X Posted January 9, 2005 Share Posted January 9, 2005 A nie można po prostu użyć cuta i extrude Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczupal Posted January 9, 2005 Author Share Posted January 9, 2005 Brzydko to wyglada... ale jakos zrobilem... pokazuje update :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grom Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 cuż moge powiedziec nie moge jeszcze oceniać prac bo sam jeszcze nic specjalnego nie tworze ale ta wierza jest wypas:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
neosim Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 A nie można po prostu użyć cuta i extrude Podzielam zdanie. Uzywanie Booleanow na tak prostych obiektach jest raczej kiepskim rozwiazaniem. I czesto gesto "po operacji" pojawiaja sie niezamiezone bledy w cieniowaniu. Jezeli zaczales od cylindra(wazna ilosc podzialow cylindra Sides) pozniej przeksztalcajac w EditablePoly to zanacz poligony na wierzchu cylindra i poleceniem Inset(group) zrob nowe podzialy poligonow tak, zeby pasowaly do szerokosci "wypustek". Pozniej zaznacz co 2 poligon (podstawy wypustek) i daj polecenie Extrude. I po bolu. Fakt moze Boolenami szybciej, ale nie lepiej. Modelujac czysto w Editablepoly ta twoja wieze, bedziesz mial wiecej kontroli nad siatka. Po wykonaniu tego booleanami bedziesz miec problemy. Ale i tak bedziesz musial przez nie przejsc wczesniej czy pozniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUSKY Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 no i wszystko jasne extrude i po bulu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczupal Posted January 13, 2005 Author Share Posted January 13, 2005 juz zrobilem pracka jest w WIP pt obiekt3D:szachy Link to comment Share on other sites More sharing options...
CYSIU Posted January 13, 2005 Share Posted January 13, 2005 Dzień Dobry Państwu. jestem zupełnie nowy w tych sprawach, ale jestem bardzo zaangazowany w sprawy 3ds max'a. Używam go od 3 tygodni i chcialbym dowiedziec się o nim jak najwięcej. Wtym celu przeglądam różne tutoriale i inne materiały na ten temat. Teraz pojawia się pytanie: Dlaczego moje animacje nie wyglądają tak jak te w tutorialach? Właściwie chodzi o to że gdy robię animację, nie zawiera ona takstur i efektów, które nałożyłem na obiekty. Jeśli ktoś moze mi pomóc to bardzo proszę o kontakt przez maila lub GG ([email protected], GG-4660637). Dziękuję bardzo za przyszłą pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neosim Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Mozliwe, ze nie nadales obiektom modyfikatora ze wspolrzednymi mapowania: UVW Map. Gdy nadasz ten modyfikator powinny sie pojawic tekstury. Z modyfikatorem UVW postepuj w ten sposob: Dla np kostki nadaj mapowanie typu Box , dla sfery mapowanie typu Spherical, dla plaskich plaszczyzn mapowanie typu Plannar. W modyfikatorze tym masz rozwniez mozliwosc ustawianienia powtarzania sie tekstury itp. Sprobuj Neosim Link to comment Share on other sites More sharing options...
CYSIU Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 dziekuje za pomoc!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CYSIU Posted January 15, 2005 Share Posted January 15, 2005 ale przepraqszam bardzo. sporawdzilem Twoje wskazówki i nic z tego. Nadal jak robie ruchoma ainmacje to nie ma taksturek. moze zle je robie, bo daje: material editor i przypisuje obiektowi teksturki (i inne takie), potem daje uvw map a nastepnie ruszma tym wszystkim (kluczujac oczywiscie gdy trzeba) i daje make preview. moze animacje robi sie inaczej prosze pomóż (lub pomóżcie). z góry dzieki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
neosim Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Make preview sluzy tylko i wylacznie do robienia animowanego podlgladu viewportu. TO NIE JEST RENDERING ANIMACJI. Mimo wszystko w preview powinny byc widoczne tekstury. Moje propozycje: - Wlacz Views/Activate All Maps - Zrob szybki rendering ostatnia ikona z czajnikiem lub shift+Q i sprawdz czy sa widoczne nalozone tekstury - Jesli wszystko w porzadku na szybkim renderze to wykonaj rendering calej sekwencji Opcje renderingu wywolasz F10 (w menu Rendering/Render...) tam masz wybor czy chcesz renderowac pojedyncza klatke czy jakis przedzial animacji czy tez cala animacje itp. Dla calej animy wybierz ACTIVE TIME SEGMENT i na dole w [Render Output] wcisnij przycisk File. Dalej wybierz czy ma wyrenderowac avika, mova itp. nadaj nazwe i zapisz gdzies na dysku. Jak juz ustawisz to w prawym dolnym rogu masz przycisk RENDER. (RENDERUJE SIE AKTUALNIE WYBRANY VIEWPORT) jeszeli dales jakas kamere to nie zapomnij wybrac viewportu z kamera i dopiero pozniej wcisnac F10. Oczywscie obok przycisku RENDER mozesz wybrac ktory viewport chcesz renderowac (opcja taka pojawia sie tylko gdy wszystkie viewporty sa widoczne na ekranie) Huhhh Niezaleznie od tego na ktorej wersji maxa pracujesz to sciagnij sobie te ksiazki http://www.max3d.pl/show.php?id=podstawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorias Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 jedno pytanko jak w 3ds maxie 6 nazywa sie modyfikator ReactorattachToRB(viedeo tutorial curtain with reactor)GG:7689323 lub [email protected] Link to comment Share on other sites More sharing options...
neosim Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 Wydaje mi sie, ze chodzi ci o reactor Cloth'a. Wszystko obiekty i modyfikatory reactora masz w gornym menu reactor/ Create object/ Apply modifier/ ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorias Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 to chyba nie to bo nadal nie wiem jak zrobić to co jest w tutku Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 nie uzywajcie booleana! zrobilem dla was mini tutorial (w zwiazku z ta wieza do szachow) mam nadzieje ze sie przyda ;) wieza ktora powstaje w tutorialu nie jest dzielem sztuki ;) chodzi bardziej o to zeby pokazac pewne bardzo przydatne narzedzia. 1:wejdz w zakladke CREATE a nastepnie SHAPES i wyberz LINE. stworz w vievporcie FRONT linie ktora bedzie polowa przekroju poprzecznego wiezy (podpowiedź - aby zaokraglic krawedzie linii uzyj narzedzia FILLET): obrazek 1 2:na liscie modyfikatorow wybierz LATHE i zaznacz opcie WELD CONE oraz MAX a w miejscu segmentow wpisz 40: obrazek 2 3:nastepnie na liscie modyfikatorow naszego obiektu kliknij prawym na LATHE i wybierz COLLAPSE ALL a nastepnie kliknij ponownie na EDITABLE MESH i z listy wybierz Convert To: EDITABLE POLY. przejdz do zaznaczania vertexow i wybierz zaznaczony vertex (podpowiedź - aby widziec w viewporcie PERSPECTIVE krawedzie (edge), nacisnij F4): obrazek 3 4:przy pomocy narzedzia CHAMFER stworz żądany profil: obrazek 4 5:zaznacz żądane polygony (trzymajac wcisniety ctrl): obrazek 5 6:przy pomocy opcji EXTRUDE wyciagnij polygony na odpowiednia odleglosc: obrazek 6 7:nastepnie zaznacz wszystkie polygony (ctrl + a), zjedz na dol w palecie Editable Poly i kliknij na narzedzie AUTO SMOOTH: obrazek 7 Powinienes otrzymac nastepujacy rezultat: powodzenia ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorias Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 jeszcze jedno tyci pytanko mam superspray i gravity i nie wiem gdzie jest "bind to spa ce warp". Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted January 16, 2005 Share Posted January 16, 2005 taka ikonka sześcianik z chaczykiem i falką koło opcji undo Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorias Posted January 17, 2005 Share Posted January 17, 2005 dzięki:)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bugas Posted January 18, 2005 Share Posted January 18, 2005 mam maly problemik z tutorailem http://www.3dluvr.com/chrigi/tutorials/Tutorial1-2.html chodzi mi o rozbłysk w czasie strzału robie robie jak w tutku i nic........pomoże ktoś?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szczupal Posted January 18, 2005 Author Share Posted January 18, 2005 nie zabardzo sie znam na animacji ale mysle ze ktos Ci pomoze Link to comment Share on other sites More sharing options...
bugas Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 cóż widze ze nikt nie wie jak to zrobić......??:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now