Skocz do zawartości

PROBLEMY Z TUTORIALAMI (cos nie jasne wal tu mysle ze ktos pomoze)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema zakladam ten temat ze wzgledu na poczatkujacych w 3dmaxie.. ktorzy zaczynaja od tutoriali.. w ktorych czasem nie wszystko jasne... ja jako pierwszy robilem video tutoriala z szachami i mam pytanie. jak najlepiej zrobic wypustki na wiezy.. W Booleanie cos mi nie pasuje. Jak ktos moze pomoc t oz gory dziekuje

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

E czemu nie ladne wypustki ale zrob mniejsze i zeby ich bylo 6 dookola :D Tak jak w prawdziwej szachowej wiezy jaka ja mam w szafie :D

Napisano
A nie można po prostu użyć cuta i extrude

Podzielam zdanie. Uzywanie Booleanow na tak prostych obiektach jest raczej kiepskim rozwiazaniem. I czesto gesto "po operacji" pojawiaja sie niezamiezone bledy w cieniowaniu.

Jezeli zaczales od cylindra(wazna ilosc podzialow cylindra Sides) pozniej przeksztalcajac w EditablePoly to zanacz poligony na wierzchu cylindra i poleceniem Inset(group) zrob nowe podzialy poligonow tak, zeby pasowaly do szerokosci "wypustek". Pozniej zaznacz co 2 poligon (podstawy wypustek) i daj polecenie Extrude. I po bolu. Fakt moze Boolenami szybciej, ale nie lepiej. Modelujac czysto w Editablepoly ta twoja wieze, bedziesz mial wiecej kontroli nad siatka. Po wykonaniu tego booleanami bedziesz miec problemy. Ale i tak bedziesz musial przez nie przejsc wczesniej czy pozniej.

Napisano

Dzień Dobry Państwu. jestem zupełnie nowy w tych sprawach, ale jestem bardzo zaangazowany w sprawy 3ds max'a. Używam go od 3 tygodni i chcialbym dowiedziec się o nim jak najwięcej. Wtym celu przeglądam różne tutoriale i inne materiały na ten temat. Teraz pojawia się pytanie: Dlaczego moje animacje nie wyglądają tak jak te w tutorialach? Właściwie chodzi o to że gdy robię animację, nie zawiera ona takstur i efektów, które nałożyłem na obiekty. Jeśli ktoś moze mi pomóc to bardzo proszę o kontakt przez maila lub GG ([email protected], GG-4660637). Dziękuję bardzo za przyszłą pomoc.

Napisano

Mozliwe, ze nie nadales obiektom modyfikatora ze wspolrzednymi mapowania: UVW Map. Gdy nadasz ten modyfikator powinny sie pojawic tekstury. Z modyfikatorem UVW postepuj w ten sposob: Dla np kostki nadaj mapowanie typu Box , dla sfery mapowanie typu Spherical, dla plaskich plaszczyzn mapowanie typu Plannar. W modyfikatorze tym masz rozwniez mozliwosc ustawianienia powtarzania sie tekstury itp. Sprobuj

 

Neosim

Napisano

ale przepraqszam bardzo. sporawdzilem Twoje wskazówki i nic z tego. Nadal jak robie ruchoma ainmacje to nie ma taksturek. moze zle je robie, bo daje: material editor i przypisuje obiektowi teksturki (i inne takie), potem daje uvw map a nastepnie ruszma tym wszystkim (kluczujac oczywiscie gdy trzeba) i daje make preview. moze animacje robi sie inaczej prosze pomóż (lub pomóżcie). z góry dzieki.

Napisano

Make preview sluzy tylko i wylacznie do robienia animowanego podlgladu viewportu. TO NIE JEST RENDERING ANIMACJI. Mimo wszystko w preview powinny byc widoczne tekstury.

Moje propozycje:

- Wlacz Views/Activate All Maps

- Zrob szybki rendering ostatnia ikona z czajnikiem lub shift+Q i sprawdz czy sa widoczne nalozone tekstury

- Jesli wszystko w porzadku na szybkim renderze to wykonaj rendering calej sekwencji

 

Opcje renderingu wywolasz F10 (w menu Rendering/Render...) tam masz wybor czy chcesz renderowac pojedyncza klatke czy jakis przedzial animacji czy tez cala animacje itp. Dla calej animy wybierz ACTIVE TIME SEGMENT i na dole w [Render Output] wcisnij przycisk File. Dalej wybierz czy ma wyrenderowac avika, mova itp. nadaj nazwe i zapisz gdzies na dysku. Jak juz ustawisz to w prawym dolnym rogu masz przycisk RENDER. (RENDERUJE SIE AKTUALNIE WYBRANY VIEWPORT) jeszeli dales jakas kamere to nie zapomnij wybrac viewportu z kamera i dopiero pozniej wcisnac F10. Oczywscie obok przycisku RENDER mozesz wybrac ktory viewport chcesz renderowac (opcja taka pojawia sie tylko gdy wszystkie viewporty sa widoczne na ekranie)

 

Huhhh

 

Niezaleznie od tego na ktorej wersji maxa pracujesz to sciagnij sobie te ksiazki http://www.max3d.pl/show.php?id=podstawy

Napisano

Wydaje mi sie, ze chodzi ci o reactor Cloth'a. Wszystko obiekty i modyfikatory reactora masz w gornym menu

reactor/

Create object/

Apply modifier/

...

Napisano

nie uzywajcie booleana! zrobilem dla was mini tutorial (w zwiazku z ta wieza do szachow) mam nadzieje ze sie przyda ;) wieza ktora powstaje w tutorialu nie jest dzielem sztuki ;) chodzi bardziej o to zeby pokazac pewne bardzo przydatne narzedzia.

 

1:wejdz w zakladke CREATE a nastepnie SHAPES i wyberz LINE. stworz w vievporcie FRONT linie ktora bedzie polowa przekroju poprzecznego wiezy (podpowiedź - aby zaokraglic krawedzie linii uzyj narzedzia FILLET):

 

obrazek 1

 

2:na liscie modyfikatorow wybierz LATHE i zaznacz opcie WELD CONE oraz MAX a w miejscu segmentow wpisz 40:

 

obrazek 2

 

3:nastepnie na liscie modyfikatorow naszego obiektu kliknij prawym na LATHE i wybierz COLLAPSE ALL a nastepnie kliknij ponownie na EDITABLE MESH i z listy wybierz Convert To: EDITABLE POLY. przejdz do zaznaczania vertexow i wybierz zaznaczony vertex (podpowiedź - aby widziec w viewporcie PERSPECTIVE krawedzie (edge), nacisnij F4):

 

obrazek 3

 

4:przy pomocy narzedzia CHAMFER stworz żądany profil:

 

obrazek 4

 

5:zaznacz żądane polygony (trzymajac wcisniety ctrl):

 

obrazek 5

 

6:przy pomocy opcji EXTRUDE wyciagnij polygony na odpowiednia odleglosc:

 

obrazek 6

 

7:nastepnie zaznacz wszystkie polygony (ctrl + a), zjedz na dol w palecie Editable Poly i kliknij na narzedzie AUTO SMOOTH:

 

obrazek 7

 

Powinienes otrzymac nastepujacy rezultat:

 

8.JPG

 

 

powodzenia ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności