Szczupal Napisano 9 Styczeń 2005 Napisano 9 Styczeń 2005 Siema zakladam ten temat ze wzgledu na poczatkujacych w 3dmaxie.. ktorzy zaczynaja od tutoriali.. w ktorych czasem nie wszystko jasne... ja jako pierwszy robilem video tutoriala z szachami i mam pytanie. jak najlepiej zrobic wypustki na wiezy.. W Booleanie cos mi nie pasuje. Jak ktos moze pomoc t oz gory dziekuje
DraB Napisano 9 Styczeń 2005 Napisano 9 Styczeń 2005 E czemu nie ladne wypustki ale zrob mniejsze i zeby ich bylo 6 dookola :D Tak jak w prawdziwej szachowej wiezy jaka ja mam w szafie :D
Szczupal Napisano 9 Styczeń 2005 Autor Napisano 9 Styczeń 2005 Ja Mam Wzor Z Czterema Ale Sprobuje Z 6
Szczupal Napisano 9 Styczeń 2005 Autor Napisano 9 Styczeń 2005 Brzydko to wyglada... ale jakos zrobilem... pokazuje update :)
Grom Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 cuż moge powiedziec nie moge jeszcze oceniać prac bo sam jeszcze nic specjalnego nie tworze ale ta wierza jest wypas:)
neosim Napisano 12 Styczeń 2005 Napisano 12 Styczeń 2005 A nie można po prostu użyć cuta i extrude Podzielam zdanie. Uzywanie Booleanow na tak prostych obiektach jest raczej kiepskim rozwiazaniem. I czesto gesto "po operacji" pojawiaja sie niezamiezone bledy w cieniowaniu. Jezeli zaczales od cylindra(wazna ilosc podzialow cylindra Sides) pozniej przeksztalcajac w EditablePoly to zanacz poligony na wierzchu cylindra i poleceniem Inset(group) zrob nowe podzialy poligonow tak, zeby pasowaly do szerokosci "wypustek". Pozniej zaznacz co 2 poligon (podstawy wypustek) i daj polecenie Extrude. I po bolu. Fakt moze Boolenami szybciej, ale nie lepiej. Modelujac czysto w Editablepoly ta twoja wieze, bedziesz mial wiecej kontroli nad siatka. Po wykonaniu tego booleanami bedziesz miec problemy. Ale i tak bedziesz musial przez nie przejsc wczesniej czy pozniej.
Szczupal Napisano 13 Styczeń 2005 Autor Napisano 13 Styczeń 2005 juz zrobilem pracka jest w WIP pt obiekt3D:szachy
CYSIU Napisano 13 Styczeń 2005 Napisano 13 Styczeń 2005 Dzień Dobry Państwu. jestem zupełnie nowy w tych sprawach, ale jestem bardzo zaangazowany w sprawy 3ds max'a. Używam go od 3 tygodni i chcialbym dowiedziec się o nim jak najwięcej. Wtym celu przeglądam różne tutoriale i inne materiały na ten temat. Teraz pojawia się pytanie: Dlaczego moje animacje nie wyglądają tak jak te w tutorialach? Właściwie chodzi o to że gdy robię animację, nie zawiera ona takstur i efektów, które nałożyłem na obiekty. Jeśli ktoś moze mi pomóc to bardzo proszę o kontakt przez maila lub GG ([email protected], GG-4660637). Dziękuję bardzo za przyszłą pomoc.
neosim Napisano 14 Styczeń 2005 Napisano 14 Styczeń 2005 Mozliwe, ze nie nadales obiektom modyfikatora ze wspolrzednymi mapowania: UVW Map. Gdy nadasz ten modyfikator powinny sie pojawic tekstury. Z modyfikatorem UVW postepuj w ten sposob: Dla np kostki nadaj mapowanie typu Box , dla sfery mapowanie typu Spherical, dla plaskich plaszczyzn mapowanie typu Plannar. W modyfikatorze tym masz rozwniez mozliwosc ustawianienia powtarzania sie tekstury itp. Sprobuj Neosim
CYSIU Napisano 15 Styczeń 2005 Napisano 15 Styczeń 2005 ale przepraqszam bardzo. sporawdzilem Twoje wskazówki i nic z tego. Nadal jak robie ruchoma ainmacje to nie ma taksturek. moze zle je robie, bo daje: material editor i przypisuje obiektowi teksturki (i inne takie), potem daje uvw map a nastepnie ruszma tym wszystkim (kluczujac oczywiscie gdy trzeba) i daje make preview. moze animacje robi sie inaczej prosze pomóż (lub pomóżcie). z góry dzieki.
neosim Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 Make preview sluzy tylko i wylacznie do robienia animowanego podlgladu viewportu. TO NIE JEST RENDERING ANIMACJI. Mimo wszystko w preview powinny byc widoczne tekstury. Moje propozycje: - Wlacz Views/Activate All Maps - Zrob szybki rendering ostatnia ikona z czajnikiem lub shift+Q i sprawdz czy sa widoczne nalozone tekstury - Jesli wszystko w porzadku na szybkim renderze to wykonaj rendering calej sekwencji Opcje renderingu wywolasz F10 (w menu Rendering/Render...) tam masz wybor czy chcesz renderowac pojedyncza klatke czy jakis przedzial animacji czy tez cala animacje itp. Dla calej animy wybierz ACTIVE TIME SEGMENT i na dole w [Render Output] wcisnij przycisk File. Dalej wybierz czy ma wyrenderowac avika, mova itp. nadaj nazwe i zapisz gdzies na dysku. Jak juz ustawisz to w prawym dolnym rogu masz przycisk RENDER. (RENDERUJE SIE AKTUALNIE WYBRANY VIEWPORT) jeszeli dales jakas kamere to nie zapomnij wybrac viewportu z kamera i dopiero pozniej wcisnac F10. Oczywscie obok przycisku RENDER mozesz wybrac ktory viewport chcesz renderowac (opcja taka pojawia sie tylko gdy wszystkie viewporty sa widoczne na ekranie) Huhhh Niezaleznie od tego na ktorej wersji maxa pracujesz to sciagnij sobie te ksiazki http://www.max3d.pl/show.php?id=podstawy
gregorias Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 jedno pytanko jak w 3ds maxie 6 nazywa sie modyfikator ReactorattachToRB(viedeo tutorial curtain with reactor)GG:7689323 lub [email protected]
neosim Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 Wydaje mi sie, ze chodzi ci o reactor Cloth'a. Wszystko obiekty i modyfikatory reactora masz w gornym menu reactor/ Create object/ Apply modifier/ ...
gregorias Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 to chyba nie to bo nadal nie wiem jak zrobić to co jest w tutku
polka dot Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 nie uzywajcie booleana! zrobilem dla was mini tutorial (w zwiazku z ta wieza do szachow) mam nadzieje ze sie przyda ;) wieza ktora powstaje w tutorialu nie jest dzielem sztuki ;) chodzi bardziej o to zeby pokazac pewne bardzo przydatne narzedzia. 1:wejdz w zakladke CREATE a nastepnie SHAPES i wyberz LINE. stworz w vievporcie FRONT linie ktora bedzie polowa przekroju poprzecznego wiezy (podpowiedź - aby zaokraglic krawedzie linii uzyj narzedzia FILLET): obrazek 1 2:na liscie modyfikatorow wybierz LATHE i zaznacz opcie WELD CONE oraz MAX a w miejscu segmentow wpisz 40: obrazek 2 3:nastepnie na liscie modyfikatorow naszego obiektu kliknij prawym na LATHE i wybierz COLLAPSE ALL a nastepnie kliknij ponownie na EDITABLE MESH i z listy wybierz Convert To: EDITABLE POLY. przejdz do zaznaczania vertexow i wybierz zaznaczony vertex (podpowiedź - aby widziec w viewporcie PERSPECTIVE krawedzie (edge), nacisnij F4): obrazek 3 4:przy pomocy narzedzia CHAMFER stworz żądany profil: obrazek 4 5:zaznacz żądane polygony (trzymajac wcisniety ctrl): obrazek 5 6:przy pomocy opcji EXTRUDE wyciagnij polygony na odpowiednia odleglosc: obrazek 6 7:nastepnie zaznacz wszystkie polygony (ctrl + a), zjedz na dol w palecie Editable Poly i kliknij na narzedzie AUTO SMOOTH: obrazek 7 Powinienes otrzymac nastepujacy rezultat: powodzenia ;)
gregorias Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 jeszcze jedno tyci pytanko mam superspray i gravity i nie wiem gdzie jest "bind to spa ce warp".
spike Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 taka ikonka sześcianik z chaczykiem i falką koło opcji undo
bugas Napisano 18 Styczeń 2005 Napisano 18 Styczeń 2005 mam maly problemik z tutorailem http://www.3dluvr.com/chrigi/tutorials/Tutorial1-2.html chodzi mi o rozbłysk w czasie strzału robie robie jak w tutku i nic........pomoże ktoś??
Szczupal Napisano 18 Styczeń 2005 Autor Napisano 18 Styczeń 2005 nie zabardzo sie znam na animacji ale mysle ze ktos Ci pomoze
bugas Napisano 19 Styczeń 2005 Napisano 19 Styczeń 2005 cóż widze ze nikt nie wie jak to zrobić......??:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się