Skocz do zawartości

Obiekt 3D:Szachy


Szczupal

Rekomendowane odpowiedzi

wiem ze dla Was to troche proste ale dla mnie nie wiec komentujcie i mowcie do rzeczy :) Aha szachownica to dopiero taki prymityw, bo narazie przykladam sie do szachow :] i mam juz pare pytan na poczatek.Co sie dzieje z konikiem z jednej i z drugiej(tym bardziej) strony. Patrzac to nie ma zadnych bledow w siatce... a Wogole jak sie robi siatke ?? I ostatnie jak dobrze renderowac jak robia to inni na szarym tle ja tak nie potrafie :/ Dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość AcidBoyXL

a mozesz pokazac siatke? staraj sie tak laczyc vertexy zeby polygon mial 4 katy, sproboj dac tym poly po bokach konika osobna grupe w rolecie smoothgroups, powinno pomoc, i napsiz jakiego masz maxa, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie bledy sa glownie dlatego ze jakis vertex jest wlozony wew konika a nie powinien.

face sie plata... tzn wchodzi w glab podczas gdy jednoczesnie jest przeslaniany przez inne fac'y.... sprobuj wyciagnac vertex'a z wnetrza konika :)

 

ja tez nie umiem tak na szarym tle robic :D

 

siatke mozesz dac roznie.. od force wire ... do print scrrena :)

 

ciekaw jestem jak to wyjdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby znalezc blad, niekiedy przydatny jest SLT check modifier (pokaze ci gdzie masz blad i jaki rodzaj bleda).

warto jest modelowac tylko jedna polowe konia, mniej pracy i mniejsza szansa zrobic blad.

to szare tlo to chyba skylight z tego co wiem, ale poki ty robisz tylko probne rendery, to nie warto bo to sie dluzej renderoje.

 

szachownica jest dosc ciasna (bedzie sie przewracalo inne figury jak sie chce przesunac jedna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AcidBoyXL

wybierz jako renderer mental raya, wstaw do sceny swiatlo typu skylight, w ustawieniach mentala wlacz GI i final gather i sproboj wyrenderowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie zeby czasu nie tracil to niech lepiej renderuje scaline da skylighte zaznaczyc cos(nie wiem jak sie to nazywa) chyba cast shadow??:D:D (tam jest nie zaznaczony kwadracik z liczba 20):) zaoszczedzi kilka minut da jeszcze arena omni i bedzie super:P:P

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj daje siatke konika samego elementu gornego... wiem ze kijowa ale ja sie dopiero ucze... Tu jest render Twoim sposobem AcidBoy.. ale nie jest taki zabojczy :]... Nielot007 jest tam taka opcja ale nie moge jej uzyc jest na szarym tle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewidoczne kreski na powieszchni bocznej sa zle. max sam te kreski daje, a ze nie wie jak to laczy ucho z brzuchem i tak to wyglada.

czy to mesh? to kliknij prawa myszka na zaznaczony objekt => propierties => odkliknij "edges only", i wtedy zobaczysz gdzie on ci te kreski porobil. mozesz je tez poprawic opcja turn. i mozesz niektore z nich zrobic visible (gdzies na dole w opcjach mesha)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AcidBoyXL

wyglada na to ze wogole nie masz siatki po bokach, zaznacz te vertexy ktore pomiedzy ktorymi ma byc linia i daj connect i wio ;] wystarczy ze tam postawisz 2 kreski i juz max sam to polaczy, teraz to tak jak mowi Ania C, wolna amerykanka, co do rendera to wszystko w twoich rekach ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak pionki robie lathe bo najlatwiej :) potem najwyzej jakies modyfikacje... drab.. idziekowa wszystkim... z ta korona to ona bedzie przy krolowej bo to jest krol jak patrzylem na stronki www to tam sa krole z krzyzami a krolowa z korona :/ dziwne ale robie podobnie :) ... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarno biale bardzo cienko wychodza... malo co widac bo sie zlewaja wszystkie czarne pionki ze soba... moze to dlatego ze nie umiem texturowac... bo nie umiem :].... a czerwono biale to jakas kiczka... najlepiej jakbym umial zrobic teksture czarnego i bialego(kremowego) drewna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AcidBoyXL

tekstura na obramowaniu szachownicy za bardzo rozmazuje sie no i na kazdym pionku kolory drewna sa pod tym samym katem, pobaw sie uwv maping albo zrob unwrapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności