Neverwhere Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 Na niektórych przychodzi pora, że muszą się zmierzyć z jakąś gębą w trzech wymiarach... oto moja próba. Spędziłem nad nią zdecydowanie za dużo czasu i już po prostu nie widzę błędów, dlatego też zwracam się do wesołej gawiedzi o ewentualne podpowiedzi (nie czuję jak rymuję =)) Chciałbym osiągnąć przede wszystkim proporcje rzeczywistej twarzy (diabeł tkwi w proporcjach). W początkach, jako odniesienie, korzystałem z buzi Diny Meyer, żeby chwycić zarys proporcji twarzy, ale szybko przerzuciłem się na "free form", czyli wolne impresje na temat... wynik załączam... (nie wykluczam zmian, bo sam już widzę pewne niedociągnięcia) Niektórzy pewnie zauważą podobieństwo siatki z innymi znanymi modelami... nie ukrywam, że kierowałem się topologią sprawdzoną w animacji, bo mam samobójczy zamiar kiedyś te gębę zanimować. Tym niemniej wszystko "tymi rencami' wymodelowałem... W zamiarach dorobię do głowy mapping (pierwszy raz w karierze grafika-amatora za pomocą jeno myszki hue hue :)) owłosienie (brwi, rzęsy, włosy) i resztę ciała (mam nadzieję pójdzie szybciej niż sama głowa), dorobię rigging (jak mnie wcześniej szlag nie trafi) i do tego małego szaleństwa mam zamiar dorzucić animację :) (i to zanim mnie zastanie siwa broda) Nie ręczę za często update'y, bo mam tysiące innych zajęć, ale postaram się zmobilizować. Konstruktywna krytyka, ciekawe komentarze i "dobre" rady mile widziane. aj jaj jaj... ależ się teraz tych głów tu narobiło... mnóstwo czasu od ostatniego update'u... niestety obowiązki są na pierwszym miejscu. Ale oto i czym ostatnio się bawiłem... Pierwsze testy z teksturką gęby... Znów szukałem jakiegoś ciekawego tutka, tym razem o Unwrap UVW i trawiąc po kolei różne (łącznie z reaktorem i cloth'em) skończyłem na własnoręcznych próbach i błędach, które jak zawsze okazały się najbardziej pouczające. Oto "odwinięta" buśka i narazie połowiczny efekt, jako że uszy są niepodłączone do reszty i jeszcze nie mają dokończonej tekstury. Pozdrawiam... szczególnie Anię, która chyba bardzo się przejęła :D a ja sam w strachu :D
Master Kiełbaster Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 Z profilu i od przodu wygląda nieźle tylko na trzecim renderze ma zbyt szeroką głowę.
KLICEK Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 moim zdaniem kosc ciemieniowa troszeczke wyzej , ucho koniecznie do poprawy, zazwyczaj uklada sie ono pod ukosem , ale chodzi tez o helix i antyhelix, zdecydowanie za waskie. Z przodu mordeczka prezentuje sie milusio :) z boku troszeczke zgobiles kosc policzkowa. Co do siatki jest niezle, ale jak wspomniales o tym ze chcesz ja animowac to jest ona zdecydowanie zagesta i nie plastyczna.
SAIRAM Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 a mi dla odmiany baaaaadzo się podoba. Oczywiscie nie jest idealnie, ale cóż.......... No i na pierwszym renderze to za bardzo piłkowata ta głowa( możliwe, że właśnie taka miala byc, ale i tak wygląda dziwnie i tak nie ludzko) Zmasakruj jej troche twarzyczke a będzie dobrze!!! A i jescze jedno, jak zobaczylem siatke to malo z krzesla nie spadlem(ze śmiechu)-ach jej piękne oczy.............
Gotham Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 Całkiem zbożna główka :), najbardziej szkoda że zdecydowałeś się na robienie główki z serii przypadkowych- bez cech charakterystycznych, poza tym może się mylę, ale wygląda na robioną głównie w orto (co jest błędem). Hmmm, ogólnie widać różne standardowe naleciałości, maska (czy jak kto woli twarz) wygląda na za daleko wysuniętą i przykurczoną (odnośnikiem jest standardowo koniec żuchwy/ucho). Wymieniankę można by przeciągać, ale jak już mówiłem fajna główka :). Pozdrawiam,
RoB3rT Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 bardzo fajna glowa :) ciekawe kiedy ja dojde do takiego poziomu chociazby ;)
Neverwhere Napisano 16 Styczeń 2005 Autor Napisano 16 Styczeń 2005 Dzięki za porady... od razu wygląda lepiej... akhem, to znaczy mi się bardziej podoba :) Przesunąłem kilka vertexów w uchu, podniosłem potylicę (czyżby o to Ci Klicek chodziło? :D ciemię, czyli wierzch czaszki wydaje mi się całkiem w porządku :)) i odnalazłem policzek. Jeśli chodzi o gęstość siatki, to póki co zostawię ją taką jaka jest... nie nastręcza mi aż tyle problemów póki co... chociaż jeszcze nigdy nie aniowałem twarzy, więc gdybym miał na niej połamać zęby... wtedy uproszczę. Piłkowatość to zapewne efekt uboczny dysproporcji... dobrze przynajmniej, że to nie piłka do rugby :)... pracuję nad tym... A i kiedyś ją pewnie zmasakruję, jak już mi się skończy do niej cierpliwość ;) Dodałem trochę objętości, żeby nie była taka "przykurczona" i przesunąłem ucho z końcem żuchwy do przodu i tak... przeważnie korzystam z rzutów bez perspektywy, ale zawsze mam jedno okienko z kamerką, którą macham na wszystkie strony... Nie krępuj się Gotham, wyliczaj... w końcu po to pokazuję te gębę. RoB3rT... dzięki :) sam mam nadzieję, że nie zaniżam poziomu ;) Jeszcze raz dzięki za odzew i zapraszam do kontynentowania komentowania ;)
wooka Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 Bardzo bardzo ładna główka! pierwsza wersja mi się już podobała, ale druga jest jeszcze lepsza, gratuluje. Nie patrząc na samą poprawność anatomiczną to przyznam że wyszła urocza dziewczyna :) Będziesz robił jej włosy? Choć przyznam ze i teraz jest ładna, ale najbardziej widzę ją w krótkich. Jeszcze raz gratulacje. Pozdrawiam serdecznie ^_^
Predator Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 a moglbys smiertelnikom do wqladu siateczke low-p. pokazac?? z gory dzieki . Bardzo ladny model .
Matti Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 moglbys powiedziec jaka technika to robiles?? wiesz poly,sud-d itd. a najlepiej jakbys powiedzial gdzie sie tego naumiles. moze jakis tutorialik??
slim_sandman Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 za-je-fajnie, ja też tak chce, a tak przy okazji to poza tym ze jest super wymodelowane, to jest naprawde ładna dziewczyna (jak już -Ukash- zauważył)
B1942 Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 matti tutek na temat twozenia glowy jest na stronie max3d.pl i twozona jest z baoxa o ile sie niemyle a ta glowa ktora stwozyles naprawde super nawet ta pierwsza wersja:D ja probowalem ale cos nietak mi wyslo ale przynajmniej wiem co zrobilem nie tak:D
Salvator Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 moglbys powiedziec jaka technika to robiles?? wiesz poly,sud-d itd. zastanów się o czy piszesz :/ mówisz o tym jak modelować czy za pomocą czego ... btw. to się nazywa sub-d :> po siateczce wygląda na ten tutorial przetłumaczony przez Illy'ego. główka ładna, chociaż z profilu traci urok i staje się troszkę.. mongolska. Coś tam z ustami i oczami sknociłeś .
Matti Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 ej no drobna literówka i nie pisze sie "o czy" tylko "o czym" jak juz sie do szczegolow czepiamy Salvator. A chodzi mi o technike czyli za pomoca czego. kapi???
wooka Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 A propo głów to czy ktoś może pamięta, kto zrobił w 6h głowe małpoluda bo niewiem komu mam być wdzięczny za moje postępy. Ta głowa była pokazywana w wątku ze speedmodelingiem ale tyle tego tam jest że nie moge znaleźć. z góry dziękuje i przepraszam za OffTopic :D ..śliczna dziewczyna, naprawde. Pozdrawiam
Neverwhere Napisano 16 Styczeń 2005 Autor Napisano 16 Styczeń 2005 @ Ukash, owszem tak jak pisałem na samym początku planuję ją "owłosić", (btw... czy ktoś może wie jak dospawać rzęsy i brwii do obieku, żeby się też ruszały przy np morphingu... może ktoś już ma rozwiązanie, żebym nie musiał na to tracić czasu) najprędzej też starmi dobrymi polygonkami... głównie dlatego, że nie posiadam żadnych pluginów (max 6) a i z tego co widziałem, poly-włoski z reguły dają całkiem przyzwoity efekt... jeszcze nie wiem jak to będzie przy animacji... może zaprzęgnę do tego reactor'a... hm... jeszcze nie jestem pewien. @Predator, w pierwszym poście jest siatka dokładnie taka na jakiej pracuję... jak to już Klicek zauważył... dosyć gęsta, szczególnie do animacji, ale na razie nie chcę jej upraszczać. Na porównanie zamieszczam jak to wygląda po zastosowaniu meshsmooth x1 (czyli jednokrotnie podzielona) @Matti, żadnych sztuczek magiczek... to najzwyklejszy polymodelling, no troszkę wygładzony... Tak się naumiałem podgląjąc prace mistrzów i wpatrując się w gęby ludzi na ulicy :) Przeczytałem kilka tutoriali, ale wynik przeważnie był siasikś mangowy i przeważnie o dosyć niskim poziomie detali. Wspominałem wcześniej... diabeł tkwi w proporcjach a o tym jakoś nie udało mi się żadnego tutka znaleźć... @Salvator, racja... pociągnę kącik oczu trochę do tyłu... powinno pomóc. A usta... hm... zobaczymy, może to też kwestia głębokości... Dzięki wszystkim za komentarze, pozdrawiam...
Gość Raffaello Napisano 16 Styczeń 2005 Napisano 16 Styczeń 2005 całkiem przyzwoita gębusia ja bym tylko ją troszeczke pomarszczył dało by to trochę realizmu (ale Ty nie musisz tego robić), tylko tyle chciałem rzec,
nielot007 Napisano 17 Styczeń 2005 Napisano 17 Styczeń 2005 daj siatke low poly ja tam sobie poogladam tutek(video) kilcka i P. i mi wystarcdzy zeby sie jakis tam podstaw nauczyc organiki pozniej jakies zdjecia ktore od klicka dostalem:D:D i kilka lat treningu i bedzie dobrze:):) a glowa mi sie podoba bardzo tylko ma troche ksztalt glowy dziwny jak sie patrzy z boku to troche tyl glowy jest za duzy:D:D:D
Neverwhere Napisano 17 Styczeń 2005 Autor Napisano 17 Styczeń 2005 Nielot, siatka bez meshsmooth'a jest w pierwszym poście...
Matti Napisano 17 Styczeń 2005 Napisano 17 Styczeń 2005 ej Neverwhere jeszcze tylko ostatnie pytanko troche nie do tematu ale powiedz ile ci dokladnie zajelo dojscie do takiego poziomu??
Neverwhere Napisano 17 Styczeń 2005 Autor Napisano 17 Styczeń 2005 hehehe... powiedzmy tak... znam 3d studio od wersji DOS'owej, które mieściło się na 10-ciu dyskietkach ;) ale nie sugeruj się za bardzo, bo grafikę uprawiam czysto hobbistycznie-amatorsko-po godzinach a i zdarzały mi się dłuższe przerwy w tak zwanym między czasie... Widziałem całkiem imponujące prace ludzi zajmujących się maxem od kilku miesięcy...
Matti Napisano 17 Styczeń 2005 Napisano 17 Styczeń 2005 no to tak jak ja. za grosz czasu nie mam na to, ale full respect za face`a
Neverwhere Napisano 25 Styczeń 2005 Autor Napisano 25 Styczeń 2005 Ostatni update... Prawie cały kadłubek... wygląda trochę "nie tego" z kąta, bo plecy i "odwłok" nie są jeszcze uformowane a i miednica nie ma jeszcze zdaje się wszystkich detali... ale tak czy inaczej chętnie poczytam jeśli ktoś ma coś do powiedzenia na temat przodku :) (Chociaż domyślam się, że po ostatniej minibitwie nikt już nie ma nic do powiedzenia na temat cycków :D)
Leru Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 Neverwhere -> zmień temat wątku http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595
Predator Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 piekna robota... model jest brylancik jak dlamnie laika w organice. Z niecierpliwoscia czekam na cala postac:)
Salvator Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 hyhy poczekajmy na siateczkę ;] coś się zapadają żebra chyba w okolicach piersi, albo to tylko złudzienie optyczne :> no ale pokazuj, pokazuj siateczkę.
Neverwhere Napisano 25 Styczeń 2005 Autor Napisano 25 Styczeń 2005 Voila... oto i siata... wedle życzenia
Neverwhere Napisano 31 Styczeń 2005 Autor Napisano 31 Styczeń 2005 No to zostały jeszcze tylko kończyny i niekończące się poprawki tego co już zrobione. Tym razem do wglądu też jej zadek... enjoy :D
Ebor Napisano 1 Luty 2005 Napisano 1 Luty 2005 Wszystko ładnie nawet wygląda ale chyba ucho powinno byc bardziej schowane w głowe - odstaje za bardzo. Gorna czesc ucha powinna byc odchylona od glowy :). To tyle na temat ucha :D
Ania Napisano 1 Luty 2005 Napisano 1 Luty 2005 biodra za waskie. jesli robisz jakis ideal kobiety, to ok, ale jesli robisz na realizm to troche poszez bo malo kto ma takie biodra, a jak juz ma to w innych czesciach ciala ta bulimia tez powinna byc widoczna.
Neverwhere Napisano 12 Luty 2005 Autor Napisano 12 Luty 2005 Dwa tygodnie przeleciały jak z bicza strzelił na obowiązkach... ale pierwszy wolny weekend i mały update... a o siatce jak zwyle zapominam...
witjah Napisano 12 Luty 2005 Napisano 12 Luty 2005 imho cos jest nie tak z dolna partia brzucha i kolnami ale ogolnie duzy pozytyw poprosze jeszcze siateczke
Neverwhere Napisano 12 Luty 2005 Autor Napisano 12 Luty 2005 nogi i brzuch... i w ogóle wszystko jest jeszcze w ciągłych poprawkach :)
SCORPI Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 mi się takie dziewczyny nie zabardzo podobają. ale widać ze anatomicznie jest ok, ładnie wymodelowane. może troche tylko z profilu dziwnie wygląda. i z tym brzuchem to fakt, te okolice brzychca bioder wydaje się wydłużone, dziwne kształy w tym rejonie...
Neverwhere Napisano 26 Luty 2005 Autor Napisano 26 Luty 2005 Królestwo za dłuższą dobę... eh... dosyć marudzenia - oto mikro update. Rąsie i początek dłoni (paluchy jeszcze nie tknięte)
nielot007 Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 piekna robota :) gratuluje tyleczek piersi i wogole wszystko super kiedy to ja bede tak wymiatal....... pozdro
Neverwhere Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 Posiedziałem sobie jeszcze odrobinkę i dłonie wyszły mi narazie tak...
Salvator Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 przyzwoicie, teraz rączka wygląda całkiem nieźle. kobiece kształty całkiem realistyczne, chociaż nie jest w moim typie, to i tak się podoba. wydaje mi się że troszkę przesadziłeś z gęstością siatki, mogłeś się pokusić przy tym zagęszczeniu o lepsze detale, bądź postarać się otrzymać to samo przy bardziej klarownej siatce. nielot, a więc taki masz gust :>
Neverwhere Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 @nielot - dzięki... statystyki mówią prawdę... facet przede wszystkim patrzy na tyłeczek i piersi :D @salvator - cóż wszystkim dogodzić się nie da :) A za wielkie porządki zabiorę się jak już będę miał całą siatkę. Gęstoś wynika głównie z potrzeby unikania trisów, z którymi MAX radzi sobie różnie, ale przeważnie widać utratę płynności przy wygładzaniu. Kiedy będę miał całość, pokombinuję jak ją trochę przerzedzić, utrzymując edż lupy i eleganckie quady. Dzięki za wszystkie komentarze i pozdrawiam.
Salvator Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 trisy nie są złe, jeśli tylko wiesz jak się nimi zaopiekować, w niektórych miejscach nawet ułatwiają modelowanie. Zauważyłem jednak że różne prgramy różnie radzą sobie z siatkowymi artefaktami. Stahlberg na każdym kroku powtarza, że trisy, pięciokąty, wertexy z większą ilością edgów to tylko legenda, bo nie zauważył by to miało znaczenie. No ale on pracuje w Mayi. co do tego patrzenia :/ statystyka często oszukuje. Co do późniejszego czyszceznia siatki, to z doświadczenia wiem, że jeśli będziesz chciał jakoś rozsądnie wymodzić topologię, to zeżre Ci to masę, ale to masę czasu, dlatego lepiej jest dbać o to w trakcie modelowania, bo chociaż czasem wybija z rytmu i zmniejsza prędkość modelowania, to masz praktycznie gotowy model po przyspawaniu ostatniego poly.
darkelf Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 "jezeli sa 2 osoby, jednia jest durniem a druga geniuszem to statystycznie obydwie sa polglowkami" ot, taka drobna dygresja :). wracajac do modelu dlonie fajne, ogolnie model jest kul joł, aczkolwiek osobiscie wole jakies bardziej charakterne postacie. acha, to wszystko bylo moim zdaniem, to tak dla takich Dali `ch.
Neverwhere Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 hehee... Darkelf, dlatego też statystykę stosuje się w przypadku populacji a nie dwóch elementów... no chyba, że to będzie populacja złożona tylko z geniuszy i durniów :D... ale to tylko taka dygresja do dygresji :D Ja tam nie mam nic przeciwko wielokątom innym niż kwadraty... tyle, że właśnie MAX w tej materii nie jest zbyt mocny. Mam tu w siatce kilka miejsc, gdzie są i trójkąty i pięciokąty i uważam, że pasują tam doskonale. Co do czasu... wspominałem wcześniej, że bawię się grafiką hobbystycznie. Nie mam terminów, nic mnie nie goni, jestem cierpliwy, więc może mało metodyczne, ale jakąś siateczkę sobie wypracuję. A jak mi się znudzi, to po prostu rzucę to babsko w cholerę :D Nic na siłę. Pozdrawiam
nielot007 Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 hehe neverwhere&salvator hmm czy kazdy patrzy na tyleczek i piersi pewnie tak ale dla mnie na pierwszym miejsu sa zeby:D(na serio) pozniej piersi nie moga byc ani za duze ani za male noi tak samo tyleczek:D:D a dlonie bardzo ladne:D:D pozdro
Neverwhere Napisano 6 Marzec 2005 Autor Napisano 6 Marzec 2005 Updejcik... dorobiłem stopy...trochę pokraczne, ale też pewnie jeszcze będę je obrabiał... sylwetka wygląda teraz może nieco zbyt chudo, ale nad tym popracuję już kiedy indziej... następne w kolejności najprawdopodobniej będzie uzębienie.
Salvator Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 coś tam koło piety nie tak się dzieje, a właściwie jest nieprawidłowe przejście w podbicie, poza tym spoko można by się jeszcze przyczepić do żeber, ale nie ma sensu.
Ania Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 palce dziwne, maly paluszek za dlugi, wszystkie oprocz duzego za chude, duzy powinien byc bardziej splaszczony, a ogolnie palce powinny sie stykac ze soba
maritim Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Nie jestem co prawda autorytetem, ale blagam zrob cos z tymi stopami... Pozdrawiam
Neverwhere Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 hehe, dzięki za uwagi odnośnie paluszków z obważankami... już je troszkę wyklepałem i są bardziej kształtne i krótsze i bliżej siebie i w ogóle "palce lizać" :D mikroupdejt wkrótce... Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się