Skocz do zawartości

postać 3d: Kobieta (jeszcze nie cała; golas)


Neverwhere

Rekomendowane odpowiedzi

Na niektórych przychodzi pora, że muszą się zmierzyć z jakąś gębą w trzech wymiarach... oto moja próba. Spędziłem nad nią zdecydowanie za dużo czasu i już po prostu nie widzę błędów, dlatego też zwracam się do wesołej gawiedzi o ewentualne podpowiedzi (nie czuję jak rymuję =)) Chciałbym osiągnąć przede wszystkim proporcje rzeczywistej twarzy (diabeł tkwi w proporcjach).

W początkach, jako odniesienie, korzystałem z buzi Diny Meyer, żeby chwycić zarys proporcji twarzy, ale szybko przerzuciłem się na "free form", czyli wolne impresje na temat... wynik załączam... (nie wykluczam zmian, bo sam już widzę pewne niedociągnięcia)

Niektórzy pewnie zauważą podobieństwo siatki z innymi znanymi modelami... nie ukrywam, że kierowałem się topologią sprawdzoną w animacji, bo mam samobójczy zamiar kiedyś te gębę zanimować. Tym niemniej wszystko "tymi rencami' wymodelowałem...

W zamiarach dorobię do głowy mapping (pierwszy raz w karierze grafika-amatora za pomocą jeno myszki hue hue :)) owłosienie (brwi, rzęsy, włosy) i resztę ciała (mam nadzieję pójdzie szybciej niż sama głowa), dorobię rigging (jak mnie wcześniej szlag nie trafi) i do tego małego szaleństwa mam zamiar dorzucić animację :) (i to zanim mnie zastanie siwa broda)

Nie ręczę za często update'y, bo mam tysiące innych zajęć, ale postaram się zmobilizować.

 

Konstruktywna krytyka, ciekawe komentarze i "dobre" rady mile widziane.

 

aj jaj jaj... ależ się teraz tych głów tu narobiło... mnóstwo czasu od ostatniego update'u... niestety obowiązki są na pierwszym miejscu. Ale oto i czym ostatnio się bawiłem... Pierwsze testy z teksturką gęby...

Znów szukałem jakiegoś ciekawego tutka, tym razem o Unwrap UVW i trawiąc po kolei różne (łącznie z reaktorem i cloth'em) skończyłem na własnoręcznych próbach i błędach, które jak zawsze okazały się najbardziej pouczające. Oto "odwinięta" buśka i narazie połowiczny efekt, jako że uszy są niepodłączone do reszty i jeszcze nie mają dokończonej tekstury.

Pozdrawiam... szczególnie Anię, która chyba bardzo się przejęła :D a ja sam w strachu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

moim zdaniem kosc ciemieniowa troszeczke wyzej , ucho koniecznie do poprawy, zazwyczaj uklada sie ono pod ukosem , ale chodzi tez o helix i antyhelix, zdecydowanie za waskie.

Z przodu mordeczka prezentuje sie milusio :) z boku troszeczke zgobiles kosc policzkowa.

 

Co do siatki jest niezle, ale jak wspomniales o tym ze chcesz ja animowac to jest ona zdecydowanie zagesta i nie plastyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi dla odmiany baaaaadzo się podoba. Oczywiscie nie jest idealnie, ale cóż..........

No i na pierwszym renderze to za bardzo piłkowata ta głowa( możliwe, że właśnie taka miala byc, ale i tak wygląda dziwnie i tak nie ludzko)

Zmasakruj jej troche twarzyczke a będzie dobrze!!!

A i jescze jedno, jak zobaczylem siatke to malo z krzesla nie spadlem(ze śmiechu)-ach jej piękne oczy.............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem zbożna główka :), najbardziej szkoda że zdecydowałeś się na robienie główki z serii przypadkowych- bez cech charakterystycznych, poza tym może się mylę, ale wygląda na robioną głównie w orto (co jest błędem). Hmmm, ogólnie widać różne standardowe naleciałości, maska (czy jak kto woli twarz) wygląda na za daleko wysuniętą i przykurczoną (odnośnikiem jest standardowo koniec żuchwy/ucho). Wymieniankę można by przeciągać, ale jak już mówiłem fajna główka :).

 

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady... od razu wygląda lepiej... akhem, to znaczy mi się bardziej podoba :)

Przesunąłem kilka vertexów w uchu, podniosłem potylicę (czyżby o to Ci Klicek chodziło? :D ciemię, czyli wierzch czaszki wydaje mi się całkiem w porządku :)) i odnalazłem policzek. Jeśli chodzi o gęstość siatki, to póki co zostawię ją taką jaka jest... nie nastręcza mi aż tyle problemów póki co... chociaż jeszcze nigdy nie aniowałem twarzy, więc gdybym miał na niej połamać zęby... wtedy uproszczę.

Piłkowatość to zapewne efekt uboczny dysproporcji... dobrze przynajmniej, że to nie piłka do rugby :)... pracuję nad tym... A i kiedyś ją pewnie zmasakruję, jak już mi się skończy do niej cierpliwość ;)

Dodałem trochę objętości, żeby nie była taka "przykurczona" i przesunąłem ucho z końcem żuchwy do przodu i tak... przeważnie korzystam z rzutów bez perspektywy, ale zawsze mam jedno okienko z kamerką, którą macham na wszystkie strony...

Nie krępuj się Gotham, wyliczaj... w końcu po to pokazuję te gębę.

RoB3rT... dzięki :) sam mam nadzieję, że nie zaniżam poziomu ;)

 

Jeszcze raz dzięki za odzew i zapraszam do kontynentowania komentowania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo bardzo ładna główka! pierwsza wersja mi się już podobała, ale druga jest jeszcze lepsza, gratuluje. Nie patrząc na samą poprawność anatomiczną to przyznam że wyszła urocza dziewczyna :) Będziesz robił jej włosy? Choć przyznam ze i teraz jest ładna, ale najbardziej widzę ją w krótkich.

Jeszcze raz gratulacje.

 

Pozdrawiam serdecznie ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matti tutek na temat twozenia glowy jest na stronie max3d.pl i twozona jest z baoxa o ile sie niemyle

a ta glowa ktora stwozyles naprawde super nawet ta pierwsza wersja:D ja probowalem ale cos nietak mi wyslo ale przynajmniej wiem co zrobilem nie tak:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglbys powiedziec jaka technika to robiles??

wiesz poly,sud-d itd.

 

zastanów się o czy piszesz :/ mówisz o tym jak modelować czy za pomocą czego ... btw. to się nazywa sub-d :>

po siateczce wygląda na ten tutorial przetłumaczony przez Illy'ego.

 

główka ładna, chociaż z profilu traci urok i staje się troszkę.. mongolska. Coś tam z ustami i oczami sknociłeś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo głów to czy ktoś może pamięta, kto zrobił w 6h głowe małpoluda bo niewiem komu mam być wdzięczny za moje postępy. Ta głowa była pokazywana w wątku ze speedmodelingiem ale tyle tego tam jest że nie moge znaleźć. z góry dziękuje i przepraszam za OffTopic :D

 

..śliczna dziewczyna, naprawde.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Ukash, owszem tak jak pisałem na samym początku planuję ją "owłosić", (btw... czy ktoś może wie jak dospawać rzęsy i brwii do obieku, żeby się też ruszały przy np morphingu... może ktoś już ma rozwiązanie, żebym nie musiał na to tracić czasu) najprędzej też starmi dobrymi polygonkami... głównie dlatego, że nie posiadam żadnych pluginów (max 6) a i z tego co widziałem, poly-włoski z reguły dają całkiem przyzwoity efekt... jeszcze nie wiem jak to będzie przy animacji... może zaprzęgnę do tego reactor'a... hm... jeszcze nie jestem pewien.

 

@Predator, w pierwszym poście jest siatka dokładnie taka na jakiej pracuję... jak to już Klicek zauważył... dosyć gęsta, szczególnie do animacji, ale na razie nie chcę jej upraszczać. Na porównanie zamieszczam jak to wygląda po zastosowaniu meshsmooth x1 (czyli jednokrotnie podzielona)

 

@Matti, żadnych sztuczek magiczek... to najzwyklejszy polymodelling, no troszkę wygładzony... Tak się naumiałem podgląjąc prace mistrzów i wpatrując się w gęby ludzi na ulicy :) Przeczytałem kilka tutoriali, ale wynik przeważnie był siasikś mangowy i przeważnie o dosyć niskim poziomie detali. Wspominałem wcześniej... diabeł tkwi w proporcjach a o tym jakoś nie udało mi się żadnego tutka znaleźć...

 

@Salvator, racja... pociągnę kącik oczu trochę do tyłu... powinno pomóc. A usta... hm... zobaczymy, może to też kwestia głębokości...

 

Dzięki wszystkim za komentarze, pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raffaello

całkiem przyzwoita gębusia ja bym tylko ją troszeczke pomarszczył dało by to trochę realizmu (ale Ty nie musisz tego robić), tylko tyle chciałem rzec,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj siatke low poly

ja tam sobie poogladam tutek(video) kilcka i P. i mi wystarcdzy zeby sie jakis tam podstaw nauczyc organiki pozniej jakies zdjecia ktore od klicka dostalem:D:D i kilka lat treningu i bedzie dobrze:):)

a glowa mi sie podoba bardzo tylko ma troche ksztalt glowy dziwny jak sie patrzy z boku to troche tyl glowy jest za duzy:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe... powiedzmy tak... znam 3d studio od wersji DOS'owej, które mieściło się na 10-ciu dyskietkach ;) ale nie sugeruj się za bardzo, bo grafikę uprawiam czysto hobbistycznie-amatorsko-po godzinach a i zdarzały mi się dłuższe przerwy w tak zwanym między czasie...

Widziałem całkiem imponujące prace ludzi zajmujących się maxem od kilku miesięcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni update... Prawie cały kadłubek... wygląda trochę "nie tego" z kąta, bo plecy i "odwłok" nie są jeszcze uformowane a i miednica nie ma jeszcze zdaje się wszystkich detali... ale tak czy inaczej chętnie poczytam jeśli ktoś ma coś do powiedzenia na temat przodku :)

(Chociaż domyślam się, że po ostatniej minibitwie nikt już nie ma nic do powiedzenia na temat cycków :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie nawet wygląda ale chyba ucho powinno byc bardziej schowane w głowe - odstaje za bardzo. Gorna czesc ucha powinna byc odchylona od glowy :). To tyle na temat ucha :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biodra za waskie. jesli robisz jakis ideal kobiety, to ok, ale jesli robisz na realizm to troche poszez bo malo kto ma takie biodra, a jak juz ma to w innych czesciach ciala ta bulimia tez powinna byc widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się takie dziewczyny nie zabardzo podobają. ale widać ze anatomicznie jest ok, ładnie wymodelowane. może troche tylko z profilu dziwnie wygląda. i z tym brzuchem to fakt, te okolice brzychca bioder wydaje się wydłużone, dziwne kształy w tym rejonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyzwoicie, teraz rączka wygląda całkiem nieźle.

kobiece kształty całkiem realistyczne, chociaż nie jest w moim typie, to i tak się podoba.

wydaje mi się że troszkę przesadziłeś z gęstością siatki, mogłeś się pokusić przy tym zagęszczeniu o lepsze detale, bądź postarać się otrzymać to samo przy bardziej klarownej siatce.

nielot, a więc taki masz gust :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nielot - dzięki... statystyki mówią prawdę... facet przede wszystkim patrzy na tyłeczek i piersi :D

 

@salvator - cóż wszystkim dogodzić się nie da :) A za wielkie porządki zabiorę się jak już będę miał całą siatkę. Gęstoś wynika głównie z potrzeby unikania trisów, z którymi MAX radzi sobie różnie, ale przeważnie widać utratę płynności przy wygładzaniu. Kiedy będę miał całość, pokombinuję jak ją trochę przerzedzić, utrzymując edż lupy i eleganckie quady.

 

Dzięki za wszystkie komentarze i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trisy nie są złe, jeśli tylko wiesz jak się nimi zaopiekować, w niektórych miejscach nawet ułatwiają modelowanie. Zauważyłem jednak że różne prgramy różnie radzą sobie z siatkowymi artefaktami. Stahlberg na każdym kroku powtarza, że trisy, pięciokąty, wertexy z większą ilością edgów to tylko legenda, bo nie zauważył by to miało znaczenie. No ale on pracuje w Mayi.

co do tego patrzenia :/ statystyka często oszukuje.

Co do późniejszego czyszceznia siatki, to z doświadczenia wiem, że jeśli będziesz chciał jakoś rozsądnie wymodzić topologię, to zeżre Ci to masę, ale to masę czasu, dlatego lepiej jest dbać o to w trakcie modelowania, bo chociaż czasem wybija z rytmu i zmniejsza prędkość modelowania, to masz praktycznie gotowy model po przyspawaniu ostatniego poly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"jezeli sa 2 osoby, jednia jest durniem a druga geniuszem to statystycznie obydwie sa polglowkami" ot, taka drobna dygresja :).

wracajac do modelu dlonie fajne, ogolnie model jest kul joł, aczkolwiek osobiscie wole jakies bardziej charakterne postacie. acha, to wszystko bylo moim zdaniem, to tak dla takich Dali `ch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehee... Darkelf, dlatego też statystykę stosuje się w przypadku populacji a nie dwóch elementów... no chyba, że to będzie populacja złożona tylko z geniuszy i durniów :D... ale to tylko taka dygresja do dygresji :D

 

Ja tam nie mam nic przeciwko wielokątom innym niż kwadraty... tyle, że właśnie MAX w tej materii nie jest zbyt mocny. Mam tu w siatce kilka miejsc, gdzie są i trójkąty i pięciokąty i uważam, że pasują tam doskonale.

Co do czasu... wspominałem wcześniej, że bawię się grafiką hobbystycznie. Nie mam terminów, nic mnie nie goni, jestem cierpliwy, więc może mało metodyczne, ale jakąś siateczkę sobie wypracuję.

A jak mi się znudzi, to po prostu rzucę to babsko w cholerę :D Nic na siłę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe

neverwhere&salvator hmm czy kazdy patrzy na tyleczek i piersi pewnie tak ale dla mnie na pierwszym miejsu sa zeby:D(na serio) pozniej piersi nie moga byc ani za duze ani za male noi tak samo tyleczek:D:D

a dlonie bardzo ladne:D:D

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Updejcik... dorobiłem stopy...trochę pokraczne, ale też pewnie jeszcze będę je obrabiał... sylwetka wygląda teraz może nieco zbyt chudo, ale nad tym popracuję już kiedy indziej... następne w kolejności najprawdopodobniej będzie uzębienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności