Skocz do zawartości

scena 3d: water shader test


Rekomendowane odpowiedzi

bede sie streszczal bo zaraz odetną neta sory za rozdzielczosc ale nie mialem czasu zmniejszac nie chce zebyscie oceniali kompozycji ani takich tam tylkoo wode - sam shader ktory jest moim 'dzielem'. bo mi cos nie pasuje ale jak zwykle nie wiem co ;> aha przy okazkji nie wiecie jakiego IOR-a ma woda?

 

pozdro

 

water-test.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

IOR to 1,33 z tego co pamietam. Co do shaderu wody to radziłbym wrzucić jakąś mapę nieba w envoirementa - od odbic zalezy bardzo wiele. Woda sama w sobie jest niemal przezroczysta - dopiero to co się w niej odbija nadaje jej kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi się zdaje że woda, kiedy patrzeć na nią pod większym kątem ejst bardziej przeźroczysta, podczas gdy kąt jest mniejszy coraz bardziej odbija, (albo mi się tak zdaje, dawno nad jeziorem nie byłem :P) takze albo an scenie tego nei widać, albo ja nie widze, ale zdaje mi się że woda przy kamerze powinna być bardziej przeźroczysta, niż przy tej ściance w głębi renderu, patrząc pod takim kątem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masaster ma racje, oprocz tego dziwnie wygladaja te odblaski po lewej.

to jest noise typu regular? sproboj dac noise typu turbulence, wg. mnie daje lepsze efekty.

masz tego noisa chyba jako bump? bo widac ze przy brzegach i przy objektach na przecieciu wody z bryla nie ma fal. sproboj dac troche tego noisa jako displacement.

warto by tez dac jakis ripple space warp tam gdzie plywa czajnik i nogi od stolka, zeby byly okragle fale naokolo tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masaster ma racje, oprocz tego dziwnie wygladaja te odblaski po lewej.

to jest noise typu regular? sproboj dac noise typu turbulence, wg. mnie daje lepsze efekty.

masz tego noisa chyba jako bump? bo widac ze przy brzegach i przy objektach na przecieciu wody z bryla nie ma fal. sproboj dac troche tego noisa jako displacement.

warto by tez dac jakis ripple space warp tam gdzie plywa czajnik i nogi od stolka, zeby byly okragle fale naokolo tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby zrobic ladne fale, najkorzystniej zasymulowac w reactorze.

 

Jak fale sa 2d, to do bumpa: MIX, a w nim Waves + Noise (fractal)

Material ->kolor lekko niebieski, Wysoki specular (100), gloss jakies 50. Falloff w reflection. Refraction na 70%

Na environment jakas ladna mape... i tle. Na moje oko powinno byc si :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby zrobic ladne fale, najkorzystniej zasymulowac w reactorze.

 

Jak fale sa 2d, to do bumpa: MIX, a w nim Waves + Noise (fractal)

Material ->kolor lekko niebieski, Wysoki specular (100), gloss jakies 50. Falloff w reflection. Refraction na 70%

Na environment jakas ladna mape... i tle. Na moje oko powinno byc si :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MATERIALS IOR

 

Vacuum 1.00000

Air at STP 1.00029

Ice 1.31

Water at 20 C 1.33

Acetone 1.36

Ethyl alcohol 1.36

Sugar solution(30%) 1.38

Fluorite 1.433

Fused quartz 1.46

Glycerine 1.473

Sugar solution (80%) 1.49

Typical crown glass 1.52

Crown glasses 1.52-1.62

Spectacle crown, C-1 1.523

Sodium chloride 1.54

Polystyrene 1.55-1.59

Carbon disulfide 1.63

Flint glasses 1.57-1.75

Heavy flint glass 1.65

Extra dense flint, EDF-3 1.7200

Methylene iodide 1.74

Sapphire 1.77

Rare earth flint 1.7-1.84

Lanthanum flint 1.82-1.98

Arsenic trisulfide glass 2.04

Diamond 2.417

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MATERIALS IOR

 

Vacuum 1.00000

Air at STP 1.00029

Ice 1.31

Water at 20 C 1.33

Acetone 1.36

Ethyl alcohol 1.36

Sugar solution(30%) 1.38

Fluorite 1.433

Fused quartz 1.46

Glycerine 1.473

Sugar solution (80%) 1.49

Typical crown glass 1.52

Crown glasses 1.52-1.62

Spectacle crown, C-1 1.523

Sodium chloride 1.54

Polystyrene 1.55-1.59

Carbon disulfide 1.63

Flint glasses 1.57-1.75

Heavy flint glass 1.65

Extra dense flint, EDF-3 1.7200

Methylene iodide 1.74

Sapphire 1.77

Rare earth flint 1.7-1.84

Lanthanum flint 1.82-1.98

Arsenic trisulfide glass 2.04

Diamond 2.417

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

speculara nie ma wcale, takie kiepskie hdri ;> a co do falofa masz racje za malo widoczny ;> a do wszystkich ekspertow od fal - prosilem o komentowanie shadera ;P

 

hindus dzieki ;)

 

DZIEKI WSZYSTKIM ZA KOMENTARZE

 

 

==koniec wątku ;)==

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

speculara nie ma wcale, takie kiepskie hdri ;> a co do falofa masz racje za malo widoczny ;> a do wszystkich ekspertow od fal - prosilem o komentowanie shadera ;P

 

hindus dzieki ;)

 

DZIEKI WSZYSTKIM ZA KOMENTARZE

 

 

==koniec wątku ;)==

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności