polka dot Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 bede sie streszczal bo zaraz odetną neta sory za rozdzielczosc ale nie mialem czasu zmniejszac nie chce zebyscie oceniali kompozycji ani takich tam tylkoo wode - sam shader ktory jest moim 'dzielem'. bo mi cos nie pasuje ale jak zwykle nie wiem co ;> aha przy okazkji nie wiecie jakiego IOR-a ma woda? pozdro
kozioo Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 IOR to 1,33 z tego co pamietam. Co do shaderu wody to radziłbym wrzucić jakąś mapę nieba w envoirementa - od odbic zalezy bardzo wiele. Woda sama w sobie jest niemal przezroczysta - dopiero to co się w niej odbija nadaje jej kolor.
Mkbart Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 Nie jestem zaawansowany, ale fakt, odbicia dużo by tu dały. Pozdrawiam
Damian Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 srednio mi sie ta woda podoba, ja bym sie nie kompał...
LISEK Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 Mi sie bardzo podoba zachowanie obiektow ktore sa pod woda....
polka dot Napisano 9 Luty 2005 Autor Napisano 9 Luty 2005 no to macie jakies niebo.. ;> Damian a co jest nie tak? dawajcie jakies rady bo przydaloby sie umiec ladna wode robic ;) pozdrawiam
masater Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 a mi się zdaje że woda, kiedy patrzeć na nią pod większym kątem ejst bardziej przeźroczysta, podczas gdy kąt jest mniejszy coraz bardziej odbija, (albo mi się tak zdaje, dawno nad jeziorem nie byłem :P) takze albo an scenie tego nei widać, albo ja nie widze, ale zdaje mi się że woda przy kamerze powinna być bardziej przeźroczysta, niż przy tej ściance w głębi renderu, patrząc pod takim kątem
Ania Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 masaster ma racje, oprocz tego dziwnie wygladaja te odblaski po lewej. to jest noise typu regular? sproboj dac noise typu turbulence, wg. mnie daje lepsze efekty. masz tego noisa chyba jako bump? bo widac ze przy brzegach i przy objektach na przecieciu wody z bryla nie ma fal. sproboj dac troche tego noisa jako displacement. warto by tez dac jakis ripple space warp tam gdzie plywa czajnik i nogi od stolka, zeby byly okragle fale naokolo tego.
Ania Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 masaster ma racje, oprocz tego dziwnie wygladaja te odblaski po lewej. to jest noise typu regular? sproboj dac noise typu turbulence, wg. mnie daje lepsze efekty. masz tego noisa chyba jako bump? bo widac ze przy brzegach i przy objektach na przecieciu wody z bryla nie ma fal. sproboj dac troche tego noisa jako displacement. warto by tez dac jakis ripple space warp tam gdzie plywa czajnik i nogi od stolka, zeby byly okragle fale naokolo tego.
AravaL Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Zeby zrobic ladne fale, najkorzystniej zasymulowac w reactorze. Jak fale sa 2d, to do bumpa: MIX, a w nim Waves + Noise (fractal) Material ->kolor lekko niebieski, Wysoki specular (100), gloss jakies 50. Falloff w reflection. Refraction na 70% Na environment jakas ladna mape... i tle. Na moje oko powinno byc si :)
AravaL Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Zeby zrobic ladne fale, najkorzystniej zasymulowac w reactorze. Jak fale sa 2d, to do bumpa: MIX, a w nim Waves + Noise (fractal) Material ->kolor lekko niebieski, Wysoki specular (100), gloss jakies 50. Falloff w reflection. Refraction na 70% Na environment jakas ladna mape... i tle. Na moje oko powinno byc si :)
rOOmOOn_BCX Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 masater ma racje, ten efekt jest okreslany mianem 'efektu fresnela' ,poza tym dodaj teksture 'crumple' dobrze symuluje pow wody.
rOOmOOn_BCX Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 masater ma racje, ten efekt jest okreslany mianem 'efektu fresnela' ,poza tym dodaj teksture 'crumple' dobrze symuluje pow wody.
Hindus Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 MATERIALS IOR Vacuum 1.00000 Air at STP 1.00029 Ice 1.31 Water at 20 C 1.33 Acetone 1.36 Ethyl alcohol 1.36 Sugar solution(30%) 1.38 Fluorite 1.433 Fused quartz 1.46 Glycerine 1.473 Sugar solution (80%) 1.49 Typical crown glass 1.52 Crown glasses 1.52-1.62 Spectacle crown, C-1 1.523 Sodium chloride 1.54 Polystyrene 1.55-1.59 Carbon disulfide 1.63 Flint glasses 1.57-1.75 Heavy flint glass 1.65 Extra dense flint, EDF-3 1.7200 Methylene iodide 1.74 Sapphire 1.77 Rare earth flint 1.7-1.84 Lanthanum flint 1.82-1.98 Arsenic trisulfide glass 2.04 Diamond 2.417
Hindus Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 MATERIALS IOR Vacuum 1.00000 Air at STP 1.00029 Ice 1.31 Water at 20 C 1.33 Acetone 1.36 Ethyl alcohol 1.36 Sugar solution(30%) 1.38 Fluorite 1.433 Fused quartz 1.46 Glycerine 1.473 Sugar solution (80%) 1.49 Typical crown glass 1.52 Crown glasses 1.52-1.62 Spectacle crown, C-1 1.523 Sodium chloride 1.54 Polystyrene 1.55-1.59 Carbon disulfide 1.63 Flint glasses 1.57-1.75 Heavy flint glass 1.65 Extra dense flint, EDF-3 1.7200 Methylene iodide 1.74 Sapphire 1.77 Rare earth flint 1.7-1.84 Lanthanum flint 1.82-1.98 Arsenic trisulfide glass 2.04 Diamond 2.417
Salvator Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 fresnel mi nie pasuje, coś za słabo zaakcentowany, nie wiem też, czy przypadkiem nie wypadałoby zmniejszyć specular...
Salvator Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 fresnel mi nie pasuje, coś za słabo zaakcentowany, nie wiem też, czy przypadkiem nie wypadałoby zmniejszyć specular...
polka dot Napisano 10 Luty 2005 Autor Napisano 10 Luty 2005 speculara nie ma wcale, takie kiepskie hdri ;> a co do falofa masz racje za malo widoczny ;> a do wszystkich ekspertow od fal - prosilem o komentowanie shadera ;P hindus dzieki ;) DZIEKI WSZYSTKIM ZA KOMENTARZE ==koniec wątku ;)==
polka dot Napisano 10 Luty 2005 Autor Napisano 10 Luty 2005 speculara nie ma wcale, takie kiepskie hdri ;> a co do falofa masz racje za malo widoczny ;> a do wszystkich ekspertow od fal - prosilem o komentowanie shadera ;P hindus dzieki ;) DZIEKI WSZYSTKIM ZA KOMENTARZE ==koniec wątku ;)==
Tomek Kosiorek Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 zly bump-jak ktos to juz pisal-zrob displace i bump a tak na marginesie-w mentalku robi sie swietna wode-moze warto sprobowac?
Futro Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 przede wszystkim to chyba powinno byc w dziale WiP..? ladne
Rekomendowane odpowiedzi