Skocz do zawartości

Obiekt 3d: Zniszczony dom


Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem budować zniszczony dom ;) :P .Soft : 3dsmx 6 , oświetlenie to zwykły Light Tracer ( narazie nie będę się oświetleniem specjalnie zajmował. Zostawię na koniec ). Komentarze mile widziane ....

 

Aktualny poziom prac:(tutaj zapodaje zmniejszone obrazki, leprze jakości są w linkach poniżej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ciekawie się zapowiada, ale musisz uważać, żeby twój budynek nie wyglądał jak domek dla lalek. Dlatego czeka cie jeszcze dużo pracy nad detalami.

 

Elementy ścian i dachu, które się zawaliły powinny leżeć gdzieś z boku albo wewnątrz konstrukcji.

 

Ps: Ciesze się że na forum jeszcze zdarzają się oryginalne prace, takie jak twoja (2/3 wątków na WIP to samochody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy update:

 

http://img12.exs.cx/img12/3596/wreckedhouse94pu.jpg

 

Poprawiona klatka schodowa. Zwróćcie uwagę na stalowy element, który spadł na schody. Dorobiłem również nity na belkach.

Jutro postaram się zapodać kolejny update, jednak po południu będę w Katowicach na Rammstein ( Jak odwołają znów koncert to się lekko wku****ę ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tramper

Zapowiada się całkiem ciekawie, ale ta stal strasznie nierealnie mi wygląda. Stal albo się przełamuje, alebo się wygina, ale tylko w miejscu największego przeciążenie. Raczej mało prawdopodobne aby stal zrobiła się nam w ładny łuczek. Zmniejszyłbym też szerokość poręczy od schodów, bo jak dla mnie są troszke za grube. Ogółem jednak jak popracujesz będzie fajnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiew, nie jest źle, ale całość jakoś mnie nie przekonuje, może jeżeli popracujesz jeszcze troche nad szczegółami, poza tym wydaje mi się że całość jest lekko przesycona wszelkiego rodzaju przedmiotami

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ipshinoda --> Nie zgodze się z tobą. Slayer skłania się raczej w stronę domku zniszczonego w wyniku np. jakiegoś wybuchu. W związku z tym powinno być tam dużo rozwalonych obiektów np. resztek ścian, dachu, mebli. Ja nie zauważam tu "przesycenia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczorajszy koncert był naprawdę zajebisty :D :D !!!

 

Tak jak trafnie zauważył Lumpy, dom jest po wybuchu. A tak swoją drogą, daje kolejną porcję świeżych renderów . Okablowałem korytarz, dorzuciłem skrzynkę z elektrycznością na zewnątrz i zrobiłem wstępną wersję okiennic .

 

http://img110.exs.cx/img110/5342/wreckedhouse115dc.jpg

http://img110.exs.cx/img110/540/wreckedhouse125sq.jpg

http://img110.exs.cx/img110/8233/wreckedhouse137qy.jpg

 

ejoy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach małego odpoczynku od modelowania, zaczynam zabierać się za teksturowanie. Mam małe pytanko z tym związane.

Ma może ktoś pomysł w jaki sposób oteksturowąć poręcz. Mam gotowy materiał drewna i nie wiem jaką techniką mam go nałożyć. UVW Map, czy Unwarp UVW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc ciekawie :) Jesli to ma byc dom po wybuchu wokol okien powinna byc sadza i zabrudzenia.. Natomiast brud, ktory umiesciles splywa jakby ze sciany bez wyraznej przyczyny... Popracoj tez nad sama faktora tynku - widac powtarzalnosc tekstor...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz tak sobie myślę...

Zamiast modelować większość tych wyburzeń można by to załatwić prościej i szybciej. A mianowicie stosując wycinanie teksturą w technice tzw. Clip Mapping.

Przykład:

Modelujesz uproszczony ubytek/dziurę w murze i nakładasz na niego teksturę muru z bardzo dokładnymi uszkodzeniami wokół owej dziury - cały sukces polega na zastosowaniu równie dokładnej maski (kanału alpha) - która "wytnie" pustą przestrzeń w obiekcie (i jego teksturze) pozostawiając realistycznie wyglądające uszkodzenie.

Aby z powodzeniem używać Clip Maps musisz użyć materiału BLEND w przykładowej konfiguracji:

 

BLEND:

materiał1 = dokładny materiał z teksturami uszkodzonego muru

materiał2 = materiał całkowicie neutralny ze zresetowanymi wszystkimi istotnymi wartościami (kolor = 0, przezroczystość = 100%, wszelkie odblaski = 0, color filter = 100% itd. i oczywiście żadnych tekstur)

maska = bitmapa w odcieniach szarości idealnie odwzorowująca "sylwetkę" uszkodzenia.

Ot cała filozofia. Oczywiście, że obiekt muru zostanie "wycięty" z frontu i z tyłu, natomiast jego boczna część zniknie całkowicie - to jedna z wad...

 

W każdym razie w niektórych miejscach Twojego domu można spokojnie stosować Clip mapy. Po co modelować tyle "zygzaków" skoro całość nie wygląda dość przekonywująco.

Zastanów się nad tym!:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ipshinoda --> Nie zgodze się z tobą. Slayer skłania się raczej w stronę domku zniszczonego w wyniku np. jakiegoś wybuchu. W związku z tym powinno być tam dużo rozwalonych obiektów np. resztek ścian, dachu, mebli. Ja nie zauważam tu "przesycenia".

 

dokladnie... jak dodasz tekstury to jzu w 100% bedzie konkretny widok :) moze chcesz wstawic model mojego czolgu? :) jest gdzies w WIP pod nazwa M1A1 abrams :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta texturka z cegówkami i tarawą (chodzi o ten fundament) jest dziwna (znaczy trawka występuje w dziwnym miejscu ;P) Aha no cement pomiedzy cegłami jest wystajacy tzn "wypływa" z pomiędzy cegieł (tak miało być??) A ogólnie robi dobrw wrażenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności