Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Zacząłem budować zniszczony dom ;) :P .Soft : 3dsmx 6 , oświetlenie to zwykły Light Tracer ( narazie nie będę się oświetleniem specjalnie zajmował. Zostawię na koniec ). Komentarze mile widziane ....

 

Aktualny poziom prac:(tutaj zapodaje zmniejszone obrazki, leprze jakości są w linkach poniżej )

  • Odpowiedzi 43
  • Wyświetleń 4,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

proporcje dziwne, masz pod oknem tyle samo miejsca jak nad nim, a zaczyna sie to okno chyba u kolan.

Napisano
  • Autor

Mały update ....

Poprawiłem grubość ścian i ustawiłem okna na odpowiednim poziomie. Poprawiony ;) strop . Dodałem klatkę schodową i parę ścian.

Napisano

dobrze sie zapowiada, ale te schody w srodku sa za duze, zmniejsz je mniejwiecej o polowe (a jeszcze lepiej sprawdz gdzies jaka jest standardowa wielkosc stopnia).

Napisano

Ciekawie się zapowiada, ale musisz uważać, żeby twój budynek nie wyglądał jak domek dla lalek. Dlatego czeka cie jeszcze dużo pracy nad detalami.

 

Elementy ścian i dachu, które się zawaliły powinny leżeć gdzieś z boku albo wewnątrz konstrukcji.

 

Ps: Ciesze się że na forum jeszcze zdarzają się oryginalne prace, takie jak twoja (2/3 wątków na WIP to samochody)

Napisano

Bardzo ciekawy projekt, i ładnie wykonany ;D

Tylko stal się aż tak nie wygina, jak to wygląda na tym screenie, chodzi mi o te dwa "zwisające" kawałki ;)

Napisano

Zapowiada się całkiem ciekawie, ale ta stal strasznie nierealnie mi wygląda. Stal albo się przełamuje, alebo się wygina, ale tylko w miejscu największego przeciążenie. Raczej mało prawdopodobne aby stal zrobiła się nam w ładny łuczek. Zmniejszyłbym też szerokość poręczy od schodów, bo jak dla mnie są troszke za grube. Ogółem jednak jak popracujesz będzie fajnie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Widzę, że nie tracisz ani chwili. Sprawnie Ci idzie ta chatka. Chyba dużo korzystasz z boolean: uważaj max ma skłonności do "wysypywania" się w scenach, w których jest tego dużo.

Napisano

nie wiew, nie jest źle, ale całość jakoś mnie nie przekonuje, może jeżeli popracujesz jeszcze troche nad szczegółami, poza tym wydaje mi się że całość jest lekko przesycona wszelkiego rodzaju przedmiotami

 

pozdro

Napisano

Ipshinoda --> Nie zgodze się z tobą. Slayer skłania się raczej w stronę domku zniszczonego w wyniku np. jakiegoś wybuchu. W związku z tym powinno być tam dużo rozwalonych obiektów np. resztek ścian, dachu, mebli. Ja nie zauważam tu "przesycenia".

Napisano
  • Autor

Wczorajszy koncert był naprawdę zajebisty :D :D !!!

 

Tak jak trafnie zauważył Lumpy, dom jest po wybuchu. A tak swoją drogą, daje kolejną porcję świeżych renderów . Okablowałem korytarz, dorzuciłem skrzynkę z elektrycznością na zewnątrz i zrobiłem wstępną wersję okiennic .

 

http://img110.exs.cx/img110/5342/wreckedhouse115dc.jpg

http://img110.exs.cx/img110/540/wreckedhouse125sq.jpg

http://img110.exs.cx/img110/8233/wreckedhouse137qy.jpg

 

ejoy ;)

Napisano
  • Autor

Myślę, że najgorsze mam już za sobą. Teraz mam zamiar poprawić wygląd okien i okiennnic, dorobie rynny i jkieś graty wewnątrz budynku i na zewnątrz.

Zacznę sie brać pomału za texturki.

Napisano

czekamy na kolejne renderki, nawet szybko Ci to idzie, urywek z koncertu pokazywali w Kronice :), Lumpy, może to po prostu moje błędne wrażenie, bo na tych ostatnich renderach praca zaczyna nabierać klimatu

Napisano
  • Autor

W ramach małego odpoczynku od modelowania, zaczynam zabierać się za teksturowanie. Mam małe pytanko z tym związane.

Ma może ktoś pomysł w jaki sposób oteksturowąć poręcz. Mam gotowy materiał drewna i nie wiem jaką techniką mam go nałożyć. UVW Map, czy Unwarp UVW.

Napisano

Super! Texturki pasują do tego domku. Ale na schodki zrób coś innego, np. niech będą całe z betonu.

 

PS: Fajnie, że wróciłeś do tego WiPa.

Napisano

Moze byc ciekawie :) Jesli to ma byc dom po wybuchu wokol okien powinna byc sadza i zabrudzenia.. Natomiast brud, ktory umiesciles splywa jakby ze sciany bez wyraznej przyczyny... Popracoj tez nad sama faktora tynku - widac powtarzalnosc tekstor...

Pozdrawiam!

Napisano

Wiesz tak sobie myślę...

Zamiast modelować większość tych wyburzeń można by to załatwić prościej i szybciej. A mianowicie stosując wycinanie teksturą w technice tzw. Clip Mapping.

Przykład:

Modelujesz uproszczony ubytek/dziurę w murze i nakładasz na niego teksturę muru z bardzo dokładnymi uszkodzeniami wokół owej dziury - cały sukces polega na zastosowaniu równie dokładnej maski (kanału alpha) - która "wytnie" pustą przestrzeń w obiekcie (i jego teksturze) pozostawiając realistycznie wyglądające uszkodzenie.

Aby z powodzeniem używać Clip Maps musisz użyć materiału BLEND w przykładowej konfiguracji:

 

BLEND:

materiał1 = dokładny materiał z teksturami uszkodzonego muru

materiał2 = materiał całkowicie neutralny ze zresetowanymi wszystkimi istotnymi wartościami (kolor = 0, przezroczystość = 100%, wszelkie odblaski = 0, color filter = 100% itd. i oczywiście żadnych tekstur)

maska = bitmapa w odcieniach szarości idealnie odwzorowująca "sylwetkę" uszkodzenia.

Ot cała filozofia. Oczywiście, że obiekt muru zostanie "wycięty" z frontu i z tyłu, natomiast jego boczna część zniknie całkowicie - to jedna z wad...

 

W każdym razie w niektórych miejscach Twojego domu można spokojnie stosować Clip mapy. Po co modelować tyle "zygzaków" skoro całość nie wygląda dość przekonywująco.

Zastanów się nad tym!:)

Pozdrawiam

Napisano

nieźle, dawaj z oteksturowaną boczną ścianą, bo już nie mogę doczekać się efektu końcowego

 

pozdro

Napisano
Ipshinoda --> Nie zgodze się z tobą. Slayer skłania się raczej w stronę domku zniszczonego w wyniku np. jakiegoś wybuchu. W związku z tym powinno być tam dużo rozwalonych obiektów np. resztek ścian, dachu, mebli. Ja nie zauważam tu "przesycenia".

 

dokladnie... jak dodasz tekstury to jzu w 100% bedzie konkretny widok :) moze chcesz wstawic model mojego czolgu? :) jest gdzies w WIP pod nazwa M1A1 abrams :)

Napisano

Ta texturka z cegówkami i tarawą (chodzi o ten fundament) jest dziwna (znaczy trawka występuje w dziwnym miejscu ;P) Aha no cement pomiedzy cegłami jest wystajacy tzn "wypływa" z pomiędzy cegieł (tak miało być??) A ogólnie robi dobrw wrażenie :D

Napisano
  • Autor

z tym cementem tak miało mniej więcej być. A ta "textura trawy" to jest mech i jakiś grzyb który porasta fundament. W scenie, którą mam zamiar dodać będzie trawa porastająca obszar dookoła domu i jeszcze jakieś inne elementy

Napisano

slayer, dobrze jest, tylko że trawka nie za bardzo przypomina mi mech i grzyb, po drugie wygląda o wiele lepiej jak dałeś teksturki na ramy od okien, po trzecie i ostatnie te rynny powinny chyba kończyć się nieco niżej

 

pozdro

Napisano
  • Autor

Rynny poprawię, a nad grzybem jeszcze popracuje. Nrazie są święta więc sobie troche odpuszcze ;)

Napisano

podloga (ta szara) chyba troche za cienka.

dodaj kilka peknietych szyb.

tam gdzie ceglany mur jest zepsuty, powinno byc widac poszczegolne cegly.

Napisano

Nie ma co, coraz lepiej ci wychodzi ta demolka. Czy krawędzie ścian (miejsca zawalenia) będziesz jeszcze jakoś dopracowywał, bo przydało by się je zrobić bardziej nieregularne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności