Napisano 17 Luty 200520 l Zacząłem budować zniszczony dom ;) :P .Soft : 3dsmx 6 , oświetlenie to zwykły Light Tracer ( narazie nie będę się oświetleniem specjalnie zajmował. Zostawię na koniec ). Komentarze mile widziane .... Aktualny poziom prac:(tutaj zapodaje zmniejszone obrazki, leprze jakości są w linkach poniżej )
Napisano 18 Luty 200520 l proporcje dziwne, masz pod oknem tyle samo miejsca jak nad nim, a zaczyna sie to okno chyba u kolan.
Napisano 18 Luty 200520 l Autor Mały update .... Poprawiłem grubość ścian i ustawiłem okna na odpowiednim poziomie. Poprawiony ;) strop . Dodałem klatkę schodową i parę ścian.
Napisano 19 Luty 200520 l Autor Hmm, coś tu cicho , żadnych nowych komentarzy... Mimo to daje kolejny update. Zrobiłem główną bryłę budynku(ściany, podłogi, stropy itp.) Teraz zabiorę się za detale. oto linki do renderów : http://img176.exs.cx/img176/4435/wreckedhouse69ee.jpg http://img176.exs.cx/img176/5180/wreckedhouse50mb.jpg
Napisano 19 Luty 200520 l dobrze sie zapowiada, ale te schody w srodku sa za duze, zmniejsz je mniejwiecej o polowe (a jeszcze lepiej sprawdz gdzies jaka jest standardowa wielkosc stopnia).
Napisano 19 Luty 200520 l Ciekawie się zapowiada, ale musisz uważać, żeby twój budynek nie wyglądał jak domek dla lalek. Dlatego czeka cie jeszcze dużo pracy nad detalami. Elementy ścian i dachu, które się zawaliły powinny leżeć gdzieś z boku albo wewnątrz konstrukcji. Ps: Ciesze się że na forum jeszcze zdarzają się oryginalne prace, takie jak twoja (2/3 wątków na WIP to samochody)
Napisano 20 Luty 200520 l Autor Kolejny update: http://img130.exs.cx/img130/3618/wreckedhouse83aw.jpg poprawiłem nieco ściany zewnętrzne. Dodałoem druty zbrojeniowe, zniszczone rury . Jeszcze dzisiaj wieczorem postaram sie dorzucić spory update. A tak na marginesie, to coś mało komentarzy ;)
Napisano 20 Luty 200520 l Bardzo ciekawy projekt, i ładnie wykonany ;D Tylko stal się aż tak nie wygina, jak to wygląda na tym screenie, chodzi mi o te dwa "zwisające" kawałki ;)
Napisano 20 Luty 200520 l Autor Nowy update: http://img12.exs.cx/img12/3596/wreckedhouse94pu.jpg Poprawiona klatka schodowa. Zwróćcie uwagę na stalowy element, który spadł na schody. Dorobiłem również nity na belkach. Jutro postaram się zapodać kolejny update, jednak po południu będę w Katowicach na Rammstein ( Jak odwołają znów koncert to się lekko wku****ę ;)).
Napisano 20 Luty 200520 l Zapowiada się całkiem ciekawie, ale ta stal strasznie nierealnie mi wygląda. Stal albo się przełamuje, alebo się wygina, ale tylko w miejscu największego przeciążenie. Raczej mało prawdopodobne aby stal zrobiła się nam w ładny łuczek. Zmniejszyłbym też szerokość poręczy od schodów, bo jak dla mnie są troszke za grube. Ogółem jednak jak popracujesz będzie fajnie. Pozdrawiam
Napisano 20 Luty 200520 l Widzę, że nie tracisz ani chwili. Sprawnie Ci idzie ta chatka. Chyba dużo korzystasz z boolean: uważaj max ma skłonności do "wysypywania" się w scenach, w których jest tego dużo.
Napisano 21 Luty 200520 l Autor Mały update.. http://img119.exs.cx/img119/8836/wreckedhouse102ss.jpg Dorobiłem parapety Dzisiaj już raczej nie będzie nowych updateów, bo jade na Rammstein :> :>
Napisano 21 Luty 200520 l nie wiew, nie jest źle, ale całość jakoś mnie nie przekonuje, może jeżeli popracujesz jeszcze troche nad szczegółami, poza tym wydaje mi się że całość jest lekko przesycona wszelkiego rodzaju przedmiotami pozdro
Napisano 22 Luty 200520 l Ipshinoda --> Nie zgodze się z tobą. Slayer skłania się raczej w stronę domku zniszczonego w wyniku np. jakiegoś wybuchu. W związku z tym powinno być tam dużo rozwalonych obiektów np. resztek ścian, dachu, mebli. Ja nie zauważam tu "przesycenia".
Napisano 22 Luty 200520 l Autor Wczorajszy koncert był naprawdę zajebisty :D :D !!! Tak jak trafnie zauważył Lumpy, dom jest po wybuchu. A tak swoją drogą, daje kolejną porcję świeżych renderów . Okablowałem korytarz, dorzuciłem skrzynkę z elektrycznością na zewnątrz i zrobiłem wstępną wersję okiennic . http://img110.exs.cx/img110/5342/wreckedhouse115dc.jpg http://img110.exs.cx/img110/540/wreckedhouse125sq.jpg http://img110.exs.cx/img110/8233/wreckedhouse137qy.jpg ejoy ;)
Napisano 23 Luty 200520 l Autor Myślę, że najgorsze mam już za sobą. Teraz mam zamiar poprawić wygląd okien i okiennnic, dorobie rynny i jkieś graty wewnątrz budynku i na zewnątrz. Zacznę sie brać pomału za texturki.
Napisano 23 Luty 200520 l czekamy na kolejne renderki, nawet szybko Ci to idzie, urywek z koncertu pokazywali w Kronice :), Lumpy, może to po prostu moje błędne wrażenie, bo na tych ostatnich renderach praca zaczyna nabierać klimatu
Napisano 23 Luty 200520 l Autor W ramach małego odpoczynku od modelowania, zaczynam zabierać się za teksturowanie. Mam małe pytanko z tym związane. Ma może ktoś pomysł w jaki sposób oteksturowąć poręcz. Mam gotowy materiał drewna i nie wiem jaką techniką mam go nałożyć. UVW Map, czy Unwarp UVW.
Napisano 20 Marzec 200519 l Autor Po długiej przerwie powracam do mojego Wipa. Zacząłem texturować dom. Oto wstępne tekstury ściany przedniej i podmurówki : http://img235.exs.cx/img235/42/wreckedhouse161jc.jpg
Napisano 20 Marzec 200519 l Super! Texturki pasują do tego domku. Ale na schodki zrób coś innego, np. niech będą całe z betonu. PS: Fajnie, że wróciłeś do tego WiPa.
Napisano 20 Marzec 200519 l Moze byc ciekawie :) Jesli to ma byc dom po wybuchu wokol okien powinna byc sadza i zabrudzenia.. Natomiast brud, ktory umiesciles splywa jakby ze sciany bez wyraznej przyczyny... Popracoj tez nad sama faktora tynku - widac powtarzalnosc tekstor... Pozdrawiam!
Napisano 21 Marzec 200519 l Autor Poprawiłem teksture ściany frontowej. Starałem się ośiągnąć efekt pożaru, który szalał we wętrzu. Poprawiłem też texturę schodów. Co wy na to? ;) http://img194.exs.cx/img194/8924/wreckedhouse176oq.jpg
Napisano 21 Marzec 200519 l Wiesz tak sobie myślę... Zamiast modelować większość tych wyburzeń można by to załatwić prościej i szybciej. A mianowicie stosując wycinanie teksturą w technice tzw. Clip Mapping. Przykład: Modelujesz uproszczony ubytek/dziurę w murze i nakładasz na niego teksturę muru z bardzo dokładnymi uszkodzeniami wokół owej dziury - cały sukces polega na zastosowaniu równie dokładnej maski (kanału alpha) - która "wytnie" pustą przestrzeń w obiekcie (i jego teksturze) pozostawiając realistycznie wyglądające uszkodzenie. Aby z powodzeniem używać Clip Maps musisz użyć materiału BLEND w przykładowej konfiguracji: BLEND: materiał1 = dokładny materiał z teksturami uszkodzonego muru materiał2 = materiał całkowicie neutralny ze zresetowanymi wszystkimi istotnymi wartościami (kolor = 0, przezroczystość = 100%, wszelkie odblaski = 0, color filter = 100% itd. i oczywiście żadnych tekstur) maska = bitmapa w odcieniach szarości idealnie odwzorowująca "sylwetkę" uszkodzenia. Ot cała filozofia. Oczywiście, że obiekt muru zostanie "wycięty" z frontu i z tyłu, natomiast jego boczna część zniknie całkowicie - to jedna z wad... W każdym razie w niektórych miejscach Twojego domu można spokojnie stosować Clip mapy. Po co modelować tyle "zygzaków" skoro całość nie wygląda dość przekonywująco. Zastanów się nad tym!:) Pozdrawiam
Napisano 22 Marzec 200519 l nieźle, dawaj z oteksturowaną boczną ścianą, bo już nie mogę doczekać się efektu końcowego pozdro
Napisano 22 Marzec 200519 l Ipshinoda --> Nie zgodze się z tobą. Slayer skłania się raczej w stronę domku zniszczonego w wyniku np. jakiegoś wybuchu. W związku z tym powinno być tam dużo rozwalonych obiektów np. resztek ścian, dachu, mebli. Ja nie zauważam tu "przesycenia". dokladnie... jak dodasz tekstury to jzu w 100% bedzie konkretny widok :) moze chcesz wstawic model mojego czolgu? :) jest gdzies w WIP pod nazwa M1A1 abrams :)
Napisano 24 Marzec 200519 l Autor Texturowania ciąg dalszy... http://img218.exs.cx/img218/626/wreckedhouse180zr.jpg http://img218.exs.cx/img218/2757/wreckedhouse18b4qn.jpg
Napisano 24 Marzec 200519 l Ta texturka z cegówkami i tarawą (chodzi o ten fundament) jest dziwna (znaczy trawka występuje w dziwnym miejscu ;P) Aha no cement pomiedzy cegłami jest wystajacy tzn "wypływa" z pomiędzy cegieł (tak miało być??) A ogólnie robi dobrw wrażenie :D
Napisano 25 Marzec 200519 l Autor z tym cementem tak miało mniej więcej być. A ta "textura trawy" to jest mech i jakiś grzyb który porasta fundament. W scenie, którą mam zamiar dodać będzie trawa porastająca obszar dookoła domu i jeszcze jakieś inne elementy
Napisano 25 Marzec 200519 l Autor A więc texturujem dalej ;) http://img97.exs.cx/img97/1734/wreckedhouse190pw.jpg
Napisano 25 Marzec 200519 l slayer, dobrze jest, tylko że trawka nie za bardzo przypomina mi mech i grzyb, po drugie wygląda o wiele lepiej jak dałeś teksturki na ramy od okien, po trzecie i ostatnie te rynny powinny chyba kończyć się nieco niżej pozdro
Napisano 26 Marzec 200519 l Autor Rynny poprawię, a nad grzybem jeszcze popracuje. Nrazie są święta więc sobie troche odpuszcze ;)
Napisano 27 Marzec 200519 l Autor Kolejny progress: http://img208.exs.cx/img208/1816/wreckedhouse20b0fg.jpg http://img208.exs.cx/img208/2549/wreckedhouse20a3gu.jpg http://img208.exs.cx/img208/6537/wreckedhouse204qz.jpg
Napisano 27 Marzec 200519 l Autor Texturki nie są ostateczne. Mam nadzieje je eszcze na sam koniec poprawić.
Napisano 27 Marzec 200519 l Autor dobra. Na dzisiaj ostatni render. Dorobiiłem troche texturek i okno na klatce schodowej. http://img103.exs.cx/img103/7711/wreckedhouse216kz.jpg
Napisano 29 Marzec 200519 l Autor Cuś cicho się zrobiło w tym temacie :). Zarzucam update. Otexturowałem prawie wszystko. Jeszcze pare pierdółek i model będzie skończony. Zastosowałem próbne oświetlenie. http://img92.exs.cx/img92/5314/wreckedhouse227ar.jpg
Napisano 29 Marzec 200519 l podloga (ta szara) chyba troche za cienka. dodaj kilka peknietych szyb. tam gdzie ceglany mur jest zepsuty, powinno byc widac poszczegolne cegly.
Napisano 10 Kwiecień 200519 l Nie ma co, coraz lepiej ci wychodzi ta demolka. Czy krawędzie ścian (miejsca zawalenia) będziesz jeszcze jakoś dopracowywał, bo przydało by się je zrobić bardziej nieregularne?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto