Chalek Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 No to w końcu się przemogłem i zakładam mojego pierwszego WIPa na forum. Długo z tym zwlekałem, bo nie lubie jak mi się ktoś do roboty przypier... ;). Pomyślałem, że z jednym małym projektem moge spróbować, może wyjdzie mi to na dobre. Przechodząc do tematu: Wymodelowałem jakiś czas temu jajo z macką. Trochę wzorowane na obcym, trochę na pracy Azazela na kokurs operowy na CGtalk. Jajo miało się znaleźć w pracy na konkurs Evermotion, ale kocepcja tametjj pracy znudziła mi się, konurs dobiegł końca, więc postanowiłem zrobić z tego prostą scenę. Idea jest taka, że będzie to jajko za szybką stało w jakimś inkubatorze w jakiejś stacji naukowej gdzies tam daleko w kosmosie. Niedawno się otworzyło i wychyliła się niego macka szukając mamy, albo czegoś do jedzenia... Wiem mniej więcej jak ten inkubator będzie wyglądał. Postaram się go zacząć robić jak najszybciej. Jak pisałem wcześniej: dośc prosta scena - widoczna będzie przedani ściana tego inkubatora, a w środku za szybką jajo. Co do samego jaja i macki, to wymodelowałem je w maxie, potem wrzuciłem do Zbrusha i trochę pomęczyłem. Efektem jest model maxowy + displace vrayowy. Renderować będę oczywiście Vrayem. Mam już materiał na jajo i mackę, ale gdzieś mi wcięło rendery, więc musze wyrenderować od nowa. Genralnie zielone oślizgłe + SSS. Czekam na komentarze, opinie, złe i dobre rady oraz na połajanki i chlaśnięcia bacikiem cobym szybciej pracował.
macsowhat Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 narazie wyglada bardzo sympatycznie :) polecam do poogladania prace H.R.Gigera , szczególnie z okresu obcego - moga zainspirowac :)
Ferdkowaty Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 Na ostatnim zdjęciu jest szczególnie dobrze widać, że wnętrze jajka jest puste tylko jakiś ogon wchodzi do środka.Postaraj sie zrobić coś co jeszcze choć troszeczke będzie wystawało z tego jaja.Mam na myśli jakiś korpus tego robala.Powodzenia w dalszej pracy.
Chalek Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 nie będę robić nic w środku, bo ujęcie będzie takie, że nie będzie tego widać. Jak coś będzie prześwitywać to wrzucę do środka jakąś kulkę z noisem i tyle.
polka dot Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 hmm troche za bardzo jak z plasteliny wyglada ;) takie moje zdanie ;>
Chalek Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 Kome może jak dam renderki z docelowym materiałem, to zmienisz zdanie. A jak nie to dorobie wallece'a i gromita.
giorgione Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 ihhihi na grand opera na cgtalku wygrała praca z podobnym jajem:D nom ale fajniasto wyszło, zwłaszcza macki pozdr giorgione
Chalek Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 Wrzucam na bardzo szybko zrobiony render jaja z z materialem. Ustawienia bardzo niskie, stad jakosc slaba. Jak bede mial wiecej czasu, to puszcze lepszy render. Na razie biore sie za inkubator. giorgione: tak, znam tamta prace, pisalem juz, ze czesciowo sie nia inspirowalem.
Chalek Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 Coś bardzo powoli dłubie dalej. Wrzucam renderek z siatką, na którym jajo i macką są bez displace'a.
chveti Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 chalek , wrzuc siateczkę LP... a zamysł fajny , zobaczymy co Ci wyjdzie.
Chalek Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 To jest siateczka lowpoly i highpoly zarazem. Model został zrobiony w Maxie, potem przerzucony do ZBrusha z którego do Maxa zaimportowałem model i displace. No i tak właśnie ten model wygląda. Mogę ewentualnie poszukać gdzieś tego pierwotnego modelu z Maxa, ale nie wiem czy go znajdę i nie wiem czy to ma sens.
Ania Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 podoba mi sie pomysl. ale zrob material jajka inny niz material osmiornicy.
Chalek Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 Hmmm... tak myślisz? Może faktycznie tak zrobie. Ale materiały zostawiam na razie. Wymodeluje scenę i wrócę do materiałów.
lpshinoda Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 pomysł oryginalny, dotychczasowa praca prezeentuje się również bardzo fajnie, niezła siatka, pozdro P.S. czekamy na świeżutkie apdejty
Chalek Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 kolejny maly update. ma ktos jakies pomysly co tu jeszcze upchnac?
giorgione Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 walnij jakiegoś owada w środku nad jajem:d pięknie wychodzi pozdr giorgione
Chalek Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 Owada już nie walnę. Z założenia ma to być szybka pracka na bazie tego jaja, co kiedyś zrobiłem, więc już żadnej organiki tu raczej nie będzie. "hadrłer" dorabiam tylko
Ferdkowaty Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 Ten zielony materiał jest bardzo fajny, jakbyś go jeszcze dopracował to wyglądałby jak z animacji Zbigniewa Lenarda IT.Jednak moim zdaniem nie zabardzo pasuje do tego jaja.
Chalek Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 Jak pisałem materiałami zajmę się później. Tymczasem modeluję: wrzucam siateczkę i pierwszą próbę oświetlenia.
Błazi Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 jedyne co mnie tu niepokoi to to ze gdybym nie przeczytal to bym nie wiedzial z to jest jajo w inkubatorze :D
Chalek Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 Yyyyy... a pomyślałbyś, że co to jest? Ciekaw jestem :)
Błazi Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 :D Może nawet masz racje :D Ale jak temat byłby wyraźnie JAJO W INKUBATORZE to trzeba by bylo sie przyjrzec :D
Chalek Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 Dobra, będę pamiętał jak to skończe to w photoshopie walnę wielki napis "JAJO W INKUBATORZE".
Ania Napisano 23 Luty 2005 Napisano 23 Luty 2005 jeszcze daj strzalki co jest jajo a co osmiornica. oswietlenie zbyt jasne chyba, podswietlilabym to tak, ze np. u gory jest jasno, a na dole sie zciemnia (ze niby sufit jakos promieniuje i przez to ogrzewa jajo), albo na odwrot (od dolu).
Chalek Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 Oświetlenie to pierwsze podejście, więc będę jeszcze nad nim pracował. Z mojego doświadczenia wynika, że jak się wsadzi materiały i tekstury, to wszystko się robi ciemniejsze. Źródeł światła jest kilka. W inkubatorze: na górze pod sufitem, z dołu z pod kratki i dookoła na ścianie. Poza tym za kamerą dwa światła. Widać to na załączonym screenie. Oświetlenie na razie takie sobie zostawie i wracam do modelowania.
Chalek Napisano 23 Luty 2005 Autor Napisano 23 Luty 2005 kolejny maly update koncza mi sie pomysly na ten sprzet, modelowac cos dalej? pomysly jakies? czy brac sie za swiatlo?
Gość raminez Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 pomysl ciekawy ...wykonanie ( narazie progress) ....ciekaw jestem koncowego etapu ..ja widze to nie w inkubatorze ale w domowym ( ze tak zekne ) balaganie ...lub jakiejs szopie ..ale to twoj pomysl , nie neguje..pozdro
lpshinoda Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 moim zdaniem nie powinieneś już niczego dodawać, tak jak jest... jest dobrze, czekamy teraz na twoje renderki pozdro
Ania Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 tez uwazam ze objektow starczy, po co przepelniac. zrezygnowalabym ze swiatel na sciankach.
Chalek Napisano 24 Luty 2005 Autor Napisano 24 Luty 2005 Aniu: Dlaczego zrezygnowalabys z tych swiatel? moim zdaniem wygladaja fajnie, poza tym dzieki nim bardziej bedzie SSS widac
Chalek Napisano 24 Luty 2005 Autor Napisano 24 Luty 2005 Ciut zmnieniłem oświetlnie i ustawiłem trochę inaczej kamerkę. Coś mi to nie pasuje w tym kadrze. Jakieś sugestie? biorę się za mapowanie Co u tak pusto?
Ania Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 dlatego, bo teraz to to jest jednolita biala plama. mozesz dac oczywiscie swiatlo od tylu dla sss, ale zeby sama sciana nie byla jasna. i dla potrzeb sss wystarczy chyba od tylu, nie musi byc od boku. hm i chyba bym zostawila w cieniu obudowe inkubatora, zeby byl podswietlony raczej od srodka a nie wszedzie. ale ja sie na swiatlach nie znam, to tylko takie moje odczucie. zrob jak uwarzasz.
Tomek Kosiorek Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 Ania ma chyba racje-tak to nijakie to jest a mozna z tego duzo smaczkow wyciagnac:)
Chalek Napisano 24 Luty 2005 Autor Napisano 24 Luty 2005 Dobra, pokombinuję w tym kierunku, zobaczymy co wyjdzie. ------------------ edit: pokombinowałem, może nie w 100% zgodnie z Waszymi radami, ale chyba jest lepiej. Mniej światła na zewnątrz, wewnątrz też trochę mniej, wyraźniejsze cienie, większe kotrasty. Wracam do mojej najnieulubieńszej rzeczy w 3d, czyli do mapowania... i oczywiście dalej czekam na komentarze.
Chalek Napisano 25 Luty 2005 Autor Napisano 25 Luty 2005 Żeby nie było, że się lenie wrzucam zmapowany pierwszy model. Co tu tak cicho?
Chalek Napisano 26 Luty 2005 Autor Napisano 26 Luty 2005 Na razie wstrzymam się ze zmianami światła do czasu aż nie zrobie większości testur, bo to zwykle zemienia trocę oświetlenie sceny, najcześciej robi się ciemniej. Tymczasem wrzucam pierwsze kroki w teksturowaniu. Oczywiście ta tekstura jest wip, a nie finalna. pozdrawiam
Kolakao Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 No z ta tekstura jkby pociemnialo, sprobuj dac wiecej swiatla z boku teraz, ale nie wiele, tylko ciut, bo teraz to jest ciemno wrecz, a w inkubatorze powinno byc jasno, ale nie bez przesady :D ogolnie ladna pracka
Chalek Napisano 26 Luty 2005 Autor Napisano 26 Luty 2005 Teksturowania ciąg dalszy. Render bez jaja + fragmenty tekstur (zmniejszone oczywiście). Teraz widać, że będzie chyba za ciemno, ale nie ruszam na razie świateł tylko zajmuję się teksturowaniem. Jak już wszystko "pomaluję" poprawię światło. Jak będę miał więcej czasu, to może zrobie jeszcze render ze wstawioną szybą. Dzięki za komentarze i czekam na następne.
Muhaho Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 Swiatelko w miare, modele fajne, tekstury do wymiany.... Pozdrawiam :)
DarCon Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 Bardzo podoba się scenka oraz jej przedstawienie,czekam na kolejne rendy
Chalek Napisano 26 Luty 2005 Autor Napisano 26 Luty 2005 Muhaho: mogę prosić bardziej szczegółowo? bo trudno mi po coś zmienić jak nie wiem co jest źle, a po to to tu umieszczam.
Kolakao Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 tekstury by pasowaly jakby to bylo pomieszczenie jakies, a w inkubatorze to raczej pod biel powinno byc, no ale rob jak chcesz, pokaz oteksturowane jajko
Chalek Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 test materialow na jajo i macke, zgodnie z rada juz nie jest to ten sam material. cos mi sie nie podoba macka, ale jajo chyba ok. renderek z displace'm.
Ania Napisano 27 Luty 2005 Napisano 27 Luty 2005 ja to jajko widzialam raczej w kolorze bladozoltym, ale dobrze. fajnie by wygladalo gdyby przez skore macki niewyraznie przeswiecal szkielet. chyba ci sie za bardzo w projekt mieszam, sory.
Chalek Napisano 27 Luty 2005 Autor Napisano 27 Luty 2005 Mieszaj się, po to tu wrzucam te obrazki. Mi się jakoś bladozółty nie widzi, raczej zostawię już taki kolor jaja, ale nie mam za bardzo pomysłu na mackę, więc czekam na sugestie, bo ten kolor co teraz jest chyba nie bardzo pasuje. Pomysł z prześwitującą kością jest super, pomyślę o tym. czekam na więcej "mieszania sie"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się