Jump to content

Scena 3d: Jajo w inkubatorze


Chalek
 Share

Recommended Posts

No to w końcu się przemogłem i zakładam mojego pierwszego WIPa na forum. Długo z tym zwlekałem, bo nie lubie jak mi się ktoś do roboty przypier... ;). Pomyślałem, że z jednym małym projektem moge spróbować, może wyjdzie mi to na dobre.

Przechodząc do tematu: Wymodelowałem jakiś czas temu jajo z macką. Trochę wzorowane na obcym, trochę na pracy Azazela na kokurs operowy na CGtalk. Jajo miało się znaleźć w pracy na konkurs Evermotion, ale kocepcja tametjj pracy znudziła mi się, konurs dobiegł końca, więc postanowiłem zrobić z tego prostą scenę. Idea jest taka, że będzie to jajko za szybką stało w jakimś inkubatorze w jakiejś stacji naukowej gdzies tam daleko w kosmosie. Niedawno się otworzyło i wychyliła się niego macka szukając mamy, albo czegoś do jedzenia... Wiem mniej więcej jak ten inkubator będzie wyglądał. Postaram się go zacząć robić jak najszybciej. Jak pisałem wcześniej: dośc prosta scena - widoczna będzie przedani ściana tego inkubatora, a w środku za szybką jajo.

Co do samego jaja i macki, to wymodelowałem je w maxie, potem wrzuciłem do Zbrusha i trochę pomęczyłem. Efektem jest model maxowy + displace vrayowy. Renderować będę oczywiście Vrayem. Mam już materiał na jajo i mackę, ale gdzieś mi wcięło rendery, więc musze wyrenderować od nowa. Genralnie zielone oślizgłe + SSS.

Czekam na komentarze, opinie, złe i dobre rady oraz na połajanki i chlaśnięcia bacikiem cobym szybciej pracował.

Link to comment
Share on other sites

Na ostatnim zdjęciu jest szczególnie dobrze widać, że wnętrze jajka jest puste tylko jakiś ogon wchodzi do środka.Postaraj sie zrobić coś co jeszcze choć troszeczke będzie wystawało z tego jaja.Mam na myśli jakiś korpus tego robala.Powodzenia w dalszej pracy.

Link to comment
Share on other sites

Wrzucam na bardzo szybko zrobiony render jaja z z materialem. Ustawienia bardzo niskie, stad jakosc slaba. Jak bede mial wiecej czasu, to puszcze lepszy render.

Na razie biore sie za inkubator.

giorgione: tak, znam tamta prace, pisalem juz, ze czesciowo sie nia inspirowalem.

Link to comment
Share on other sites

To jest siateczka lowpoly i highpoly zarazem. Model został zrobiony w Maxie, potem przerzucony do ZBrusha z którego do Maxa zaimportowałem model i displace. No i tak właśnie ten model wygląda. Mogę ewentualnie poszukać gdzieś tego pierwotnego modelu z Maxa, ale nie wiem czy go znajdę i nie wiem czy to ma sens.

Link to comment
Share on other sites

jeszcze daj strzalki co jest jajo a co osmiornica.

 

oswietlenie zbyt jasne chyba, podswietlilabym to tak, ze np. u gory jest jasno, a na dole sie zciemnia (ze niby sufit jakos promieniuje i przez to ogrzewa jajo), albo na odwrot (od dolu).

Link to comment
Share on other sites

Oświetlenie to pierwsze podejście, więc będę jeszcze nad nim pracował. Z mojego doświadczenia wynika, że jak się wsadzi materiały i tekstury, to wszystko się robi ciemniejsze. Źródeł światła jest kilka. W inkubatorze: na górze pod sufitem, z dołu z pod kratki i dookoła na ścianie. Poza tym za kamerą dwa światła. Widać to na załączonym screenie. Oświetlenie na razie takie sobie zostawie i wracam do modelowania.

Link to comment
Share on other sites

Guest raminez

pomysl ciekawy ...wykonanie ( narazie progress) ....ciekaw jestem koncowego etapu ..ja widze to nie w inkubatorze ale w domowym ( ze tak zekne ) balaganie ...lub jakiejs szopie ..ale to twoj pomysl , nie neguje..pozdro

Link to comment
Share on other sites

dlatego, bo teraz to to jest jednolita biala plama. mozesz dac oczywiscie swiatlo od tylu dla sss, ale zeby sama sciana nie byla jasna. i dla potrzeb sss wystarczy chyba od tylu, nie musi byc od boku.

hm i chyba bym zostawila w cieniu obudowe inkubatora, zeby byl podswietlony raczej od srodka a nie wszedzie.

ale ja sie na swiatlach nie znam, to tylko takie moje odczucie. zrob jak uwarzasz.

Link to comment
Share on other sites

Dobra, pokombinuję w tym kierunku, zobaczymy co wyjdzie.

------------------

edit:

pokombinowałem, może nie w 100% zgodnie z Waszymi radami, ale chyba jest lepiej. Mniej światła na zewnątrz, wewnątrz też trochę mniej, wyraźniejsze cienie, większe kotrasty.

Wracam do mojej najnieulubieńszej rzeczy w 3d, czyli do mapowania...

i oczywiście dalej czekam na komentarze.

Link to comment
Share on other sites

Na razie wstrzymam się ze zmianami światła do czasu aż nie zrobie większości testur, bo to zwykle zemienia trocę oświetlenie sceny, najcześciej robi się ciemniej. Tymczasem wrzucam pierwsze kroki w teksturowaniu. Oczywiście ta tekstura jest wip, a nie finalna.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Teksturowania ciąg dalszy. Render bez jaja + fragmenty tekstur (zmniejszone oczywiście).

Teraz widać, że będzie chyba za ciemno, ale nie ruszam na razie świateł tylko zajmuję się teksturowaniem. Jak już wszystko "pomaluję" poprawię światło. Jak będę miał więcej czasu, to może zrobie jeszcze render ze wstawioną szybą.

Dzięki za komentarze i czekam na następne.

Link to comment
Share on other sites

Mieszaj się, po to tu wrzucam te obrazki. Mi się jakoś bladozółty nie widzi, raczej zostawię już taki kolor jaja, ale nie mam za bardzo pomysłu na mackę, więc czekam na sugestie, bo ten kolor co teraz jest chyba nie bardzo pasuje. Pomysł z prześwitującą kością jest super, pomyślę o tym.

czekam na więcej "mieszania sie"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy