Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

No to w końcu się przemogłem i zakładam mojego pierwszego WIPa na forum. Długo z tym zwlekałem, bo nie lubie jak mi się ktoś do roboty przypier... ;). Pomyślałem, że z jednym małym projektem moge spróbować, może wyjdzie mi to na dobre.

Przechodząc do tematu: Wymodelowałem jakiś czas temu jajo z macką. Trochę wzorowane na obcym, trochę na pracy Azazela na kokurs operowy na CGtalk. Jajo miało się znaleźć w pracy na konkurs Evermotion, ale kocepcja tametjj pracy znudziła mi się, konurs dobiegł końca, więc postanowiłem zrobić z tego prostą scenę. Idea jest taka, że będzie to jajko za szybką stało w jakimś inkubatorze w jakiejś stacji naukowej gdzies tam daleko w kosmosie. Niedawno się otworzyło i wychyliła się niego macka szukając mamy, albo czegoś do jedzenia... Wiem mniej więcej jak ten inkubator będzie wyglądał. Postaram się go zacząć robić jak najszybciej. Jak pisałem wcześniej: dośc prosta scena - widoczna będzie przedani ściana tego inkubatora, a w środku za szybką jajo.

Co do samego jaja i macki, to wymodelowałem je w maxie, potem wrzuciłem do Zbrusha i trochę pomęczyłem. Efektem jest model maxowy + displace vrayowy. Renderować będę oczywiście Vrayem. Mam już materiał na jajo i mackę, ale gdzieś mi wcięło rendery, więc musze wyrenderować od nowa. Genralnie zielone oślizgłe + SSS.

Czekam na komentarze, opinie, złe i dobre rady oraz na połajanki i chlaśnięcia bacikiem cobym szybciej pracował.

  • Odpowiedzi 65
  • Wyświetleń 4,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

narazie wyglada bardzo sympatycznie :) polecam do poogladania prace H.R.Gigera , szczególnie z okresu obcego - moga zainspirowac :)

Napisano

Na ostatnim zdjęciu jest szczególnie dobrze widać, że wnętrze jajka jest puste tylko jakiś ogon wchodzi do środka.Postaraj sie zrobić coś co jeszcze choć troszeczke będzie wystawało z tego jaja.Mam na myśli jakiś korpus tego robala.Powodzenia w dalszej pracy.

Napisano
  • Autor

nie będę robić nic w środku, bo ujęcie będzie takie, że nie będzie tego widać. Jak coś będzie prześwitywać to wrzucę do środka jakąś kulkę z noisem i tyle.

Napisano
  • Autor

Kome może jak dam renderki z docelowym materiałem, to zmienisz zdanie. A jak nie to dorobie wallece'a i gromita.

Napisano

ihhihi na grand opera na cgtalku wygrała praca z podobnym jajem:D nom ale fajniasto wyszło, zwłaszcza macki

pozdr

giorgione

Napisano
  • Autor

Wrzucam na bardzo szybko zrobiony render jaja z z materialem. Ustawienia bardzo niskie, stad jakosc slaba. Jak bede mial wiecej czasu, to puszcze lepszy render.

Na razie biore sie za inkubator.

giorgione: tak, znam tamta prace, pisalem juz, ze czesciowo sie nia inspirowalem.

Napisano
  • Autor

Coś bardzo powoli dłubie dalej. Wrzucam renderek z siatką, na którym jajo i macką są bez displace'a.

Napisano
  • Autor

To jest siateczka lowpoly i highpoly zarazem. Model został zrobiony w Maxie, potem przerzucony do ZBrusha z którego do Maxa zaimportowałem model i displace. No i tak właśnie ten model wygląda. Mogę ewentualnie poszukać gdzieś tego pierwotnego modelu z Maxa, ale nie wiem czy go znajdę i nie wiem czy to ma sens.

Napisano

podoba mi sie pomysl.

ale zrob material jajka inny niz material osmiornicy.

Napisano
  • Autor

Hmmm... tak myślisz? Może faktycznie tak zrobie. Ale materiały zostawiam na razie. Wymodeluje scenę i wrócę do materiałów.

Napisano

pomysł oryginalny, dotychczasowa praca prezeentuje się również bardzo fajnie, niezła siatka,

 

pozdro

 

P.S. czekamy na świeżutkie apdejty

Napisano
  • Autor

Owada już nie walnę. Z założenia ma to być szybka pracka na bazie tego jaja, co kiedyś zrobiłem, więc już żadnej organiki tu raczej nie będzie. "hadrłer" dorabiam tylko

Napisano

Ten zielony materiał jest bardzo fajny, jakbyś go jeszcze dopracował to wyglądałby jak z animacji Zbigniewa Lenarda IT.Jednak moim zdaniem nie zabardzo pasuje do tego jaja.

Napisano
  • Autor

Jak pisałem materiałami zajmę się później.

Tymczasem modeluję: wrzucam siateczkę i pierwszą próbę oświetlenia.

Napisano

jedyne co mnie tu niepokoi to to ze gdybym nie przeczytal to bym nie wiedzial z to jest jajo w inkubatorze :D

Napisano

:D Może nawet masz racje :D Ale jak temat byłby wyraźnie JAJO W INKUBATORZE to trzeba by bylo sie przyjrzec :D

Napisano
  • Autor

Dobra, będę pamiętał jak to skończe to w photoshopie walnę wielki napis "JAJO W INKUBATORZE".

Napisano

jeszcze daj strzalki co jest jajo a co osmiornica.

 

oswietlenie zbyt jasne chyba, podswietlilabym to tak, ze np. u gory jest jasno, a na dole sie zciemnia (ze niby sufit jakos promieniuje i przez to ogrzewa jajo), albo na odwrot (od dolu).

Napisano
  • Autor

Oświetlenie to pierwsze podejście, więc będę jeszcze nad nim pracował. Z mojego doświadczenia wynika, że jak się wsadzi materiały i tekstury, to wszystko się robi ciemniejsze. Źródeł światła jest kilka. W inkubatorze: na górze pod sufitem, z dołu z pod kratki i dookoła na ścianie. Poza tym za kamerą dwa światła. Widać to na załączonym screenie. Oświetlenie na razie takie sobie zostawie i wracam do modelowania.

Napisano
  • Autor

kolejny maly update

koncza mi sie pomysly na ten sprzet, modelowac cos dalej? pomysly jakies? czy brac sie za swiatlo?

Napisano

pomysl ciekawy ...wykonanie ( narazie progress) ....ciekaw jestem koncowego etapu ..ja widze to nie w inkubatorze ale w domowym ( ze tak zekne ) balaganie ...lub jakiejs szopie ..ale to twoj pomysl , nie neguje..pozdro

Napisano

moim zdaniem nie powinieneś już niczego dodawać, tak jak jest... jest dobrze, czekamy teraz na twoje renderki

 

pozdro

Napisano

tez uwazam ze objektow starczy, po co przepelniac. zrezygnowalabym ze swiatel na sciankach.

Napisano
  • Autor

Aniu: Dlaczego zrezygnowalabys z tych swiatel? moim zdaniem wygladaja fajnie, poza tym dzieki nim bardziej bedzie SSS widac

Napisano
  • Autor

Ciut zmnieniłem oświetlnie i ustawiłem trochę inaczej kamerkę. Coś mi to nie pasuje w tym kadrze. Jakieś sugestie?

biorę się za mapowanie

Co u tak pusto?

Napisano

dlatego, bo teraz to to jest jednolita biala plama. mozesz dac oczywiscie swiatlo od tylu dla sss, ale zeby sama sciana nie byla jasna. i dla potrzeb sss wystarczy chyba od tylu, nie musi byc od boku.

hm i chyba bym zostawila w cieniu obudowe inkubatora, zeby byl podswietlony raczej od srodka a nie wszedzie.

ale ja sie na swiatlach nie znam, to tylko takie moje odczucie. zrob jak uwarzasz.

Napisano
  • Autor

Dobra, pokombinuję w tym kierunku, zobaczymy co wyjdzie.

------------------

edit:

pokombinowałem, może nie w 100% zgodnie z Waszymi radami, ale chyba jest lepiej. Mniej światła na zewnątrz, wewnątrz też trochę mniej, wyraźniejsze cienie, większe kotrasty.

Wracam do mojej najnieulubieńszej rzeczy w 3d, czyli do mapowania...

i oczywiście dalej czekam na komentarze.

Napisano
  • Autor

Żeby nie było, że się lenie wrzucam zmapowany pierwszy model.

Co tu tak cicho?

Napisano
  • Autor

Na razie wstrzymam się ze zmianami światła do czasu aż nie zrobie większości testur, bo to zwykle zemienia trocę oświetlenie sceny, najcześciej robi się ciemniej. Tymczasem wrzucam pierwsze kroki w teksturowaniu. Oczywiście ta tekstura jest wip, a nie finalna.

pozdrawiam

Napisano

No z ta tekstura jkby pociemnialo, sprobuj dac wiecej swiatla z boku teraz, ale nie wiele, tylko ciut, bo teraz to jest ciemno wrecz, a w inkubatorze powinno byc jasno, ale nie bez przesady :D

 

ogolnie ladna pracka

Napisano
  • Autor

Teksturowania ciąg dalszy. Render bez jaja + fragmenty tekstur (zmniejszone oczywiście).

Teraz widać, że będzie chyba za ciemno, ale nie ruszam na razie świateł tylko zajmuję się teksturowaniem. Jak już wszystko "pomaluję" poprawię światło. Jak będę miał więcej czasu, to może zrobie jeszcze render ze wstawioną szybą.

Dzięki za komentarze i czekam na następne.

Napisano
  • Autor

Muhaho: mogę prosić bardziej szczegółowo? bo trudno mi po coś zmienić jak nie wiem co jest źle, a po to to tu umieszczam.

Napisano

tekstury by pasowaly jakby to bylo pomieszczenie jakies, a w inkubatorze to raczej pod biel powinno byc, no ale rob jak chcesz, pokaz oteksturowane jajko

Napisano
  • Autor

test materialow na jajo i macke, zgodnie z rada juz nie jest to ten sam material. cos mi sie nie podoba macka, ale jajo chyba ok. renderek z displace'm.

Napisano

ja to jajko widzialam raczej w kolorze bladozoltym, ale dobrze.

fajnie by wygladalo gdyby przez skore macki niewyraznie przeswiecal szkielet.

chyba ci sie za bardzo w projekt mieszam, sory.

Napisano
  • Autor

Mieszaj się, po to tu wrzucam te obrazki. Mi się jakoś bladozółty nie widzi, raczej zostawię już taki kolor jaja, ale nie mam za bardzo pomysłu na mackę, więc czekam na sugestie, bo ten kolor co teraz jest chyba nie bardzo pasuje. Pomysł z prześwitującą kością jest super, pomyślę o tym.

czekam na więcej "mieszania sie"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności