Bubu Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Hmm to zalezy jak kto woli robic grubość blachy :) Ja robie dwoma sposobami jeden to taki,(rys 1) ze zaznaczam krawędzie i przesówam je z shiftem do środka (najpierw bardzo malutko A jak chcesz żeby tam było kanciasto (bo chyba o to chodzi w tym miejscu to może poprostu zchmaferuj tego edge
lpshinoda Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 ja zawsze uwypuklam shell'em, potem daje meshsmooth, jak wolisz pozdro
mentaller Napisano 12 Marzec 2005 Autor Napisano 12 Marzec 2005 mam pewien problem. próbowałem z tą karoserią wszystkich wyżej wymienionych metod i coś nie chce działać :-(. za każdym razem wychodzi cos takiego co widać na tym pliku( wtym przypadku to shell), a te linie powinny być do siebie prostopadłe.aha i dałem mesh smooth interactions = 2
lpshinoda Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 mentaller, musisz zmniejszyć smoothnes z 1 na mniej na przykład 0,7, znajdziesz to w menu bocznym meshsmooth albo możesz zmienić również w menu bocznym meshsmooth sposób wygładzania z NURBS na Classic, ale nie wiem czy to drugie pomoże pozdro
mentaller Napisano 13 Marzec 2005 Autor Napisano 13 Marzec 2005 dzięki, pomogło! jaki ja byłem niemądry... szkoda tylko, że w tem sposób ucierpi na tym gładkośc siatki
Bubu Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 Ja robie to w inny sposób, a mianowicie przed nadaniem grubości blasze(czy jak to się tam odmienia ;P) Daje chammfera o małej wartości na edge, które ma mi się nie "wyginać". Na rysunku chyba widać o co mi chodzi :) Nieraz robie też innym sposobem, ale musze uruchomić maxa żeby nie popisać głupot, a muszę się pouczyć tak więc jak znajde chwilke to opisze ten drugi sposób :D Edit: Tyle, że nie wiem czy ci troszeczkę nie pognie siatki w ten sposób, ale możesz spróbować :) Ja tak robie i wydaje mi się ,że nie jest to aż taki zły pomysł :)
mentaller Napisano 13 Marzec 2005 Autor Napisano 13 Marzec 2005 ot takie coś wyszło z tymi chamferami. musze jeszcze poprawić położenie pojedyńczych werticlów(czy jak to się pisze)
mentaller Napisano 13 Marzec 2005 Autor Napisano 13 Marzec 2005 update: karoseria "trochę" bugów się tu chyba znajdzie...
lpshinoda Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 ja bym chyba nic nie zmienił, jedyne co wali w oczy to tylni błotnik widziany z tyłu, wydaje się trochę krzywy, ale patrząc z przodu widać że nie jest krzywy tylko to z tyłu tak wygląda
mentaller Napisano 14 Marzec 2005 Autor Napisano 14 Marzec 2005 popracuje nad tym tyłem, jednak następny update nie będzie szybko - fizyka jest niestety ważniejsza ;-(
mentaller Napisano 18 Marzec 2005 Autor Napisano 18 Marzec 2005 mam 2 pytania: 1. jak zrobić uszczeli wokół szyb? loftem? czy zaczać od boxa i odpowiednio go wymodelować 2. ktoś zna może jakiegoś tutka o robieniu świateł(najlepiej przednich)?
Bubu Napisano 18 Marzec 2005 Napisano 18 Marzec 2005 No pewno że szkoła ważniejsza od modelu ;) A co do uszczelek to ja właśnie robie box'a i potem dookoła szyba :) Tyle, że później zaczołem robić plane-->do okoła szyby-->zaznaczałem krawędzie i raz z shiftem do środka(najpierw mało i drugi raz do środka troszkę więcej (z tym planem było mi łatwiej, ale jak ktop woli :) Aa co do tutka przednich świateł to niestety nie pomogę :(
mentaller Napisano 20 Marzec 2005 Autor Napisano 20 Marzec 2005 no dobra oto swiatła, a własciwie tylko przednie (to wszystko przez ten sajgon z fizyki)
lpshinoda Napisano 21 Marzec 2005 Napisano 21 Marzec 2005 mentaller, wiem że był gdzieś taki tutek o światłąch, tylko teraz nie mogę go znaleźć, jak go dorwe to dam Ci znać tymczasem.. pozdro
mentaller Napisano 22 Marzec 2005 Autor Napisano 22 Marzec 2005 bardzo maly update(swiatla przod i uszczelki):
mentaller Napisano 23 Marzec 2005 Autor Napisano 23 Marzec 2005 kolo przedniej szyby bedą lusterka więc nie będzie tego widać ;-). Co do przednich świateł to jeśli chodzi ci o to że są tam zbyt duże kanty to takie mają być. a "to coś" nad dolną lampą to wybrzuszenie okalające tą dolną lampę
sikham Napisano 23 Marzec 2005 Napisano 23 Marzec 2005 co do tej uszczelki to daj tam chamfer i problem zniknie pooglądaj uważnie zdjęcia tego samochodu bo bryłe ma nieprzeciętną i popracuj nad swoim modelem, nierówności i tak wyjdą przy lakierze wiec poczekamy ;) i jak możesz dawaj 2 połówki auta lepej sie to jakoś ogląda nawet niezweldowane ;)
lpshinoda Napisano 24 Marzec 2005 Napisano 24 Marzec 2005 jeżeli tak to sorry, poza tym takie pytanko, kożystasz z jakiś referków czy tak ze zdjęć, jeżeli to BP to podaj namiar na nie, to auto mnie zaciekawiło :) pozdro
mentaller Napisano 24 Marzec 2005 Autor Napisano 24 Marzec 2005 korzystam z: http://www.highresautoimages.com/1600/nissan/350z.html http://www.highresautoimages.com/nissan/350z.html http://www.3dfinlay.net/gallery/album03 oraz wyszukiwarki grafik z googla ;-) a w maxie są blueprints
KamillM Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 No jest trochę bugów, ale ładnie Ci idzie :D Podobają mi się szczególnie światła, korzystałeś może z jakiegoś tutka?
Gość makbol Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 bardzo ladny model. Ja niewidze błedów :P Bedziesz robil podstawowy model czy tesh probowal z tuningiem ?
mentaller Napisano 1 Kwiecień 2005 Autor Napisano 1 Kwiecień 2005 też widzę pare bugów, tylko dokładnie gdzie je widać? moze jakiś umknął mojej uwadze... Przy światłach nie korzystałem z żadnego tutka. Total tuningu raczej nie będe robił, co najwyżej dam felgi, grill i jakiś malutki spojler z Nismo, jednak będą to raczej zmiany mało zauważalne.
lpshinoda Napisano 2 Kwiecień 2005 Napisano 2 Kwiecień 2005 czemy tylnie błotniki tak głęboko wchodzą w samochód??? pozdro
Szczupal Napisano 3 Kwiecień 2005 Napisano 3 Kwiecień 2005 Blotniki sa dziwne. tak jak lpshinoda powiedzial
mentaller Napisano 3 Kwiecień 2005 Autor Napisano 3 Kwiecień 2005 błotniki w tym modelu wchodą głęboko. jednak zweryfikowałem wasz pogląd patrząć na referki i muszę przyznać że macie rację. trochę za bardzo są wcięte.
Bubu Napisano 14 Kwiecień 2005 Napisano 14 Kwiecień 2005 Dla mnie ok :) mMOże mijscami dał bym jeszcze chamffera ;) (środek felgi pomiędzy ramionami )
lpshinoda Napisano 14 Kwiecień 2005 Napisano 14 Kwiecień 2005 ja dla mnie jest dobrze, nic bym nie poprawiał, tylko zostawił tak, jak jest pozdro
mentaller Napisano 14 Kwiecień 2005 Autor Napisano 14 Kwiecień 2005 bubu --> chciałem uzyskać taki efekt, wzorowałem się na http://www.3dfinlay.net/gallery/album343/lex2
Bubu Napisano 14 Kwiecień 2005 Napisano 14 Kwiecień 2005 No to w takim razie twoja jest miejscami za ostra ;) No, ale nie jest zła i nie będe się czepiał :D Pracuj pracuj i pokazuj nowe renderki :)
mentaller Napisano 14 Kwiecień 2005 Autor Napisano 14 Kwiecień 2005 byćmoże, ale nie zamierzam już jej zmieniać. chcę aby zawarta była w niej nutka indywidualności ;-)
mentaller Napisano 15 Kwiecień 2005 Autor Napisano 15 Kwiecień 2005 proszę powiedzcie mi gdzie są bugi ;-) , bo chciałbym powoli zbliżać się do końca
Bubu Napisano 15 Kwiecień 2005 Napisano 15 Kwiecień 2005 To co zaznaczone (nie wiem czy to błędy może to wina renderka)no alez przodu na dole zderzaka chyba coś lekko wystaje, ta szpara jakaś taka dziwna (krzywa, pofalowana , czy bez grubości) No i czy światło wo oryginale też tak ostro przechodzi w karoserie?? (bo nie wiem, ale wydaje mi się, że nie) Chyba powinno przechodzić bardziej płynnie. NO ale podoba mi się :D Ładne :)
lpshinoda Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 ja raczej nie widze błędów, jak dla mnie to model już jest fajny, poza tym chyba tylko jeszcze Bubu siedzi na tym wątku??? czemu, autko git, ile poly, daj siatkę, kiedy zamierzasz przymierzać materiały i dać jakieś renderki pozdro
Bubu Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 A to coś złego że siedze w tym wątku ?? A co do błędów to ja takie widze, ale najbardziej drażni oko ten krzywy rowek ;)
RA Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 Nooo... ostatnie renderki to jest "wielki skok dla ludzkosci". Popraw to co Bubu zaznaczyl i bedzie git. Potem tylko (az) materialy i powinno bardzo fajnie wyjsc. pozdrawiam
nielot007 Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 modelik ladny jest jeszcze kilka "minimalnyc" bugow:D
mentaller Napisano 16 Kwiecień 2005 Autor Napisano 16 Kwiecień 2005 nielot007 proszę pokarz gdzie są te minimalne błedy ;-) z chęcią je poprawie. poly to ma dużo, chyba zbyt dużo ( chyba przez tę oponę z felgą) , jak włącze maxa to wam powiem. co do tego rowka z tyłu, to ma on grubość, ale obejrzę go sobie dokładniej i poprawie jeszcze światła z tyłu. a materiały i siatki być może już dzisiaj :-) P.S. RA - "wielki skok dla ludzkości" - ciekawa teoria ;-P
RA Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 To odnosilo sie do renderow z poczatku watku. :D
mentaller Napisano 19 Kwiecień 2005 Autor Napisano 19 Kwiecień 2005 poly to ma okolo 750 tyś (liczone w poly count i z włączonym meshsmoothem)
GRiPi Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 autko fajne, tylko dobrze by bylo zeby na lakierze to hdri bylo widoczne :P
KamillM Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 No ładny modelik, tylko widzę małego buga przy tym zgięciu przy przednim reflektorze :] Wiesz o co mi chodzi?
mentaller Napisano 19 Kwiecień 2005 Autor Napisano 19 Kwiecień 2005 KamilM raczej niezabardzo jarzę o co chodzi ;-), o to coś od wewnętrznej dolnej strony ?
mentaller Napisano 20 Kwiecień 2005 Autor Napisano 20 Kwiecień 2005 obiecana siatka, postaram się ja trochę odchudzić
Bubu Napisano 20 Kwiecień 2005 Napisano 20 Kwiecień 2005 Zamierzasz zrobić jakąś scenke do tego??? Czy postawić w studiu?? No i czy będzie jakaś "podrasowana" wwersja??
mentaller Napisano 21 Kwiecień 2005 Autor Napisano 21 Kwiecień 2005 nie wiem jeszcze czy zrobię scenkę (może dam w tle zdjęcie), a jeśli tak to będzie scenka minimalistyczna pozwalająca skupić sie na samym modelu ;-), a tuningu jak na razie nie przewiduje
polka dot Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 wydaje mi sie ze oryginal nie ma tak ostrego zalamania z boku
mentaller Napisano 21 Kwiecień 2005 Autor Napisano 21 Kwiecień 2005 mi się wydaje że jest dobrze, tylko to białe podłoże może potęgować taki efekt. popatrz na to http://www.highresautoimages.com/1600/nissan/350z5.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się