Napisano 11 Marzec 200520 l Hmm to zalezy jak kto woli robic grubość blachy :) Ja robie dwoma sposobami jeden to taki,(rys 1) ze zaznaczam krawędzie i przesówam je z shiftem do środka (najpierw bardzo malutko A jak chcesz żeby tam było kanciasto (bo chyba o to chodzi w tym miejscu to może poprostu zchmaferuj tego edge
Napisano 12 Marzec 200520 l Autor mam pewien problem. próbowałem z tą karoserią wszystkich wyżej wymienionych metod i coś nie chce działać :-(. za każdym razem wychodzi cos takiego co widać na tym pliku( wtym przypadku to shell), a te linie powinny być do siebie prostopadłe.aha i dałem mesh smooth interactions = 2
Napisano 13 Marzec 200520 l mentaller, musisz zmniejszyć smoothnes z 1 na mniej na przykład 0,7, znajdziesz to w menu bocznym meshsmooth albo możesz zmienić również w menu bocznym meshsmooth sposób wygładzania z NURBS na Classic, ale nie wiem czy to drugie pomoże pozdro
Napisano 13 Marzec 200520 l Autor dzięki, pomogło! jaki ja byłem niemądry... szkoda tylko, że w tem sposób ucierpi na tym gładkośc siatki
Napisano 13 Marzec 200520 l Ja robie to w inny sposób, a mianowicie przed nadaniem grubości blasze(czy jak to się tam odmienia ;P) Daje chammfera o małej wartości na edge, które ma mi się nie "wyginać". Na rysunku chyba widać o co mi chodzi :) Nieraz robie też innym sposobem, ale musze uruchomić maxa żeby nie popisać głupot, a muszę się pouczyć tak więc jak znajde chwilke to opisze ten drugi sposób :D Edit: Tyle, że nie wiem czy ci troszeczkę nie pognie siatki w ten sposób, ale możesz spróbować :) Ja tak robie i wydaje mi się ,że nie jest to aż taki zły pomysł :)
Napisano 13 Marzec 200520 l Autor ot takie coś wyszło z tymi chamferami. musze jeszcze poprawić położenie pojedyńczych werticlów(czy jak to się pisze)
Napisano 14 Marzec 200520 l ja bym chyba nic nie zmienił, jedyne co wali w oczy to tylni błotnik widziany z tyłu, wydaje się trochę krzywy, ale patrząc z przodu widać że nie jest krzywy tylko to z tyłu tak wygląda
Napisano 14 Marzec 200520 l Autor popracuje nad tym tyłem, jednak następny update nie będzie szybko - fizyka jest niestety ważniejsza ;-(
Napisano 18 Marzec 200520 l Autor mam 2 pytania: 1. jak zrobić uszczeli wokół szyb? loftem? czy zaczać od boxa i odpowiednio go wymodelować 2. ktoś zna może jakiegoś tutka o robieniu świateł(najlepiej przednich)?
Napisano 18 Marzec 200520 l No pewno że szkoła ważniejsza od modelu ;) A co do uszczelek to ja właśnie robie box'a i potem dookoła szyba :) Tyle, że później zaczołem robić plane-->do okoła szyby-->zaznaczałem krawędzie i raz z shiftem do środka(najpierw mało i drugi raz do środka troszkę więcej (z tym planem było mi łatwiej, ale jak ktop woli :) Aa co do tutka przednich świateł to niestety nie pomogę :(
Napisano 20 Marzec 200520 l Autor no dobra oto swiatła, a własciwie tylko przednie (to wszystko przez ten sajgon z fizyki)
Napisano 21 Marzec 200520 l mentaller, wiem że był gdzieś taki tutek o światłąch, tylko teraz nie mogę go znaleźć, jak go dorwe to dam Ci znać tymczasem.. pozdro
Napisano 23 Marzec 200520 l Autor kolo przedniej szyby bedą lusterka więc nie będzie tego widać ;-). Co do przednich świateł to jeśli chodzi ci o to że są tam zbyt duże kanty to takie mają być. a "to coś" nad dolną lampą to wybrzuszenie okalające tą dolną lampę
Napisano 23 Marzec 200520 l co do tej uszczelki to daj tam chamfer i problem zniknie pooglądaj uważnie zdjęcia tego samochodu bo bryłe ma nieprzeciętną i popracuj nad swoim modelem, nierówności i tak wyjdą przy lakierze wiec poczekamy ;) i jak możesz dawaj 2 połówki auta lepej sie to jakoś ogląda nawet niezweldowane ;)
Napisano 24 Marzec 200520 l jeżeli tak to sorry, poza tym takie pytanko, kożystasz z jakiś referków czy tak ze zdjęć, jeżeli to BP to podaj namiar na nie, to auto mnie zaciekawiło :) pozdro
Napisano 24 Marzec 200520 l Autor korzystam z: http://www.highresautoimages.com/1600/nissan/350z.html http://www.highresautoimages.com/nissan/350z.html http://www.3dfinlay.net/gallery/album03 oraz wyszukiwarki grafik z googla ;-) a w maxie są blueprints
Napisano 1 Kwiecień 200520 l No jest trochę bugów, ale ładnie Ci idzie :D Podobają mi się szczególnie światła, korzystałeś może z jakiegoś tutka?
Napisano 1 Kwiecień 200520 l bardzo ladny model. Ja niewidze błedów :P Bedziesz robil podstawowy model czy tesh probowal z tuningiem ?
Napisano 1 Kwiecień 200520 l Autor też widzę pare bugów, tylko dokładnie gdzie je widać? moze jakiś umknął mojej uwadze... Przy światłach nie korzystałem z żadnego tutka. Total tuningu raczej nie będe robił, co najwyżej dam felgi, grill i jakiś malutki spojler z Nismo, jednak będą to raczej zmiany mało zauważalne.
Napisano 3 Kwiecień 200520 l Autor błotniki w tym modelu wchodą głęboko. jednak zweryfikowałem wasz pogląd patrząć na referki i muszę przyznać że macie rację. trochę za bardzo są wcięte.
Napisano 14 Kwiecień 200519 l Dla mnie ok :) mMOże mijscami dał bym jeszcze chamffera ;) (środek felgi pomiędzy ramionami )
Napisano 14 Kwiecień 200519 l ja dla mnie jest dobrze, nic bym nie poprawiał, tylko zostawił tak, jak jest pozdro
Napisano 14 Kwiecień 200519 l Autor bubu --> chciałem uzyskać taki efekt, wzorowałem się na http://www.3dfinlay.net/gallery/album343/lex2
Napisano 14 Kwiecień 200519 l No to w takim razie twoja jest miejscami za ostra ;) No, ale nie jest zła i nie będe się czepiał :D Pracuj pracuj i pokazuj nowe renderki :)
Napisano 14 Kwiecień 200519 l Autor byćmoże, ale nie zamierzam już jej zmieniać. chcę aby zawarta była w niej nutka indywidualności ;-)
Napisano 15 Kwiecień 200519 l Autor proszę powiedzcie mi gdzie są bugi ;-) , bo chciałbym powoli zbliżać się do końca
Napisano 15 Kwiecień 200519 l To co zaznaczone (nie wiem czy to błędy może to wina renderka)no alez przodu na dole zderzaka chyba coś lekko wystaje, ta szpara jakaś taka dziwna (krzywa, pofalowana , czy bez grubości) No i czy światło wo oryginale też tak ostro przechodzi w karoserie?? (bo nie wiem, ale wydaje mi się, że nie) Chyba powinno przechodzić bardziej płynnie. NO ale podoba mi się :D Ładne :)
Napisano 16 Kwiecień 200519 l ja raczej nie widze błędów, jak dla mnie to model już jest fajny, poza tym chyba tylko jeszcze Bubu siedzi na tym wątku??? czemu, autko git, ile poly, daj siatkę, kiedy zamierzasz przymierzać materiały i dać jakieś renderki pozdro
Napisano 16 Kwiecień 200519 l A to coś złego że siedze w tym wątku ?? A co do błędów to ja takie widze, ale najbardziej drażni oko ten krzywy rowek ;)
Napisano 16 Kwiecień 200519 l Nooo... ostatnie renderki to jest "wielki skok dla ludzkosci". Popraw to co Bubu zaznaczyl i bedzie git. Potem tylko (az) materialy i powinno bardzo fajnie wyjsc. pozdrawiam
Napisano 16 Kwiecień 200519 l Autor nielot007 proszę pokarz gdzie są te minimalne błedy ;-) z chęcią je poprawie. poly to ma dużo, chyba zbyt dużo ( chyba przez tę oponę z felgą) , jak włącze maxa to wam powiem. co do tego rowka z tyłu, to ma on grubość, ale obejrzę go sobie dokładniej i poprawie jeszcze światła z tyłu. a materiały i siatki być może już dzisiaj :-) P.S. RA - "wielki skok dla ludzkości" - ciekawa teoria ;-P
Napisano 19 Kwiecień 200519 l Autor poly to ma okolo 750 tyś (liczone w poly count i z włączonym meshsmoothem)
Napisano 19 Kwiecień 200519 l autko fajne, tylko dobrze by bylo zeby na lakierze to hdri bylo widoczne :P
Napisano 19 Kwiecień 200519 l No ładny modelik, tylko widzę małego buga przy tym zgięciu przy przednim reflektorze :] Wiesz o co mi chodzi?
Napisano 19 Kwiecień 200519 l Autor KamilM raczej niezabardzo jarzę o co chodzi ;-), o to coś od wewnętrznej dolnej strony ?
Napisano 20 Kwiecień 200519 l Zamierzasz zrobić jakąś scenke do tego??? Czy postawić w studiu?? No i czy będzie jakaś "podrasowana" wwersja??
Napisano 21 Kwiecień 200519 l Autor nie wiem jeszcze czy zrobię scenkę (może dam w tle zdjęcie), a jeśli tak to będzie scenka minimalistyczna pozwalająca skupić sie na samym modelu ;-), a tuningu jak na razie nie przewiduje
Napisano 21 Kwiecień 200519 l Autor mi się wydaje że jest dobrze, tylko to białe podłoże może potęgować taki efekt. popatrz na to http://www.highresautoimages.com/1600/nissan/350z5.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto