Jump to content

Scena 3D: Wizualizacja domu


Edi
 Share

Recommended Posts

Witam, skonczyłem dzisiaj moją pierwszą wizualizację. Muszę dokonąc jeszcze paru kosmetycznych zmian, gdzieniegdzie kolorek zmienić, ale to już niezbyt wpłynie na całokształt, więc zamieszczam to jako skończoną pracę.

Powiedzcie, co mógłbym poprawić.

 

dom2.jpg

 

dom3.jpg

 

dom4.jpg

 

dom5.jpg

 

dom6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzieki wszystkim,

MareG - kominów nie mogę dodać, bo nie ma ich na planach architekta (??). Nie wnikam w ten problem głębiej.

Co do cofnięcia okien w ścianę, to nie sądzę, aby to poprawiło wygląd budynku. Fakt, trochę je wsunę jeszcze ale nie na tyle żeby były zagłębione w ścianę.

Agmakonts - dach równierz wg. projektu architekta. Miał być płaski i jednolity.

Jens - tak, tam jest krzaczek. To zamiast balustrady łączącej oba balkony, ma tam być coś zielonego i organicznego. Wkleiłem więc takiego krzaczora ze zdjęcia.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki wszystkim,

Co do cofnięcia okien w ścianę, to nie sądzę, aby to poprawiło wygląd budynku. Fakt, trochę je wsunę jeszcze ale nie na tyle żeby były zagłębione w ścianę.

 

Cofnij, cofnij - wygląd ogólny poprawi się zdecydowanie za sprawą zacienienia wnęk okiennych. Teraz wyglądają jak naklejki. Wystarczy, że sajding wychodzi do przodu.

:)

Link to comment
Share on other sites

Hm - mala propozycja - skoro jak na razie wyglada to jak wycinek makiety to moze uzyj innego materialu na przekroj - nie laduj tam teksturki trawy tylko moze cos albo jednolitego albo moze malnij w photoshopie jakas teksturke ziemi... pozatym moze sprobuj na renderach ze zblizeniem trawe scatterem zrobic :) Albo chociaz na krancach chodnika - raz udaloi mis ie to dobrze zrobic :)

Link to comment
Share on other sites

Ja też bym cofnął okna do tyłu i nałożył bym jakiś bump noise na ściany żeby zasymulować tynk bo bardzo to plastikowo wygląda, ten płot drewniany wysoki mi tam wogóle nie pasuje i pod nim trawa rosnąca w pionie. Odzielił też bym jakimś krawężnikiem lub murkiem drogę od trawy co by pozwoliło zróżnicować teren bo jest za bardzo płaski a ten spadek drogi koło płotu jest za duży i chyba samochód by się na nim powiesił. Na stopnie schodów rzucił bym jakąś teksturkę bo są za bardzo jednolite tak jakby pomalowane tą samą farbą co ściany. No i poręcze zrobił bym chromowane. Chodniki też trzeba by oteksturować. No i poręcz powinna być przy zejściu na parking. Jakieś klameczki przydały by się do drzwi garażowych. Asfalt też jest za jednolity. No i te lamby nie pasują mi do takiego typui obiektu. Za małe i zaraz je ukradną albo rozbiją. Nadają się do ogrodu lub budynku jednorodzinnego. Ogólnie budynek jest ok ale to właśnie detale dodają uroku całej scenie.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za wasze posty,

 

Wacman - scatterem trawy nie zrobię, bo już mi komp marudzi jak ma to renderować z GI, a jeszcze drzewka dorzuciłem.

 

Tores - wow, dzieki za obszerną wypoweidź. Część rzeczy o których mówisz już poprawiłem. Co do tekstur i bump'u to jednak zostanę przy takim, dość schematycznym modelu. Klientowi się podoba a i ja sam nie chciałem robić fotorealistycznego renderu. Poręczy też nie mogę zrobić z chromu - takie wytyczne miałem, ale przy schodach na parking faktycznie, już dorobiłem. Projekt lamp też dostałem - nie mogę ich zmienić.

 

Postaram się zrobić mały update dzisiaj.

Dzięki jeszcze raz. To moja pierwsza wizualizacja i wszystkie uwagi są bardzo cenne.

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Ogółnie jest dobrze. Mam jednak kilka wskazówek, uwag..jak to znawiesz to nieważne. Przede wszystkim popraw lekko matriały tzn. ulicy (lekko Ci ten materiał nie wyszedł, zajmuje dużą część sceny i jest niedopracowany) , trawy (postaraj się użyć jakiegoś pluginu do trawy czy futra żeby zrobić ładną trawkę). Szkoda że nie zrobiłeś zdjęcia okolicy w której znajduje się ten budynek i nie wkomponowałeś samej bryły budynku w zdjęcie. Efekt byłby o niebo lepszy, nie musiałbyś modelować ulicy, większośc materiałów nie musiałbyś robić...tylko skupić się na dobrym wkoponowaniu budynku w scenę.

 

Popraw materiały i będzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Maxczaku - wielkie dzieki. Problem z wklejeniem budynku w zdjęcie jest tylko taki, że działka na której ma on stanąć jest jeszcze w niezbyt pięknym stanie. Pełno tak powywalanych krzaczorów i stare ogrodzenie się wala po bokach. Więc to niestety odpada. W inne zdjęcie też nie mogę tego wkleić bo by się później ludzie klientowi burzyli, że ich w konia zrobił.

Co do materiałów to racja - coraz bardziej widzę, że potrzebują porządnej modernizacji.

A o pluginie do trawy nawet nie pomyślałem (!!). Niezła myśł. Może coś z tego będzie.

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze mała uwaga.... odnośnie nieba. Nie widać horyzontu tak jakby budynek wisiał w powietrzu. Jak masz jakąś inną mapę nieba to spróbuj ją tam wkomponować..może będzie lepiej. Poza tym płotek a dokładniej sztachetki w płocie są za grube (tak mi się wydaje, ale to drobiazg..a ja nie wiem czemu czepiam się pierdół).

 

Także zarysuj wyraźnie linię horyzontu.

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam sie z wiekszoscia - Ja bym te okna jednak cofnal :) A moze i jestem laikiem i malo gazet z detalami ogladam, ale jakim cudem okno ma sie trzymac na warstwie ocieplenia? Owszem wszystko mozna zrobic, dodac specjalny ruszt wsporczy aluminiowy lub drewniany wspierajacy okno na parapecie i osciezach, tyle ze powstana nowe mostki termiczne i bla bla bla tralalala... tylko ze myslalem ze to sredniej wielkosci inwestycja - dom wielorodzinny :) Jesli wystepuje tam ocieplenie to cos mi sie zdaje ze budowlancy i tak opra okno na murze jak to sie w 99% przypadkow robi wiec chyba dobrze je cofnac na VIZie :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy