Napisano 13 Marzec 200519 l Czesc mam pytanie; czy znacie jakis szybka metode tworzenia 3d dachowek? W jakim programie to robicie, jak najlatwiej to zrobic :) archicad,arkon bla bla? Czy moze w MAXie da sie to jakos fajnie szybko zrobic - byloby super :) stenks ju
Napisano 13 Marzec 200519 l Brzmi znajomo;] Nie ma to jak ręczne wykładanie dachówek na całym dachu;]p Taaa... tak właśnie robiłem i muszę powiedzieć, że wyszło nie najgorzej;] "Narysuj" w MAX'ie kształt dachówki line'em (ale tak jakbyś patrzył na nią w przekroju poprzecznym)- po prostu ślaczek w stylu: ~, później extrude, a następnie modyfikator shell dla nadania grubości;] Widziałem gdzieś tutorial jak w inny sposób zrobić taki dach, korzystając ze slice'a, itp. jednak coś się kaszaniło i trzeba było "na piechotę";]p
Napisano 13 Marzec 200519 l taaa... tez kiedys szukalem proga/plugina ktory automatycznie zrobi piekny dach i dachowki 3D. najlepsze jest to ze w tych moich poszukiwaniach wygral !toporny! arcon ktory probuje dodac jakies szczegoly automatycznie...jednak nie dachowki. Ktos moze wie jak ta sprawa wyglada w pluginach do archicada?
Napisano 13 Marzec 200519 l szybko da sie zrobic rysujesz sobie jedna dachoweczke a pozniej ja powielasz scalasz i masz juz dach :) w sumie nie potrzebujesz nawet takich super dokladnych dachowek, jesli robisz wizke bo po dachu chyba nikt nie bedzie chodzil oprucz kominiarza chyba ze chcesz zrobic zywot wrobelka elemelka, ;)
Napisano 13 Marzec 200519 l archicad robi to automatem...działa to na zasadzie obiektu bibliotecznego...wystarczy zaznaczyć połać dachu, wejść w EXTRAS / ACCESSORIES / ROOF ACCESOREISS i dachówka 3D gotowa... co więcej można w każdej chwili zmieniać rodzaj pokrycia dachu... więc nie ma najmniejszego problemu, zaby ładną karpiówkę zastpąpić blachą...
Napisano 14 Marzec 200519 l Jestem tego samego zdania co Protzent. Robię pojedynczą dachówkę a potem arrayem całą połać. Grupuję obiekt, pochylam o tyle ile jest w projekcie, wypuszczam odpowiednio poza obrys dachu i gotowe. Gęstoś siatki dachówki dobieram sobie w zależności od renderingu jaki mam wykonać, ale staram się to robić jak najoszczędniej bo jest trochę tych poygonów. Nie wiem natomiast jak dokładne robi dachówki archicad i mogą one po prostu nie spełnić twoich oczekiwań. Dodatkowo są jeszcze dachówki kończące połać po bokach których pewnie archicad nie robi a w maxie zrobisz wszystko. Także ja bym został przy maxie bo co będzie jak akurat archicad nie będzie miał jakiegoś pokrycia zdefiniowanego a klient takie będzie chciał? A im więcej takich połaci zrobisz tym szybciej i łatwiej je wykonasz dla następnego klienta.
Napisano 14 Marzec 200519 l Też tak robię, ale to mocno masoichistyczne zajęcie;) -> model mocno low-poly -> array -> group. A potem i tak całość zaczyna działać w żółwim tempie. Nastepnie odejmuję/przycinam boleanem - te dachówki, które trzeba (wielospadkowość, lukarny, świetliki itd.) -> pytanie z ciekawości do ma+ Czy Archicad wygeneruje także Karpiówkę i łagodnie ją "wyleje" na wolich oczkach, bądź łagodnie "zakręci" na styku prostopadłych do siebie połaci? W wypadku Karpiówki to ja osobiście wybieram mapowanie bitmapą ;)
Napisano 14 Marzec 200519 l Mialem ostatnio ten sam problem i zrobilem to po prostu mapą difuse i bump bo nie mialem czasu. Mysle ze dobrze byloby dodac dobrze zrobiona mape displacment. Nie bedzie wtedy problemu z dokładnym pokryciem na łukach itp.
Napisano 14 Marzec 200519 l A moze ktos ma gotowe mapy? Bylbym bardzo wdzieczny :-)). [email protected]
Napisano 14 Marzec 200519 l Ja robiłem mapę Dispacemap ale nie nadaje się do dużych powiększeń. Robiła się niestety ziarnista powierzchnia mimo że zapisywałem mapę w jak największej rozdzielczości i największej ilości kolorów. Wszystko ogólnie fajnie by wyglądało tylko najwięcej błędów wychodzi przy krawędziach dachówki gdzie się nagle ona urywa pod kątem 90 stopni. Żeby dobrze wyglądało to ścięcie trzeba dużą dokładność wpisać. Ale jak pisałem wyżej wtedy mi się pojawiały na całej powierzchni minimalne dołeczki. No chyba że ktoś zna dobry format zapisu do tego typu map bo TGA, BMP i TIFFA już przerobiłem i na każdym to występuje.
Napisano 14 Marzec 200519 l podaje linka do Roof Tile Makera, przy pomocy ktorego zrobicie piekne dachowki 3D :D:D http://www.newdawnengineering.com/website/brickandtile/rooftile/rooftile.htm
Napisano 14 Marzec 200519 l tak na szybko... 3 kliknięcia i oto rezultaty... niezależnie od kształtu połaci dachowej, otworów utp. szybko i bezboleśnie, efekt jak dla mnie w zupełności wystarczający...
Napisano 15 Marzec 200519 l ma+: sprawdzilem osobiscie.niestety nie jest wystarczajace.zrob caly dach a nie polac i zobacz co sie dzieje na krawedziach. zobacz jak powinna wygladac dachowka: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=13706
Napisano 15 Marzec 200519 l Dachówki bardzo ładniutkie z tego ArchiCada! Ale czy doczekam się tych "wolich oczek" ? Bo jakoś przemilczano sugestię - czyżby nie dało się? :) ---------------- Nie ma się co wstydzić - program idealny nie istnieje, osiem lat semu - super hiper wynalazek ACAD-AUTOARCHITECT nie potrafił nawet dobudować ścian do lukarny!!!
Napisano 15 Marzec 200519 l bawolego oka nie chciało mi sie robić ... ale to raczej nie problem... na dowód coś innego... tak z ciekawości 'swierk' ile by ci zajęło czasu pokrycie tego dachówką? bo mnie nadal 3 kliknięcia ;) no a co do łączenia dwóch połaci dachu to oczywiście jest kolejny obiekt biblioteczny ;)
Napisano 15 Marzec 200519 l Program jest dobry w "te klocki" bez dwóch zdań! Zaimponowałeś mi wystarczająco;) [W biurze mam pod ręką architekta znającego Archicada, trzeba go będzie nieco pomęczyć w podstawowych zasadach obsługi. Ja nauczyłem go Acada - więc teraz wypada jakiś malutki rewanżyk:) ] Dzięki i pozdro
Napisano 16 Marzec 200519 l ma+: korzystajac z array i kopiowania po sciezce zajeloby mi to nie dluzej niz tobie pewnie... z ciekawosci ile czekasz na odswiezenie enkranu w persp przy ruchu kamery? bo max trzeba przyznac sie wlecze przy tylu elementach... skad masz ten element na krawedz dachu?;) jest w 9 moze? bo ja 8 mam
Napisano 16 Marzec 200519 l Witam was wszystkich. Bardzo fajny temat otworzyliscie i tu mam pytanko. Jak najoptymalniej zrobic dachowke do calego zespolu zamkowego w malborku powiem ze model mam juz w 80% skonczony z dokladnoscia do 5-20cm w zaleznosci od szczegolow, ale wlasnie bez dachow bo taka ilosc dachowki mnie przerasta mnie i mojego kompa, choc i tak specjalnie do tego projektu zmienilem kompa na P4 3GHz i dalem mu 2G RAMu. Nie chcialbym nakladac mapy na dachy bo wychodza plasko a jak juz poswiecilem 2 lata zycia na ten projekt to chcialbym ta dachowke jednak zrobic. Czy mozecie mi podpowiedziec jak mam ja zrobicv zeby bylo dobrze? ps dodaje ze robie malbork w max6
Napisano 16 Marzec 200519 l cgarchitect przychodzi z pomocą... http://www.cgarchitect.com/news/newsfeed.asp?nid=2526 'swierk' , ten obiekt był już w 6.0 o ile dobrze pamiętam...
Napisano 16 Marzec 200519 l Osobiście wolę maxa dobrze obcykać i na nim wszystko robić. Faktem jest że płaskie dachy szybko się robi natomiast bawolego oka jeszcze nie robiłem i tu pewnie bym się namęczył. W każdym bądź razie w maxie zawsze osiągam efekt jaki chcę.
Napisano 16 Marzec 200519 l ma+ fajny tutek :) a czy masz moze jakies rozwiazanie na dziesiatki,setki tysiacy dachowek, tysiac dachowek*20 powierzchni kazda da 20000 powierzchni, tysiac dachowek to tylko 100 na 100 dachowek a zalaczone zdiecie to tylko 1/5 dachu mojego projektu, wiec latwo mozna obliczyc ze powierzchni namnozy sie niesamowicie duzo chyba porwalem sie z motyka na slonce :)
Napisano 16 Marzec 200519 l Lopss Mógłbyś skorzystać z dobrodziejstw ProxyObjects - wczytując przygotowane osobno "odachówkowane" połacie jako obiekty XREF, a nawet całe sceny jako XREF. Przed renderingiem - dalsze plany można zastąpić mocno uproszczoną wersją dachówki właśnie przez ProxyObj.
Napisano 16 Marzec 200519 l Autor Dzieki bardzo za wszelkie odpowiedzi, dopiero dzisiaj moglem przeycztac to wszystko bo nie mialem dostepu do interneta. Dzieki jeszcze raz :) wiedzialem ze musze sie nauczyc ArchiCADa... ten topic to chyba najpelpszy argument przeciw postom z topicu "rendering po autoCADzie" - kazdy porgram jest dobry :D -tylko zalezy do czego :D
Napisano 20 Marzec 200519 l Witam Chcialbym jeszcze wtracic swoje 3 grosze. Sprobowalem zrobic mape displacment i wyszlo niezle. Oczywiscie z bliska widac niedoskonalosci ale w skali calego domku jest git. Mysle ze jakby popracowac nad mapami i uzyc map difuse, bump i displacment mozna wiele zdzialac. Pozostaje tylko problem dlugiego renderingu ale i tak chyba lepiej niz tworzyc miliony dachowek i oczywiscie nie ma problemu z bawolimi oczkami. Pozrdrawiam.
Napisano 15 Kwiecień 200519 l Ja znalazłem coś takiego... http://www.cgarchitect.com/resources/tutorials/smoke3d/tutorial4.asp
Napisano 20 Kwiecień 200519 l tutek dosc ciekawy ale jesli by go zrobic dokladnie tak jak jest w instrukcji to z siatki bedzie jesien sredniowiecza (slice plane zkaszani wszystko)
Napisano 21 Kwiecień 200519 l Słaby ten tutorial. Tyle roboty żeby zrobić taką beznadziejną dachówke. Jak bym robił to tym sposobem na skomplikowanych dachach, jakie się czasami trafiają, to chyba po nocach bym nie spał tylko nacinał dachóweczki. Ja dalej obstaje przy mapach, ew. jak jest mały domek a musi być wytrzaskany to bym robił pojedyncze dachówki , grupował i powielał. Pozdro....
Napisano 25 Kwiecień 200519 l Ja bym zrobił dachówke i powielił. Potem gdy już zrobisz jeden dach grupujesz wszystkie dachówki i je ukrywasz. Robisz tak kolejne dachy i je znowu ukrywasz. A potem klikasz "unhide all" i niech się renderuje :). W końcu still to może się i dwa dni renderować.
Napisano 23 Sierpień 200618 l Zrobilem cacy dachowke w maxie a polymodelingu i ladnie ja powielilem. O ile udalo mi sie ominac problem mulenia w viewportach (6 budynkow ma ta dachowke) za pomoca ukrycia jej podczas wyswietlania w viewporcie. Jednak komp przy wiekszej rozdzielczosci (2500x1750 oraz VRay) wywala sie :( zastanawiam sie nad mapami displace i kombinacjami z nia
Napisano 23 Sierpień 200618 l witam jest możliwość w ramach vraya wymodelowaną dachówkę wyrzucić do "osobnego pliku". z tego co pamiętam robi się to za pomocą modyfikatora "Vray proxy" (o ile dobrze pamiętam, sprawdzę jeszcze po powrocie do domu).działa przy scenach z dużą ilością elementów tzn nie wywala vraya w trakcie liczenia dużych rozdzielczości. już sprawdziłem. sprubuj zaznaczyć dachówki i prawym klawiszem myszy na nie ----> vray mesh export --->zaznacz automaticly create proxies---->podajesz ścieżkę i ok. powinno być lepiej.
Napisano 15 Październik 200717 l Nie moge nigdzie znaleść, jak zrobic z 3d modelu ładną bitmape do displace?
Napisano 15 Październik 200717 l Ja znalazłem coś takiego. Mam nadzieję, że pomogłem. http://blog.pixelab.be/2007/09/creating-v-ray-displacement-maps-from.html
Napisano 20 Październik 200717 l no ja bym normal map użył do zrobienia tych dachówek w malborku.. tylko na takiej teksturze powiedzmy 4096x4095 wczesniej wymodelowac dachówki w hi poly zrobić z tego normalną... wypalić.. ambienty zrobić speculary
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto