Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich mój nik pewnie jest wam jeszcze nieznany (to sie zmieni z czasem) Chcialem powiedziec cos o mojej nowej (planowanej) animce jak sama nazwa wskazuje o smoku, którego obiekt narazie koDcze (mencze).

Akcja animacji dzieje sie w jednej z dzielnic U.S.A a glówny bohater Smok który pojawil sie niewiadomo z kond (bardziej mlody smok, lub bestia podobna do smoka) . Smok jak to dzika bestia która znajdzie sie w ruchu ulicznym - niewie co robic - i dlatego powstaja rózne fajne ujencia min. Smok wlatuje na Autostrade umieszczonom nad kamienicami i ....- zmagania trwajom ktutko ale smok zdarza zrobic duze zniszczenia co go chyba satysfakcjonuje (zabawa czy cos, bieganie za autobusami itp.) bo po chwili odlatuje a kamera ukazuje zniszczonom czensc autostrady:

Chcialem prosic o nkierowanie mnie i kumpli:

Lovmer, Gost i..... (tu moze sie jeszcze ktos znalesc)

Pod wzglendem caloksztaltu i innych szczegulow. Ja robie w Cinema 4d i moj komp to 700 mhz 192 ram i w animce prosze nie wnikac zbytnio w low poli czy niedosciongniencia zpowodowane slabym kompem ;) Pozdrawiam i Zabieram sie do pracy

PS> Napiszcie co myslicie o calym pomysle i jak to widzicie (moze jakies ciekawe ujencia smoka z Samochodami , mam pare w glowie :)

  • Odpowiedzi 75
  • Wyświetleń 8,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może wyjść fajnie :) Ale jest jedna sprawa.... smok jak smok.... ale co ze środowiskiem?! Matko! Współczuję Ci... serio....

Demolka pojazdów, budynków... musisz zdać sobie sprawę z jednej rzeczy.... albo sobie uświadomisz, że wchodzisz w sferę z pogranicza FX albo sam siebie skarzesz na porażkę...

 

przemyśl dobrze dynamiczne ujęcia kamery i ciekawe, dynamiczne kadry, dużo skosów złap i wstrząsów... inaczej będzie nudno. Trzymam kciuki

Napisano

czesc,

ciekawy jestem czy to Twoja pierwsza pordukcja , i czy masz swiadomosc na co sie porywasz :) - pracy tu jest ogrom - ale wyzwanie bardzo ciekawe :)

trzymaj sie :)

Napisano

a ja dowalę trochę nie do tematu - kolego proszę naucz się pisać po polskiemu, ja wiem że każdemu zdarzają się literówki, ale twój tekst aż razi błędami (ty nie lubisz literek z ogonkami chyba.....).

Co do samej animki to..... pomysł fajny, mimo że scenariusz nie aspiruje do oskara to naprawdę da się z tego zrobić fajny filmik ....inna sprawa że bardzo wątpię w to że wam się uda. Czy ktoś z was filmował kiedykolwiek prawdziwą kamerą ? Dobra praca kamery to połowa sukcesu.

Napisano
  • Autor

ok dzienki a te literowki to nie zamiezone cos mi sie z klawiaturom zwalilo i niemam polskich znkow chyba nie wolicie tak B i nne znaki

A praca jak wiecie ale na nic pow wzglendem Workrafta czy innej animki na poziomi nie moge zaproponowac, ale czeba myslec pozytywnie. I jeszcze jedno nigdy nie biore sie za slabe projekty np. wczesniejsza animka 9min

Napisano
  • Autor
albo sobie uświadomisz, że wchodzisz w sferę z pogranicza FX albo sam siebie skarzesz na porażkę...
wytlumacz szerzej o co ci chodzi ;D
Napisano

Na prawdę trudno cię zrozumieć. Spacji i kropek też nie masz? Jeżeli tak chaotycznie będziesz robił film, to już widzę efekt.

Napisano
  • Autor

No niemam wypadly mi a jesli chodzi o pisanie to chyba nieliczy sie - wazna jest animka !!!!!!!!!!!!

Napisano
np. wczesniejsza animka 9min

 

można ją gdzieś sobaczyć? bo google dość oporne jest chyba ;)

Napisano

Busiu... Szuruburu... Czy jak Ci tam inaczej... Co ja ci mówiłem o twoich "animkach"?!? Ja bym się nie chwlił takim czyś jak ten cały "DOM"... Jak stwierdził mój dobry qumpel, który nie zajmuje się grafiką: "Sam bym zrobił lepiej... Według mnie ta praca ma jedną dobrą stronę... Jak masz doła i ją obejrzysz to wiesz, że jest ktoś kto ma poważny problem"... Nie chcę być nie miły, ale NIE UMIESZ PISAĆ PO POLSKU (a takie tłumaczenie o braku klawiszy i przestawionej klawiaturze to możesz sobie...), po drugie NIE POKAZUJE SIĘ RZECZY BEZNADZIEJNYCH bo tylko Cię ośmieszają... Tak moja rada na przyszłość... Powodzenia :D

Napisano

Tweex co nie zmienia faktu żę chetnie zobaczę :) momo żę po Cinema nie spodziewam się cudów ;)

Napisano

Niestety wiedzy o animacji się nie dziedziczy, każdy zaczyna od zera.

busiu... ja bym ci radził pierw zrobić przynajmniej polowe animacji a puźniej wystawiać na forum

Napisano
  • Autor

Dobra spokuja wiesz kto mnie tu jedyny denerwuje:

ten glupi tweex.. i tyle a czy jestem poczontkuancy czy nie, to tego kozaka nie obchodzi to ciec jest (a z ta klawiatura to prawda)

 

F/X .... przynajmniej polowe animacji a puźniej wystawiać na forum ...

a co wystawiam cos :>

ale dzienki za rade.

Napisano

Tweex nie jest tak źle, oglądałem homepage Busia (mój dawny wychowawca nazywał się Buś ;) ) i nie było to takie tragiczne, z twojego opisu myślałem że to totalna amatorka (osoby która siedzi tydzień w max`ie) a to po prostu początkujący użytkownik, który się po prostu uczy. Co nie znaczy że się ma porywać z motyką na słońce ;-). Busiu, nie martw się tym tylko pracuj! notabene, zazdroszcze wam, od ponad miesiąca nie mam dostępu do max`a.... (tak to jest jak się pracuje na trial`ach... nie można ich wieczniecznie zmieniać...) Jest ktoś z Tychów lub okolic?

Napisano

Generale... strategia u ciebie widać leży :)

A zrobić sobie image dysku tuż przed instalacją triala i co miesiąc odświeżać system? ;)

Busiu... nie przejrzałem całosci więć jeszcze nic nie piszę;)

Napisano

generale jesteś z bojszów?? ja miałem tam kuzyna teraz mieszka w urbanowicach przed tychami

Napisano

Prosiłeś Busiu, żebym opisał szerzej co miałem na myśli "...albo sobie uświadomisz, że wchodzisz w sferę z pogranicza FX albo sam siebie skarzesz na porażkę...".

 

Rozpartując takie ujęcia od strony wiarygodnej animacji (nie piszę hiper realistycznej, tylko wiarygodnej... aby się czuło, że jest to dobrze zanimowane a nie 3d plastik),czeka Cię masa pracy. Animacja cząsteczek, masa morfingów (gięcie blachy, zgniatanie samochodów), pęknięcia budynków, pęknięcia asfaltu, przewracane latarnie... i na każdy z tych efektów składają się dynamiczne efekty wewnętrzne (na przykład zgniatanie samochodu powiązane jest ściśle z trzaskającymi szybami, a pęklający budynek z odpadającym tynkiem, itp.) Dlatego napisałem, że są to juęcia z pogranicza FX. Powinieneś być świadomy, że takie ujęcia tworzy się technologicznie od podstaw. Mam na myśli to, że wymagają najwięcej świadomości. Pod każdym względem. Konkretnie chodzi o to, że ktoś, kto świetnie modeluje na przykład samochody, może nie potrafić wymodelować samochodu pod takie ujęcie. Trzeba cały czas myśleć o tym, co się z tym modelem ma później stać....

Musisz sobie przemyśleć sprawę na ile gęboko chcesz w to wejść. Jak dla mnie to albo wóz, albo przewóz. Żeby się potem takie tweexy nie śmiały.

 

to tak tytułem wstępu. Mam nadzieję, że przybliżyłem

Napisano
  • Autor

Kris_R Dzienki stary za dobra rade, to mi pomoglo (:D nie wpadlem na te pogiente latarnie) a jesli chodzi o samochody to masz racje (najgorzej bendzie z szybami) ale mam czas.....I jeszcze jedna prozba... Masz w glowie jakies ciekawe Ujencia smoka z samochodami, (wiesz niebespieczne machanie ogonem itp.) bo to co mam to zamolo.

Dzienki pozdrawaim

Napisano

Nie znam skali smoka ani układu miasta (most, wierzowce, market, parking... - nie wiem co tam przewidujesz...).

Proszę wszuć szkic lokacji tak z lotu ptaka i skalę smoka w odniesieniu do człowieka albo samochodu to wrzucę Ci w odwecie kilka szkiców z ujęciami...

 

pozdrawiam

Napisano

punkt 10: komputer wysiada z przeciążenia (to powinno być w punkcie 5)

Napisano

pomijajac WSZYSTKO inne, ten twoj pomysl jest nie do zrealizowania z przyczyn czysto technicznych. widze, ze zupelnie nie masz pojecia jaki sprzet bylby potrzebny na cos takiego. twoj duron i 192 mb ramu bedzie sie pocic juz w zasadzie na samym poczatku projektu. nie chce zniechecac, ale daj sobie spokoj z czyms tak ogromnym; po prostu porywasz sie z motyka na slonce. zaoszczedzisz sobie sporo frustracji. jesli jednak sie masz zamiar brac za to to good luck!

Napisano
  • Autor

No sie wie, ze se dam rady ale caloksztalt zobaczymy...

Zamieszczam teraz smoka z edytora..

Napisano

Fajny smok. Ale mam nadzieje że będzie low-poly

Napisano
  • Autor

F/X czego low poli??? on jest teraz w HN....A jesli chodzi o gBowe to uwa|am ze jest za duza w porównaniu do reszty....Co sadzicie??

Napisano
  • Autor

Co niemozna To mój smok....a wienc moge z nim zrobic animke...

Napisano

Przeczytałem cały wątek i chciałem się wypowiedzieć. Otóż zacznimy od smoka. Smok ma przednie łapy dziwnie wykrzywione. Klate też ma niezaciekawą. Jeśli to ma być do animki z takim sprzętem to koniecznie low poly to musi być.

 

Ja niedawno zakupiłem gf 6600gt + 1gb ramu. Zapewne mój sprzęt by wyciskał z siebie ostatnie poty, niemówiąc o tym, że twój po prostu nie da rady (wiem bo wcześniej miałem gf2 mx i wysiadał przy 60 tys. poly) , jeśli nadal będziesz robił modele z tak dużą ilością poly jaką ma ten smok .

 

Projekt ciekawy, przyznać trzeba. Jednak jak znam życie będziesz miał duże problemy z zrobieniem 30s. animki. Osobiście proponowałbym zająć się jakimś innym projekt mniej objętościowym. Wyobraś sobie (bo zapewne tak będzie) że jedna klatka ci się będzie renderowała ok. 2 godzin. [1 sekunda animki = ok. 25 klatkom] 25 *2 * 30 = 1500 godz. = 62,5 dnia mniej więcej tyle ci się będzie renderowało 30 sekund animacji. I to tylko w najlepszym przypadku kiedy render będzie trwał "tylko" ok. 2 godzin.

 

Podsumuwująć wszystko radze zrobić animke np: latającego smoka na tle zwykłego plane'a i chuchającego ogniem. Wtedy zobaczysz co i jak się robi. Obeznasz sie w efektach itp.

Napisano
  • Autor

MAx_1989 ODP.

A wic tak, jesli chodzi o przednie lapy to tylko stil narazie, kosci sie zmieni. Smok na ok 10 000 poli - to na gluwnego bohatera chyba nie duzo??, a jesli chodzi o klatki to ja - z powodów kompa- zawsze robie 15 kaltek na sekunde - animka bendzie trwac jakies 4 - 5 min. Jedna klatka - render - od 40s-1min max.

A jesli chodzi o latajancego smoka .....nudy...:D

pozdrrawaim.

Napisano

Chyba nie wiesz co mówisz, sam smok być może tyle ci się renderuje. Jednak jak dojdą dodatkowe modele (drzewa, krzaki, drogi, budynki, samochody, przechodnie, latarnie itp. ) dodatkowo oświetlenie to już tak wesoło nie będzie.

Napisano

Mam pomysł... Zrób pierw krótką animkę lotu smoka. Wierz mi po takiej próbie dasz se spokój z tą całą animką. Po prostu nie rozumiesz jaki ogrom pracy cię czeka. Przykro mi ale nie wierze że nawet zaczniesz robić ten filmik. Ale mimo wszystko powodzenia :)

Napisano

oj busiu, jeśli taka scena ma ci sie renderować 40sekund-1 minuty, to to chyba będzie w low poly, i w zasadzie bez jakiegośkonkretnego oświetlenia, nie wspominając już o czymś takim jak wybuchy czasteczki itd. jak to ma być ładne to jedna klatka minimum 20 minut....zdechniesz robiąc to...

 

no, ale żeby nie było powodzenia ci życzę :)

Napisano

a jeszcze jedno, pokaż siatkętego smoka jeśli możesz...chociazsamj głowy, ok ??

Napisano
  • Autor

Ok jestem tu ponownie, dam se rady, a niemiałem neta tydzień ponat....piszcie coś narazie daje scene smoka

Napisano
  • Autor

No napewno początki są tródne. Co do tego smoka to jednak postanowiłem go zrobić na LOW-poli...i tak właśnie wygląda,...tylko go jeszcze nożem potne troszke...co myślicie a i rzucam plan miasta...

Napisano

miasto... to miasteczko

nawet jeśli masz słabego kompa to dorób drugi rządek domów bo teraz troche nie teges

Napisano
  • Autor

Ok sie zrobia ale to jest tylko plan ustawiania sceny...w tle bedą jeszcze budynki..new yorh:D..a co myślisz o proporcjach smoka...chyba troszke za duzy, co nie ??

Napisano

raz- w siatce smoka nic nie widać, bałagan masz tam straszny

dwa- poszerz ulicę jeśli ta bestyja ma się wznieść bo narazie nie rozłoży nawet skrzydeł na maxymaną szerokość.

powodzenia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności