dj_Smok Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 Chciałbym abyście pisali tutaj najważniejsze funkcje, bardzo przydatne itp. A i chciałem sie jeszcze spytać jak zrobić coś takiego żeby np. 8 pudełek stało w stosunku do siebie w tej samej odległości....?
dj_Smok Napisano 27 Kwiecień 2005 Autor Napisano 27 Kwiecień 2005 denerwuja mnie tacy ludzie ! tylko krytykujecie a tak na prawde to nic nie umiecie.... to skoro jesteś taki mądry to może wiesz jak to zrobić hmmm ?
JunioR Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 W 3ds max`ie jest baaaaaardzo wiele przydatnych funkcji, ktore nalezy znac, ale wystarczy tylko nad nimi chwile posiedziec i juz.
Marcin Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 zmien nazwe wątku na poprawną , przeczytaj regulamin max3d to ci powiem co to za niesamowita funkcja ;]
curka Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 dolaczam sie do marcina. powiem jak zmienisz temat. i nie denerwuj sie tak dj_Smok :) co chwila ktos o cos pyta, na ogol zamiast najpierw sie wysilic i samemu poszukac rozwiazania. stad sie bierze takie (moze niesympatyczne nawet) przyjecie niektorych zapytan. a juz o przyswojeniu sobie podstawowych zasad nazywania watkow nie wspomne. pozdrawiam
dj_Smok Napisano 27 Kwiecień 2005 Autor Napisano 27 Kwiecień 2005 a czy taki tytuł wam odpowiada :> jeśli tak to powiedzcie jak to zrobić...
Marvey Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 prosto: robisz 1 box przesuwasz go z shiftem pojawia się okienko i tam wpisujesz liczbe kopii klikasz tols->array i tam masz wszystkie ustawienia (kliknij na preview wtedy będzie na żywo wszystko widać)
curka Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 na temat przydatnych funkcji i trickow w maksie http://cgtalk.com/showthread.php?t=160223 milego buszowania :)
dj_Smok Napisano 27 Kwiecień 2005 Autor Napisano 27 Kwiecień 2005 a mam jeszcze jedno pytano.... otóż gdy narysuje 4 słupy stojące obok siebie i chciałbym zrobic taki trick aby narysowac linię czy cos w podobie i żeby tak jak ta linia leci usunęły sie końcówki tych słupów.... wiecie jak to najłatwiej zrobić ?
siwy Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 Jakie końcówki słupów? Jak chcesz odciąć to najszybciej: połącz te słupy i odetnij za pomocą booleana innym obiektem- połącz tą linie w zamknięty splajn i extruduj. Można to zrobić conakmniej na kilka sposobów.
3dsmaxman Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 albo polaczyc wszystkie (convert to editable poly, attach) i uzyc slice plane; potem usunac zbedne fragmenty i zamknac dziury za pomoca opcji Cap (borders (?) ->cap)
dj_Smok Napisano 28 Kwiecień 2005 Autor Napisano 28 Kwiecień 2005 a za pomoca jakiej funkcji można wypełnic wolnie miejsce pomiędzy dwoma obiektami ?
Baton Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 Takiej funkcji chyba nie ma. Mozesz albo recznie extrudowac edge albo jezeli jest to dziura w modelu to mozesz uzyc cap'a.
VGT Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 a za pomoca jakiej funkcji można wypełnic wolnie miejsce pomiędzy dwoma obiektami ? być może zadowoli Cię 'connect' z 'compound object'
dj_Smok Napisano 29 Kwiecień 2005 Autor Napisano 29 Kwiecień 2005 ok wielkie thx... ale głowie sie jeszcze nad jedną rzeczą... mianowicie jak zrobiłem box i chciałbym aby rogi sie zaokrągliły... za pomoca jakiej funkcji to zrobić?
mort Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 chłopcze zrób tak: stwórz sobie boxa, zrób z niego editable poly, wybierz verteks i po kolei sprawdzaj jak dziaął każda funkcja któramasz w opcjach editable poly. potem wybierz edge, i zrób to samo. potem dla polygona.. itd itd. tak sie uczy maxa, siedząc i dłubiac. ja bez żadnych tutoriali uczyłem się maxa kilka lat (bo nie miałem neta :P ...a nie widać efektów :P - tak to jest jak się nei wie ze istnieje editable mesh i poly :/ ) wiec siedź i dłub...inaczej się nie da..jak to mi kiedyśpowiedziano, nie istnieje program który zrobi wszystko za ciebie. amen powodzenia
dj_Smok Napisano 7 Maj 2005 Autor Napisano 7 Maj 2005 ok tak zrobiłem... a moje ostatnie pytanie brzmi jak przenieść obekt z jednego pliku w 3D MAXie do drugiego ?
Hindus Napisano 7 Maj 2005 Napisano 7 Maj 2005 a wg mnie to najpierw powinien F1 , przerobić tutki, a potem jk juz jakies kłopoty to forum ;)
dj_Smok Napisano 9 Maj 2005 Autor Napisano 9 Maj 2005 a jednak to n ie było moje ostatnie pytanie... chyba raczej bede lepiej zadawał swoje pytanie tutaj ponieważ nie ma sensu abym tworzył 100 innych topiców... ;) więc moje kolejne pytanie brzmi za pomocą jakiej funkcji zrobić trik taki : narysować np. kwadrat trójwymiarowy oczywiście i następnie narysować płaskie koło na tym kwadracie i chciałbym móc to koło zrobić wkleśłe nie moge za pomocą covert to elitable polly bo zależy mi aby ten obiekt miał mało polygonów
Master Kiełbaster Napisano 9 Maj 2005 Napisano 9 Maj 2005 robisz sześcian i cylinder i booleanem je wycinasz
Bacry Napisano 9 Maj 2005 Napisano 9 Maj 2005 to na pewno prowokacja. mój zmysł równowagi psychicznej się wyłączył. 1 kwadrat trójwymiarowy 2 płaskie koło to jest matematyczny analfabetyzm i z racji tego zasługuje na ostracyzm
dj_Smok Napisano 12 Maj 2005 Autor Napisano 12 Maj 2005 a gdy zabrakło mi już tych kulek na która nakłada sie tekstury to jak mam zrobic aby było ich więcej ?
Hindus Napisano 12 Maj 2005 Napisano 12 Maj 2005 Multi/Sub-Object w Material Editor i do slotów powpychaj te materiały, albo wimportuj scene do pustego pliku, materiały będą pozakładane na obiekty a sloty puste ;) pozdro
Bacry Napisano 12 Maj 2005 Napisano 12 Maj 2005 jak tym przyciskiem po lewej stronie w kształcie kulki ze strzałką wybierzesz nowy materiał to nie tracisz poprzednich zwyczajnie ich nie widać. zawsze możesz też tym przyciskiem wybrać istniejący. wówczas w oknie które się pojawi wybierasz opcję :scene lub selected (tak robię najczęściej żeby się przez gąszcz materiałów nie przebijać) jeżeli w dany slot włożysz materiał, który istnieje już w ME to sktywna stanie się ikonka obok, która służy do przydzielenia właśnie tego materiału do obiektów a nie tego drugiego (generalnie chodzi o taką samą nazwę obu materiałów)
dj_Smok Napisano 13 Maj 2005 Autor Napisano 13 Maj 2005 koledzy mogli byście mi powiedzieć jeszcze jak zrobić coś takiego że ... mam kwadrat który ma dwa polygony tak jak na rysunku i chciałbym aby zaznaczony przezemnie przerywana linia fragment był wklęsły (nie chce wycinać ani bla bla bla tylko chce aby był wklęsły ) plizzzz help me
3dsmaxman Napisano 13 Maj 2005 Napisano 13 Maj 2005 po pierwsze, to to sie nazywa face, a nie polygon ;) chyba mozna by cos pokombinowac z displace przypisanym tylko do scianki o danym numerze ID
Gość styczny Napisano 13 Maj 2005 Napisano 13 Maj 2005 to jest prostokąt... niema tak łatwo zrób więcej tych poly i powciskaj do wew (exude)
Bacry Napisano 13 Maj 2005 Napisano 13 Maj 2005 dj już kolejny raz dał przykład absolutnego braku znajomości geometrii i jako taki w grafice przestrzennej jest z definicji stracony. można to uznać za 1 prawo grafiki
dj_Smok Napisano 13 Maj 2005 Autor Napisano 13 Maj 2005 no akle nie moge zrobić więcej tych face'ów ponieważ mówie wam że zależy mi na tym aby było ich mało... musicie zawsze krytykować (szczególnie Bacry) a nie mozecie chociaż raz napisać jak mam cos zrobić tylko zawsze jakieś problemy...
dj_Smok Napisano 13 Maj 2005 Autor Napisano 13 Maj 2005 jak nie masz już żądnych durnowatych uwag to powiesz może wreszcie jak wykonac to o co prosiłem ?!
3dsmaxman Napisano 13 Maj 2005 Napisano 13 Maj 2005 mozesz to zrobic (wglebienia) dokladnie lub nie; jesli dokladnie, to zrob tak - wydziel kawalek scianki "kwadratu" za pomoca Cut, zagesc za pomoca Subdivide Surface, a nastepnie w Paincie przygotuj odpowiednia bitmape i uzyj modyfikatora Displace z nia i nie wkurzaj sie na Bacry'ego, bo twoj jezyk matematyczny jest rzeczywiscie dosc... ...nieprecyzyjny :P a jak nie ma byc wiele scianek, a ma byc lagodne przejscie, a nie ostre krawedzie, to masz pecha - nie mozna miec ciastka i zjesc ciastka
Bacry Napisano 14 Maj 2005 Napisano 14 Maj 2005 durnowata odpowiedź na głupie pytanie, narysuj sobie kształt i nadaj modyfikator displace.
3dsmaxman Napisano 14 Maj 2005 Napisano 14 Maj 2005 mowilem mu, ze displace mozna, tylko niech sobie zrobi mapke w Paincie, a on ze to bedzie za duzo polygonow! jak to mowia Omfg! :/
dj_Smok Napisano 14 Maj 2005 Autor Napisano 14 Maj 2005 wiecie co macie racje... przepraszam Bacry że na ciebie najeżdżałem... mój język matematyczny może i nie jest najlepszy... ale ja sie dpiero ucze ... więc jeszcze raz wszystkim sorki ale troche mnie poniosło... bo już tyle czasu starałem sie to zrobić a mi sie nei udawało...
3dsmaxman Napisano 14 Maj 2005 Napisano 14 Maj 2005 wiec zrob tak - zagesc siatke tego prostokata np. na 4x5, czy cos kolo tego, potem przypisz modyfikator subdivide na 30; natsepnie przypisz modyfikator displace i w polu bitmap wstaw mape obrazek taki jak ten: i ustaw parametr strenght np. na wartosc odpowiednia do grubosci tego pudelka (np pudelo ma 30 - daj 15-20) efekt bedzie mniej wiecej taki, jak na miniaturce (jakosc nie najlepsza, ale ja to robilem w Paincie, bo to tylko pogladowe :])
David14 Napisano 14 Maj 2005 Napisano 14 Maj 2005 może byś przerobił pare tutoriali?? jak by wszyscy sie pytali o każdy swój problem to było by tu zamieszanie. jednym słowem poszukaj se TUTORIALI ALBO VIDEOTUTORIALI, i je poczytaj
Bacry Napisano 14 Maj 2005 Napisano 14 Maj 2005 musisz zrozumieć, że większa ilość szczegółów równa się większej gęstości siatki. (nie mówimy na razie o normalmap'ach)
Hindus Napisano 14 Maj 2005 Napisano 14 Maj 2005 jeju ot nei jest tak ze ty przysiądziesz i zaraz będziesz wymiatał i robił wszystko , albo żę ktoś będzie cie prowadził za ręke przez cały czas, większość z nas zaczynała od tutków, zrobisz 10 tutków będziesz już coś wiedział, pytaj w owstateczności jak naprawde nie możes zsobie poradzić. pozdro.
Baton Napisano 16 Maj 2005 Napisano 16 Maj 2005 Grunt to obserwacja... A apropo twoich pytan to na pewno odpowiedzi na wszystkie znajdziesz na forum, uwierz mi.
dj_Smok Napisano 21 Maj 2005 Autor Napisano 21 Maj 2005 to jest akurat pytanie najwyższej wagi... jak mam ustawić aby spowrotem było tak gdy nacisne narzędzie select and movie to żeby pojawiały mi sie 3 strzałki i moge wybrać sobie w którą strone chce ruszać obiektem natmiast teraz nie mam żadnej śa tylko3 czerwone i gdy chce przesunąć obiekt rusza mi sie on na wszystkie strony a nie na te na które ja chce.. jak to zmienić ?
Bacry Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 i tutaj znowu można dodać, żę to pytanie przewalało się już wiele razy. Z rzeczy przydatnych w 3dsmax mogę powiedzieć, że miałem spore problemy ze scatterem. Obiekty które miały ładnie pokrywać powierzchnię często były albo za wysoko (ponad powierzchnią) lub odwrotnie pod powierzchnią. a sposób na to jest dość idiotyczny. pivot point musi być ustawiony na środek obiektu (logicznie dla mnie było ustawić go najniżej (jakby na spodzie) a tutaj skucha :( ) pozdrawiam główkujących przy maxie
dj_Smok Napisano 22 Maj 2005 Autor Napisano 22 Maj 2005 skoro sie tyle razy przejawiaqło to może podacie linka :>
VGT Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 skoro sie tyle razy przejawiaqło to może podacie linka :> Do pierwszego miejsca, w które POWINIENEŚ zajrzeć: 3ds max faq a konkretnie: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4041 Jeden wątek to za mało, żeby na niego trafić wyszukiwarką? To może któryś z tych? http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=11575 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=6692 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2155 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=14718 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=12709 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=11181 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=9325 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=8568 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5153
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się