Skocz do zawartości

Przydatne funkcje w 3D MAXie...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym abyście pisali tutaj najważniejsze funkcje, bardzo przydatne itp.

A i chciałem sie jeszcze spytać jak zrobić coś takiego żeby np. 8 pudełek stało w stosunku do siebie w tej samej odległości....?

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

denerwuja mnie tacy ludzie !

tylko krytykujecie a tak na prawde to nic nie umiecie....

to skoro jesteś taki mądry to może wiesz jak to zrobić hmmm ?

Napisano

dolaczam sie do marcina.

powiem jak zmienisz temat.

 

i nie denerwuj sie tak dj_Smok :)

co chwila ktos o cos pyta, na ogol zamiast najpierw sie wysilic i samemu poszukac rozwiazania. stad sie bierze takie (moze niesympatyczne nawet) przyjecie niektorych zapytan.

a juz o przyswojeniu sobie podstawowych zasad nazywania watkow nie wspomne.

 

pozdrawiam

Napisano

prosto: robisz 1 box przesuwasz go z shiftem pojawia się okienko i tam wpisujesz liczbe kopii

klikasz tols->array i tam masz wszystkie ustawienia (kliknij na preview wtedy będzie na żywo wszystko widać)

Napisano

a mam jeszcze jedno pytano....

otóż gdy narysuje 4 słupy stojące obok siebie i chciałbym zrobic taki trick aby narysowac linię czy cos w podobie i żeby tak jak ta linia leci usunęły sie końcówki tych słupów....

wiecie jak to najłatwiej zrobić ?

Napisano

Jakie końcówki słupów? Jak chcesz odciąć to najszybciej: połącz te słupy i odetnij za pomocą booleana innym obiektem- połącz tą linie w zamknięty splajn i extruduj.

Można to zrobić conakmniej na kilka sposobów.

Napisano
a za pomoca jakiej funkcji można wypełnic wolnie miejsce pomiędzy dwoma obiektami ?

 

być może zadowoli Cię 'connect' z 'compound object'

Napisano

ok wielkie thx...

ale głowie sie jeszcze nad jedną rzeczą...

mianowicie jak zrobiłem box i chciałbym aby rogi sie zaokrągliły...

za pomoca jakiej funkcji to zrobić?

Napisano

chłopcze zrób tak: stwórz sobie boxa, zrób z niego editable poly, wybierz verteks i po kolei sprawdzaj jak dziaął każda funkcja któramasz w opcjach editable poly. potem wybierz edge, i zrób to samo. potem dla polygona.. itd itd. tak sie uczy maxa, siedząc i dłubiac. ja bez żadnych tutoriali uczyłem się maxa kilka lat (bo nie miałem neta :P ...a nie widać efektów :P - tak to jest jak się nei wie ze istnieje editable mesh i poly :/ ) wiec siedź i dłub...inaczej się nie da..jak to mi kiedyśpowiedziano, nie istnieje program który zrobi wszystko za ciebie.

amen

powodzenia

Napisano

a jednak to n ie było moje ostatnie pytanie...

chyba raczej bede lepiej zadawał swoje pytanie tutaj ponieważ nie ma sensu abym tworzył 100 innych topiców... ;)

więc moje kolejne pytanie brzmi

za pomocą jakiej funkcji zrobić trik taki :

narysować np. kwadrat trójwymiarowy oczywiście i następnie narysować płaskie koło na tym kwadracie i chciałbym móc to koło zrobić wkleśłe

nie moge za pomocą covert to elitable polly bo zależy mi aby ten obiekt miał mało polygonów

Napisano

to na pewno prowokacja.

mój zmysł równowagi psychicznej się wyłączył.

1 kwadrat trójwymiarowy

2 płaskie koło

to jest matematyczny analfabetyzm i z racji tego zasługuje na ostracyzm

Napisano

Multi/Sub-Object w Material Editor i do slotów powpychaj te materiały, albo wimportuj scene do pustego pliku, materiały będą pozakładane na obiekty a sloty puste ;) pozdro

Napisano

jak tym przyciskiem po lewej stronie w kształcie kulki ze strzałką wybierzesz nowy materiał to nie tracisz poprzednich zwyczajnie ich nie widać. zawsze możesz też tym przyciskiem wybrać istniejący. wówczas w oknie które się pojawi wybierasz opcję :scene lub selected (tak robię najczęściej żeby się przez gąszcz materiałów nie przebijać) jeżeli w dany slot włożysz materiał, który istnieje już w ME to sktywna stanie się ikonka obok, która służy do przydzielenia właśnie tego materiału do obiektów a nie tego drugiego (generalnie chodzi o taką samą nazwę obu materiałów)

Napisano

koledzy mogli byście mi powiedzieć jeszcze jak zrobić coś takiego że ...

 

mam kwadrat który ma dwa polygony tak jak na rysunku i chciałbym aby zaznaczony przezemnie przerywana linia fragment był wklęsły (nie chce wycinać ani bla bla bla tylko chce aby był wklęsły )

 

plizzzz help me

1.GIF

Gość styczny
Napisano

to jest prostokąt... niema tak łatwo zrób więcej tych poly i powciskaj do wew (exude)

Napisano

dj już kolejny raz dał przykład absolutnego braku znajomości geometrii i jako taki w grafice przestrzennej jest z definicji stracony.

można to uznać za 1 prawo grafiki

Napisano

no akle nie moge zrobić więcej tych face'ów ponieważ mówie wam że zależy mi na tym aby było ich mało...

musicie zawsze krytykować (szczególnie Bacry) a nie mozecie chociaż raz napisać jak mam cos zrobić tylko zawsze jakieś problemy...

Napisano

mozesz to zrobic (wglebienia) dokladnie lub nie; jesli dokladnie, to zrob tak - wydziel kawalek scianki "kwadratu" za pomoca Cut, zagesc za pomoca Subdivide Surface, a nastepnie w Paincie przygotuj odpowiednia bitmape i uzyj modyfikatora Displace z nia

 

i nie wkurzaj sie na Bacry'ego, bo twoj jezyk matematyczny jest rzeczywiscie dosc... ...nieprecyzyjny :P

 

 

a jak nie ma byc wiele scianek, a ma byc lagodne przejscie, a nie ostre krawedzie, to masz pecha - nie mozna miec ciastka i zjesc ciastka

Napisano

wiecie co macie racje...

przepraszam Bacry że na ciebie najeżdżałem...

mój język matematyczny może i nie jest najlepszy... ale ja sie dpiero ucze ...

więc jeszcze raz wszystkim sorki ale troche mnie poniosło...

bo już tyle czasu starałem sie to zrobić a mi sie nei udawało...

Napisano

wiec zrob tak - zagesc siatke tego prostokata np. na 4x5, czy cos kolo tego, potem przypisz modyfikator subdivide na 30; natsepnie przypisz modyfikator displace i w polu bitmap wstaw mape obrazek taki jak ten:

displacedjsmok1il.jpg

i ustaw parametr strenght np. na wartosc odpowiednia do grubosci tego pudelka (np pudelo ma 30 - daj 15-20)

efekt bedzie mniej wiecej taki, jak na miniaturce

 

(jakosc nie najlepsza, ale ja to robilem w Paincie, bo to tylko pogladowe :])

Napisano

może byś przerobił pare tutoriali?? jak by wszyscy sie pytali o każdy swój problem to było by tu zamieszanie.

jednym słowem poszukaj se TUTORIALI ALBO VIDEOTUTORIALI, i je poczytaj

Napisano

musisz zrozumieć, że większa ilość szczegółów równa się większej gęstości siatki. (nie mówimy na razie o normalmap'ach)

Napisano

jeju ot nei jest tak ze ty przysiądziesz i zaraz będziesz wymiatał i robił wszystko , albo żę ktoś będzie cie prowadził za ręke przez cały czas, większość z nas zaczynała od tutków, zrobisz 10 tutków będziesz już coś wiedział, pytaj w owstateczności jak naprawde nie możes zsobie poradzić. pozdro.

Napisano

to jest akurat pytanie najwyższej wagi...

jak mam ustawić aby spowrotem było tak gdy nacisne narzędzie select and movie to żeby pojawiały mi sie 3 strzałki i moge wybrać sobie w którą strone chce ruszać obiektem natmiast teraz nie mam żadnej śa tylko3 czerwone i gdy chce przesunąć obiekt rusza mi sie on na wszystkie strony a nie na te na które ja chce..

jak to zmienić ?

Napisano

i tutaj znowu można dodać, żę to pytanie przewalało się już wiele razy.

Z rzeczy przydatnych w 3dsmax mogę powiedzieć, że miałem spore problemy ze scatterem. Obiekty które miały ładnie pokrywać powierzchnię często były albo za wysoko (ponad powierzchnią) lub odwrotnie pod powierzchnią.

a sposób na to jest dość idiotyczny. pivot point musi być ustawiony na środek obiektu (logicznie dla mnie było ustawić go najniżej (jakby na spodzie) a tutaj skucha :( )

pozdrawiam główkujących przy maxie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności