Napisano 27 Kwiecień 200519 l Chciałbym abyście pisali tutaj najważniejsze funkcje, bardzo przydatne itp. A i chciałem sie jeszcze spytać jak zrobić coś takiego żeby np. 8 pudełek stało w stosunku do siebie w tej samej odległości....?
Napisano 27 Kwiecień 200519 l Autor denerwuja mnie tacy ludzie ! tylko krytykujecie a tak na prawde to nic nie umiecie.... to skoro jesteś taki mądry to może wiesz jak to zrobić hmmm ?
Napisano 27 Kwiecień 200519 l W 3ds max`ie jest baaaaaardzo wiele przydatnych funkcji, ktore nalezy znac, ale wystarczy tylko nad nimi chwile posiedziec i juz.
Napisano 27 Kwiecień 200519 l zmien nazwe wątku na poprawną , przeczytaj regulamin max3d to ci powiem co to za niesamowita funkcja ;]
Napisano 27 Kwiecień 200519 l dolaczam sie do marcina. powiem jak zmienisz temat. i nie denerwuj sie tak dj_Smok :) co chwila ktos o cos pyta, na ogol zamiast najpierw sie wysilic i samemu poszukac rozwiazania. stad sie bierze takie (moze niesympatyczne nawet) przyjecie niektorych zapytan. a juz o przyswojeniu sobie podstawowych zasad nazywania watkow nie wspomne. pozdrawiam
Napisano 27 Kwiecień 200519 l Autor a czy taki tytuł wam odpowiada :> jeśli tak to powiedzcie jak to zrobić...
Napisano 27 Kwiecień 200519 l prosto: robisz 1 box przesuwasz go z shiftem pojawia się okienko i tam wpisujesz liczbe kopii klikasz tols->array i tam masz wszystkie ustawienia (kliknij na preview wtedy będzie na żywo wszystko widać)
Napisano 27 Kwiecień 200519 l na temat przydatnych funkcji i trickow w maksie http://cgtalk.com/showthread.php?t=160223 milego buszowania :)
Napisano 27 Kwiecień 200519 l Autor a mam jeszcze jedno pytano.... otóż gdy narysuje 4 słupy stojące obok siebie i chciałbym zrobic taki trick aby narysowac linię czy cos w podobie i żeby tak jak ta linia leci usunęły sie końcówki tych słupów.... wiecie jak to najłatwiej zrobić ?
Napisano 27 Kwiecień 200519 l Jakie końcówki słupów? Jak chcesz odciąć to najszybciej: połącz te słupy i odetnij za pomocą booleana innym obiektem- połącz tą linie w zamknięty splajn i extruduj. Można to zrobić conakmniej na kilka sposobów.
Napisano 27 Kwiecień 200519 l albo polaczyc wszystkie (convert to editable poly, attach) i uzyc slice plane; potem usunac zbedne fragmenty i zamknac dziury za pomoca opcji Cap (borders (?) ->cap)
Napisano 28 Kwiecień 200519 l Autor a za pomoca jakiej funkcji można wypełnic wolnie miejsce pomiędzy dwoma obiektami ?
Napisano 28 Kwiecień 200519 l Takiej funkcji chyba nie ma. Mozesz albo recznie extrudowac edge albo jezeli jest to dziura w modelu to mozesz uzyc cap'a.
Napisano 28 Kwiecień 200519 l a za pomoca jakiej funkcji można wypełnic wolnie miejsce pomiędzy dwoma obiektami ? być może zadowoli Cię 'connect' z 'compound object'
Napisano 29 Kwiecień 200519 l Autor ok wielkie thx... ale głowie sie jeszcze nad jedną rzeczą... mianowicie jak zrobiłem box i chciałbym aby rogi sie zaokrągliły... za pomoca jakiej funkcji to zrobić?
Napisano 30 Kwiecień 200519 l chłopcze zrób tak: stwórz sobie boxa, zrób z niego editable poly, wybierz verteks i po kolei sprawdzaj jak dziaął każda funkcja któramasz w opcjach editable poly. potem wybierz edge, i zrób to samo. potem dla polygona.. itd itd. tak sie uczy maxa, siedząc i dłubiac. ja bez żadnych tutoriali uczyłem się maxa kilka lat (bo nie miałem neta :P ...a nie widać efektów :P - tak to jest jak się nei wie ze istnieje editable mesh i poly :/ ) wiec siedź i dłub...inaczej się nie da..jak to mi kiedyśpowiedziano, nie istnieje program który zrobi wszystko za ciebie. amen powodzenia
Napisano 7 Maj 200519 l Autor ok tak zrobiłem... a moje ostatnie pytanie brzmi jak przenieść obekt z jednego pliku w 3D MAXie do drugiego ?
Napisano 7 Maj 200519 l a wg mnie to najpierw powinien F1 , przerobić tutki, a potem jk juz jakies kłopoty to forum ;)
Napisano 9 Maj 200519 l Autor a jednak to n ie było moje ostatnie pytanie... chyba raczej bede lepiej zadawał swoje pytanie tutaj ponieważ nie ma sensu abym tworzył 100 innych topiców... ;) więc moje kolejne pytanie brzmi za pomocą jakiej funkcji zrobić trik taki : narysować np. kwadrat trójwymiarowy oczywiście i następnie narysować płaskie koło na tym kwadracie i chciałbym móc to koło zrobić wkleśłe nie moge za pomocą covert to elitable polly bo zależy mi aby ten obiekt miał mało polygonów
Napisano 9 Maj 200519 l to na pewno prowokacja. mój zmysł równowagi psychicznej się wyłączył. 1 kwadrat trójwymiarowy 2 płaskie koło to jest matematyczny analfabetyzm i z racji tego zasługuje na ostracyzm
Napisano 12 Maj 200519 l Autor a gdy zabrakło mi już tych kulek na która nakłada sie tekstury to jak mam zrobic aby było ich więcej ?
Napisano 12 Maj 200519 l Multi/Sub-Object w Material Editor i do slotów powpychaj te materiały, albo wimportuj scene do pustego pliku, materiały będą pozakładane na obiekty a sloty puste ;) pozdro
Napisano 12 Maj 200519 l jak tym przyciskiem po lewej stronie w kształcie kulki ze strzałką wybierzesz nowy materiał to nie tracisz poprzednich zwyczajnie ich nie widać. zawsze możesz też tym przyciskiem wybrać istniejący. wówczas w oknie które się pojawi wybierasz opcję :scene lub selected (tak robię najczęściej żeby się przez gąszcz materiałów nie przebijać) jeżeli w dany slot włożysz materiał, który istnieje już w ME to sktywna stanie się ikonka obok, która służy do przydzielenia właśnie tego materiału do obiektów a nie tego drugiego (generalnie chodzi o taką samą nazwę obu materiałów)
Napisano 13 Maj 200519 l Autor koledzy mogli byście mi powiedzieć jeszcze jak zrobić coś takiego że ... mam kwadrat który ma dwa polygony tak jak na rysunku i chciałbym aby zaznaczony przezemnie przerywana linia fragment był wklęsły (nie chce wycinać ani bla bla bla tylko chce aby był wklęsły ) plizzzz help me
Napisano 13 Maj 200519 l po pierwsze, to to sie nazywa face, a nie polygon ;) chyba mozna by cos pokombinowac z displace przypisanym tylko do scianki o danym numerze ID
Napisano 13 Maj 200519 l to jest prostokąt... niema tak łatwo zrób więcej tych poly i powciskaj do wew (exude)
Napisano 13 Maj 200519 l dj już kolejny raz dał przykład absolutnego braku znajomości geometrii i jako taki w grafice przestrzennej jest z definicji stracony. można to uznać za 1 prawo grafiki
Napisano 13 Maj 200519 l Autor no akle nie moge zrobić więcej tych face'ów ponieważ mówie wam że zależy mi na tym aby było ich mało... musicie zawsze krytykować (szczególnie Bacry) a nie mozecie chociaż raz napisać jak mam cos zrobić tylko zawsze jakieś problemy...
Napisano 13 Maj 200519 l Autor jak nie masz już żądnych durnowatych uwag to powiesz może wreszcie jak wykonac to o co prosiłem ?!
Napisano 13 Maj 200519 l mozesz to zrobic (wglebienia) dokladnie lub nie; jesli dokladnie, to zrob tak - wydziel kawalek scianki "kwadratu" za pomoca Cut, zagesc za pomoca Subdivide Surface, a nastepnie w Paincie przygotuj odpowiednia bitmape i uzyj modyfikatora Displace z nia i nie wkurzaj sie na Bacry'ego, bo twoj jezyk matematyczny jest rzeczywiscie dosc... ...nieprecyzyjny :P a jak nie ma byc wiele scianek, a ma byc lagodne przejscie, a nie ostre krawedzie, to masz pecha - nie mozna miec ciastka i zjesc ciastka
Napisano 14 Maj 200519 l durnowata odpowiedź na głupie pytanie, narysuj sobie kształt i nadaj modyfikator displace.
Napisano 14 Maj 200519 l mowilem mu, ze displace mozna, tylko niech sobie zrobi mapke w Paincie, a on ze to bedzie za duzo polygonow! jak to mowia Omfg! :/
Napisano 14 Maj 200519 l Autor wiecie co macie racje... przepraszam Bacry że na ciebie najeżdżałem... mój język matematyczny może i nie jest najlepszy... ale ja sie dpiero ucze ... więc jeszcze raz wszystkim sorki ale troche mnie poniosło... bo już tyle czasu starałem sie to zrobić a mi sie nei udawało...
Napisano 14 Maj 200519 l wiec zrob tak - zagesc siatke tego prostokata np. na 4x5, czy cos kolo tego, potem przypisz modyfikator subdivide na 30; natsepnie przypisz modyfikator displace i w polu bitmap wstaw mape obrazek taki jak ten: i ustaw parametr strenght np. na wartosc odpowiednia do grubosci tego pudelka (np pudelo ma 30 - daj 15-20) efekt bedzie mniej wiecej taki, jak na miniaturce (jakosc nie najlepsza, ale ja to robilem w Paincie, bo to tylko pogladowe :])
Napisano 14 Maj 200519 l może byś przerobił pare tutoriali?? jak by wszyscy sie pytali o każdy swój problem to było by tu zamieszanie. jednym słowem poszukaj se TUTORIALI ALBO VIDEOTUTORIALI, i je poczytaj
Napisano 14 Maj 200519 l musisz zrozumieć, że większa ilość szczegółów równa się większej gęstości siatki. (nie mówimy na razie o normalmap'ach)
Napisano 14 Maj 200519 l jeju ot nei jest tak ze ty przysiądziesz i zaraz będziesz wymiatał i robił wszystko , albo żę ktoś będzie cie prowadził za ręke przez cały czas, większość z nas zaczynała od tutków, zrobisz 10 tutków będziesz już coś wiedział, pytaj w owstateczności jak naprawde nie możes zsobie poradzić. pozdro.
Napisano 16 Maj 200519 l Grunt to obserwacja... A apropo twoich pytan to na pewno odpowiedzi na wszystkie znajdziesz na forum, uwierz mi.
Napisano 21 Maj 200519 l Autor to jest akurat pytanie najwyższej wagi... jak mam ustawić aby spowrotem było tak gdy nacisne narzędzie select and movie to żeby pojawiały mi sie 3 strzałki i moge wybrać sobie w którą strone chce ruszać obiektem natmiast teraz nie mam żadnej śa tylko3 czerwone i gdy chce przesunąć obiekt rusza mi sie on na wszystkie strony a nie na te na które ja chce.. jak to zmienić ?
Napisano 22 Maj 200519 l i tutaj znowu można dodać, żę to pytanie przewalało się już wiele razy. Z rzeczy przydatnych w 3dsmax mogę powiedzieć, że miałem spore problemy ze scatterem. Obiekty które miały ładnie pokrywać powierzchnię często były albo za wysoko (ponad powierzchnią) lub odwrotnie pod powierzchnią. a sposób na to jest dość idiotyczny. pivot point musi być ustawiony na środek obiektu (logicznie dla mnie było ustawić go najniżej (jakby na spodzie) a tutaj skucha :( ) pozdrawiam główkujących przy maxie
Napisano 22 Maj 200519 l skoro sie tyle razy przejawiaqło to może podacie linka :> Do pierwszego miejsca, w które POWINIENEŚ zajrzeć: 3ds max faq a konkretnie: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4041 Jeden wątek to za mało, żeby na niego trafić wyszukiwarką? To może któryś z tych? http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=11575 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=6692 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2155 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=14718 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=12709 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=11181 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=9325 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=8568 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5153
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto