Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Chcia艂bym aby艣cie pisali tutaj najwa偶niejsze funkcje, bardzo przydatne itp.

A i chcia艂em sie jeszcze spyta膰 jak zrobi膰 co艣 takiego 偶eby np. 8 pude艂ek sta艂o w stosunku do siebie w tej samej odleg艂o艣ci....?

  • Odpowiedzi 51
  • Wy艣wietle艅 4,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

rzeczywiscie bardzo wazne

Napisano
  • Autor

denerwuja mnie tacy ludzie !

tylko krytykujecie a tak na prawde to nic nie umiecie....

to skoro jeste艣 taki m膮dry to mo偶e wiesz jak to zrobi膰 hmmm ?

Napisano

W 3ds max`ie jest baaaaaardzo wiele przydatnych funkcji, ktore nalezy znac, ale wystarczy tylko nad nimi chwile posiedziec i juz.

Napisano

zmien nazwe w膮tku na poprawn膮 , przeczytaj regulamin max3d to ci powiem co to za niesamowita funkcja ;]

Napisano

dolaczam sie do marcina.

powiem jak zmienisz temat.

i nie denerwuj sie tak dj_Smok :)

co chwila ktos o cos pyta, na ogol zamiast najpierw sie wysilic i samemu poszukac rozwiazania. stad sie bierze takie (moze niesympatyczne nawet) przyjecie niektorych zapytan.

a juz o przyswojeniu sobie podstawowych zasad nazywania watkow nie wspomne.

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

a czy taki tytu艂 wam odpowiada :>

je艣li tak to powiedzcie jak to zrobi膰...

Napisano

prosto: robisz 1 box przesuwasz go z shiftem pojawia si臋 okienko i tam wpisujesz liczbe kopii

klikasz tols->array i tam masz wszystkie ustawienia (kliknij na preview wtedy b臋dzie na 偶ywo wszystko wida膰)

Napisano
  • Autor

a mam jeszcze jedno pytano....

ot贸偶 gdy narysuje 4 s艂upy stoj膮ce obok siebie i chcia艂bym zrobic taki trick aby narysowac lini臋 czy cos w podobie i 偶eby tak jak ta linia leci usun臋艂y sie ko艅c贸wki tych s艂up贸w....

wiecie jak to naj艂atwiej zrobi膰 ?

Napisano

Jakie ko艅c贸wki s艂up贸w? Jak chcesz odci膮膰 to najszybciej: po艂膮cz te s艂upy i odetnij za pomoc膮 booleana innym obiektem- po艂膮cz t膮 linie w zamkni臋ty splajn i extruduj.

Mo偶na to zrobi膰 conakmniej na kilka sposob贸w.

Napisano

albo polaczyc wszystkie (convert to editable poly, attach) i uzyc slice plane; potem usunac zbedne fragmenty i zamknac dziury za pomoca opcji Cap (borders (?) ->cap)

Napisano
  • Autor

a za pomoca jakiej funkcji mo偶na wype艂nic wolnie miejsce pomi臋dzy dwoma obiektami ?

Napisano

Takiej funkcji chyba nie ma.

Mozesz albo recznie extrudowac edge albo jezeli jest to dziura w modelu to mozesz uzyc cap'a.

Napisano
a za pomoca jakiej funkcji mo偶na wype艂nic wolnie miejsce pomi臋dzy dwoma obiektami ?

by膰 mo偶e zadowoli Ci臋 'connect' z 'compound object'

Napisano
  • Autor

ok wielkie thx...

ale g艂owie sie jeszcze nad jedn膮 rzecz膮...

mianowicie jak zrobi艂em box i chcia艂bym aby rogi sie zaokr膮gli艂y...

za pomoca jakiej funkcji to zrobi膰?

Napisano

ch艂opcze zr贸b tak: stw贸rz sobie boxa, zr贸b z niego editable poly, wybierz verteks i po kolei sprawdzaj jak dzia膮艂 ka偶da funkcja kt贸ramasz w opcjach editable poly. potem wybierz edge, i zr贸b to samo. potem dla polygona.. itd itd. tak sie uczy maxa, siedz膮c i d艂ubiac. ja bez 偶adnych tutoriali uczy艂em si臋 maxa kilka lat (bo nie mia艂em neta :P ...a nie wida膰 efekt贸w :P - tak to jest jak si臋 nei wie ze istnieje editable mesh i poly :/ ) wiec sied藕 i d艂ub...inaczej si臋 nie da..jak to mi kiedy艣powiedziano, nie istnieje program kt贸ry zrobi wszystko za ciebie.

amen

powodzenia

Napisano
  • Autor

ok tak zrobi艂em...

a moje ostatnie pytanie brzmi jak przenie艣膰 obekt z jednego pliku w 3D MAXie do drugiego ?

Napisano

a wg mnie to najpierw powinien F1 , przerobi膰 tutki, a potem jk juz jakies k艂opoty to forum ;)

Napisano
  • Autor

a jednak to n ie by艂o moje ostatnie pytanie...

chyba raczej bede lepiej zadawa艂 swoje pytanie tutaj poniewa偶 nie ma sensu abym tworzy艂 100 innych topic贸w... ;)

wi臋c moje kolejne pytanie brzmi

za pomoc膮 jakiej funkcji zrobi膰 trik taki :

narysowa膰 np. kwadrat tr贸jwymiarowy oczywi艣cie i nast臋pnie narysowa膰 p艂askie ko艂o na tym kwadracie i chcia艂bym m贸c to ko艂o zrobi膰 wkle艣艂e

nie moge za pomoc膮 covert to elitable polly bo zale偶y mi aby ten obiekt mia艂 ma艂o polygon贸w

Napisano

to na pewno prowokacja.

m贸j zmys艂 r贸wnowagi psychicznej si臋 wy艂膮czy艂.

1 kwadrat tr贸jwymiarowy

2 p艂askie ko艂o

to jest matematyczny analfabetyzm i z racji tego zas艂uguje na ostracyzm

Napisano
  • Autor

a gdy zabrak艂o mi ju偶 tych kulek na kt贸ra nak艂ada sie tekstury to jak mam zrobic aby by艂o ich wi臋cej ?

Napisano

Multi/Sub-Object w Material Editor i do slot贸w powpychaj te materia艂y, albo wimportuj scene do pustego pliku, materia艂y b臋d膮 pozak艂adane na obiekty a sloty puste ;) pozdro

Napisano

jak tym przyciskiem po lewej stronie w kszta艂cie kulki ze strza艂k膮 wybierzesz nowy materia艂 to nie tracisz poprzednich zwyczajnie ich nie wida膰. zawsze mo偶esz te偶 tym przyciskiem wybra膰 istniej膮cy. w贸wczas w oknie kt贸re si臋 pojawi wybierasz opcj臋 :scene lub selected (tak robi臋 najcz臋艣ciej 偶eby si臋 przez g膮szcz materia艂贸w nie przebija膰) je偶eli w dany slot w艂o偶ysz materia艂, kt贸ry istnieje ju偶 w ME to sktywna stanie si臋 ikonka obok, kt贸ra s艂u偶y do przydzielenia w艂a艣nie tego materia艂u do obiekt贸w a nie tego drugiego (generalnie chodzi o tak膮 sam膮 nazw臋 obu materia艂贸w)

Napisano
  • Autor

koledzy mogli by艣cie mi powiedzie膰 jeszcze jak zrobi膰 co艣 takiego 偶e ...

mam kwadrat kt贸ry ma dwa polygony tak jak na rysunku i chcia艂bym aby zaznaczony przezemnie przerywana linia fragment by艂 wkl臋s艂y (nie chce wycina膰 ani bla bla bla tylko chce aby by艂 wkl臋s艂y )

plizzzz help me

1.GIF

Napisano

po pierwsze, to to sie nazywa face, a nie polygon ;)

chyba mozna by cos pokombinowac z displace przypisanym tylko do scianki o danym numerze ID

Napisano

to jest prostok膮t... niema tak 艂atwo zr贸b wi臋cej tych poly i powciskaj do wew (exude)

Napisano

dj ju偶 kolejny raz da艂 przyk艂ad absolutnego braku znajomo艣ci geometrii i jako taki w grafice przestrzennej jest z definicji stracony.

mo偶na to uzna膰 za 1 prawo grafiki

Napisano
  • Autor

no akle nie moge zrobi膰 wi臋cej tych face'贸w poniewa偶 m贸wie wam 偶e zale偶y mi na tym aby by艂o ich ma艂o...

musicie zawsze krytykowa膰 (szczeg贸lnie Bacry) a nie mozecie chocia偶 raz napisa膰 jak mam cos zrobi膰 tylko zawsze jakie艣 problemy...

Napisano
  • Autor

jak nie masz ju偶 偶膮dnych durnowatych uwag to powiesz mo偶e wreszcie jak wykonac to o co prosi艂em ?!

Napisano

mozesz to zrobic (wglebienia) dokladnie lub nie; jesli dokladnie, to zrob tak - wydziel kawalek scianki "kwadratu" za pomoca Cut, zagesc za pomoca Subdivide Surface, a nastepnie w Paincie przygotuj odpowiednia bitmape i uzyj modyfikatora Displace z nia

i nie wkurzaj sie na Bacry'ego, bo twoj jezyk matematyczny jest rzeczywiscie dosc... ...nieprecyzyjny :P

a jak nie ma byc wiele scianek, a ma byc lagodne przejscie, a nie ostre krawedzie, to masz pecha - nie mozna miec ciastka i zjesc ciastka

Napisano

mowilem mu, ze displace mozna, tylko niech sobie zrobi mapke w Paincie, a on ze to bedzie za duzo polygonow!

jak to mowia Omfg! :/

Napisano
  • Autor

wiecie co macie racje...

przepraszam Bacry 偶e na ciebie naje偶d偶a艂em...

m贸j j臋zyk matematyczny mo偶e i nie jest najlepszy... ale ja sie dpiero ucze ...

wi臋c jeszcze raz wszystkim sorki ale troche mnie ponios艂o...

bo ju偶 tyle czasu stara艂em sie to zrobi膰 a mi sie nei udawa艂o...

Napisano

wiec zrob tak - zagesc siatke tego prostokata np. na 4x5, czy cos kolo tego, potem przypisz modyfikator subdivide na 30; natsepnie przypisz modyfikator displace i w polu bitmap wstaw mape obrazek taki jak ten:

displacedjsmok1il.jpg

i ustaw parametr strenght np. na wartosc odpowiednia do grubosci tego pudelka (np pudelo ma 30 - daj 15-20)

efekt bedzie mniej wiecej taki, jak na miniaturce

(jakosc nie najlepsza, ale ja to robilem w Paincie, bo to tylko pogladowe :])

Napisano

mo偶e by艣 przerobi艂 pare tutoriali?? jak by wszyscy sie pytali o ka偶dy sw贸j problem to by艂o by tu zamieszanie.

jednym s艂owem poszukaj se TUTORIALI ALBO VIDEOTUTORIALI, i je poczytaj

Napisano

musisz zrozumie膰, 偶e wi臋ksza ilo艣膰 szczeg贸艂贸w r贸wna si臋 wi臋kszej g臋sto艣ci siatki. (nie m贸wimy na razie o normalmap'ach)

Napisano

jeju ot nei jest tak ze ty przysi膮dziesz i zaraz b臋dziesz wymiata艂 i robi艂 wszystko , albo 偶臋 kto艣 b臋dzie cie prowadzi艂 za r臋ke przez ca艂y czas, wi臋kszo艣膰 z nas zaczyna艂a od tutk贸w, zrobisz 10 tutk贸w b臋dziesz ju偶 co艣 wiedzia艂, pytaj w owstateczno艣ci jak naprawde nie mo偶es zsobie poradzi膰. pozdro.

Napisano

Grunt to obserwacja...

A apropo twoich pytan to na pewno odpowiedzi na wszystkie znajdziesz na forum, uwierz mi.

Napisano
  • Autor

to jest akurat pytanie najwy偶szej wagi...

jak mam ustawi膰 aby spowrotem by艂o tak gdy nacisne narz臋dzie select and movie to 偶eby pojawia艂y mi sie 3 strza艂ki i moge wybra膰 sobie w kt贸r膮 strone chce rusza膰 obiektem natmiast teraz nie mam 偶adnej 艣a tylko3 czerwone i gdy chce przesun膮膰 obiekt rusza mi sie on na wszystkie strony a nie na te na kt贸re ja chce..

jak to zmieni膰 ?

Napisano

i tutaj znowu mo偶na doda膰, 偶臋 to pytanie przewala艂o si臋 ju偶 wiele razy.

Z rzeczy przydatnych w 3dsmax mog臋 powiedzie膰, 偶e mia艂em spore problemy ze scatterem. Obiekty kt贸re mia艂y 艂adnie pokrywa膰 powierzchni臋 cz臋sto by艂y albo za wysoko (ponad powierzchni膮) lub odwrotnie pod powierzchni膮.

a spos贸b na to jest do艣膰 idiotyczny. pivot point musi by膰 ustawiony na 艣rodek obiektu (logicznie dla mnie by艂o ustawi膰 go najni偶ej (jakby na spodzie) a tutaj skucha :( )

pozdrawiam g艂贸wkuj膮cych przy maxie

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci