Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l Chcia艂bym aby艣cie pisali tutaj najwa偶niejsze funkcje, bardzo przydatne itp. A i chcia艂em sie jeszcze spyta膰 jak zrobi膰 co艣 takiego 偶eby np. 8 pude艂ek sta艂o w stosunku do siebie w tej samej odleg艂o艣ci....?
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l Autor denerwuja mnie tacy ludzie ! tylko krytykujecie a tak na prawde to nic nie umiecie.... to skoro jeste艣 taki m膮dry to mo偶e wiesz jak to zrobi膰 hmmm ?
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l W 3ds max`ie jest baaaaaardzo wiele przydatnych funkcji, ktore nalezy znac, ale wystarczy tylko nad nimi chwile posiedziec i juz.
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l zmien nazwe w膮tku na poprawn膮 , przeczytaj regulamin max3d to ci powiem co to za niesamowita funkcja ;]
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l dolaczam sie do marcina. powiem jak zmienisz temat. 聽 i nie denerwuj sie tak dj_Smok :) co chwila ktos o cos pyta, na ogol zamiast najpierw sie wysilic i samemu poszukac rozwiazania. stad sie bierze takie (moze niesympatyczne nawet) przyjecie niektorych zapytan. a juz o przyswojeniu sobie podstawowych zasad nazywania watkow nie wspomne. 聽 pozdrawiam
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l Autor a czy taki tytu艂 wam odpowiada :> je艣li tak to powiedzcie jak to zrobi膰...
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l prosto: robisz 1 box przesuwasz go z shiftem pojawia si臋 okienko i tam wpisujesz liczbe kopii klikasz tols->array i tam masz wszystkie ustawienia (kliknij na preview wtedy b臋dzie na 偶ywo wszystko wida膰)
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l na temat przydatnych funkcji i trickow w maksie 聽 http://cgtalk.com/showthread.php?t=160223 聽 milego buszowania :)
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l Autor a mam jeszcze jedno pytano.... ot贸偶 gdy narysuje 4 s艂upy stoj膮ce obok siebie i chcia艂bym zrobic taki trick aby narysowac lini臋 czy cos w podobie i 偶eby tak jak ta linia leci usun臋艂y sie ko艅c贸wki tych s艂up贸w.... wiecie jak to naj艂atwiej zrobi膰 ?
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l Jakie ko艅c贸wki s艂up贸w? Jak chcesz odci膮膰 to najszybciej: po艂膮cz te s艂upy i odetnij za pomoc膮 booleana innym obiektem- po艂膮cz t膮 linie w zamkni臋ty splajn i extruduj. Mo偶na to zrobi膰 conakmniej na kilka sposob贸w.
Napisano 27 Kwiecie艅 200520 l albo polaczyc wszystkie (convert to editable poly, attach) i uzyc slice plane; potem usunac zbedne fragmenty i zamknac dziury za pomoca opcji Cap (borders (?) ->cap)
Napisano 28 Kwiecie艅 200520 l Autor a za pomoca jakiej funkcji mo偶na wype艂nic wolnie miejsce pomi臋dzy dwoma obiektami ?
Napisano 28 Kwiecie艅 200520 l Takiej funkcji chyba nie ma. Mozesz albo recznie extrudowac edge albo jezeli jest to dziura w modelu to mozesz uzyc cap'a.
Napisano 28 Kwiecie艅 200520 l a za pomoca jakiej funkcji mo偶na wype艂nic wolnie miejsce pomi臋dzy dwoma obiektami ? 聽 by膰 mo偶e zadowoli Ci臋 'connect' z 'compound object'
Napisano 29 Kwiecie艅 200520 l Autor ok wielkie thx... ale g艂owie sie jeszcze nad jedn膮 rzecz膮... mianowicie jak zrobi艂em box i chcia艂bym aby rogi sie zaokr膮gli艂y... za pomoca jakiej funkcji to zrobi膰?
Napisano 30 Kwiecie艅 200520 l ch艂opcze zr贸b tak: stw贸rz sobie boxa, zr贸b z niego editable poly, wybierz verteks i po kolei sprawdzaj jak dzia膮艂 ka偶da funkcja kt贸ramasz w opcjach editable poly. potem wybierz edge, i zr贸b to samo. potem dla polygona.. itd itd. tak sie uczy maxa, siedz膮c i d艂ubiac. ja bez 偶adnych tutoriali uczy艂em si臋 maxa kilka lat (bo nie mia艂em neta :P ...a nie wida膰 efekt贸w :P - tak to jest jak si臋 nei wie ze istnieje editable mesh i poly :/ ) wiec sied藕 i d艂ub...inaczej si臋 nie da..jak to mi kiedy艣powiedziano, nie istnieje program kt贸ry zrobi wszystko za ciebie. amen powodzenia
Napisano 7 Maj 200520 l Autor ok tak zrobi艂em... a moje ostatnie pytanie brzmi jak przenie艣膰 obekt z jednego pliku w 3D MAXie do drugiego ?
Napisano 7 Maj 200520 l a wg mnie to najpierw powinien F1 , przerobi膰 tutki, a potem jk juz jakies k艂opoty to forum ;)
Napisano 9 Maj 200520 l Autor a jednak to n ie by艂o moje ostatnie pytanie... chyba raczej bede lepiej zadawa艂 swoje pytanie tutaj poniewa偶 nie ma sensu abym tworzy艂 100 innych topic贸w... ;) wi臋c moje kolejne pytanie brzmi za pomoc膮 jakiej funkcji zrobi膰 trik taki : narysowa膰 np. kwadrat tr贸jwymiarowy oczywi艣cie i nast臋pnie narysowa膰 p艂askie ko艂o na tym kwadracie i chcia艂bym m贸c to ko艂o zrobi膰 wkle艣艂e nie moge za pomoc膮 covert to elitable polly bo zale偶y mi aby ten obiekt mia艂 ma艂o polygon贸w
Napisano 9 Maj 200520 l to na pewno prowokacja. m贸j zmys艂 r贸wnowagi psychicznej si臋 wy艂膮czy艂. 1 kwadrat tr贸jwymiarowy 2 p艂askie ko艂o to jest matematyczny analfabetyzm i z racji tego zas艂uguje na ostracyzm
Napisano 12 Maj 200520 l Autor a gdy zabrak艂o mi ju偶 tych kulek na kt贸ra nak艂ada sie tekstury to jak mam zrobic aby by艂o ich wi臋cej ?
Napisano 12 Maj 200520 l Multi/Sub-Object w Material Editor i do slot贸w powpychaj te materia艂y, albo wimportuj scene do pustego pliku, materia艂y b臋d膮 pozak艂adane na obiekty a sloty puste ;) pozdro
Napisano 12 Maj 200520 l jak tym przyciskiem po lewej stronie w kszta艂cie kulki ze strza艂k膮 wybierzesz nowy materia艂 to nie tracisz poprzednich zwyczajnie ich nie wida膰. zawsze mo偶esz te偶 tym przyciskiem wybra膰 istniej膮cy. w贸wczas w oknie kt贸re si臋 pojawi wybierasz opcj臋 :scene lub selected (tak robi臋 najcz臋艣ciej 偶eby si臋 przez g膮szcz materia艂贸w nie przebija膰) je偶eli w dany slot w艂o偶ysz materia艂, kt贸ry istnieje ju偶 w ME to sktywna stanie si臋 ikonka obok, kt贸ra s艂u偶y do przydzielenia w艂a艣nie tego materia艂u do obiekt贸w a nie tego drugiego (generalnie chodzi o tak膮 sam膮 nazw臋 obu materia艂贸w)
Napisano 13 Maj 200520 l Autor koledzy mogli by艣cie mi powiedzie膰 jeszcze jak zrobi膰 co艣 takiego 偶e ... 聽 mam kwadrat kt贸ry ma dwa polygony tak jak na rysunku i chcia艂bym aby zaznaczony przezemnie przerywana linia fragment by艂 wkl臋s艂y (nie chce wycina膰 ani bla bla bla tylko chce aby by艂 wkl臋s艂y ) 聽 plizzzz help me
Napisano 13 Maj 200520 l po pierwsze, to to sie nazywa face, a nie polygon ;) 聽 chyba mozna by cos pokombinowac z displace przypisanym tylko do scianki o danym numerze ID
Napisano 13 Maj 200520 l to jest prostok膮t... niema tak 艂atwo zr贸b wi臋cej tych poly i powciskaj do wew (exude)
Napisano 13 Maj 200520 l dj ju偶 kolejny raz da艂 przyk艂ad absolutnego braku znajomo艣ci geometrii i jako taki w grafice przestrzennej jest z definicji stracony. mo偶na to uzna膰 za 1 prawo grafiki
Napisano 13 Maj 200520 l Autor no akle nie moge zrobi膰 wi臋cej tych face'贸w poniewa偶 m贸wie wam 偶e zale偶y mi na tym aby by艂o ich ma艂o... musicie zawsze krytykowa膰 (szczeg贸lnie Bacry) a nie mozecie chocia偶 raz napisa膰 jak mam cos zrobi膰 tylko zawsze jakie艣 problemy...
Napisano 13 Maj 200520 l Autor jak nie masz ju偶 偶膮dnych durnowatych uwag to powiesz mo偶e wreszcie jak wykonac to o co prosi艂em ?!
Napisano 13 Maj 200520 l mozesz to zrobic (wglebienia) dokladnie lub nie; jesli dokladnie, to zrob tak - wydziel kawalek scianki "kwadratu" za pomoca Cut, zagesc za pomoca Subdivide Surface, a nastepnie w Paincie przygotuj odpowiednia bitmape i uzyj modyfikatora Displace z nia 聽 i nie wkurzaj sie na Bacry'ego, bo twoj jezyk matematyczny jest rzeczywiscie dosc... ...nieprecyzyjny :P 聽 聽 a jak nie ma byc wiele scianek, a ma byc lagodne przejscie, a nie ostre krawedzie, to masz pecha - nie mozna miec ciastka i zjesc ciastka
Napisano 14 Maj 200520 l durnowata odpowied藕 na g艂upie pytanie, narysuj sobie kszta艂t i nadaj modyfikator displace.
Napisano 14 Maj 200520 l mowilem mu, ze displace mozna, tylko niech sobie zrobi mapke w Paincie, a on ze to bedzie za duzo polygonow! 聽 jak to mowia Omfg! :/
Napisano 14 Maj 200520 l Autor wiecie co macie racje... przepraszam Bacry 偶e na ciebie naje偶d偶a艂em... m贸j j臋zyk matematyczny mo偶e i nie jest najlepszy... ale ja sie dpiero ucze ... wi臋c jeszcze raz wszystkim sorki ale troche mnie ponios艂o... bo ju偶 tyle czasu stara艂em sie to zrobi膰 a mi sie nei udawa艂o...
Napisano 14 Maj 200520 l wiec zrob tak - zagesc siatke tego prostokata np. na 4x5, czy cos kolo tego, potem przypisz modyfikator subdivide na 30; natsepnie przypisz modyfikator displace i w polu bitmap wstaw mape obrazek taki jak ten: i ustaw parametr strenght np. na wartosc odpowiednia do grubosci tego pudelka (np pudelo ma 30 - daj 15-20) efekt bedzie mniej wiecej taki, jak na miniaturce 聽 (jakosc nie najlepsza, ale ja to robilem w Paincie, bo to tylko pogladowe :])
Napisano 14 Maj 200520 l mo偶e by艣 przerobi艂 pare tutoriali?? jak by wszyscy sie pytali o ka偶dy sw贸j problem to by艂o by tu zamieszanie. jednym s艂owem poszukaj se TUTORIALI ALBO VIDEOTUTORIALI, i je poczytaj
Napisano 14 Maj 200520 l musisz zrozumie膰, 偶e wi臋ksza ilo艣膰 szczeg贸艂贸w r贸wna si臋 wi臋kszej g臋sto艣ci siatki. (nie m贸wimy na razie o normalmap'ach)
Napisano 14 Maj 200520 l jeju ot nei jest tak ze ty przysi膮dziesz i zaraz b臋dziesz wymiata艂 i robi艂 wszystko , albo 偶臋 kto艣 b臋dzie cie prowadzi艂 za r臋ke przez ca艂y czas, wi臋kszo艣膰 z nas zaczyna艂a od tutk贸w, zrobisz 10 tutk贸w b臋dziesz ju偶 co艣 wiedzia艂, pytaj w owstateczno艣ci jak naprawde nie mo偶es zsobie poradzi膰. pozdro.
Napisano 16 Maj 200520 l Grunt to obserwacja... A apropo twoich pytan to na pewno odpowiedzi na wszystkie znajdziesz na forum, uwierz mi.
Napisano 21 Maj 200520 l Autor to jest akurat pytanie najwy偶szej wagi... jak mam ustawi膰 aby spowrotem by艂o tak gdy nacisne narz臋dzie select and movie to 偶eby pojawia艂y mi sie 3 strza艂ki i moge wybra膰 sobie w kt贸r膮 strone chce rusza膰 obiektem natmiast teraz nie mam 偶adnej 艣a tylko3 czerwone i gdy chce przesun膮膰 obiekt rusza mi sie on na wszystkie strony a nie na te na kt贸re ja chce.. jak to zmieni膰 ?
Napisano 22 Maj 200520 l i tutaj znowu mo偶na doda膰, 偶臋 to pytanie przewala艂o si臋 ju偶 wiele razy. Z rzeczy przydatnych w 3dsmax mog臋 powiedzie膰, 偶e mia艂em spore problemy ze scatterem. Obiekty kt贸re mia艂y 艂adnie pokrywa膰 powierzchni臋 cz臋sto by艂y albo za wysoko (ponad powierzchni膮) lub odwrotnie pod powierzchni膮. a spos贸b na to jest do艣膰 idiotyczny. pivot point musi by膰 ustawiony na 艣rodek obiektu (logicznie dla mnie by艂o ustawi膰 go najni偶ej (jakby na spodzie) a tutaj skucha :( ) pozdrawiam g艂贸wkuj膮cych przy maxie
Napisano 22 Maj 200520 l skoro sie tyle razy przejawiaq艂o to mo偶e podacie linka :> 聽 Do pierwszego miejsca, w kt贸re POWINIENE艢 zajrze膰: 3ds max faq a konkretnie: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4041 聽 Jeden w膮tek to za ma艂o, 偶eby na niego trafi膰 wyszukiwark膮? To mo偶e kt贸ry艣 z tych? 聽 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=11575 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=6692 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2155 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=14718 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=12709 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=11181 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=9325 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=8568 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5153
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto