domel31 Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 Witam. Na poczatek chcialem powiedziec ze obiekt byl robiony w auto cadzie przeniesiony do maxa. Budyneczek nie mojej wlasnosci. Ja tylko probowalem jakos go wyrenderowac ciekawie. Hmm troszke ciemny ale juz niedlugo beda nastepne rendery i lepiej go oswietle. http://domel.compower.pl/budynek/7.jpg http://domel.compower.pl/budynek/8.jpg tu taki inny http://domel.compower.pl/budynek/9.jpg
hcpiter Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 Moim zdaniem textury dosc nie dopasowane (szczegolnie textura sciany wyglada jakby miała plamy ), no i render v-ray potrafi lepiej zrenderenowac.
Marvey Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 jeśli bryła nawet może być to tekstury leżą a cienie są za mało przezroczyste przydał by się chociaż bump dachu ogólnie 5/10 (głównie za tekstury)
JunioR Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 No bump na dachu obowiazkowo, textura scian taka troche "dziwna", no i ta rzeka przed domem taka, hmm.... bezuzyteczna.
MOTHMAN Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 Witam, traktuję prace jako WIPa więc: Na ogólny słaby efekt wpływają przede wszystkim TEKSTURY, Polecam "pobawić się" DISPLACEMENT'em na trawie i zmniejszyć mapowanie. podobnie "dachówki" - bo wyglądają jak gonty :( strasznie to płasko wyszło- efekt jest spotęgowany brakiem gąsiorów i koszy na załamaniach płaszczyzn. Jak to napisać hmmm... ;) na płaszczyznach pionowych przy połaciach - w miejscu gdzie powinna być obróbka blacharska czy drewniana - "wiatrownica" masz też mapę od dachówek. Nie rozumiem dlaczego - pewnie przez nieuwagę - dałeś część okien ze szprosem a część bez ? Rynna nad "tarasem" nie ma rury spustowej. No i KADR myśle że powinieneś się zdecydować na pokazanie domu kamerą z poziomu człowieka -a nie z poziomu "lotu ciężkiego ptaka" ;) z prostych przyczyn: dach jest w tym przypadku znacznie widoczny więc wymaga pracy, a po drugie powstanie problem z nienaturalnie pokazanym otoczeniem- horyzont, niebo itp - ogólnie trawiasta pustynia ;) Życzę miłej pracy i czekam na poprawki ;)
domel31 Napisano 29 Kwiecień 2005 Autor Napisano 29 Kwiecień 2005 powiedzcie mi co mam zrobic przekonwertowalem z auto cada scenke do maxa. Wszystkie obiekty sa jak gdyby zrobione w low poly. I np. jak chce dac displamentmap na dach to niewychodzi poniewaz nie ma segmentow za duzo prawie wogole :] 1x1x1. Obiekty sa juz w Editable mesh, czy moze mi ktos powiedziec jak w takich obiektach moge powiekszyc ilosc segmentow:???
siwy Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 A więc: Słabe materiały, kadrowanie, otoczenie, dachówka jest do bani, na niektórych połaciach ułożona bokiem, daj do nich bumpa, brak wiatrownic, obróbki blacharskiej wokół komina, Dach od spodu nie ma dachówki tylko podbitki. Rynna nad tarasem nie musi mieć rury spustowej-kieruje wode na połacie dlatego powinna troche wystawać po bokach. Brakuje gąsiorów i dachówek szczytowych. Słabe oświetlenie. Włącz GI. Kamere ustawiaj z poziomu człowieka. Kominy jakieś za proste. Najczęściek u szczytu komina jest taki gzympsik. Komin bym zrobił z takiego samego materiału jak cokół. Okno dachowe ma grubszą ramę od innych a z dołu jeszcze grubszą i wystaje troche ponad płaszczyzne dachu i nie wiem czy robią takie okna w kolorze białym, raczej nie. Rynny bym zrobił w kolorze zbliżonym do dachówki albo metalicznym. Jak ma być realistyczna wizualka to bym zmontował w photoshopie. Powodzenia
siwy Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 Z powiększaniem ilości segmentów może być problem, chyba że są one czworokątami to wtedy teselate w editable poly (chyba mesh też). Ale jest to ci zupełnie niepotrzebne. Nie używaj displacment w tej scenie, bez tego można super zrobić.
domel31 Napisano 30 Kwiecień 2005 Autor Napisano 30 Kwiecień 2005 Panowie mecze sie i mecze uzywam displa i bumpa za chiny ludowe niewiem jak zrobic wystajaca trave zeby nie zabierala poly na tyle zeby mi kompa targala. Projekt dostalem wiec nic mnim nie moge zmienic :] Chyba ze wejdzie wlasna przerobka wtenczas by on wygladal zupelnie inaczej. Aha dalej dachowki ile sie z nimi napocilem i nic dalej w czasie renderu sa kiszne. Ale to dlatego ze nie mam jak im zwiekszyc segmenty bo nie sa za fajnie zrobione. Wiec patrzcie sie na to jak by to byl budynek do gry jakies, poniewaz domek ma bardzo malo poly moge dac siateczke. Co do swiatel to tez niewiem jak dokladnie zrobic w tym co jest ponizej render sa 4 swiatla vray lights oraz jedno omni. Niewiem dlaczego po disp.... map powstaja mi na krawedziach takie czarne pierdoly jakie widac na renderze. CO moge stwierdzic: ze lepiej projekt od poczatku do konca robic w maxie i koniec. Kiedy go konwertuje z cada sie nie robi za duzo segmentow na obiektach i wszytko sie pozniej wali po nalozeniu textur. Oto screen:
MOTHMAN Napisano 1 Maj 2005 Napisano 1 Maj 2005 Witam, Co do trawy to: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs173/index.php może Ci to pomoże. A dlaczego omni? Chyba lepiej będzie jak dasz Direct ze względu na rozkład cieni :)
domel31 Napisano 1 Maj 2005 Autor Napisano 1 Maj 2005 Oki znow wprowadzxilem małe zmiany i oto upgrade cos mi jeszcze nie pasi. Jakies z dupy oswietlenie jest. A dalem jeden direct z mlti: 2.0 http://domel.compower.pl/budynek/8.jpg
MOTHMAN Napisano 1 Maj 2005 Napisano 1 Maj 2005 No widać poprawę ;) Zmniejsz Generate GI w objects settings dla podłoża - bo wszystko jest zielone. No i szyby i odbicia w nich - bardzo wpływają na wizualkę ja z nimi nie mogę sobie dac rady więc może ktoś inny tu pomoże ;) Mapa na dachu (dachówek) zawija na pionowe płaszczyzny - ale to już pisałem ;] Podmurówka do zmapowania.
domel31 Napisano 1 Maj 2005 Autor Napisano 1 Maj 2005 Wlasnie o tych dachowkach co wchodza na pion. Niewiem jak sie tego pozbyc a dokladnie czym zastapic te dachowki :] jakims azbestem. :] Mowisz zeby zmiejszyc gi dla podloza. Ale dol domq jest zielony moze mi pomozecie jaki tam kolorek dac zeby pasowalo ogolnie do wizualki. Okana: jak sadzisz odbicie powinno byc pełne, czy takie pol przezroczyste. Ps. jak zrobic mape everpo.... zeby sie niebo odbijalo od szyb!!!??
MOTHMAN Napisano 1 Maj 2005 Napisano 1 Maj 2005 Jeżeli chcesz iść na łatwiznę to można dać inny ID na tą płaszczyznę i mapować - ale polecam dołożyć po prostu jakiegoś box'a naśladującego obróbkę z drewna. Jutro w pracy czekają na mnie rzuty mniejszego domku ale z odbiciami w oknach też będe walczył więc będziemy je masakrować razem.
domel31 Napisano 2 Maj 2005 Autor Napisano 2 Maj 2005 Dobra dalsze 2 upgrady scenki. Teraz chyba mi pozostanie zabawa w photoshopie. Jakas mila obrobeczka :] http://domel.compower.pl/budynek/scena1.jpg http://domel.compower.pl/budynek/scena2.jpg
domel31 Napisano 2 Maj 2005 Autor Napisano 2 Maj 2005 jeszcze jedna scenka prosze o ocene. http://domel.compower.pl/budynek/scena3.jpg
SansSerif Napisano 2 Maj 2005 Napisano 2 Maj 2005 dobre dobre, mozesz z powodzeniem liczyc sobie 1000eu za ujecie :]
domel31 Napisano 2 Maj 2005 Autor Napisano 2 Maj 2005 eeehhh co za narod. Jak dla ciebie zrobie za darmo :] Mi nie chodzilo o moje projekty słonce, ale o to ze zaniedlugo i ty bedziesz w polsce robil wizualizacje za 30zl a w tym bedzie wszystko :] Bo takie jest zycie jak sie rowno nie zaczna graficy 3d cenic. To bedzie tak ze zawsze ktos od ciebie zrobi taniej. Oki niewazne ten temat jest do oceniania pracy, a kasa mnie gnie. Dla mozecie brac i 2 gr.
domel31 Napisano 2 Maj 2005 Autor Napisano 2 Maj 2005 Panowie podajcie jakies wskazowki. Co mozna by jeszcze dodac zeby jakos to wygladalo w miare realistycznie.
domel31 Napisano 3 Maj 2005 Autor Napisano 3 Maj 2005 WITAM dodaje nowy upgrade pracy: http://domel.compower.pl/budynek/scena4.jpg
1084 Napisano 3 Maj 2005 Napisano 3 Maj 2005 Odbicia wyglądaja badziewnie na maxa :P:P:P Nie lepiej juz tam dac jakąś texturke nieba po prostu? Ja tak zawsze robie i jest ok ;) Poza tym to dla tak marnej architektury skoda czasu na dobre wizualki ;););)
domel31 Napisano 3 Maj 2005 Autor Napisano 3 Maj 2005 hmmmno to mnie pocieszyles stary!!!! odbiciai sa takie jakie sa proste :] Mysallem ze w miare to wyglada a tu taki cios !!!
1084 Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 Nikt nie mowil ze bedzie latwo :D Mnie opieprzaja ciagle od 4 lat i jeszcze nie slyszalem dobrego slowa a jakos sie nie zalamalem ;););) A projekt to nie twoj chyba wiec niech sie architekt wstydzi ze nie przekonal inwestora do dobrego projektu i niech sie wstydzi inwestor ze ma cienki gust ;););) Pzdr
domel31 Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 1084 masz jakas wlasna stronke. No ale jak juz mowisz ze kicha wizualizcja to co bys dorobil do niej. Czy chodzi ci o sam rendering?? Co do dachowek to nie bede dawal osobnych dachoweczek i powielal. :]
siwy Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 Troche błądzisz i za dużo czasu tracisz na niepotrzebne rzecz. Na początek: Dachówka jest do bani, na jpgu ze zbliżeniem widziałem że położyłeś ją bokiem. W displacment nawet sie nie baw, strata czasu i nerwów. Trawe i dachówke można zrobić fajnie bez tego - mapą difuse i bump. Trawe w ogóle bym robił już w photoshopie. Odbicia daruj sobie. Wstaw szybe i nałóż na nią mapę ze zdjęciem szyby razem z firanką i odbiciem (chyba są w standardowym maxie) - wygląda super, nie zabiera czasu przy renderze i nie trzeba robić otoczenia. Wiatrownice są albo z drewna-naturalnego, malowanego albo z blachy. Podbitki od spodu dachu są to deski/siding a u ciebie to chyba te same dachówki co na dachu. Okno dachowe-już ci pisałem więc wróć i poczytaj bo nie chce się powtarzać. Nie wiem po co tyle świateł dałeś. Kolor światła za bardzo dominuje w tej scenie. Daj mniej żółtego/zielonego. Rynna nad balkonem-już pisałem, powinna wystawać na boki. Na drzwi garażowe nałóż mape z podziałami (albo deski albo niby-żaluzja). Przydałyby się parapety. Otoczenie, niebo, trawe, podjazd i inne bajery dodaj w photoshopie, chyba że ma być animacja albo dużo ujęć.
1084 Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 domel>>Stronki nie mam. Nie przepadam za 3d i jesli już robię wizki to ew. coś TAKIEGO. Robione w ArchiCadzie, render time: ok 2min. No i nigdzie nie napisalem ze mi sie nie podobają Twoje wizualizacje;) Powodzenia.
1084 Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 To bylo do mnie czy do Domela? Jesli do mnie to prosze o niekomentowanie, totalnie mi to zwisa ;)
domel31 Napisano 14 Maj 2005 Autor Napisano 14 Maj 2005 Niewiem cos sobie nie radze z bumpem i ze swiatlem :( ale bede cwiczyl. Dachowek nie chcialo mi sie klasc 3d bo moj komp plynie na przedbiegach :] Dodalem troszke zycia do scenki. Co sadzicie?? ps. Nie mam zbyt duzej kolekcji modeli RPC wiec dlatego powtarzaja sie obiekty.
siwy Napisano 14 Maj 2005 Napisano 14 Maj 2005 Od biedy może być. Dużo błędów sie powtarza i już o nich mówiłem. Co zrobiłeś tym oknom?! Domek wygląda jak z archicada, taki sztuczny. Rpc są dobre jak robisz animacje albo dużo ujęć i drzewka na wszystkich mają być w tym samym miejscu, przy pojedynczych może lepiej photoshopem. ten basen bez wody wygląda troche głupio. powodzenia
1084 Napisano 15 Maj 2005 Napisano 15 Maj 2005 Woda to chyba tam jest tylko ze malo jej troche :] Susza byla i wyschla ;) Poza tym model basenu jest niedobry (jesli to jest taki do plywania). Baseny maja po bokach przynajmniej 1-1.5 m obejscia z plytek na poziomie trawnika (ten za bardzo wystaje), kamienie jak na tej teksturze nie sa dobre bo ludzie sobie pozdzieraja stopy. Poza tym ten basen jest slabo powiazany z domkiem. Powienien laczyc sie bezposrednio z tym tarasem ziemnym zeby ludzie nie musieli zasuwac po trawie za kazdym razem gdy zechca sie wykapac. No i na osi domu powinien byc, skoro bryla domku jest taka symetryczna. Wiem ze to wizualka ale troche logiki by sie przydalo, zwlaszcza ze chyba basen nie byl w projekcie a jest zrobiony na potrzeby wizualki. dobra, ide spac bo juz chyba jakies brednie zaczynam pisac...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się