paw11 Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 Tak dla wprawy postanowiłem wymodelować katapulte. Wrzucam tu to co udało mi sięjuż zrobić, czyli sam jeszcze nieskończony model, bez tekstur, oświetlenia i innych elementów sceny. Bądżcie wyrozumiali, to jedna z moich pierwszych prac i z pewnością ma mnustwo błędów.
xeav Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 czego to ludzie niewymodelują... oteksturowany może być całkiem dobry
Pinki Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 hmm.. a na jakiej zasadzie dziala ta katapulta.. ? bo jakos nie widze czesci naciagowych.. ;] albo wgietego ramienia katapulty .. no czekamy na scenerie i texturki.. :)
paw11 Napisano 6 Maj 2005 Autor Napisano 6 Maj 2005 Dzięki za odpowiedzi. Narazie nie mogę znależć odpowiednie jeksturki drewna, ale nałożyłem tekstury na liny oraz gwożdzie. "Czesci naciagowe" to liny pokazane na jednym z renderów które napięte powodóją wyprostowanie sięramienia ramienia.
Pinki Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 jezeli to ramie sie ma wyginac to musi byc ciensze.. bo takiego "grubasa" nic nie zegnie.. no chyba ze zlamie.. :P
ZiBi_PL Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 ta dzwignia do naciagania katapulty chyba zbyt duzo obrotow sie nie zrobi. moze lepiej zrob jakies obracane kolo naciagowe ?
Tores Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 Pinki ma rację. Zmień konstrukcję bo ta nic nie zdziała. Koła są za cienkie. Wiadą tym na pole i już jej nie ruszą.
Marvey Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 popraw to miejsce na pocisk śmiesznie wygląda (ale po tobie jedziemy:)
ZiBi_PL Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 po nikim nie jedziemy :P kazy przez to przechodzi :D a jesli do modelu sa zastrzezenia to chyba...lepiej o nich powiedziec :-) w koncu cos ciekawego moze z tego byc :P
paw11 Napisano 6 Maj 2005 Autor Napisano 6 Maj 2005 Poprawiłem ramię, koła poszeżyłem i przeskalowałem i zmieniłem korbę. A tekstury dalej stoją! ps. jak włącza sięfunkcje wyświetlania w lewym górnym rogu okna liczby poligonów?
Ania Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 liczba poligonow to chyba bylo 7 albo 8 ramie nie wyglada lepiej, brakuje w tym pewnej logiki dzialania, a mysle ze w tego typu objekcie powinno byc widac jak to ma dzialac.
Badyl Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 no nie wiem, ja tu logikę widzę... ramie bylo jakos tak zmyslnie sznurem zwiazane z ramą, że powstawała tam jakby sprężyna. korbą z mechanizmem zapadkowym nakrecano na bęben linę naciągając jednocześnie i napreżając ramię. potem tylko siup i pocisk umieszczony w misce wylatywał, a ramie nie uderzało w ziemie, gdyz zatrzymywało się na pałąku widocznym u góry katapulty. :] taaaa... model bardzo prosty, tekstura imitująca metalowe okucia kół nieudana zbytnio,., pzdr.
Tomson Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 katapulta – dobry pomysł Co do logiki funkcjonowania to według mnie: - co do tego mechanizmu zapadkowego to go nie widać - jak dla mnie to tu nie ma żadnego elementu sprężystości... - za mała korba naciągowa no że chyba planowane jest dodatkowe przełożenie... Czekam na więcej :D Na razie mało
paw11 Napisano 8 Maj 2005 Autor Napisano 8 Maj 2005 Wciąż kombinuje z teksturami ale nie idzie mi to zbyt dobrze. Szczególny problem stanowi tekstura lin i drewna w niektórych miejscach.Zorganizowałem mechanizm zapadkowy, tylko nie wiem jak go umieścić w modelu, żeby jakoś wkomponować to w resztę sceny. Elementem sprężystości są naprężone liny
Pinki Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 nawet to fajnie wyglada.. jednak powinienes najpierw poprawic textury belek wspierajacych, bo one najbardziej rzucaja sie w oczy jako niepoprawnie otexturowane.. kolejna rzecza jaka mozna by bylo poprawic to: zauwaz wszystko jest zbudowane z drewna.. spoko ladnie.. ale nawet po ociosaniu belek - nie beda one nigdy tak idealnie kanciaste... radze zaokroaglic je na kantach.. po za tym.. hmm podobaja mi sie textury kol :D te z drugiej strony sa niestety jakos rozcigniete.. :-/
ZiBi_PL Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 moze zmien tez tlo na biale i dodaj jakies swiatlo . nawet kiepskie tekstury moga wygladac troche lepiej :-)
Tomson Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 Mi się tam podoba Może problem tkwi w dopracowaniu tego co już jest... Można by dodać bumpa, jak już mówił Pinki zaokrąglić krawędzie belek, może displace... Jeśli się da to podciągnąć parametry rendera odnośnie tekstur Zmiana oświetlenia, tła itp... To takie moje pierwsze nieliczne skojarzenia... co z tego by wynikło to trzeba by spróbować... szczerze to drewna w maxie jeszcze nigdy nie obrabiałem a temat wydaje mi się kurde super ciekawy :D ...
mort Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 jesli chodzi o mechanike to jakims cudem jest poprawna...ludziska w sredniowieczu byli zmyslni :D ale zazwyczaj jeszcze luk dodawali (jak w baliscie) mam wrazenie ze masz kilka bledow w siatce, z wygladzaniem...pracuj sobie, pracuj :)
Marvey Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 średnio mi sie na razie podoba tekstura drewna do wymiany wygląda strasznie pracuj pracuj
hcpiter Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 Troszke za ciemno i zmnien texturki albo inaczej zmapuj. Powodzenia !
Tores Napisano 9 Maj 2005 Napisano 9 Maj 2005 A mi nie do końca pasuje ta konstrukcja. Nie wiem po co ci te boczne ukośne wzmocnienia. Nie mają one wpływu na konstrukcję oprócz zwiększenia jej masy i osłabienia pałąka wpustami aby to wszystko połączyć. Wydaje mi się że bez tego konstrukcja byłaby bardziej przejrzysta. Dodatkowo przydała by się regulacja na pałąku bo ramię zatrzymuje się w jednej pozycji co ogranicza pole zasięgu. Dodałbym jeszcze jakieś kołki w miejscach łączeń poszczególnych belek bo inaczej rozleciałoby się to po pierwszym wstrząsie (mogą być takie jak masz na krzyżulcach chociaż ja bym zastosował drewniane). Podniosłoby to jakość modelu. Co do tekstur to mogły by być. Tylko zlikwiduj te ostre krawędzie i poprowadź słoje zgodnie z kierunkiem elementu drewnianego, który teksturujesz. Dodatkowo nie wiem jakich tekstur używasz, ale ja stworzyłbym dokładną mapę na której miałbym jaśniejsze miejsca (tam gdzie są krawędzie belek) i ciemniejsze (wszystkie miejsca wokół łączeń elementów). Nie wiem czy mnie rozumiesz ale po prostu musiałbyś zrobić to tak jak to robią w grach 3d.
JunioR Napisano 9 Maj 2005 Napisano 9 Maj 2005 mało widoczny render, wydaje mi sie ze konstrukcja jest lekko skopana( koła przedewszystkim).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się