HEKTOR Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Witam! Mam zrobioną jedną połowę głowy w ploygons. Robię jej odbicie lustrzane i teraz jest problem bo chciał bym jakoś połączyć aby te połówki były jedną, próbowałem za pomocą polecenia Combine ale nic. Jak je na przykład zbliżę do siebie i dam Smoth i po środku ich łączenia widać taki okropny szew czy jak to nazwać. Proszę o pomoc jak to połączyć. Pozdrawiam i Dziękuję! Link to comment Share on other sites More sharing options...
danilo2 Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 musisz zrobić tak - dokładasz do siebie te dwie połówki, zaznaczasz wszystkie vertexy na przecięciu i naciszkasz weld (tam dajesz gdzieś 0,01) i ok. Teraz wszystko będzie dobrze. Jak te połówki dostawisz bardzo blisko siebie to możesz zaznaczyć vertexy całej głowy, a w weldzie wpisać 0,001. Efekt będzie ten sam :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 weld? a nie Merge Vertices? ;/ Mozna to zrobic tez poleceniem Merge Multiple Edges. Powinno zadzialac przy dowolnym Treshold. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 najlepiej zacznij od wymodelowania głowy od nowa :D A tak poza tym to raczej skasuj tą połówkę i zastosuj modyfikator symetry. nieaktualne nie zauważyłem że to jest program pszczelarski a nie do grafiki 3D ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEKTOR Posted May 31, 2005 Author Share Posted May 31, 2005 Witam! Niestety tą opcje weld nie mogłem znaleźć, gdzie ona jest ?. To polecenie Merge Vertices nie działa i tak samo Merge Multiple Edge, ja tego chyba używać nie umie :(. Tą głowę już modeluję od hoho, już mnie powoli nerwy biorą, jest to pierwsza taka poważniejsza głowa, i nie chciał bym się zniechęcić do Maya przez te nie udane próby. Pozdrawiam i Dziękuję! Link to comment Share on other sites More sharing options...
flesz_gordon Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 opcja combine - zrobi ci z tych dwoch polowek jeden obiekt a pozniej uzyj merge vertices poreguluj troche moze masz ustawiony maly próg i ci nie zespaja tak jak powinno i jeszcze sprawdz czy nie masz wewnatrz jakichs scianek (na łaczeniu) jak masz to je skasuj tyle :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Co do opcji Weld - nie znalazlem nigdy takiej w mai (za to jest chyba taka w maxie o ile dobrze pamietam:) Merge Verticec i Edge dzialaja po uprzednim uzyciu Combine - gdy juz masz jeden obiekt scalaja wierzcholki/krawedzie. Najszybsza i najprostrza metoda jest uzycie Mirror Geometry z menu Polygons (ale nie Edit Polygons). Zaznaczasz powowe 'glowy', wydaj polecenie a maya zapyta Cie o os wzgledem ktorej kopiowac obiekt. Omijasz wtedy reczne duplikowanie, skalowanie wzgledem -X (ew. -Z) i Merge. Jednak z tego co widze masz przede wszystkim zle ustawiony obiekt - musi byc polozony tak, aby zewnetrzene wierzcholki byly na linii 0. Nie wiem czy wyrazam sie jasno wiec w zalacznikach mini tutorial ;) 1 - masz mniej wiecej tak ustawiony obiekt - zewnetrzne wierzcholki/krawedzie nie sa na x=0. 2 - wydaj polecenie modify/center pivot, wcisnij insert i przenies srodek ciezkosci na punkty wysuniete najbardziej po lewej. Korzystaj tu z przyciagania do punktow (klawisz V). 3 - znowu insert i teraz przenies caly obiekt na punt x=0. Mozesz pomoc sobie uzywajac przyciagania do siatki (klawisz X). 4 - dopiero teraz mozesz duplikowac obiekt, ujemnie skalowac wzgl. osi x, combine i merge vertices/edges z malym treshold lub od razu samo Mirror Geometry Mam nadzieje ze to pomoze ;) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEKTOR Posted June 1, 2005 Author Share Posted June 1, 2005 Witam! Ogromne serdeczne podziękowania, wszystko działa, super teraz wiem jak tego używać. Pozdrawiam i Dziękuję! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now