Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a po co?

To bardzo proste w modelowaniu i możliwe na wiele sposobów.

Napisano

splinem rysujesz ksztalt kola zebatego i koleczko w srodku, attach je razem i extrude albo bevel

Napisano
  • Autor

Wow... ale szybki odzew! Dzięki wszystkim.

 

A co do odpowiedzi :

1. wiem że to proste i łatwe do modelowania - można nawet ringwave'm wymodelować jakieś tam kółko.

2. spline+extrude - kupa roboty i pozatym nie musi wyjść wcale ładne :)

3. skrypt na pixelfactory - prawie wszystko ok, tylko :

- po utworzeniu gearsa i zmianie jakiegokolwiek parametru skrypt tworzy kolejnego z tym zmienionym parametrem - spójrzcie w schematic view...

po kilkunastu poprawkach możemy mieć już całkiem pokaźną kolekcje niewidocznych gearsów... - może ja coś robie źle ?, ale patrzyłem w kod skryptu i tam jest w każdej klauzuli on ... dopisane na końcu Create_gear().

 

Szukam takiego plugina, bo potrzebuje szybko i łatwo dopasowywać/animować kółka zębate w połączeniu z innymi kółkami i łańcuchem na SplineIK solverze...

 

tak czy siak dzięki za odpowiedzi.

 

pozdrav.

Napisano
Wow... ale szybki odzew! Dzięki wszystkim.

 

A co do odpowiedzi :

1. wiem że to proste i łatwe do modelowania - można nawet ringwave'm wymodelować jakieś tam kółko.

2. spline+extrude - kupa roboty i pozatym nie musi wyjść wcale ładne :)

3. skrypt na pixelfactory - prawie wszystko ok, tylko :

- po utworzeniu gearsa i zmianie jakiegokolwiek parametru skrypt tworzy kolejnego z tym zmienionym parametrem - spójrzcie w schematic view...

po kilkunastu poprawkach możemy mieć już całkiem pokaźną kolekcje niewidocznych gearsów... - może ja coś robie źle ?, ale patrzyłem w kod skryptu i tam jest w każdej klauzuli on ... dopisane na końcu Create_gear().

 

Szukam takiego plugina, bo potrzebuje szybko i łatwo dopasowywać/animować kółka zębate w połączeniu z innymi kółkami i łańcuchem na SplineIK solverze...

 

tak czy siak dzięki za odpowiedzi.

 

pozdrav.

 

Postaram sie dzisiaj to poprawic. Jakby co to dam znac i wrzuce update na strone.

Napisano

spline > star > i tam mozesz zaokrąglac ostr rogi ... jakies kola w srodku mozesz dodac poprostu inne kola i extrudowac ...

Napisano
  • Autor

lechoo: Ja też poprawiłem poprawionego, jeśli nie masz nic przeciwko :)

Wszechstronnie przetestowany... Powinno być już ok.

Jak znajde troche czasu to coś mu jeszcze dopisze.

 

http://gobol.webpark.pl/gears.zip

Napisano

aaaahahahah uwielbiam jak początkujący (Melonik) zabierają się za naukę innych.

 

W karate jest tak.... że żeby zaczać nauczać trzeba miec przynajmniej brązowy pas.... i to tez pod okiem senseia....

 

A tu widzę ludzie z żółtym roszczą sobie tytuł "mistrza" haaaaahahah

Napisano

Tak naprawdę kształt zęba jest znacznie bardziej skąplikowany niż zwyczajny extrude prostokąta :D.

P.S. Dawno, dawno temu też było takie pytanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności