Gordy Napisano 23 Czerwiec 2005 Napisano 23 Czerwiec 2005 a po co? To bardzo proste w modelowaniu i możliwe na wiele sposobów.
illy Napisano 23 Czerwiec 2005 Napisano 23 Czerwiec 2005 splinem rysujesz ksztalt kola zebatego i koleczko w srodku, attach je razem i extrude albo bevel
Jacob B Napisano 23 Czerwiec 2005 Napisano 23 Czerwiec 2005 tu masz script'a do tego http://pixelfactory.mchtr.pw.edu.pl/scripts/gears/gears.html na dole po lewej sciagasz pozdrawiam!
gobol Napisano 23 Czerwiec 2005 Autor Napisano 23 Czerwiec 2005 Wow... ale szybki odzew! Dzięki wszystkim. A co do odpowiedzi : 1. wiem że to proste i łatwe do modelowania - można nawet ringwave'm wymodelować jakieś tam kółko. 2. spline+extrude - kupa roboty i pozatym nie musi wyjść wcale ładne :) 3. skrypt na pixelfactory - prawie wszystko ok, tylko : - po utworzeniu gearsa i zmianie jakiegokolwiek parametru skrypt tworzy kolejnego z tym zmienionym parametrem - spójrzcie w schematic view... po kilkunastu poprawkach możemy mieć już całkiem pokaźną kolekcje niewidocznych gearsów... - może ja coś robie źle ?, ale patrzyłem w kod skryptu i tam jest w każdej klauzuli on ... dopisane na końcu Create_gear(). Szukam takiego plugina, bo potrzebuje szybko i łatwo dopasowywać/animować kółka zębate w połączeniu z innymi kółkami i łańcuchem na SplineIK solverze... tak czy siak dzięki za odpowiedzi. pozdrav.
SansSerif Napisano 23 Czerwiec 2005 Napisano 23 Czerwiec 2005 tube>conver to mesh/poly>extrude zaznaczonych face`ów nie łatwiej?
lechoo Napisano 23 Czerwiec 2005 Napisano 23 Czerwiec 2005 Wow... ale szybki odzew! Dzięki wszystkim. A co do odpowiedzi : 1. wiem że to proste i łatwe do modelowania - można nawet ringwave'm wymodelować jakieś tam kółko. 2. spline+extrude - kupa roboty i pozatym nie musi wyjść wcale ładne :) 3. skrypt na pixelfactory - prawie wszystko ok, tylko : - po utworzeniu gearsa i zmianie jakiegokolwiek parametru skrypt tworzy kolejnego z tym zmienionym parametrem - spójrzcie w schematic view... po kilkunastu poprawkach możemy mieć już całkiem pokaźną kolekcje niewidocznych gearsów... - może ja coś robie źle ?, ale patrzyłem w kod skryptu i tam jest w każdej klauzuli on ... dopisane na końcu Create_gear(). Szukam takiego plugina, bo potrzebuje szybko i łatwo dopasowywać/animować kółka zębate w połączeniu z innymi kółkami i łańcuchem na SplineIK solverze... tak czy siak dzięki za odpowiedzi. pozdrav. Postaram sie dzisiaj to poprawic. Jakby co to dam znac i wrzuce update na strone.
Marcin Napisano 23 Czerwiec 2005 Napisano 23 Czerwiec 2005 spline > star > i tam mozesz zaokrąglac ostr rogi ... jakies kola w srodku mozesz dodac poprostu inne kola i extrudowac ...
lechoo Napisano 23 Czerwiec 2005 Napisano 23 Czerwiec 2005 Juz to poprawilem. Nowa wersja jest juz na stronie: Gears.zip
gobol Napisano 25 Czerwiec 2005 Autor Napisano 25 Czerwiec 2005 lechoo: Ja też poprawiłem poprawionego, jeśli nie masz nic przeciwko :) Wszechstronnie przetestowany... Powinno być już ok. Jak znajde troche czasu to coś mu jeszcze dopisze. http://gobol.webpark.pl/gears.zip
Melonik Napisano 27 Czerwiec 2005 Napisano 27 Czerwiec 2005 Na przyszłość : http://www.pchteam.com/forum/viewtopic.php?t=681
asblaze Napisano 27 Czerwiec 2005 Napisano 27 Czerwiec 2005 aaaahahahah uwielbiam jak początkujący (Melonik) zabierają się za naukę innych. W karate jest tak.... że żeby zaczać nauczać trzeba miec przynajmniej brązowy pas.... i to tez pod okiem senseia.... A tu widzę ludzie z żółtym roszczą sobie tytuł "mistrza" haaaaahahah
Bacry Napisano 27 Czerwiec 2005 Napisano 27 Czerwiec 2005 Tak naprawdę kształt zęba jest znacznie bardziej skąplikowany niż zwyczajny extrude prostokąta :D. P.S. Dawno, dawno temu też było takie pytanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się