mr.funky Napisano 8 Lipiec 2005 Napisano 8 Lipiec 2005 Witam, mam mały problem z vrayem. Zbyt długo mi renderuje sceny na których są obiekty z odbiciami. Ustawienia rendera mam takie jak w videotutorialu evermotion - mysle ze raczej cos skopałem z materiałami. Ściągnąłem sobie ( tez z evermotion ) zestawy materiałów do vraya - był tam "basic aluminium" który sobie wybrałem i w reflect podłożyłem moje textury ( tak żeby "przejeły" ten połysk alumnium ). Pewnie coś z tym jest nie tak...Dodam tylko że mam włączone hdri a czas renderingu sceny z kilkoma obiektami z nałożonymi materiałami wynosi około 3,5 godziny...:( Pomocy......!
mr.funky Napisano 8 Lipiec 2005 Autor Napisano 8 Lipiec 2005 miałem racje - to materiały mam do kitu. Właśnie zrobiłem test. Najpierw nałożyłem na fragment modelu zwykłą texturke z tego "packu" evermotion. Renderowało się prawie 2 minuty. Potem nie zmieniając ustawień rendera nałożyłem na ten obiekt texture gdzie w REFLECT podłożona była moja texturka z photoshopa i mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze? Dzieki
kozioo Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 zbyt duzy sampling dla glossy reflections w ustawieniach materiału?
SansSerif Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 ...mineło już 5 minut a nawet nie jest w połowie! Zaten co mam zrobić żeby szybko sie renderowało i wyglądało dobrze? nie uzywaj materiałów z reflect i refract a juz w żadnym przypadku nie dodawaj glossy :D
Marcin Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 jesli masz wersje vraya powyzej 1.45.20 to standardem w tej nowej wersji jest wartosć 8 dla subdv. w twoich materialach subdv ma wartosc 50 a to byla wartosc ze standardu w vrayu 1.09.xx takze ustaw subdv. dla gloossy na 8 i powinno byc wpozadku ... tak samo inne warosci dot. samplowania sa troche inne w nowej wersji vraya ... obstawiam ze tak by sie rozwiązal problem gdybys mial vraya 1.4x.xx
Bobby_digital Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 glossines 0.3 subdivs 50 ? przy takich wartosciach to powinien warning w vray logu wyskakiwac :) ze mozliwe spalenie procesora :)
Bzyku Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 z tego co ja tu widze to lepiej latwiej szybciej dodaj blura do tego jpg a nie uzywac bedziesz glossy :)
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 no dobra.. przestawilem subdivis na 8 a glossiness na 1 ( wiecej nie moge ) i wyrenderowalem. Nawet szybko poszlo ale teraz to wyglada jak czysty polerowany chrom bez sladu mojej textury :( p.s - w zalozeniu miala byc ladnie widoczna moja texturka z lekkim polyskiem aluminium a nie odwrotnie..
SansSerif Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 uzywasz tekstur do chromu? gdzie? w diffuse? :D:P jeżeli tak nisko chcesz schodzić z glossy to włącz "use interpolation".
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 tzn. to nie jest chrom a aluminium ktore chce przerobic tak zeby byla na nim nalozona textura ale zachowywala mniej wiecej wlasciwosci metalu ( lekki polysk ). Wsadzam texture do reflect no ale wtedy zaczyna sie dlugir renderowanie.... Moze jakos inaczej to zrobic zeby bylo ladnie?
Bobby_digital Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 jaki efekt chcesz uzyskac ta mapa reflect ? bo jakos nie widze tego :)
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 nie znam sie na vrayu zabardzo dlatego tak kombinuje z tymi materialami. Teraz zmienilem sub. na 25 ( u mnie standardowo jest 50 ), reflect i refract zmniejszylem ze 100 do 50 a w diffuse wsadzilem moja texture i nawet renderuje sie szybciej...Minelo 8 min i przeszla jakas polowa rendera ( normalnie lecial mi teraz pierwszy prepass.) - zaraz sie okaze czy tak to moze wygladac.. :)
kozioo Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 zmniejsz subdiv do 8-11, glossiness w refraction nie ruszaj - aluminium jest raczej malo przezroczyste.
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 ..po 20 minutach mam prawie 3/4 ale material wyglada troche jak kasza.. moze to przez to zmniejszone subdivis? Mysle ze to potrwa jeszcze conajmniej 10 minut.. ( scenka nie jest wcale skomplikowana jezeli chodzi o materialy ) czy to ciagle nie jest za dlugo?
AGmakonts Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 u mnię także glossiniess tak długo idą kasza to jest przez subdivsy ale do ostatecznego renderupodkręć na 32 i będzie cacy, narazie to rób nawet w 3
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 Zmienilem subdivis na 8, w diffuse mam moja texturke, w reflect szary kolor i teraz to naprawde wyglada jak jakas kasza.. Material nie jest gladki... jakby zlozony z malych kropeczek i renderuje tak samo szybko jak gdy mialem subdivis na 50 ( okolo 30 minut klatka ) wiec teraz to juz naprawde nie wiem o co chodzi :( Najlepiej wychodzi ( wizualnie ) gdy moja texturke wrzuce w reflect zamiast w diffuse ale wtedy naprawde render sie ciagnie... jakies 3,5h ta sama scenke. p.s - wrzucam scenke ( ta 3,5 godzinna ) w ktorej: 1) moja textura jest w reflect 2) subdivis ma wartosc 50, a glossiness 0,3 3) diffuse ma zwykly czarny kolor Co zrobic zeby wygladalo podobnie ( albo lepiej :) i nie ślimaczyło sie tak dłuuuuuuuugooo... :(
Bobby_digital Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 skoro mowisz o prepassach to moze tak dlugo ci sie liczy GI ?? a sam render nie trwa tak dlugo ?
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 hmm.. nie wiem - leca mi 3 prepassy ( medium ).. Wydaje mi sie ze to nie wina GI - kiedys zrobilem test i najpierw wyrenderowalem obiekt z materialem bez niczego w reflect a potem dalem to samo ale pod reflect wsadzilem texturke i szlo duzo dluzej..
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 moze i faktycznie to cos w ustawieniach rendera jest nie tak? Mozecie mi napisac na co zwrocic uwage co mogloby powodowac taki dlugi render? Dzieki wielkie :)
Bzyku Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 wez ty wloz tego JPga do enviroment no chyba ze zalezy by byla gdzie jest ale mi sie nie wydaje :)
Bobby_digital Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 nowlasnie co to za mapa reflect ? mozesz to pokazac bo texturke to sie wrzuca do diffuse.
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 Bzyku zaraz sproboje zrobic tak jak mowisz a narazie to co "przetestowalem" do tej pory: 1) wyrenderowalem 2 silniki mojego modelu podracera. Vraymaterial jest nalozony na wszystkie zolte czesci ( z wyjatkiem tych "szprych" z przodu ), na ta czesc z niebieskimi paskami i na koncowke silnika ( pokrywa + stozek z tylu ). Renderowalo sie to dokladnie 1 GODZINE.. a zmienilem jedynie subdivis na 32 ( z 50 ). Ciagle cos kurcze jest nie tak...... Zalaczam screeny z material editora, rendera oraz ten felerny 1 godzinny render ( poobcinalem nieco ) - moze to pomoze wykryc blad. Dzieki p.s - zaznaczam ze tak bardzo interesuje mnie szybki i efektowny render gdyz pracuje nad animacja wiec dlugie godzinne renderowania pojedynczej klatki nie wchodzi w gre :/
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 Bobby - ja zamiast w diffuse moja texture wrzucam w reflect.. Teraz renderuje z mapka w diffuse ( reszta ustawien ta sama ) i zobaczymy jak wyjdzie
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 Zalamac sie mozna :( Podstawilem w diffuse moja texture zamiast w reflect ( nie zmieniajac przy tym wartosci - nie liczac subdivis. - dalem na 40 ) i scenka jeszcze mniej skomplikowana od poprzedniej renderowala sie 1,5 GODZINYYYY! To jakies chore jest... nierozumiem... ps. efekt byl nawet gorszy od tego z reflect ( ale nieduzo )
kozioo Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 OMG, czy ty wiesz chociaż co to jest za tekstura? Mało którą mape można włożyć i w diffuse i w reflect - zdecyduj sie: ona ma odpowiadac za kolory, czy za poziom odbić? Podbij glossy do 0.5-0.6. Poniżej tych wartości i tak już prawie nie widać roznicy. Zmniejsz subdiv do 15. W ustawieniach irradiance map zmniejsz hsph. subdivs do 20. Jeśli masz zamiar robić animacje w ogóle zrezygnuj z indirect illumination.
Bzyku Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 mr.funky powiedz czy ty wogole wiesz co robisz i co gdzie i poco wkladasz bo tak mi sie wydaje ze niemasz pojecia co robisz calkowite takie chybił-trafił
Bobby_digital Napisano 10 Lipiec 2005 Napisano 10 Lipiec 2005 i w second bounce daj none. tak wogule to dla aluminium to bym dal glossines gdzies 0.9 albo nawet wieksze. zalezy jakie te odbicia chcesz uzyskac. a subdvs w animacji to 8 max :) nie musi byc idealnie antialising troche rozmyje. zreszta jak to ma byc z poruszajacymi sie obiektami to wogule ciezko bedzie cza dla kazdej klatki mape irradience przeliczyc wiec moze kozioo ma racje ze z tym GI sobie odpuscic trzeba.
mr.funky Napisano 10 Lipiec 2005 Autor Napisano 10 Lipiec 2005 jezeli chodzi o vraya i materialy do niego to jestem kompletnym lamerem.. dlatego to wszystko jest takie troche na chybil trafil. Jutro z rana sproboje zrobic tak jak pisaliscie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzieki wszystkim p.s jezeli chodzi o to GI to myslalem zeby w finalnej wersji zrobic netrender na lanie. Mam w domu mala siec.. ( 2 komputery tylko ) no ale zawsze to cos..
mr.funky Napisano 11 Lipiec 2005 Autor Napisano 11 Lipiec 2005 ok - pozmienialem wszystkie wartosci na takie jak napisaliscie i wyrenderowalem czesc modelu. Vraymat. nalozylem na ten powiedzmy "stozek" i plytki dookola silnika. Czas renderingu wyniosl juz tylko 9,5 minuty :) Jak myslicie zmieniac cos jeszcze czy tak juz wystarczy? Dzieki p.s -skad wziely sie te "plamy" na podlodze ( plane ) ?
Kuciel Napisano 11 Lipiec 2005 Napisano 11 Lipiec 2005 hehehe tak to jest jak sie wrzuca cokolwiek i gdziekolwiek nie rozumiejac na jakiej zasadzie dzialaja materialy w V-rayu, pocytaj troszke na ten temat poogladaj przyklady na evermotion i dopiero poprobuj :)
Bobby_digital Napisano 11 Lipiec 2005 Napisano 11 Lipiec 2005 no wypas :) juz lepiej nic nei zmieniaj :) plamy to zapewne od za niskiej Hsph subdvs wartosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się